Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 02 sie 2009, 17:23
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2008, 21:17
Posty: 151
GG: 0

Chciałbym założyć własną firmę transportową, na razie jeden ciągnik siodłowy z naczepą wywrotką. Orientuje się ktoś może jakie są procedury założenia takiej firmy?? Czy mogę liczyć na jakieś dofinansowanie z Funduszy Unii Europejskiej na zakup pojazdu?? Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam


Post Wysłano: 02 sie 2009, 17:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

Na jakie kolwiek pieniądze z Funduszy Uni Europejskiej w ogóle nie masz co liczyć. Transport to jedyna kategoria do której Unia Europejska nie dokłada pieniędzy. Możesz jedynie liczyć na ulgę w płatności ZUS-u przez pierwszy rok prowadzenia działalności gospodarczej i to wszystko. A żeby założyć firmę musisz wystąpić o wydanie Regonu Nipu i Wpisu do ewidencji działalności gospodarczej w którym to podajesz zakres swojej działalności gospodarczej co chcesz robić . Następnie fakt otwarcia firmy zgłaszasz w Urzędzie Skarbowym bo zostajesz płatnikiem Vatu oraz w Zusie .


Post Wysłano: 02 sie 2009, 17:47
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 23:11
Posty: 152
GG: 0
Samochód: Mitsubishi Galant 2.4l
Lokalizacja: Wrocław

A po zakupie pojazdu wpisujesz się do ewidencji na transport krajowy lub międzynarodowy w celu uzyskania licencji. Chociaż możliwe że w przypadku poruszania się wokół komina licencja nie jest wymagana.


Post Wysłano: 02 sie 2009, 18:33
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Licencja jest wymagana nawet przy jeździe wokół komina, najpierw kupujesz pojazd a później zostaje ona wpisany w licencje, myślę że nic nie pokręciłem, jest jeszcze jedno obejście możesz korzystać z czyjejś licencji z tym że ta osoba musi być zatrudniona w danej firmie, szczegułów nie znam.

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Post Wysłano: 02 sie 2009, 18:42
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 11 sty 2009, 23:24
Posty: 463
Lokalizacja: Ryki

Ostatnio będąc w zakładzie przetwórczym pewien facet przyjechał nowym Daf-em z naczepą, miał on jakąś działalność w formie zrzeszenia producentów, i właśnie samochód ciężarowy został dofinansowany z funduszów UE. Zestaw był obklejony znaczkami informującymi, że pojazd został dofinansowany z UE. Też się zdziwiłem, ale widocznie jest jakaś możliwość, tylko trzeba spełniać jakieś odpowiednie kryteria, jakie nie wiem.


Post Wysłano: 02 sie 2009, 18:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

Co do licencji to tak jak koledzy mówią że jest ona wymagana zawsze. Nie musisz jej posiadać sam osobiście wystarczy że w swojej firmie zatrudnisz osobę z taką licencją nawet na 1/4 etatu


Post Wysłano: 02 sie 2009, 19:17
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2008, 21:17
Posty: 151
GG: 0

A jakie są koszty związane z nabyciem licencji i w ogóle z całą biurokracją??


Post Wysłano: 02 sie 2009, 20:21
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Warunki uczestnictwa:
wiek – od 18 lat
umiejętność czytania i pisania

Koszt uczestnictwa:
900 zł od osoby – krajowy osób lub rzeczy
1200 zł od osoby – międzynarodowy osób lub rzeczy

i oczywiście egzamin.

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Post Wysłano: 02 sie 2009, 20:32

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 16 lip 2007, 17:31
Posty: 305
Lokalizacja: Bülow - Niemcy

A potem trzeba kupić wypis z licencji :P Koszt tego w zależności od tego na jaki ona jest okres . Ja na transport Krajowy za wypis na chyba 15 lat płaciłem 90 zł


Post Wysłano: 02 sie 2009, 20:34

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Na międzynarodówkę trzeba wpłacić około 5000zł a wypis to koszt rzędu bodajże 10%
Musisz też posiadać zabezpieczenie w wysokości 9000E na pierwsze auto i po 5000E na następne. Może to być wyciąg z banku, posiadanie jakiejś nieruchomości itp, ale nie może być to ubezpieczenie jak jeszcze do niedawna to tolerowano.


Post Wysłano: 02 sie 2009, 20:35
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6357
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
...Czy mogę liczyć na jakieś dofinansowanie z Funduszy Unii Europejskiej na zakup pojazdu?? Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam
możesz liczyć na:
- machinę biurokratyczną machnię utrudniającą wszystkie działania,
- bezinteresownie wrogich urzędników,
- brak zleceń,
- drapieżną konkurencję,
- wybrzydzających zlecających,
- niechętne banki,
itp, ale nigdy na bonusy w rodzaju dofinansowania.

to mi przypomina gościa wchodzącego do najgorszej meliny w Bagdadzie pytającego: "czy czytają tu poezję w języku idisz?".

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 03 sie 2009, 20:11
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 22 lip 2009, 18:38
Posty: 391
GG: 5115038
Samochód: ładny
Lokalizacja: WLKP(PL)

Jeśli masz trochę grosza, zainwestuj w dom, rodzine etc, ale nie pchaj się do transportu jako kierowiec-właściciel firmy-spedytor (czyli wszystko w jednym).
Nie licz na leasingi, UE, uśmiechnięte buzie ładnych panienek w Urzędzie, wolne ładunki z internetu etc. Na jednym zestawie i tak nie zarobisz, teraz trzeba mieć conajmniej 3 żeby firma się kulała, oczywiście przy obrotnej spedycji. Z jednym ciągnikiem, czy solówką można było zarobić w latach `89- 95 (i to też niewiele).
Czasy są troszke inne i przy tym poziomie biurokracji, krwiopiczych urzędasach mogą zarabiać głównie najwięksi.

_________________
Nightcrawler


Post Wysłano: 03 sie 2009, 20:49
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 20 sty 2008, 21:17
Posty: 151
GG: 0

Cytuj:
Jeśli masz trochę grosza, zainwestuj w dom, rodzine etc, ale nie pchaj się do transportu jako kierowiec-właściciel firmy-spedytor (czyli wszystko w jednym).
Nie licz na leasingi, UE, uśmiechnięte buzie ładnych panienek w Urzędzie, wolne ładunki z internetu etc. Na jednym zestawie i tak nie zarobisz, teraz trzeba mieć conajmniej 3 żeby firma się kulała, oczywiście przy obrotnej spedycji. Z jednym ciągnikiem, czy solówką można było zarobić w latach `89- 95 (i to też niewiele).
Czasy są troszke inne i przy tym poziomie biurokracji, krwiopiczych urzędasach mogą zarabiać głównie najwięksi.
Masz kolego rację w 100%
Jednym autem się nic nie zdziała.


Post Wysłano: 03 sie 2009, 21:03

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 06 kwie 2009, 23:59
Posty: 31
GG: 0
Samochód: Man TGS 8X8

Kolego ja znam osobę która ma ciągnik Volvo z naczepą wywrotka i nie wydaje mi się żeby sobie nie radził bo zawsze na spłatę kredytu zarobi i coś dla siebie a jak to robi ? odpowiedz jest krótka wygrywa przetargi na dostawy kruszyw na gminne drogi a takich przetargów jest pełno dosłownie pełno w każdej okolicznej gminie .
A poza tym można się podczepić zawsze pod kogoś albo kupić jeszcze naczepę firankę i sobie jakoś radzić :D :D


Post Wysłano: 03 sie 2009, 21:52
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 05 sty 2009, 23:11
Posty: 152
GG: 0
Samochód: Mitsubishi Galant 2.4l
Lokalizacja: Wrocław

Przecież wiadomo że najlepiej to siąść w ciemnym kącie i popłakać sobie trochę a nie otwierać działalność.
Zakładasz temat a po dwóch czy trzech opiniach opublikowanych w internecie zmieniasz zdanie ? Słomiany zapał.
Właśnie od 1,5 miesiąca jestem prywatnym właścicielem ciągnika siodłowego. Jak na razie każdy tydzień zaliczam na plusie. Ale jak czytam takie opinie to aż strach wstawać z łóżka i tylko umierać :lol:
Prawda też jest taka że może poszukaj innej działalności, np. kiosk, fryzjer etc. jeżeli masz obawy ? Ale powiem Ci że mam warzywniak i nawet w takim micro - biznesie jest duża konkurencja. Jednym się udaje a innym nie. Jak nie spróbujesz to później sobie będziesz to wyrzucał.


Post Wysłano: 03 sie 2009, 23:20
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2006, 18:00
Posty: 503
GG: 7138832
Samochód: Jelcz-Scania
Lokalizacja: Tarnów

Przedewszystkim należy się zastanowić co chce się transporotwać i czy znajdą się firmy które dały by zlecenia, ważne jest też jaką sumą się dysponuje na rozkręcenie firmy, kupno samego pojazdu to nie wszystko, mój znajomy będzie zakładał w najbliższym czasie firme, co prawda nie transportową lecz zajmującą się dozorem technicznym dźwigów, zwyżek, hds-ów itp. i zaczoł właśnie od rozeznania się w rynku czy jest zapotrzebowanie na tego typu usługi.

_________________
Szybszy, nie znaczy lepszy.
B,C,E


Post Wysłano: 04 sie 2009, 11:11

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Nie zgodzę się że z jednym autem nie można zarobić, lepiej mieć jedną porządną robotę na jedno auto niż ochłapy na 5 zestawów. samemu ciężko, jeśli masz żone, matkę czy tam brata kolegę który jest w stanie pomóc ci np że pójdzie do urzędu itp gdy ty nie masz czasu to już jest dobrze. Jak sam będziesz jeździł to będzisz musiał robić urlop żeby załatwić sprawy w urzędach itp.

nie zarobisz z 1 autem jeśli pójdziesz na łatwizne, pójdzisz prosto do sped mając jeszcze leasing.
Trochę wysiłku i można naleźć robotę bezpośrednio, lub przez kogoś ale za dobrą kasę.
Jak masz wywrotkę to wiedz że przestoje mogą być długie zwłaszcza zimą i tu by się sprzydała dodatkowa naczepa żeby coś w zimę podziałać(np plandeka)

Owszem trzeba dużo inwestować jak się zaczyna, ogólnie w transport. Ale na tym można też dużo zarobić jak i dużo stracić, jak będziesz zaradny dasz rade


Post Wysłano: 04 sie 2009, 11:18
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 01 kwie 2005, 15:36
Posty: 6357
Lokalizacja: Wrocław

Cytuj:
Nie zgodzę się że z jednym autem nie można zarobić, lepiej mieć jedną porządną robotę na jedno auto niż ochłapy na 5 zestawów...
oczywiście że można.

ale żebyś wiedział jakie to łatwe, załatw robotę na jedno auto, to każdy przwoźnik odstąpi Ci procent (około 5%) od zarobku i tak bez inwestycji zarobisz na godne życie.
przeciętnie z jednego auta będziesz miał ponad 1000zł. załatwisz robotę na trzy auta trzem różnym przewoźnikom będziesz miał miesięcznie prawie 4000zł.

proste.

_________________
https://www.youtube.com/user/SzkolaTransportu/featured


Post Wysłano: 04 sie 2009, 11:23

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

To widocznie bede godnie żył.

I to tak bez inwestycji, zabezieczenie tylko 50tyś Euro na pośrednictwo nie wspomnę o podatku. A jak chcesz to zrobić na lewo? Przewoźnik cie oleje po miesiącu i nie potrzebuje kogoś takiego ja pośrednik pan Kowalski który załtwił mu robotę bo nie ma do niego prawnie żadnych zobowiązań no chyba że pan Kowalski będzie chciał :"przeczyścić" lufe przy przewoźniku :mrgreen:


Post Wysłano: 04 sie 2009, 11:37
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 02 maja 2007, 11:42
Posty: 394
Samochód: cokolwiek dadza

Pytanie czy warto. Skoro transport wymaga duzej inwestycji, a jego zlote czasy juz minely, to nie lepiej zainwestowac te kilkadziesiat/kilkaset tysiecy zloty w jakas inna branze gdzie konkurencja nie jest az tak zaciekla?

Moim zdaniem biznes jest po to zeby zarabiac pieniadze, wiec po co pakowac sie w branze wypchana po brzegi w ktorej raczej kokosow nie zarobisz.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: