Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 16 mar 2014, 11:25

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2013, 11:32
Posty: 74
Lokalizacja: Elbląg

Witam.
Jaltest pokazuje mi 2 błędy
3136 FMI:9 błąd uczenia sygnału wyboru wybieraka skrzyni
3140 FMI:9 błąd potwierdzenia w czujniku ruchu wybieraka skrzyni biegów
Jak odpalony to są aktywne. Czy ten błąd może generować uszkodzona wiązka czy skrzynia do naprawy?


Post Wysłano: 18 mar 2014, 20:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2013, 11:32
Posty: 74
Lokalizacja: Elbląg

Problem rozwiązany. Po zdjęciu elektroniki okazało się że tłoczki całe zaklejone mazią i wszystkie wsuwki do czujników pordzewiałe. Po wyjęciu ich i wyczyszczeniu wszystko pracuje bez problemu, ale zastanawiam się skąd tam się wzięła woda skoro kierowca twierdzi, że trzy miesiące temu wymieniali mu czujnik obrotów wałka i było czysto.


Post Wysłano: 18 mar 2014, 21:14
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Po stukaj srubokretem w zaglebieniach na obudowie skrzyni.

P.S Kolego też walczę z astronikiem :mrgreen:

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 18 mar 2014, 21:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2013, 11:32
Posty: 74
Lokalizacja: Elbląg

A o tym nie pomyślałem. Ja ogólnie nie biorę się za skrzynie ale ten wjechał na klocki hamulcowe i już nie ruszył z miejsca a hale mi blokował, no i znajomy. A może wiesz czy astronic czyta prędkość z EBS, bo pojechał w trasę i po jakimś czasie wyskoczył mu błąd EBS i ostrzeżenie skrzyni mimo że wszystko chodzi normalnie


Post Wysłano: 18 mar 2014, 21:57
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Nie wszystkie błędy EBS generują błędy w systemie AStronic.

W XF'ie padają szyny CAN, ale EBS i astronic idą na innej lini. Skrzynia idzie razem ze sterownikiem silnika i sterownikiem EAS.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 18 mar 2014, 22:14

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2013, 11:32
Posty: 74
Lokalizacja: Elbląg

Bo zastanawiałem się skąd astronic bierze prędkość do zmiany biegów i przyszło mi do głowy że może z EBS i dlatego skrzynia wysyła ostrzeżenie. Jutro popołudniu wróci z trasy to zobaczę jakie błędy wyłapał.


Post Wysłano: 18 mar 2014, 22:34
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Jak mi świta po lewej stronie skrzyni u dołu masz czujnik mierzący prędkość na wyjściu ze skrzyni biegów. Chyba przewód do niego wychodzi z tej samej wiązki co siłownik sprzęgła.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 18 mar 2014, 23:07

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2013, 11:32
Posty: 74
Lokalizacja: Elbląg

Faktycznie jest tam ten czujnik, więc te dwa błędy to tylko może być przypadek, no zobaczymy. Dzięki za podpowiedzi


Post Wysłano: 18 mar 2014, 23:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Ja miałem tak w piątek, wyciągałem siłownik sprzęgła z iveca. Przy wkładaniu przykręciłem dziada, podłączyłem ten czujnik (pojedyńcza wtyczka) ale zapomniałem wejść na góre i zapiąć wtyczkę od siłownika do kasety.... Wyświetliło błędów w cholere, podłączyłem wtyczkę, wykasowałem błędy. Odpalił błędów brak a skrzynia ni cholery... Po prostu zawisł na N, cudowałem i w końcu poruszałem przewodami do siłownika, i zajarzył 8).

Więc u ciebie też ta wiązka może być do bani.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 18 mar 2014, 23:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 lip 2009, 11:01
Posty: 41
GG: 0
Lokalizacja: Białystok

zapiął "szwagra", stąd błąd ebs i ostrzezenie skrzyni


Post Wysłano: 18 mar 2014, 23:31
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Cytuj:
zapiął "szwagra", stąd błąd ebs i ostrzezenie skrzyni
To chyba oczywiste i każdy o tym wie 8)

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 19 mar 2014, 21:51

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 lut 2013, 11:32
Posty: 74
Lokalizacja: Elbląg

Jednak EBS wygenerował błąd skrzyni. Zgnita była złączka czujnika tylnego koła, błąd aktywny EBS. Po wymianie zniknęły wszystkie błędy. Pojechał i jak na razie wszystko gra.


Post Wysłano: 19 mar 2014, 22:28
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
Cytuj:
zapiął "szwagra", stąd błąd ebs i ostrzezenie skrzyni
To chyba oczywiste i każdy o tym wie 8)
Błąd EBS jak najbardziej oczywisty :) Błąd skrzyni już nie tak bardzo. Przynajmniej mój AsTronic nic mi złego nie mówił, jak mknąłem przez mą cudną wieś ze szwagrem ;)

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Post Wysłano: 19 mar 2014, 23:50
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Janusz a jak u ciebie jest przy ruszaniu ? Płynnie czy takie yebniecie w pewnym momencie ?

A gdywrzucasz biegi na postoju 1-5 to masz taki strzał raz na 1 raz 3, 4 biegu i to nie zawsze.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Post Wysłano: 20 mar 2014, 12:48
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7211
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Cytuj:
Janusz a jak u ciebie jest przy ruszaniu ? Płynnie czy takie yebniecie w pewnym momencie ?
Kwestia tego jak mocno dusisz na pedał gazu, jak delikatnie to rusza płynnie jak wdusisz mocniej to sprzęgło puszcza momentalnie na wysokich obrotach :mrgreen:
Cytuj:
A gdywrzucasz biegi na postoju 1-5 to masz taki strzał raz na 1 raz 3, 4 biegu i to nie zawsze.
Ten typ tak ma, brak synchronizatorów jak wałek sprzęgłowy nie stanie w miejscu to następuje taki strzał że czasami czuć takie szarpnięcie podczas włączania biegów

No i na koniec astronic ma własny impulsator, ten kabel co idzie od wysprzęglika do czujnika, dlatego żaden szwagier go nie rusza :mrgreen:

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 21 mar 2014, 9:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1611
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Cytuj:
Janusz a jak u ciebie jest przy ruszaniu ? Płynnie czy takie yebniecie w pewnym momencie ?

A gdywrzucasz biegi na postoju 1-5 to masz taki strzał raz na 1 raz 3, 4 biegu i to nie zawsze.
U mnie z 2 na 3 na postoju czuć szarpniecie, co do ruszania idzie bardzo gładko - problem miałem z ruszaniem jak jedna cewka w wysprzegliku poszła. Ustawili na serwisie od nowa luz na wysprzegliku czy jak to nazwać i mimo uszkodzonej jednej cewki nadal jeździ i jest ok.

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 21 mar 2014, 9:30
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Posty: 7211
Samochód: MAN TGA 26.480 5 STAR BOOGIE
Lokalizacja: GDYNIA

Nie wiem co ci kalibrowali na serwisie, skoro astronic po włączeniu zapłonu za każdym razem następuje automatyczna kalibracja wysprzęglika

_________________
MAN TGA 26.480 XXL 5 STAR BOOGIE

Filmy z tras


Post Wysłano: 21 mar 2014, 21:04
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 sie 2007, 23:29
Posty: 1611
GG: 0
Lokalizacja: wielkopolska

Nie wiem, bylo do dupy a jest ok :)

_________________
---------------------------------------
7xMAN 1xIVECO 1xVOLVO
---------------------------------------


Post Wysłano: 27 mar 2014, 23:53
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
Janusz a jak u ciebie jest przy ruszaniu ? Płynnie czy takie yebniecie w pewnym momencie ?
Ruszanie zawsze płynne, ale algorytm zmiany biegów trudniejszy do odszyfrowania niż sama Enigma ;)
Cytuj:
A gdywrzucasz biegi na postoju 1-5 to masz taki strzał raz na 1 raz 3, 4 biegu i to nie zawsze.
Tak, dokładnie tak. Najpierw mnie to niepokoiło, ale mechanicy z Iveco potwierdzili to, co napisał MAN - przy braku synchronizatorów czasem tak się zdarza i jest to dla tej skrzyni normalne. Dzieje się tak nie tylko przy włączaniu biegów na postoju, zdarza się czasem przy przełączaniu biegów przy niskich prędkościach - na przykład wtedy, gdy dojeżdżam do skrzyżowania lub ronda i chcę wcześniej zmienić bieg na odpowiedni do ruszania (jeszcze przed zatrzymaniem pojazdu). Nie zdarza się to często, ale za każdym razem się na to krzywię, bo aż fizycznie odczuwam siły działające na tryby przy takim siłowym przełączaniu biegów...

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 19 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: