Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość
Tytuł: VOLVO FH 500
Post Wysłano: 28 paź 2013, 9:48

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 27 gru 2007, 19:30
Posty: 95
Lokalizacja: Białystok

Witam, chodzi mi o VOLVO z 2008 roku które ma 500 KM i ma normę EURO4, ale jest bez AdBlue, ma tylko zawór EGR i inną turbinę.
Szukam kogoś kto miał już do czynienie z tym silnikiem, jak on się sprawuje w eksploatacji, chodzi mi o awaryjność, spalanie itp. Czy warto kupić auto z takim silnikiem?


Post Wysłano: 28 paź 2013, 11:49

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2012, 7:37
Posty: 39
Samochód: Scania R480

Cytuj:
Witam, chodzi mi o VOLVO z 2008 roku które ma 500 KM i ma normę EURO4, ale jest bez AdBlue, ma tylko zawór EGR i inną turbinę.
Szukam kogoś kto miał już do czynienie z tym silnikiem, jak on się sprawuje w eksploatacji, chodzi mi o awaryjność, spalanie itp. Czy warto kupić auto z takim silnikiem?

Z tego co wiem to ten silnik jest bezawaryjny ( tylko z adblue miał awarie ) ale za to jest bardzo wyczulony na jakość paliwa , spalanie zależy od kierowcy i ładunku od 31 do 35 litrów . Ja bym się zastanawiał nad wersjami od 460 do 500 bo 440 były bardzo awaryjne lub kup Scanie R480 lub R500 V8 mniejsze spalanie , kabiny obszerniejsze , awaryjność to zależy jak się dba o sprzęt , zawieszenie lepsze ma Volvo :)


Ostatnio zmieniony 28 paź 2013, 17:30 przez mateo6655, łącznie zmieniany 1 raz.

Post Wysłano: 28 paź 2013, 16:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lip 2005, 16:35
Posty: 1122
Lokalizacja: Parczew

Cytuj:
Z tego co wiem to ten silnik jest bezawaryjny ( tylko z adblue miał awarie ) ale za to jest bardzo wyczulony na jakość paliwa , spalanie zależy od kierowcy i ładunku od 35 do 39 litrów . Ja bym się zastanawiał nad wersjami od 460 do 500 bo 440 były bardzo awaryjne lub kup Scanie R480 lub R500 V8 mniejsze spalanie , kabiny obszerniejsze , awaryjność to zależy jak się dba o sprzęt , zawieszenie lepsze ma Volvo :)
Tak się zapytam miałeś dłuższą styczność z wymienionymi przez Ciebie modelami Volvo?. Tak się składa, że pracujemy w firmie gdzie 98% to Volvo i przewijały się tak już różne jednostki. Swojego czasu trzon taboru stanowiły auta właśnie z silnikami trzynastolitrowymi o mocach 440 i normach E4 i E5 były jeszcze E3. Złego słowa powiedzieć o tych motorach nie można a przez 4 lata jeździliśmy dwoma pojazdami o takiej mocy. Jeden z przebiegiem 750 tys został sprzedany. Poza wymianą eksploatacyjną oraz spadkiem kompresji, który trapił te silniki nic się z nimi nie działo więc proszę nie pisz bzdur, że to awaryjne jednostki. Spalanie FH 500 na poziomie 35-39 litrów? to już chyba istne katowanie tego auta. Potrafią nie wyjść nawet z trójki z przodu.

_________________
umarła we mnie wiara, nadzieja
EEV 460
Volvo at night


Post Wysłano: 28 paź 2013, 17:06

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2012, 7:37
Posty: 39
Samochód: Scania R480

Cytuj:
Cytuj:
Z tego co wiem to ten silnik jest bezawaryjny ( tylko z adblue miał awarie ) ale za to jest bardzo wyczulony na jakość paliwa , spalanie zależy od kierowcy i ładunku od 35 do 39 litrów . Ja bym się zastanawiał nad wersjami od 460 do 500 bo 440 były bardzo awaryjne lub kup Scanie R480 lub R500 V8 mniejsze spalanie , kabiny obszerniejsze , awaryjność to zależy jak się dba o sprzęt , zawieszenie lepsze ma Volvo :)
Tak się zapytam miałeś dłuższą styczność z wymienionymi przez Ciebie modelami Volvo?. Tak się składa, że pracujemy w firmie gdzie 98% to Volvo i przewijały się tak już różne jednostki. Swojego czasu trzon taboru stanowiły auta właśnie z silnikami trzynastolitrowymi o mocach 440 i normach E4 i E5 były jeszcze E3. Złego słowa powiedzieć o tych motorach nie można a przez 4 lata jeździliśmy dwoma pojazdami o takiej mocy. Jeden z przebiegiem 750 tys został sprzedany. Poza wymianą eksploatacyjną oraz spadkiem kompresji, który trapił te silniki nic się z nimi nie działo więc proszę nie pisz bzdur, że to awaryjne jednostki. Spalanie FH 500 na poziomie 35-39 litrów? to już chyba istne katowanie tego auta. Potrafią nie wyjść nawet z trójki z przodu.

Mam kolegę w Nijhof-Wassink w Kutnie i od niego się dowiedziałem o silnikach Volvo bo oni mają prawie same 500 , mówił mi że 440 mają swoje wady , a o awaryjności to zależy jak ktoś dba , ze spalaniem to mówię w ciężkich warunkach . A sam jeżdzę na Scaniach więc nie Nie napinaj się tak :D


Post Wysłano: 28 paź 2013, 17:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 cze 2013, 22:19
Posty: 427
Samochód: 2xr420 r500 r580

na którym serwerze jedziesz tą skakanka ? :mrgreen:
39 litrów to jest kosmiczne spalanie
Man f2000 26.403 3 osiowy z 3 osiowa przyczepą i rzeczywistą masą całkowita często powyżej 50 ton i bez ogranicznika prędkości nie osiągał 39 litrów...


Post Wysłano: 28 paź 2013, 17:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2012, 7:37
Posty: 39
Samochód: Scania R480

Cytuj:
na którym serwerze jedziesz tą skakanka ? :mrgreen:
39 litrów to jest kosmiczne spalanie
Man f2000 26.403 3 osiowy z 3 osiowa przyczepą i rzeczywistą masą całkowita często powyżej 50 ton i bez ogranicznika prędkości nie osiągał 39 litrów...

I nawet jakiś ( Troll ) się do rozmowy przyłączył :P gram na tym samym serwerze co ty :D Ze spalaniem trochę przesadziłem , mówię tylko to co usłyszałem od kolegi a wy się napinacie hehe :P


Post Wysłano: 28 paź 2013, 20:19
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 17 lip 2005, 16:35
Posty: 1122
Lokalizacja: Parczew

mateo6655 nikt się nie napina ja tylko stwierdzam fakty po kilkuletnim obcowaniu z modelami FH. Silniki D13 wszelkiej maści o mocy 440ps są akurat bardzo chwalone pomimo kilku wad. Ja ze swojej strony jak najbardziej polecam całą gamę silników D13.

_________________
umarła we mnie wiara, nadzieja
EEV 460
Volvo at night


Post Wysłano: 28 paź 2013, 21:20

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 wrz 2012, 7:37
Posty: 39
Samochód: Scania R480

Cytuj:
mateo6655 nikt się nie napina ja tylko stwierdzam fakty po kilkuletnim obcowaniu z modelami FH. Silniki D13 wszelkiej maści o mocy 440ps są akurat bardzo chwalone pomimo kilku wad. Ja ze swojej strony jak najbardziej polecam całą gamę silników D13.

Dzięki za opinie tych silników teraz będę wiedział że i 440 w Volvie jest dobra , :) ja obcuje od kilku lat w samych Scaniach więc o Volvach i ich silnikach wiem tylko z opinii innych serwisu i forumowiczów :)


Post Wysłano: 28 paź 2013, 21:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 paź 2006, 12:38
Posty: 3582
Samochód: Ferrari
Lokalizacja: PKN

Cytuj:
jeździliśmy
Dobra OK, ale:
Cytuj:
pracujemy
to już przesada.
Wiesz o co chodzi i temu ten OT.
To jakiś problem napisać zgodnie ze stanem faktycznym bez zawoalowywania?

_________________
Czy jadę bezpiecznie? - Zadzwoń gdzie chcesz.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: