Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 sie 2010, 20:13
Posty: 81
GG: 0

Kastyk bardzo się ciesze, że Cię sprowokowałem bo dzięki temu poznałem trochę odmienne zdanie od osób z którymi rozmawiałem. Podsumowując moje spostrzeżenia mogę napisać, że w przerażającej większości "ankietowani" przeze mnie kierowcy najbardziej zadowoleni byli z aut skandynawskich tzn. z Volvo i Scani(tylko R), można powiedzieć, że ich satysfakcja z użytkowania tych aut było największa. Do trzech marek tzn. do Dafa, Mercedesa i Mana kierowcy podchodzili z mniejszymi emocjami, uznawali te auta za poprawne bez większych wad oraz wyróznających zalet, ale doceniali w Dafie rozwiązania w kabinie i ogólne wrażenie wewnątrz, w Mercedesie płaska podłoge i dobrze wykonaną deske rozdzielczą a w Manie bardzo dużą przestrzeń...w Dafie zwracano uwagę tylko na to, że tylna ściana kabiny nie oddzielała od warunków klimatycznych na zewnatrz. Do dwóch ostatnich marek kierowcy podchodzili różnie...najwięcej negatywów zebrało Renault. Co do Iveco kierowcy wymieniali bardzo dużo wad tego samochodu przy czym ogólne wrażenie o tym samochodzie było pozytywne...pomimo dość dużej ilości mankamentów samochód ten wywoływał u kierowców raczej pozytywne odczucia...można się pokusić o stwierdzenie, że ten samochód wywoływał "uśmiech" wśrod kierowców i pobłażanie dla jego wad.

Kolego Kastyk o Dafie miałem mało informacji dlatego ciesze się, że sprowokowany przeze mnie opisałeś
zalety tego samochodu...może dodalibyście jakieś zdjęcia wnętrza tego samochodu oraz tych stolików i innych rozwiązań mieszkalnych w tym aucie...jeżeli ktoś ma w archiwum, bądź ma możliwość wykonania zdjęć to byłbym wdzięczny i zobowiązany...
Co do prowadzenia Volvo miałem zgoła odmienne informacje, może trafiłes na jakieś felerne egzemplarze, albo poprostu subiektywne odczucia były odmienne...z moich informacji wynikało,że samochód ten dobrze trzymał się drogi, doskonale wybierał nierównosci a układ kierowniczy był precyzyjny i wolny od nerwowosci na nierównościach i koleinach...może o tym prowadzeniu napisałbyś cos więcej czym to się objawiało i czemu negatywnie oceniasz jego prowadzenia?
Cyrl może coś więcej jeszcze napiszesz? Cenie sobie Twoją wiedze i dobre rozeznanie w tej branży więc na pewno wniesiesz coś do dyskusji. Z tego co wiem masz doczynienia z samochodami marki Man...może dodasz coś od siebie? Pozdrawiam


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 18 gru 2007, 21:07
Posty: 258
GG: 2578718
Lokalizacja: Lublin

Jeszcze znalazłem zdjęcia wnętrz następujących samochodów :

1. Scania R Topline

Obrazek

2. Scania serii 4 Topline

Obrazek Obrazek

3. Iveco Stralis Active Space

Obrazek Obrazek

Obrazek


Ad. 2 W czwórce Topline trzeba uważać na górne łóżko, ponieważ gdy się jedzie przy dość mocnych koleinach może spaść górne łóżko (przynajmniej tak stało się u nas) możliwe, że przez zużyte pasy do zapinania jego, jednak huk jaki to wywołało był dość mocny. Sam pomysł tak zamontowanego górnego łóżka jest dość interesujący. Co prawda zostaje mniej miejsca na schowki (są tylko na tylnej ścianie, ale w nich za dużo nie pomieścimy, pozostaje szuflada pod dolnym łóżkiem).

Ad. 3 Bardzo byłem pozytywnie zaskoczony szerokością górnego łóżka w Iveco (zdjęcie nr.3). Nie wiem jak z jego materacami - czy są wygodne czy nie, ale szerokość wg mnie była dość duża. Poprzez scięty przód kabiny, schowki trochę tracą na pojemności.

Mam możliwość zrobienia dokładniejszych zdjęć schowków w Scanii Serii 4 Topline i CR19, więc jakby ktoś chciał to za tydzień postaram się dodać.

Pozdrawiam.

