Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 04 kwie 2008, 20:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 12 sty 2007, 0:22
Posty: 398
Samochód: VO FH 440
Lokalizacja: NS

Pozwole podlaczyc sie do tematu :
volvo FH12 380 KM 98r.
blad 14 - przekaznik zasilania,jednostka sterujaca...
Ktos sie orientuje co to, jak sie za to zabrac ?
dodam ze samochod zachowoje sie Normalnie
wszystko dziala tylko caly czas miga "check engine"

_________________
Rozliczenie i ewidencja czasu pracy kierowców - delegacje, noclegi, wynagrodzenie.
Odczyt kart kierowcy i tachografów cyfrowych

Nowy Sącz i okolice - Zapraszam :)
DPTacho.pl


Post Wysłano: 05 kwie 2008, 20:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 mar 2007, 21:35
Posty: 129

Mid 128 Pid FMl 4
Zwarcie do masy lub przerwa.
Warunki wygenerowania kodu usterki:
• Napięcie na EA3 leży poniżej 0,08 V.
Możliwa przyczyna:
• Przerwa, przewód zasilania 5 V.
• Przerwa, przewód sygnałowy.
• Zwarcie do masy, przewód zasilania 5 V.
• Zwarcie do masy, przewód sygnałowy.
• Uszkodzony czujnik.
• Polecenie zapalenia żółtej lampki.
• Redukcja mocy.
Zauważalne objawy zewnętrzne:
• Zapalenie się żółtej lampki.• Wskaźnik cienienia doładowania wchodzący w skład
zespołu wskaźników pokazuje 0.
• Niska moc.Czyli zalecam sprawdzenie czujnika turbo (lub wymienić)Pozdrawiam.


Post Wysłano: 05 kwie 2008, 21:44

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 mar 2008, 13:48
Posty: 37
GG: 6690415
Lokalizacja: Krajno

Witam!!
Dzięki Turboz!!!
No fakt kiedy wyskoczy ten błąd samochód traci moc.
Czujnik jest chyba dobry bo był sprawdzany, więc wydaje mi sie że to się przewód zwiera bo jak pojechał się przejechać to najpiew wszystko bylo dobrze, a tu nagle stracił moc, przyjechał na plac zgasił i poźniej już było dobrze. Czy to może być wina zwarcia w instalacji???


Post Wysłano: 06 kwie 2008, 13:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 mar 2007, 21:35
Posty: 129

Witam jeżeli chodzi o czujnik to nie mamy pewności czy jest zawsze dobry po rozgrzaniu w niektórych warunkach morze nastąpić przerwa ,jednostka automatycznie generuje kod usterki i po wyłączeniu zapłonu wszystko wraca od normy (do następnej usterki )ale dla pewności trzeba by było sprawdzić instalację elektryczną da jednostki .Wracając do czujnika jeszcze mi nikt nie powiedział że po wymianie czujnika jest gorzej ,zawsze samochód mniej pali i jest żywsze bo jednostka dostaje szybciej informacje o ciśnieniu i może lepiej ustalić dawkę paliwa (czujniki często sią zabijają sadzą i mają zwolnioną reakcję )dlatego zawsze zalecam wymianę na nowy choć koszt jest ok 1000zł.Pozdrawiam.


Post Wysłano: 06 kwie 2008, 14:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 mar 2008, 13:48
Posty: 37
GG: 6690415
Lokalizacja: Krajno

Witam!!!
A jak ten czujnik zmienić??


Post Wysłano: 07 kwie 2008, 10:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 mar 2007, 21:35
Posty: 129

Czujnik jest przykręcony do kolektora ssącego dwoma śrubami na klucz 10 a przewód elektryczny wchodzi pod plastikową osłonę przewodów musisz odkręcić te osłony tam są torksy i znajdziesz wtyczkę do której jest podpięty czujnik (pamiętaj że jest kilka typów czujników )Pozdrawiam


Post Wysłano: 07 kwie 2008, 20:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 mar 2008, 13:48
Posty: 37
GG: 6690415
Lokalizacja: Krajno

Wielkie dzięki Turboz


Post Wysłano: 08 kwie 2008, 18:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 mar 2007, 21:35
Posty: 129

Cytuj:
Pozwole podlaczyc sie do tematu :
volvo FH12 380 KM 98r.
blad 14 - przekaznik zasilania,jednostka sterujaca...
Ktos sie orientuje co to, jak sie za to zabrac ?
dodam ze samochod zachowoje sie Normalnie
wszystko dziala tylko caly czas miga "check engine"
Witam jutro postaram się sprawdzić ten kod


Post Wysłano: 10 kwie 2008, 22:43

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 mar 2008, 13:48
Posty: 37
GG: 6690415
Lokalizacja: Krajno

Witam
Proszę o pomoc!!!
Mam problem z Volvem FH 420 1999.
Po odpaleniu samochodu jest wszystko wporządku, dopiero gdy przejedzie kilkadziesiąt metrów zaczyna wariować, na wyświetlaczu pojawia się kosmiczna temp. oleju (-2000, 200, 300 stopni) mimo tego, że czujnik temperatury oleju jest nowy; wyskakuje CHECK CAB CONTROLER AT NEXT STOP; CHECK ENGINE AT NEXT STOP; wyświetla się rezerwa paliwa, temperatura wody skacze; spada wskażnik TURBO i oczywiście traci MOC; i czasami gaśnie silnik. Jak się go zgasi i odpali ponownie jest dobrze, ale po przejechaniu kilku metrów nieszczęsna historia się powtarza!!! Samochód był podpinany pod komputer i nic nie wykazało.


Post Wysłano: 11 kwie 2008, 19:18

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 mar 2007, 21:35
Posty: 129

Witam co znaczy że komputer był podpięty i nic nie wykazało ????? powiedz czy usterka powstawała przy podpiętym komputerze , co pokazywały testy czujników w czasie usterki czy to wina kasety silnika(cze ma zapamiętane parametry) czy wyświetlacza jakie powstają konkretne błędy a nie ogólne to są podstawowe rzeczy które musisz wiedzieć . :?: :?: :?: :?: :?: Pozdrawiam


Post Wysłano: 23 kwie 2009, 7:13

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 05 mar 2009, 11:31
Posty: 3
GG: 0
Samochód: VOLVO FH 12

witam!!:) mam kłopot z wyświetlającymi sie błędami w volvie FH 12 2000r a sa one takie:

1. CHECK CAB CONTROLLER AT NEXT STOP ( wyswietla sie podczas normalnego spokojnego chamowania )

2.CAB CONTROLLER

RANGE INHIBITOR/ELECTRICAL FAULT
MID 144
PPID 075
FMI 4

3.CAB CONTROLLER

ROAD SPEED DATA ERROR
MID 144
PID 084
FMI 2

4.ENGINE

ROAD SPEED, UNKNOWN FAULT
MID 128
PID 084
FMI 11

5 ENGINE

ROAD SPEED COMMUNICATION ERROR
MID 128
PID 084
FMI 9

3 ostatnie błedy sa przyczyna prawdopodonego uszkodzenia tachografu, jednak nie jestem pewny czy jest to tachograf czy np. przewód zasilajacy czy jescze cos innego:( jesli wiecie co to za błedy bardzo prosze o pomoc. z góry dziekuje:) pozdrawiam :)


Post Wysłano: 23 kwie 2009, 21:40

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 mar 2007, 21:35
Posty: 129

Witam pierwszy kod oznacza MID 144 PPID 75 Usterkę elektrozaworu wys-nis znajdującego się na skrzyni biegów lub okablowania a reszta kodów spowodowana jest brakiem sygnału prędkości z tachografu .Pozdrawiam


Post Wysłano: 07 lip 2009, 0:09

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 mar 2008, 13:48
Posty: 37
GG: 6690415
Lokalizacja: Krajno

Witam!
Troche odświeżę temat.
A więc, mam następujący błąd w Volvie Fh12 420 99r.
Suspension truck
Actuator, centre
Mechanical fault
MID 150
SID 007
Fmi 7
Jesłi ktoś mógłby powiedziec co to za błąd byłbym wdzięczny.


Post Wysłano: 20 lip 2009, 15:53

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 lip 2009, 15:42
Posty: 1
GG: 0
Samochód: VOLVO FH12

Witam

Mam pytanie odnośnie błędu, który wyświetla się w moim volvo,
więc jest to VOLVO FH 12 420KM 2001r., co pewien czas w zakładce
Engine wyświetla się taki błąd:

EPG2 Start/warmhol
Electrical fault
MID 128
PPID 123
FMI 5

Będę wdzięczny za pomoc
Pozdrawiam i szerokości
Piotrek


Post Wysłano: 20 lip 2009, 21:55

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 mar 2007, 21:35
Posty: 129

Witam prawdopodobnie jest uszkodzona wiązka od hamulca górskiego


Post Wysłano: 18 sie 2009, 18:59
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 wrz 2006, 9:45
Posty: 176
Samochód: FH 12 420
Lokalizacja: K-raków T-arnów A-meryka

Może ktoś mi "przetłumaczy" błąd nr 14 przynajmniej taki kod mi wybija lampka kontrolna na desce. Dodam że jest to samochó z FH 12 420 z 1997r. Chodzi mi głównie o to gdzie szukać usterki bo wiem że znaczy to tyle co: Przekaźnik zasilania, jednostka sterująca.

_________________
Dostał funkcje i głupieje...


Post Wysłano: 20 sty 2010, 21:01

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 sty 2010, 20:46
Posty: 8
GG: 1071168
Samochód: volvoFl12

Witam! Mam problem, posiadam samochód marki volvo Fl12 rok prodókcji 1997, silnik zamontowany jest od FH12, od pewnego czasu po zapaleniu samochodu cały czas mruga kontrolka CHECK ENGINE, samochód traci moc, a później jest wszystko w pożądku i za jakiś czas sytuacja się powtarza.


Post Wysłano: 20 sty 2010, 21:29

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 14 sty 2010, 23:43
Posty: 1
GG: 0
Samochód: VOLVO FM12
Lokalizacja: Zacharzew

Witam.Mam problem tego typu, iż chciałbym usunąć kody z mojego volva tylko te standardowe hasło mnie się nie wbija.Wyskakuje błędne hasło
:shock: Mam vovlo fm 12 z 1999 380KM
Czy da się to jakoś zrobić?Czytałem wyżej o jakimś przełączniku?TZN? :?:


Post Wysłano: 20 sty 2010, 21:39
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 cze 2009, 12:20
Posty: 11
Samochód: MAN TGX 18.440 KM XXL

Kierowcy VOLVO FH.. Kasowanie bledow to ich chleb powszedni :lol:

_________________
MAN ponad wszystko!!!!!!!!!!!


Post Wysłano: 09 maja 2010, 15:36

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 10 mar 2008, 13:48
Posty: 37
GG: 6690415
Lokalizacja: Krajno

Witam!!!
Volvo FH12 420 2002 (chińczyk)
Mam następujący błąd, (nie zawsze jest aktywny).

Check Light Control at next stop
MID 216
PSI 022
FMI 5

Gdyby ktoś wiedział coś na ten temat to byłbym wdzięczny.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: