Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 12 lut 2009, 19:57

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2008, 16:47
Posty: 105

Witam.Nie mogłem znaleźć odpowiedzi na moje pytanie więc zapytam tutaj, moze ktos pomoże.Zdając egzamin na kategorie C, przeważnie jest to samochód egzaminacyjny który jest pusty bez ładunku.I my adepci na egzaminie powinniśmy wiedzieć ile waży teraz ten samochód ciężarowy wiadomo że >3,5t ale ile dokładnie to niewiadomo.Uściślając to gdy wykonujemy zadania egzaminacyjne w ruchu drogowym i natrafimy na znak B-18 (zakaz wjazdu pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej ponad....t.) jak wtedy się odnosicie do tego znaku?Albo egzaminator wam mówi ile pojazd waży,czy zerkacie w dowód rejestracyjny i znacie dmc samochodu i np jeżeli jest zakaz do 10t a samochód cięzarowy(egzaminacyjny-pusty) ma w dowodzie rej wpisaną dmc 18t to jeżeli jedzie pusty to logicznie że niema 18 t tylko mniej.I wtedy jest problem bo niewiem ile te auto ma rzeczywistej masy?Przypuszczam,że dużo osób z tego forum zdawalo egzamin na C i mi odpowie.Pozdrawiam.Robert.


Post Wysłano: 12 lut 2009, 20:41

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 03 maja 2008, 11:46
Posty: 489
GG: 8812652
Samochód: Czerwony
Lokalizacja: Śląsk/Zagłębie

Nam instruktor powiedział na wykładzie, że mamy prawo zapytać o to przed egzaminem. Na moim egzaminie zapytałem o to, jeszcze przed przyjściem egzaminatora, "placowego" - gościa, który przestawia auta, słupki i zamiata :lol:

Ale można też zapytać egzaminatora - to chyba najlepszy moment - w sali na spotkaniu przed egzaminem. Zazwyczaj pada pytanie: "czy ktoś ma jakieś pytania".

Myślę, że proszenie o dowód rejestracyjny byłoby trochę zbyt daleko idące, ale pytanie jest jak najbardziej na miejscu. Każdy samochód ma inne DMC i RMC - jeśli nadwozie jest zabudowane np. jakąś izotermą, to skąd ma egzaminownay wiedzieć, czy w środku jest pusto lub ile to coś tam waży?

_________________
B, C, D. Instruktor kat. B.
http://www.kwalifikacja-wstepna.pl - wszystko o kwalifikacji wstępnej
http://www.szkolenia-okresowe.pl - wszystko o szkoleniach okresowych
http://www.walpdrive.pl - mój blog o zdobywaniu zawodowych kategorii


Post Wysłano: 12 lut 2009, 21:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2008, 16:47
Posty: 105

Widze kolego w podpisie masz kat C to jak u ciebie było?


Post Wysłano: 12 lut 2009, 21:13

Cytuj:
jeżeli jest zakaz do 10t a samochód cięzarowy(egzaminacyjny-pusty) ma w dowodzie rej wpisaną dmc 18t to jeżeli jedzie pusty to logicznie że niema 18 t tylko mniej.
Chyba raczej 16t. Wszystko zależy jaki model, ale jest to masa mniej więcej 9-10t.


Post Wysłano: 13 lut 2009, 10:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6307
Lokalizacja: Wrocław

kategoria C1:
pojazd o DMC 4 - 7,5T, załadowany w 50% ładowności,
kategoria C:
pojazd ciężarowy o DMC +10T, długości +10m, załadowany 50% ładowności,
kategoria C1+E:
zespół pojazdów, pojazd C1, przyczepa +2T DMC, długość zespołu +8m, załadowany w 50% ładowności,
kategoria C+E:
zespół pojazdów, DMC +18T, długość zespołu +12m, załadowany w 50% ładowności,

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 13 lut 2009, 12:26

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 07 lut 2009, 15:50
Posty: 29
GG: 3232092
Samochód: Accord, LF
Lokalizacja: KLI

Witam. Ja właśnie zapytałem egzaminatora przed wyjzadem na miasto ile auto waży. Odpowiedział mi tylko, że pod dziesiątki wchodzimy. Na szczęście w Nowym Sączu chyba nie ma innych jak 3,5t i 10t.