_________________
Scania V8 Power


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 12 wrz 2008, 20:27
Posty: 493
Samochód: Iveco Stralis AT440S43 T/P
Lokalizacja: okolice Korycina, podlaskie, PL

Cytuj:
(...) doceniali w Dafie rozwiązania w kabinie i ogólne wrażenie wewnątrz (...) w Dafie zwracano uwagę tylko na to, że tylna ściana kabiny nie oddzielała od warunków klimatycznych na zewnatrz.
(...)może dodalibyście jakieś zdjęcia wnętrza tego samochodu oraz tych stolików i innych rozwiązań mieszkalnych w tym aucie...jeżeli ktoś ma w archiwum, bądź ma możliwość wykonania zdjęć to byłbym wdzięczny i zobowiązany...
Pod ręką mam tylko jedno zdjęcie DAFa, którym jeździłem, proszę bardzo :) Na tylną ściankę rzeczywiście trzeba było zimą uważać, można było łatwo narobić sobie problemów z nerkami.
Obrazek
Cytuj:
Co do prowadzenia Volvo miałem zgoła odmienne informacje, może trafiłes na jakieś felerne egzemplarze, albo poprostu subiektywne odczucia były odmienne...z moich informacji wynikało,że samochód ten dobrze trzymał się drogi, doskonale wybierał nierównosci a układ kierowniczy był precyzyjny i wolny od nerwowosci na nierównościach i koleinach...może o tym prowadzeniu napisałbyś cos więcej czym to się objawiało i czemu negatywnie oceniasz jego prowadzenia?
Samochód po prostu "pływał" po drodze. Technicy dwukrotnie sprawdzali geometrię i zawsze oznajmiali, że jest OK. Trzeba był się po prostu do tego przyzwyczaić, ale nie miałem takiego czegoś w żadnym innym samochodzie. Może to naprawdę był trefny egzemplarz, nie przeczę.

_________________
Janusz Kastyk
Ahoj, przygodo! :) Przygodo... ahoj?
Wiozę się pomału...
http://truckmapa.wagaciezka.com - mapa dla ciężarówek


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 15 sie 2005, 15:04
Posty: 2873

Cytuj:
6. łóżko nad przednią szybą (wada małe schowki, ale pomysł podoba mi się) - Scania,

A według mnie to jest bolączka tego auta. Gdyby to rozwiązanie się sprawdziło, byłoby kontynuowane w serii R. W "4" dolne łóżko się do niczego nie nadaje, więc siłą rzeczy trzeba spać na górnym. Latem, przy upałach jest straszna męczarnia zasnąć tam po całym dniu świecenia Słonka w kabinę. Ale fakt, jest szerokie i wygodne.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 sie 2010, 20:13
Posty: 81
GG: 0

Rodiak jak masz możliwosć to wrzuć te zdjęcia z checią je przejrze. Jak będziesz je robił to jeżeli to nie bedzie problemem, zrób ich mozliwie najwięcej a szczególnie funkcj mieszkalnych, wszystkich łóżek, schowków - pod łóżkiem, nad szybą, lampek, rozkładanych stolików no wszystkiego przydatnego do życia w trasie, fajnych rozwiązań. Dzięki za zdjecia które dodałeś...
Kolego Kastyk może kiedyś jeszcze usiądziesz za stery Volvo to wtedy bedziesz miał porównanie...z szacunkiem ale skoro mówisz ,że to było tak uciążliwe, że dwukrotnie odwiedzałeś warszat to wydaje mi się, że nie umkneło by to uwadze czujnych kolegów z forum...Po drugie wydaje mi się, że Volvo jest firmą na światowym poziomie i pomimo wad i zalet tych pojazdów nie dopuściłoby do takiej ewidentnej wpadki...następna rzecz, że Volvo bardzo dba o bezpieczeństwo i tak fatalne prowadzenie bylo by plamą na honorze... Co do zdjęcia to dzięki, szkoda, że tylko jedno...po tym Dafiku Ci zostalo :(
O rozwiązaniu umiejscowienia tego łóżka w Scani 4 słyszałem dużo negatywów jak i pozytywów...mysle , że jest tak jak Paźdź napisał, gdyby to było rozwiązanie uznawane przez większość to zarówno w R-ce jak u innych producentów pojawiloby się również...Widocznie większość była przeciw...co oczywiście nie oznacza odgórnie, że jest złe bo wielu osobą może się podobać...a na pewno jakieś plusy ma, wszystko zależy od upodobań


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Semrush [Bot] i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: