» Kontakt » Reklama » Pliki cookies
Dzisiaj jest 20 wrz 2014, 15:57

Strefa czasowa UTC +1 godz. [letni]







Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
PostWysłano: 17 kwie 2009, 22:35 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 14 mar 2008, 16:50
Lokalizacja: Gdańsk
GG: 0
Samochód: Man F2000 6X4 Actros 8X6 Man L2000
Witam
Mam pytanie do użytkowników w/w wywrotek. Czy kiprowanie na bok często się używa czy nie? Sam jeżdżę 6x4 i często z tej opcji korzystam ale jest to autko na mniejsze budowy/drogi gdzie 4-osiówki nie mają szans wjechać. Z teoretycznego punktu widzenia samo kiprowanie do tyłu powinno wystarczyć a jak jest w praktyce?
Napęd 8x4 jest wystarczający czy koniecznie 8x8-chodzi głównie o skręt? W moim to praktycznie zero manewrowania w jeździe do przodu w grząskim terenie. Skręcasz w lewo a jedziesz prosto, skręcasz w prawo i też jedziesz prosto :) I zazwyczaj drugiej szansy na poprawkę nie ma bo koleiny robią się na pół metra...


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 25 kwie 2009, 5:43 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 kwie 2009, 7:19
GG: 0
Samochód: MAN 41.463
kolego mam 8x4 (zdjęcie) i powiem ci że takie auto wogóle nie nadaje się na grząskie czy nawet troche śliskie tereny.Musi być twardo bo inaczej wszędzie się zakopie.Przód jest ciężki i mimo włączenia wszystkich blokad auto buksuje.Oczywiście z ładunkiem jest o wiele lepiej.Co do skrętów ja nie mam z tym żadnych problemów auto jest skrętne jak cholera i niemal wszędzie nim wymanewrujesz tak jak trzyośiówką (bez jazdy prosto mimo skręconych kół).Kolega ma 8x6 i auto wszędzie idzie jak włączy przedni napęd nie ma tego problemu co u mnie nie mówiąc już o 8x8 tym na pewno wszędzie wjedziesz bez problemu. Ale te auta są dużo cęższe jak8x4 ze względu na dodatkowy napęd a teraz waga się liczy bo krokodyle nie śpią.Pozdrawiam kolego


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 09 maja 2009, 17:48 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 19 maja 2008, 18:59
GG: 0
Jak chcesz 4-ośke na budowe to kupuj minimum 8x6


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 11 maja 2009, 7:53 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 11 cze 2007, 21:00
Lokalizacja: Sokołów Podlaski DK63 i DK62
Oj z tym minimum 8x6 to lekka przesada , sam jeżdżę manem 8x4 trzeci rok i muszę powiedzieć ze jeśli się troszkę czajnikiem ruszy to się wszędzie wjedzie i wyjedzie. A poza tym 8x4 jest o wiele ekonomiczniejszy niż 8x6 . A co do wywrotu na boki to przez 3 lata używałem go może 3-4 razy.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 21 maja 2009, 17:33 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 14 mar 2008, 16:50
Lokalizacja: Gdańsk
GG: 0
Samochód: Man F2000 6X4 Actros 8X6 Man L2000
Wydaje mi się że Man ma wiekszy rozstaw osi niż np. Mercedes czy Scania. Poza tym w
napędzie 8x6 w Manie ciagnie środkowa oś ta która się mniej skręca a w Merc czy Scania ciągnie
ta z samego przodu. Niektórzy twierdzą, że to drugie rozwiązanie jest lepsze, ponieważ
przednie koła więcej się skręcają, przeciwnicy natomiast mówią że często ze środkowej nie
napędzanej osi robi się "pług". Czy 8x6 mają reduktor? Czy 8x8 są dłuższe w porównaniu z 8x6?
Nie jeżdże na wykopach i nie zamierzam. Często kipruję na bok ze względu na druty lub w ulicy wzdłuż parkanu, więc już przesądzone.
Spalanie nie ma większego znaczenia, raczej uniwersalność i niezawodność. Jeżdzę na krótkich odcinkach i nie żadko po ciasnych
(jak na 4ośkę) dziurach.

Nie ukrywam że opinie na forum są dla mnie istotne.
koledzy podpowiedzcie

Odnośnie technik jazdy tylnionapędowym to mogę stwierdzić tylko tyle, że jak ja sam pakuje się z wąskiej ulicy na budowę
to sobie tej ulicy nie p*******lę, natomiast w praktyce wyglada to tak, że ci co mają lepszy sprzęt to nie łamie się
delikatnie na 5 razy tylko załącza wszystko co tam ma i pruje teren przez który później to ja tylko na wrost z rozpędu mogę się
ładować..


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 23 maja 2009, 9:54 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 19 maja 2008, 18:59
GG: 0
8x4 jest mniej uniwersalny.... z 8x6 jest więcej pracy... przykład: frezowanie nawierzchni aż do piasku, były tatry, mercedesy, many. Mercedes 8x4 się zakopał, trzeba było go wyciągać... Drugi raz już nie chciał wjeżdżać bo bał się ze znowu sie zakopie, więc kierownik budowy do niego wjeżdżasz? a ten że NIE, na to kierownik: daj karte do podpisania i do widzenia.
Znam też przykład że do budowy autostrady w ogóle 8x4 nie chcieli brać!


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 13 cze 2009, 21:09 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 11 cze 2007, 21:00
Lokalizacja: Sokołów Podlaski DK63 i DK62
Yyy... a od kiedy się asfalt frezuje do samego piachu ?? i w jakim celu ? Bo różne rzeczy widziałem ale żeby ktoś asfalt do piachu frezował to nie.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 13 cze 2009, 23:14 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 25 sie 2008, 22:49
Lokalizacja: Bielsk Podlaski
GG: 9354841
Samochód: daf
Kolego a chociaż by w takim celu ,że po starej nawierzchni trzeba jeszcze korytować bo nowa droga ma byc niżej niz poprzednia.Sam w tamtym tygodniu ganiałem pod frezarką gdzie darli do samego gruntu.
Aha i jeszcze jedno,niech nikt mi nie mówi,że8x4 i 8x8 bądz 8x6 to nie robi żadnej różnicy,bo ręce mi opadają.Chociaż nie wiem jak intensywnie byś nie myślał swoją mądrą głową to w pewnych warunkach na nic to Ci się nie przyda jak nie będziesz miał konkretnego zestawienia napędów.Chyba kolega w terenie prawdziwym jeszcze nie jeździł skoro takie herezje publicznie głosi.


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 14 cze 2009, 20:15 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 19 maja 2008, 18:59
GG: 0
cekopeq pisze:
Bo różne rzeczy widziałem ale żeby ktoś asfalt do piachu frezował to nie.


W takim razie mało widziałeś kolego :mrgreen:
W pełni popieram GOLMARA :]


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 14 cze 2009, 20:31 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Lokalizacja: Polska
GG: 0
To zależy w jakim terenie będzie użytkowany. Byłem na takiej budowie (autostrada), że 8x6 nie dawały rady - wyłącznie 8x8 i wozidła.
Jeśli nie wiesz co Cię czeka, to 8x8 będzie najlepszym wyborem.
Kiprowanie bokiem przydatne było czasem tylko po zakopaniu auta, kiedy dodatkowo było przechylone na bok.

_________________
---


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 14 cze 2009, 20:44 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 19 maja 2008, 18:59
GG: 0
bruno666 pisze:
Kiprowanie bokiem przydatne było czasem tylko po zakopaniu auta, kiedy dodatkowo było przechylone na bok.


Tylko, że kiprując na bok dodatkowo sypiesz sobie pod koła co pogarsza wyjazd... no chyba że jest hydroburta :wink:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 14 cze 2009, 21:35 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Lokalizacja: Polska
GG: 0
W moim nie miałem możliwości wysypu na bok, ale widziałem dwukrotnie jak zakopane 4-ośki zwalały bokiem - nie po to, żeby wyjechać, ale żeby łatwiej było je wyciągnąć. :P
Chyba, że trafiło się wozidło - one zwykle szarpały takiego nieszczęśnika załadowanego bez problemu.

_________________
---


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 14 cze 2009, 23:51 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 06 kwie 2009, 23:59
GG: 0
Samochód: Man TGS 8X8
U nas na budowie ( budowa węzła Skarżysko ) śmigają same 8x8 samochody bo inne nie dały by rady w takim ciężkim terenie , mój TGS to śmiga aż miło wszędzie nim wjadę .


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 15 cze 2009, 8:53 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Lokalizacja: Polska
GG: 0
TGS pisze:
U nas na budowie ( budowa węzła Skarżysko ) śmigają same 8x8 samochody bo inne nie dały by rady w takim ciężkim terenie

Czasem jeździ się dosłownie po bagnie. Koleiny metrowe, "brzuch" ryje ziemię, zatrzymasz się to już nie ruszysz. :P

Obrazek

_________________
---


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 15 cze 2009, 20:03 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 sie 2008, 13:01
Lokalizacja: Lublin
GG: 49027999
Samochód: Toyota Avensis
Macie może koledzy fotki jakiś manów wywrotek :?: .Tylko nie piszcie mi ,że google są moim przyjacielem.Pozdrawiam.

_________________
Wywrotkowiec

http://www.youtube.com/watch?v=SIKouJcTcMI


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 15 cze 2009, 20:24 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Lokalizacja: Polska
GG: 0
Traker199 pisze:
Macie może koledzy fotki jakiś manów wywrotek :?:

http://www.carsbase.com/photo/MAN_TGA_model_7652.html
http://www.carsbase.com/photo/MAN_TGS_model_8638.html

O coś takiego chodziło? Bardzo dobra jakość, choć zdjęcia typowo pozowane.

_________________
---


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 15 cze 2009, 22:30 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 19 maja 2008, 18:59
GG: 0
Obrazek
Obrazek tutaj dziwne zestawienie, bo 4ośka chyba nie może ciągnąć tandemika :roll:


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 15 cze 2009, 22:40 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lis 2007, 23:50
Lokalizacja: Polska
GG: 0
A czemu nie? W Niemczech widziałem bardzo dużo takich zestawów, a w Polsce też mi się już rzucały w oczy.

_________________
---


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 16 cze 2009, 1:22 
Offline
Użytkownik

Rejestracja: 16 cze 2009, 0:08
GG: 0
Ja też jeszcze takiego zestawu nie miałęm okazji zobaczyć... przeważnie ciężarówki 4osiowe zamiast normalnego zaczepu mają tylko taki bolec w razie zaczepenia liny kiedy się zakopie. Sam nie wiem jak to jest z takim zestawem.

Mam jedno pytanie. Czy to prawda że Many mają smarowaną skrzynie biegów w zależności od obrotów silnika? i czy może sie stać coś takiego ze kiedy będziemy zmieniać notorycznie biegi nie uzyskując duzych obrotów to można skrzynie zatrzeć?


Na górę
 Wyświetl profil  
 
PostWysłano: 16 cze 2009, 7:45 
Offline
Użytkownik
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 mar 2005, 15:22
Lokalizacja: GDYNIA
GG: 12216892
Samochód: MAN TGA 18.480
Skrzynia ZFa ma wymuszone smarowanie przez pompe oleju napedzaną wałkiem sprzęgłowym

_________________
MAN TGA 18.480 LOW DECK

Filmy z tras


Na górę
 Wyświetl profil  
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna

Strefa czasowa UTC +1 godz. [letni]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  


Forum oparte o phpBB3 © 2004-2014 Piotr Kardaś

Forum Samochodowe4trucks.pl - portal kierowcy