» Kontakt » Reklama » Pliki cookies
Dzisiaj jest 01 sie 2014, 3:40

Strefa czasowa UTC +1 godz. [letni]







Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 539 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 27  Następna
Autor Wiadomość
PostWysłano: 15 lis 2006, 18:50 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 15 lis 2006, 15:59
Lokalizacja: Kraków
Witam!
Jako że na stronie pisze Wszystko o ciężarówkach i nie tylko, postanowiłem poryszyć temat dżwigów - tych największych.

No więc największe aktualnie produkowane dźwigi kołowe (z wyj. LG1750/1550 i TC2500/2800) typu All Terrain Crane to wg. mnie:

Uwaga! Ich dane piszę z pamięci, więc mogę się gdzieś pomylić.

1. Miejsce:

Liebherr LTM 1800 (chyba właśnie wycofany z produkcji, ale co tam)
udźwig 800t/3m
balast: 360t(chyba)
8 osi, ramię teleskopowe podnoszone linami

Obrazek

2. Miejsce:

Liebherr LG 1750
udźwig 750t/nie pamiętam ilu metrach
8 osi, ramię kratownicowe podnoszone linami

Obrazek

3. Miejsce:

Terex-demag AC 700
udźwig 700t/3m
balast: 160t
9 osi, ramię teleskopowe podnoszone hydraulicznie

Obrazek

4. Miejsce
Terex-Demag TC 2800
udźwig 600t/6m
8 osi

Obrazek

5. Miejsce:

Liebherr LG 1550
udźwig 550t/4,5m
8 osi, ramię kratownicowe podnoszone linami

Obrazek

6. Miejsce:

Liebherr LTM 1500 (bardzo popularana konstrukcja, zwłaszcza na zachodzie, w Polsce jest chyba tylko jeden taki dźwig w firmie Kran ze Szczecina)
udźwig 500t/3m
balast 165t
8 osi, ramię teleskopowe podnoszone hydraulicznie

Obrazek
oraz:

Terex-Demag AC 500
udźwig 500t/3m
balast 180t
8 osi, ramię teleskopowe podnoszone hydraulicznie

Obrazek

7. Miejsce:
Terex-Demag TC 2500
udźwig 450t/8m
8 osi

Obrazek

8. Miejsce:

Grove GMK 7450
udźwig 450t/2,5m
7 osi (możliwość zazmontowania ósmej), ramię teleskopowe podnoszone hydraulicznie

Obrazek

9. Miejsce:
Liebherr LTM 1400
udźwig 400t/3m
7 osi, ramię teleskopowe podnoszone hydraulicznie

Obrazek

Pozostałe duże dźwigi:

Terex - Demag AC 350 (udź 350t/3m)
Liebherr LTM 1300 (udź 300t/3m)
Liebherr LTM 1250 (udź 250t/3m)
Terex-Demag AC 250 (udź 250t/3m)
Grove GMK 6300 (udź 300t)
Grove GMK 6220-L (udźwig 220t)
Faun ATF 230-6 (udźwig 230t/3m)

PS1
Jak by ktoś chciał to tu są oficjalne dokumentacje techniczne powyższych dźwigów:
Liebherr:
http://www.liebherr.com/at/18134.asp
http://www.liebherr.com/at/18150.asp
Terex-demag
http://www.terex-demag.com/r_en/products/tc2500.aspx
http://www.terex-demag.com/r_en/products/ac200-1.aspx

PS2
Jednak uwaga!
Podane tu udźwigi są najczęściej czysto teoretyczne, najczęściej podane na wysięgu 3 m od osi obrotu nadwozia, a więc w praktyce nieosiągalne z 2 powodów:
po pierwsze: wysięg ten oznacza, że ładunki trzeba by podnosić w odl. jakieś 1,5m od podwozia, a nie ma takich cięzkich i zarazem tak małych ładunków, po drugie producenci nawet nie przewidują zbloczy hakowych o tak wielkim udźwigu, tak więc najczęściej nie podnosi się więcej niż pół z tego.

PS3
Z innych ciekawostek: Terex-Demag ma plany budowy jeszce większego dżwigu, 9-osiowca o udźwigu 1000t(AC1000)!

PS4
Dźwigi tu opisane nie są to jednak największe giganty, w przeszłości Gottwald produkował dźwigi np. 10 osiowe o udźwigu 1000 i więcej ton.

Większe od tych dźwigów są jeszcze inne typy dźwigów:
- gąsienicowe o udź do 1600t
_ tak zwane RING CRANES(do 3200t udź.), ale to już zupełnie inna historia
- i dźwigi pływające o podobnymn udźwigu jak wcześciejsze

Wszystkie powyżej wymienione typy jeśli mają udźwig np. 1000t, to faktycznie mogą tyle(lub niewiele mniej) podnieść.

PS5
Niedługo zrobię z podobny "ranking" z tymi dźwigami.

PS6
Może ktoś zna jakieś inne wielkie dźwigi?

PS8
W sprawach dźwigów, maszyn budowlanych, ciężarówkek i innej "ciężkiej motoryzacji" pisać: wieszakos@o2.pl, odpowiadam w pon i środy, bo nie mam w domu neta:( Piszę ze szkoły.

PS7
Zapraszam na moją stronkę: http://www.dzwigipj.prv.pl, tam nieco inne dźwigi, w piątek-sobotę długo oczekiwana aktualizacja.


Ostatnio zmieniony 30 lis 2006, 17:12 przez wieszakos, łącznie zmieniany 3 razy

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 25 lis 2006, 22:53 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 lis 2006, 15:17
Lokalizacja: nato
niezłe dźwigi i pewnie maja tez dużą moc.
jaką wagę może podnieść ten dźwig? chodzi mi o tego na 3 fotce od góry... 8)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 26 lis 2006, 0:54 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 20 wrz 2005, 20:59
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
wieszakos pisze:
3. Miejsce:

Terex-demag AC 700
udźwig 700t/3m
balast: 160t
9 osi, ramię teleskopowe podnoszone hydraulicznie


Warto by było też czasem zerknąć czy cośtam nie pisze a nie bezmyślnie oglądać obrazki.

_________________
http://www.GLOBETRUCKER.org
Is it better to loose 5 minutes or 50 years ?
preferite perdere 5 minuti oppure 50 anni ?
Preferez-vous predre 5 minutes ou 50 ans ?
verlieren Sie lieber 5 Minuten oder 50 jahre ?
Wolisz stracić 5 minut czy 50 lat ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 27 lis 2006, 17:31 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 30 maja 2006, 21:36
Lokalizacja: Giżycko
GG: 2997346
Jak umnie wiatrak stawiali to przyjechał taki jak na 9 miejscu!!! :shock: Jak wyjżałem przez okno to szczena opadła!!!!!!


Ostatnio zmieniony 06 lis 2008, 15:13 przez Heniu, łącznie zmieniany 1 raz

Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 30 lis 2006, 16:48 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 15 lis 2006, 15:59
Lokalizacja: Kraków
matthew01 pisze:
niezłe dźwigi i pewnie maja tez dużą moc.
jaką wagę może podnieść ten dźwig? chodzi mi o tego na 3 fotce od góry...
Tutaj jest dokumantacja techniczna. Teoretycznie może podnieść 700t, ale praktycznie tylko :D 312t, bo takie jest nawiększe zblocze hakowe (typ 320), mające 13 rolek i 26 lin (samo zblocze waży 4t), patrz strona 6 tej dokumentacji (na dole). Jeśli chodzi o moc, to takie dźwigi mają 2 silniki: w podwoziu, służący do jazdy o mocy 550-650KM, i drugi w obrotowym nadwoziu, napędzający pompy hydrauliczne, włączany tylko podczas pracy dźwigu o mocy 200-300KM.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 02 gru 2006, 17:55 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 13 paź 2005, 21:43
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Hmmm - wymieniles aktualnie produkowane dzwigi. Ale z tego co mnie pamiec nie myli to najwiekszym dzwigiem byl (bo juz firma wycofala sie z produkcji zurawi samojezdnych na podwoziach samochodowych) to Gottwald AMK 1000. Udzwig maksymalny to 1000 ton. Link do strony modelarskiej o tym typie :
http://p-kun.web.infoseek.co.jp/gottwald/gottwald_gallery/amk1000-103_longhook/amk1000-103_longhook.html

Zreszta firma Gottwald produkowala takie inne mastodonty, min z dzwigami kratownicowymi - o udzwigu 800, 700 ton. Wszystkie na jednym typie podwozia.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 03 gru 2006, 9:26 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 maja 2006, 7:14
GG: 0
Tu http://www.janvanwees.nl/Gottwald/Gottwald.html jest dosc sporo fotek dźwigów. Niektóre naprawde ciekawe.

_________________
B, C, D
Instruktor kat. B - 16.10.2010 r.
Instruktor Doskonalenia Techniki Jazdy kat. B - 16.09.2012 r.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 05 gru 2006, 13:32 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 15 lis 2006, 15:59
Lokalizacja: Kraków
olokolo pisze:
Zreszta firma Gottwald produkowala takie inne mastodonty, min z dzwigami kratownicowymi - o udzwigu 800, 700 ton. Wszystkie na jednym typie podwozia.
Nawet 850t (Gottwald AK850) i 900t (Gottwald AK 912).

Ja polecam http://www.schwerlastinfo.de - masa zdjęć w galerii.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 05 gru 2006, 20:39 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 gru 2006, 20:33
Lokalizacja: Gdynia
GG: 5844851
Samochód: Honda Civic VIII
Witam

wieszakos, nie pominąłeś czasem dźwigu Liebher LTM 11000 ? Myślę, że on powinien być na pierwszym miejscu.

pozdrawiam

_________________
Maszyny budowlane 1:50
https://www.facebook.com/pages/Maxtor-G ... 9722855170


http://www.skyscrapercity.com/


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 06 gru 2006, 13:55 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 15 lis 2006, 15:59
Lokalizacja: Kraków
No faktycznie jest taki a ja o nim nie wiedziałem :shock: Ale na oficjalnej stronie liebherra go nie ma. Znalazłem go na stronie grohmanna.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 06 gru 2006, 21:30 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 13 paź 2005, 21:43
Lokalizacja: Jastrzębie Zdrój
Co do tego Liebherra LTM 11000 - wyglada to jak standardowe podwozie dzwigow z liebherra starszej generacji niejako niesamodzielnych - to samo podwozie jest LTM 1800, LG 1550 - tylko gora inna. Wiekszy udzwig (takie jest moje zdanie) otrzymuje sie przez dodanie dodatkowego kratownicowego masztu + przeciwwagi osobno wiszacej.
I znowu - polecam strone http://www.eurus.dti.ne.jp/~p-san/index.html - stronka modelarska o dzwigach i nie tylko.
A tak wedlug tego modelarza wyglada Liebherr LTD 11000 - http://p-kun.web.infoseek.co.jp/crane/ltd11000_grohmann/1/ltd11000_grohmann_01.html


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 06 gru 2006, 21:52 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 lis 2006, 21:41
Lokalizacja: PL-UE
GG: 0
Samochód: MAN TGX 26.440 XLX
Kurna robią wrażenie :shock:
dziwią mnie tylko tak wąskie OPONKI tego na miejscu5??!!

_________________
B O B i

Tiry na tory, pociągi na drogi, tory na traktory, traktory do obory.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 06 gru 2006, 22:39 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 20 lut 2005, 0:53
Lokalizacja: Warszawa/Suwałki
wojtas92 pisze:
dziwią mnie tylko tak wąskie OPONKI tego na miejscu5??!!


Te wąskie oponki to są po to aby pojazd mógł skręcać. to są osie skrętne i z przodu i z tyłu półskrętne

_________________
Witam po latach przerwy! ;)


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 07 gru 2006, 17:26 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 15 lis 2006, 15:59
Lokalizacja: Kraków
No właśnie. On ma skrętne 6 z ośmiu osi.

olokolo pisze:
I znowu - polecam strone http://www.eurus.dti.ne.jp/~p-san/index.html - stronka modelarska o dzwigach i nie tylko.
A tak wedlug tego modelarza wyglada Liebherr LTD 11000 - http://p-kun.web.infoseek.co.jp/crane/l ... nn_01.html

Znasz tylko japońskie stronki :D ?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 07 gru 2006, 17:56 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 gru 2006, 20:33
Lokalizacja: Gdynia
GG: 5844851
Samochód: Honda Civic VIII
olokolo pisze:
Co do tego Liebherra LTM 11000 - wyglada to jak standardowe podwozie dzwigow z liebherra starszej generacji niejako niesamodzielnych - to samo podwozie jest LTM 1800, LG 1550 - tylko gora inna.

LTM 11000 ma inny układ osi niż LTM 1800, pozatym ma już zmienioną (bardziej nowoczesną) stylistykę.

_________________
Maszyny budowlane 1:50
https://www.facebook.com/pages/Maxtor-G ... 9722855170


http://www.skyscrapercity.com/


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 07 gru 2006, 17:59 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 15 lis 2006, 15:59
Lokalizacja: Kraków
Wg. mnie to ma podwozie z LG1750


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 07 gru 2006, 18:05 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 gru 2006, 20:33
Lokalizacja: Gdynia
GG: 5844851
Samochód: Honda Civic VIII
LG1750 zdecydowanie bardziej pasuje.

_________________
Maszyny budowlane 1:50
https://www.facebook.com/pages/Maxtor-G ... 9722855170


http://www.skyscrapercity.com/


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 07 gru 2006, 23:04 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 06 gru 2006, 22:54
Lokalizacja: Rasy / Belchatowa
Cytuj:
9. Miejsce:
Liebherr LTM 1400
udźwig 400t/3m
7 osi, ramię teleskopowe podnoszone hydraulicznie

Ten dżwig chyba pracuje na Kopalni KWB Bełchatów lub na Elektrowni> Nie jestem pewien.Piekna sprawa. To dopiero waga ciezka :lol:

_________________
luki00
VOLVO RULLEZZZ.....


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 10 gru 2006, 22:20 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 05 gru 2006, 20:33
Lokalizacja: Gdynia
GG: 5844851
Samochód: Honda Civic VIII
wieszakos pisze:
Dźwigi tu opisane nie są to jednak największe giganty, w przeszłości Gottwald produkował dźwigi np. 10 osiowe o udźwigu 1000 i więcej ton.

Mowa tu o Gottwald AK 850(udźwig jakieś 1100 ton), który jest na wyposarzeniu firmy 'Schmidbauer KG'.
Z tych maszyn na zdjęciach, jako największego widziałem pracę Grove GMK 7450, piękna maszyna.

pozdrawiam

_________________
Maszyny budowlane 1:50
https://www.facebook.com/pages/Maxtor-G ... 9722855170


http://www.skyscrapercity.com/


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 Tytuł:
PostWysłano: 11 gru 2006, 11:21 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 15 lis 2006, 15:59
Lokalizacja: Kraków
Zazdroszczę. Ja największy jaki widziałem to stary 8-osiowy Liebherr LT 1300 z Mostostalu Zabrze.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 539 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 27  Następna

Strefa czasowa UTC +1 godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  


Forum oparte o phpBB3 © 2004-2014 Piotr Kardaś

Forum Samochodowe4trucks.pl - portal kierowcy