Myślę, że takie pytanie warto zadać, tak samo jak i warto upewnić się odnośnie wysokości samochodu. Ja na kursie miałem Mana 3,4m wysokości, a egzaminacyjny Midlum mial 3,1 i wchodzil pod wiadukty pod którew Man się nie mieścił.

Ogólnie warto pytać, żeby gość widział, że nie masz wykute na pamięć gdzie można a gdzie nie, tylko interesujesz się tym co robisz.

No i kolejna rzecz, jeśli popełnisz jakiś błąd, miej wytłumaczenie.
Ja będąc pod sygnalizatorem zobaczyłem żółte. Prędkość była za mała żeby przejechać skrzyżowanie, ale i za duża żeby stanąć w miejscu, przed pasami. Normalnie, to bym to przejechał bez zastanowienia, ale to był egzamin. Zatrzymałem auto za sygnalizatorem, tak że go nie widziałem ale jednocześnie nie wjechałem na skrzyżowanie. Było na tyle miejsca. To był manewr sketu w lewo, więc powiedzialem gościowi dlaczego tak stoimy i ze jak z naprzeciwka lewoskręty pojadą to i my będziemy mogli ruszyć. Zaliczył mi to bez problemu, bo widział, że wiem co robię. Gdybym spanikował i nie zastanowił się jak wybrnąć z sytuacji to bym wrócił jako pasażer.

Wiem, że to nie jest łatwe, ale wmiarę możliwości na egzaminie trzeba zachować zimną krew i jak sie cos zrobi niedokońca dobrze, to trzeba pomyślej jak z tego wyjść i sensownie wytłumaczyć to egzaminatorowi. Jak trafisz na gościa który jest człowiekiem, to zrozumie i można kontynuować.

Powiem jeszcze, że jak sie już wjedzie na plac i usłyszy że egzamin zaliczony to jest no jedna z najpiękniejszych chwil w życiu. Ja miałem takiego banana na twarzy, że aż mi głupio było ;))

Pozdrowionka

_________________
B-1997, C-2009, CE...w planach

gdy ruszam w traskę:
Lonstar - Radio
Willie Nelson - On the road again


Szerokości, przyczepności. Bajo!


Post Wysłano: 03 gru 2009, 15:15

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2008, 16:47
Posty: 105

Wracając do tematu.
Zastanawia mnie pewna rzecz. Jeżeli mamy samochód egzaminacyjny np o DMC 10000kg, Masie Własnej 5000kg. Chcemy znać rzeczywistą masę całkowitą auta to możemy brać pod uwage Mase Własną auta bo to mamy wpisane w dow.rej, i na podstawie MW można znać +- rzeczywsitą mase całkowitą auta. Zgodzicie sie zemną? Druga sprawa jeżeli samochód egzaminacyjny na kat C, jest pusty to waży mniej więcej 5 ton tak? Nobo nic na nim niema,+ kierowca i egzaminator to można doliczyć te 160 kg:) czyli reasumując moge poznac rzeczywsitą mase calkowitą po masie własnej?! A jak egzaminator mi powie ze auto jest w 50% pełne to wtedy będzie ważyć +- 7500 kg? Rzeczyw.mas.cał! Bo mając 10 ton DMC auto waży 5 ton+ 50% pełne,czyli załadowano 2.5 t?!
Kolejna sprawa widząc na drodze znak (B-18 zakaz wjazdu pojaz o rzeczyw.mas cał. powyżej).. moge wjechać autem które ma 7500kg rzeczyw mas cał a DMC 10 ton, na znaku jest 8t rzeczyw, ale wjechać można autem ktore ma te 7,5 t mimo ze DMC ma 10 ton?
Kolejna sprawa czy znak F-6 umieszczany przed skrzyżowaniem gdzie jest namalowana cięzarówka a pod nią waga np 8t, to wtedy to sie tyczy DMC czy RZMC? Nie mogłęm znaleźć tego w rozporządzeniu o znakach i sygnałąch drogowych.
Czytając to forum widze ze dużo osó ma tutaj prawo jazdy na C wiec mysle ze mi pomoże.


Post Wysłano: 03 gru 2009, 17:51
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 lut 2007, 20:39
Posty: 2088
GG: 1
Samochód: R420
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Cytuj:
Myślę, że proszenie o dowód rejestracyjny byłoby trochę zbyt daleko idące, ale pytanie jest jak najbardziej na miejscu. Każdy samochód ma inne DMC i RMC - jeśli nadwozie jest zabudowane np. jakąś izotermą, to skąd ma egzaminownay wiedzieć, czy w środku jest pusto lub ile to coś tam waży?
Ja o mało co niewyjechałbym z placu, bo egzaminator męczył mnie czy o czyms nie zapomniałem.

nerwówka, po minucie mowi ze chodzi o sprawdzenie czy mam dokumenty auta....

wiec teoretycznie miałem mozliwosc przejrzenia, ale wystarczylo ze otworzylem schowek i zamknalem..


Post Wysłano: 03 gru 2009, 19:24

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 30 lip 2008, 14:09
Posty: 144
GG: 7250824
Samochód: Mercedes 814D

Cytuj:
moge wjechać autem które ma 7500kg rzeczyw mas cał a DMC 10 ton, na znaku jest 8t rzeczyw, ale wjechać można autem ktore ma te 7,5 t mimo ze DMC ma 10 ton?
Tak. Znak B-18 określa masę rzeczywistą pojazdu. I w przedstawionej sytuacji mimo tego, że DMC samochodu wynosi 10 ton, to może wjechać.
Znak określający zakaz wjazdu samochodom o dopuszczalnej masie całkowitej, to B-17 (ten, albo podobny, tylko nie umiem dokładnie znaleźć jego numerka) tylko zamiast dopuszczalnej długości auta jest jego DMC. I wtedy nawet jeśli rzeczywista masa całkowita wynosiłaby 7,5t a DMC 10t, natomiast znak zakazu byłby na 8t, to nie możesz wjechać.

_________________
Nie, nie mam 13 lat...


Post Wysłano: 04 gru 2009, 13:05

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2008, 16:47
Posty: 105

Ale co w sytuacji gdy widze znak F-6? Znak na którym jest ciężarówka a pod nią waga np 8t. On sie tyczy DMC czy RZMC? Jak jest sam samochód ciezarowy bez tonazu to sie tyczy DMC ale w przypadku takim jak wyzej to czego sie tyczy? Bo czesto widze potem za tym znakiem F-6 jak wjezdzam w to skrzyzowanie znak B-18 ktory sie tyczy RZMC. Meczy mnie to i chcialbym znac odpowiedz.


Post Wysłano: 04 gru 2009, 13:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 maja 2009, 11:37
Posty: 293
GG: 4029913
Samochód: Mietek Aszrot
Lokalizacja: Białystok

Cytuj:
Ale co w sytuacji gdy widze znak F-6? Znak na którym jest ciężarówka a pod nią waga np 8t. On sie tyczy DMC czy RZMC? Jak jest sam samochód ciezarowy bez tonazu to sie tyczy DMC ale w przypadku takim jak wyzej to czego sie tyczy?
znak B-5 bo rozumiem o taki Ci chodzi:

Oznacza zakaz ruchu:
1). samochodów ciężarowych o DMC przekraczającej 3,5 t,
2). ciągników samochodowych,
3). pojazdów specjalnych i używanych do celów specjalnych o DMC przekraczającej 3,5 t,
4). ciągników rolniczych,
5). pojazdów wolnobieżnych.
Określona na znaku B-5 albo na tabliczce umieszczonej pod nim masa oznacza, że zakaz dotyczy pojazdu (zespołu pojazdów), którego dopuszczalna masa całkowita przekracza masę podaną na znaku albo na tabliczce.


Post Wysłano: 05 gru 2009, 13:27

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2008, 16:47
Posty: 105

Ok, dzięki. Nie mogłem znaleźć w rozporządzeniu o znkach i syg drogowych własnie tej twojej ostatniej odpowiedzi.

Ok a jak to wygląda ze strony praktycznej na egzaminie? Bo jako tako musimy wiedziec, poniewaz jadąc po miescie, nieraz napotkamy znak gdzie nie mozna wjechac powyzej jakiegos tam tonazu. Np widzimy znak B-18 zakaz wjazdu pojazdu powyzej 8t RZMC. I jadąc na egzaminie wjeżdzacie tam czy nie? A nie znacie wagi auta Ułatwieniem by było znac DMC np 10 ton, wtedy byście wjechali pod 8t RZMC? Jakbyscie wiedzieli ze auto jest puste?!
Interesuje mnie jak wyglądał wasz egzamin pod tym względem.


Post Wysłano: 05 gru 2009, 16:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 maja 2009, 11:37
Posty: 293
GG: 4029913
Samochód: Mietek Aszrot
Lokalizacja: Białystok

Cytuj:
Ok, dzięki. Nie mogłem znaleźć w rozporządzeniu o znkach i syg drogowych własnie tej twojej ostatniej odpowiedzi.

Ok a jak to wygląda ze strony praktycznej na egzaminie? Bo jako tako musimy wiedziec, poniewaz jadąc po miescie, nieraz napotkamy znak gdzie nie mozna wjechac powyzej jakiegos tam tonazu. Np widzimy znak B-18 zakaz wjazdu pojazdu powyzej 8t RZMC. I jadąc na egzaminie wjeżdzacie tam czy nie? A nie znacie wagi auta Ułatwieniem by było znac DMC np 10 ton, wtedy byście wjechali pod 8t RZMC? Jakbyscie wiedzieli ze auto jest puste?!
Interesuje mnie jak wyglądał wasz egzamin pod tym względem.
Robiąc prawko u siebie w Białymstoku miałem tylko i wyłącznie ograniczenia na DMC także wszędzie gdzie widziałem 8t to odnosiło się do DMC i z daleka się już kręciło w inna strone:) z resztą kilka kółek po mieście i wiedziałeś gdzie nie jechac a gdzie jechac.

Pogadaj z instruktorem z kursu, najlepsze wyjście:)


Post Wysłano: 06 gru 2009, 12:10

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 kwie 2008, 16:47
Posty: 105

Jak widziałes 8t na znaku B-18 to sie tyczyło RZMC.


Post Wysłano: 06 gru 2009, 12:52

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 25 maja 2009, 11:37
Posty: 293
GG: 4029913
Samochód: Mietek Aszrot
Lokalizacja: Białystok

Cytuj:
Jak widziałes 8t na znaku B-18 to sie tyczyło RZMC.
U mnie w mieście nie ma znaków na RZMC, są jedynie na DMC, przynajmniej w tym momencie nie przypominam sobie aby takie były :) Wszystkie zakazy w kierunku centrum są na 100% na DMC(8t).

Co do twojego problemu.... jeśli będziesz jeździł autem 10t DMC, to jego waga będzie gdzieś koło 5-6t, musiałbyś zobaczyc dowód rejestracyjny, jeśli według przepisu auto ma byc załadowane w minimum 50% ładowności no to jest na styku tych 8t RZMC, albo się nie pchasz pod zakaz albo musisz znac na 100% RZMC auta:) Łatwiej będzie na CE bo tam na 100% do 8t RZMC się nie zmieścisz:)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 15 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: