Auto-Mix - lodówki samochodowe, klimatyzatory postojowe, usługi transportowe, transport międzynarodowy.

Truck-Man Części Man

40TON.netKonektor5000.pl anteny CB radia



Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3081 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 164 65 66 67 68155 Następna
Autor Wiadomość
PostWysłano: 15 maja 2011, 19:16 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 13:45
Posty: 647
Lokalizacja: Siedlce
Panowie, jeszcze jedno szybkie pytanie o podwójną obsadę.

Jest jakiś przepis prawny mówiący, że drugi kierowca musi włożyć swoją kartę max. do godziny czasu po pierwszym kierowcy :?:


Na górę
PostWysłano: 15 maja 2011, 19:31 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 gru 2007, 12:52
Posty: 2332
Lokalizacja: Dolnośląskie Wioski Różne
Żeby dwóch kierowców uznać za załogę, to drugi musi dołączyć maksymalni po godzinie. Jeśli tego nie zrobi, to obowiązuje ich czas pracy jak dla jednego kierowcy. Dopiero po odbyciu odpoczynku dobowego mogą jechać zgodnie z czasem pracy dla załogi wieloosobowej. Mówi o tym rozporządzenie WE 561/2006.

Warto dodać, że np. w autobusie może być pięciu kierowców, ale czas pracy i tak obowiązuje ich jak dla dwóch kierowców.


Na górę
PostWysłano: 15 maja 2011, 19:54 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 13:45
Posty: 647
Lokalizacja: Siedlce
Kurcze, ja ostatnio włożyłem kartę po 4h i jechaliśmy zgodnie z czasem pracy pierwszego kierowcy. Czyli ja jechałem 17h, a ten drugi kierowca ~21. Czyli tak jest źle :?:


Na górę
PostWysłano: 15 maja 2011, 19:58 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2006, 11:34
Posty: 4162
Samochód: Trochę Gorszy Actros 18.440
Lokalizacja: 50.00N 20.91E; KO00LA
Grześku, nie chcę Cię martwić, ale źle.
Najpóźniej drugi kierowca może dosiąść się do godziny czasu od rozpoczęcia przez pierwszego pracy. Jeśli dosiądzie się później, lub jeśli wyjmie kartę wcześniej - traktowane jest to jako pojedyncza obsada.

_________________
UWAGA: Wredny i upierdliwy moderator.

Jazda Scanią z włączonymi światłami p/mgłowymi imitującymi światła do jazdy dziennej - stan umysłu zakrawający na styl życia.


Na górę
PostWysłano: 15 maja 2011, 20:01 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 13:45
Posty: 647
Lokalizacja: Siedlce
Czyli w razie kontroli będzie problem...

A dlaczego tak jest :?: Przecież nie przekroczyliśmy czasu pracy dla tego pierwszego kierowcy. Jaka różnica czy wsiądę później czy nie :?: Rozumiem żebyśmy ciągnęli do mojego czasu pracy, ale tak to według mnie żadna różnica... Dziwne te przepisy...


Na górę
PostWysłano: 15 maja 2011, 20:05 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2006, 11:34
Posty: 4162
Samochód: Trochę Gorszy Actros 18.440
Lokalizacja: 50.00N 20.91E; KO00LA
Wiesz, jeśli dobrze zrozumiałem, chodziło Ci o to, że miałeś 17h czasu pracy, czy tak?

_________________
UWAGA: Wredny i upierdliwy moderator.

Jazda Scanią z włączonymi światłami p/mgłowymi imitującymi światła do jazdy dziennej - stan umysłu zakrawający na styl życia.


Na górę
PostWysłano: 15 maja 2011, 20:20 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 13:45
Posty: 647
Lokalizacja: Siedlce
Już mówię.

Mój zmiennik zaczął o godzinie 11 ja o 15 włożyłem kartę. I jechaliśmy do godziny 5 rano następnego dnia. Czyli ja czasu pracy miałem 14h, a on 18h.


Na górę
PostWysłano: 15 maja 2011, 20:23 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2006, 11:34
Posty: 4162
Samochód: Trochę Gorszy Actros 18.440
Lokalizacja: 50.00N 20.91E; KO00LA
Patrząc na to, co napisałeś to Ty "zmieściłeś się" na 9h odpoczynku. Kolega może mieć problem.
Niestety, tak, jak wcześniej Koledzy pisali - podwójna obsada zalicza się do godziny czasu różnicy we włożeniu kart.

_________________
UWAGA: Wredny i upierdliwy moderator.

Jazda Scanią z włączonymi światłami p/mgłowymi imitującymi światła do jazdy dziennej - stan umysłu zakrawający na styl życia.


Na górę
PostWysłano: 15 maja 2011, 20:25 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 13:45
Posty: 647
Lokalizacja: Siedlce
A że tak zapytam jest na to jakiś paragraf :?:

Bo jutro ja rozpoczynam dzień i jadę ładować więc będzie taka sama sytuacja i jak coś to muszę mieć jakiś argument do szefa, żebyśmy nie przekroczyli tego czasu pracy...


Na górę
PostWysłano: 15 maja 2011, 20:32 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2006, 11:34
Posty: 4162
Samochód: Trochę Gorszy Actros 18.440
Lokalizacja: 50.00N 20.91E; KO00LA
Tutaj masz odnośnik: Artykuł 4 podpunkt "o"
Więc wszystko masz czarno na białym

_________________
UWAGA: Wredny i upierdliwy moderator.

Jazda Scanią z włączonymi światłami p/mgłowymi imitującymi światła do jazdy dziennej - stan umysłu zakrawający na styl życia.


Na górę
PostWysłano: 15 maja 2011, 20:37 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 13:45
Posty: 647
Lokalizacja: Siedlce
Kurcze... ciekawe jak do tego podchodzą służby kontrolujące...

A, że tak jeszcze zapytam przez 28 dni mogą to sprawdzić :?: Czy tylko podczas tej jednej konkretnej trasy :?:

Naprawdę bez sensu. Jaka to różnica czy jest dwóch kierowców czy jeden... Ważne chyba żeby nie przekroczyć tych 21 godzin :?: Kompletny brak logiki...

P.S Muszę sobie w końcu wydrukować to rozporządzenie 561


Na górę
PostWysłano: 15 maja 2011, 20:48 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 maja 2007, 17:40
Posty: 2013
GG: 1
Samochód: Jelcz erło seś
Lokalizacja: DK94
Tu jest taka ściąga:
http://tachospeed.pl/pliki/Rozporzadzen ... erowcy.pdf


Na górę
PostWysłano: 15 maja 2011, 21:14 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 13:45
Posty: 647
Lokalizacja: Siedlce
Tą ściągę już dobrze znam :)

Mam też komentarze do rozporządzenia 561, ale samego rozporządzenia właśnie nie czytałem zbyt dokładnie, a teraz mam średnio na to czas, ale już wydrukowane więc na następnej trasie się zapoznam bliżej.

Dzięki koledzy za pomoc :)


Na górę
PostWysłano: 15 maja 2011, 21:21 
Offline
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 mar 2006, 11:34
Posty: 4162
Samochód: Trochę Gorszy Actros 18.440
Lokalizacja: 50.00N 20.91E; KO00LA
GrzegorzPPP pisze:
Kurcze... ciekawe jak do tego podchodzą służby kontrolujące...

A, że tak jeszcze zapytam przez 28 dni mogą to sprawdzić :?: Czy tylko podczas tej jednej konkretnej trasy :?:

Tego to ja już Ci nie powiem. Być może na karcie nie będzie to widoczne, ale w przypadku sczytania danych z tacho albo kontroli na firmie wtedy wyjdzie.

GrzegorzPPP pisze:
Naprawdę bez sensu. Jaka to różnica czy jest dwóch kierowców czy jeden... Ważne chyba żeby nie przekroczyć tych 21 godzin :?: Kompletny brak logiki...

Niektóre przepisy mogą wydawać się nielogiczne. Niemniej jednak powstały w oparciu o szereg badań i mają na celu zapewnienie bezpieczeństwa.

_________________
UWAGA: Wredny i upierdliwy moderator.

Jazda Scanią z włączonymi światłami p/mgłowymi imitującymi światła do jazdy dziennej - stan umysłu zakrawający na styl życia.


Na górę
PostWysłano: 21 maja 2011, 1:07 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 mar 2008, 23:53
Posty: 107
GG: 4585677
Lokalizacja: Koszalin
Witam, mam dość pilne pytanko. Zależy mi na szybkiej i rzeczowej odpowiedzi. Moja sytuacja wygląda następująco:

- 5 okresów jazdy;
- 30 godzin przerwy;
- 5 okresów jazdy;
- 45 godzin przerwy;
- 1 okres jazdy;
- 50 godzin przerwy.

Sytuacja dość nietypowa. Nasuwa się pytanie - co dalej? Czy skrócony odpoczynek z pierwszego tygodnia został "oddany"? Jeśli nie to ile okresów mogę prowadzić? Potem muszę odpoczywać 60 godzin? Co o tym myślicie?

Pozdrawiam!


Na górę
PostWysłano: 21 maja 2011, 13:31 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 574
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk
szeri88 pisze:
Co o tym myślicie?


Ja myślę to : http://jeszke.org/odpoczynki_tygodniowe.doc

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Na górę
PostWysłano: 21 maja 2011, 18:56 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 13:45
Posty: 647
Lokalizacja: Siedlce
Dlaczego na tym dokumencie co podlinkowałeś jest, że odpoczynek skrócony musi być przedzielony regularnym :?:

W poprzednim tygodniu miałem odpoczynek skrócony i trwał on około 36h, teraz będę miał 41h.

Wydawało mi się że w przepisach jest że mogę skrócić odpoczynek tygodniowy i odrobić brakujące godziny w ciągu następnych 3 tygodni. Czyli w moim przypadku teraz jak wrócę będę musiał stać 58h.


Na górę
PostWysłano: 21 maja 2011, 20:38 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 sty 2007, 20:02
Posty: 574
GG: 2172953
Samochód: najlepszy samochód świata. Służbowy
Lokalizacja: Oslo / Gdańsk
GrzegorzPPP pisze:
Dlaczego na tym dokumencie co podlinkowałeś jest, że odpoczynek skrócony musi być przedzielony regularnym :?:


Niestety, takie są przepisy, i nic na to nie poradzę. Pytałem kiedyś oto również w ITD.

Cytuj:
W poprzednim tygodniu miałem odpoczynek skrócony i trwał on około 36h, teraz będę miał 41h.


Tak więc jak sam widzisz na podstawie w/w pliku, jest to źle rozplanowany odpoczynek. Poza tym, dla Twojego dobra, lepiej sobie zapisuj/zapamiętuj ile godzin odpoczynku miałeś, bo jak powiesz przy kontroli, że miałeś około iluś tam godzin, to sam wiesz...

Cytuj:
Wydawało mi się że w przepisach jest że mogę skrócić odpoczynek tygodniowy i odrobić brakujące godziny w ciągu następnych 3 tygodni. Czyli w moim przypadku teraz jak wrócę będę musiał stać 58h.


Jeżeli pierwszy odpoczynek trwał 36h, to teraz musisz zrobić regularny, czyli minimum 45h. Jeżeli zrobisz tylko tyle, to za tydzień musisz zrobić 45h + 9h zaległe.
Pamiętaj, że brakujące godziny, możesz oddać też z pauzą dobową, ale JEDNORAZOWO. Czyli robisz zwykłą dziewiątkę + dodatkowe 9h, co nie zmienia faktu, że odpoczynek skrócony, musi być przedzielony odpoczynkiem regularnym.

_________________
Pozdrawiam - Łukasz
Był DAF XF 105.510 SSC 6x2 <- Kto śmiał to usunąć? :(
Mam uczulenie na dzieci Neo, i pseudokierowców z prawego fotela!


Na górę
PostWysłano: 21 maja 2011, 21:27 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 paź 2008, 13:45
Posty: 647
Lokalizacja: Siedlce
No to widzę, że mam spory problem.

Popatrzyłem na urlopówki.

Zacząłem jeździć z początkiem maja. I tak.

W pierwszym tygodniu miałem 78h odpoczynku
W drugim 32h
W trzecim czyli teraz będę miał 41h.

Czyli tak będzie źle :?:

Niestety wylot mam już jutro i nie ma nawet opcji żebym nie jechał bo ładunek pilny...


Na górę
PostWysłano: 21 maja 2011, 23:16 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 wrz 2010, 11:55
Posty: 2323
Samochód: JelczNL
Lokalizacja: ʇso / ıq
GrzegorzPPP pisze:
Dlaczego na tym dokumencie co podlinkowałeś jest, że odpoczynek skrócony musi być przedzielony regularnym :?:


Wybacz mu.. Taką miał fantazję...
Ty możesz robić jak kierowiec z mojej dawnej firmy - robić pauzy 45h co dwa tygodnie, reszta to jazda do oporu,..

_________________
Niepraktykujący abstynent


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3081 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 164 65 66 67 68155 Następna


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  

Christ - Myjnie samochodów ciężarowych i autobusów

Forum Samochodowe4trucks.pl - portal kierowcy