Cytuj:
[
to nie tabor jest problemem lecz przepisy które regulują działalność transportową oraz brak kierowców (przez duże K).
poza tym chyba dałeś trochę ''szafy" z ""(zabiera na siebie na zestaw lekki,towar który normalnie zabrałoby 3 naczepy)"".
nie powiesz mi że kolega jeździ zestawem o kubaturze 250 m3. - lekko naciągana ta miara o ładowności nie wspominam bo to.lekki zestaw.
kubatury nie podam precyzyjnie (max 120m) ma i na aucie i na przyczepie dwa pokłady (elektrycznie podnoszone) + specyficzne przeróbki zabudowy,które pozwalają mu samodzielnie dokonać załadunku jak i rozładunku całego towaru oraz umieścić go i zabezpieczyć w przystosowanych do tego specjalnych stojakach ,przez co oprócz usługi transportowej dla zleceniodawcy odpada problem postawienia dwóch ludzi tak na załadunku jak i rozładunku ( transport jest tylko jednym z ogniw sprzedaży nadawcy,wiec w innym przypadku musiałby zapewnić także obsługę na miejscu dostawy)
także to nie jest tak że ktoś dostał dobrą stawkę, bo zleceniodawca jest ograniczony i nie umie liczyć i szukać lepszego przewoźnika
tylko tu ma zapewniony transport sprawdzonym i przystosowanym do jego indywidualnych potrzeb środkiem transportu,który sam wykonuje wszelkie czynności za/rozładunkowe
nie będziemy tu wchodzić w szczegóły ale żeby to pokazać od strony rentowności dla obu stron naświetlimy na przykładzie
jest do przewiezienia z A do B pewna ilość towaru,zabiorą to trzy zestawy (przyjmijmy ze po 4zł/km dasz) + miej na uwadze że nie przyjadą wszyscy na jednej zmianie (nie realne i w 8h nie załadujesz trzech zestawów z zabezpieczeniem)
wiec czy jeżeli ja zaproponuje Ci stałą współprace na ten transport w cenie 10zł/km i nic cie nie obchodzi to jest atrakcyjna oferta???
a teraz spójrz na to ze strony przewoźnika- 10zł/km na tandemie do 12t
żyć nie umierać (miej na uwadze że obsługuje producenta,który daje mi stałą robotę na cały rok)
P.S. jest to tylko przykład,bo w rzeczywistości w tym konkretnym przypadku zleceniodawca nie szuka oszczędności i stawia na dyspozycyjność i bezszkodowy przewóz ale jakbym użył prawdziwych stawek to byście napisali żebym już dziś wiecej nie pił