wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
Twarde sprzęgło?? https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=5750 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Tempomat [ 30 gru 2006, 13:15 ] |
Tytuł: | Twarde sprzęgło?? |
Zalozylem ten temat bo chce sie dowiedziec kiedy nastepuje tak zwane "Twarde sprzęgło" no i mam nadzieje ze ten temat sie rozwinie i przyda tez innym uzytkownikom tego forum ktorzy nie wiedza ![]() ![]() |
Autor: | łukasz [ 30 gru 2006, 15:24 ] |
Tytuł: | |
Głównie wtedy,gdy powietrze zejdzie z układu... ![]() |
Autor: | ADAMO [ 30 gru 2006, 15:57 ] |
Tytuł: | |
tak jak napisał łukasz , ale to jest standardowa sytuacja , mielismy ostatnio 3 takie na trasie że sprzęgło zrobiło się twarde ( a opcji oprócz tych jest kilkanaście ) - 1 raz przepalił sie przewód pneumatyczny o tłumik (naprawa - 15min) - 2 raz podczas jazdy w korku magnumką w pewnym momencie poodczas zmiany biegu wypchło mi pedał sprzegła i zrobiło się twarde - po zjeździe na parking - okazało się że rozpieło się łożysko na sprzęgle -( 6 godzin gdy ma się częsci ) - 3 raz slizgało się sprzęgło aż w końcu poleciały iskry przy większym podjeździe w scanii 113 i pedał zrobił się twardy auto po ściągnieciu na parking i zakupie częsci miało wymienione łożysko o i tarcze - (5 godzin) pozdrawiam, i nie życzę takich przygód |
Autor: | Tempomat [ 30 gru 2006, 16:36 ] |
Tytuł: | |
Czyli mam rozumic ze jak sie zarobi "Twarde Sprzeglo" to pedal ze sprzegla ciezko sie naciska tak? ![]() |
Autor: | łukasz [ 01 sty 2007, 13:34 ] |
Tytuł: | |
Ciężko się naciska to mało powiedziane-przeważnie wogóle nie można go wcisnąć...Mój ojciec kiedyś wracał bez sprzęgła z Włoch.Wiesz przecież że sprzęgło potrzebne jest do ruszenia-skoro go nie było to jak myślisz co robił żeby ruszyć?...Musiał całe 40t ruszyć z rozrusznika przy wbitym biegu.A do tego jazda bez połówek... ![]() |
Autor: | Tempomat [ 01 sty 2007, 14:02 ] |
Tytuł: | |
Czyzby wrzucal biegi na "hama" ![]() ![]() |
Autor: | łukasz [ 01 sty 2007, 14:28 ] |
Tytuł: | |
W pewnym sensie tak... ![]() |
Autor: | ARTURROTRUCKER [ 01 sty 2007, 14:47 ] |
Tytuł: | |
Tak samo miał kolega w magnumce, tylko on miał do pokonania jakieś 100 km, także pikuś w porównaniu do powrotu z Włoch ![]() ![]() |
Autor: | ADAMO [ 01 sty 2007, 18:07 ] |
Tytuł: | |
taki numer nie udał by sie np. w magnumce , gdyż nie da się jej odpalic na biegu i w skrzyni Zf - raczej nie da się zmieniac biegów bez sprzegła - bedzie zgrzytało, co innego jest w B18 tam normalnie można zmieniać biegi bez sprzegła wystarczy to zrobić w odpowiednim momencie i wchodzą elegancko- wystarczy tylko raz przy ruszaniu "machnąć" sprzegłem (jesli się je jeszcze ma ![]() |
Autor: | chichita [ 01 sty 2007, 18:51 ] |
Tytuł: | |
Ja znam tez takiego goscia co zmieniał biegi bez sprzegła. Jechał wtedy starym Dafem (Ati) i to przez miasto. Podobno fajnie to wygladało jak ruszał ze swiateł. ![]() |
Autor: | Tempomat [ 02 sty 2007, 1:08 ] |
Tytuł: | |
Ja pamietam czasy ze jak sie jezdzilo Kamazem to jak cos sie zepsulo to mozna bylo sobie poradzic ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Rybak [ 02 sty 2007, 22:09 ] |
Tytuł: | a |
aaaaaaa |
Autor: | HitmaN [ 02 sty 2007, 22:58 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Dodatkowo wtedy w tym serwisie powiedzieli, że w Volvach, sprzęgło należy zmieniać co 600tys km, nawet jeśli nic się z nim nie dzieje. Trochę to dziwne. Nie uważacie ?
W Serwisie Renault stwierdzili że w Volvo trzeba wymieniac co 600 tyś ? chyba tu byka szczeliłeś. A przypuszczam że takie mają mniemanie z własnego doświadczenia że po 600 tyś zaczynają włąsnie pękać sprężyny na docisku i inne różne historie spowodowane zmęczeniem materiału ![]() |
Autor: | ADAMO [ 02 sty 2007, 23:10 ] |
Tytuł: | |
z własnego doświadczenia wiem że do wymiany sprzegła nie potrzeba koniecznie hdsu , znajomy w czechach robił to sam - podwiesił skrzynie na pasach, my natomiast wyspawaliśmy specjalną konstrukcję - taki wieszak i na pasach skrzynią się odjeżdżało a na wieszaku wisiała, najgorsze jednak to rozpiecie tej pie***** skrzyni jesli nie robiłeś tego lub nikt Ci nie powie , to możesz jej nie rozpiąć. warto tu dodać że cały docisk w reni b18 odciąga jedna mała sprężynka , śmiac mi się chciało gdy ją zobaczyłem. |
Autor: | Rybak [ 02 sty 2007, 23:27 ] |
Tytuł: | |
Cytuj:
W Serwisie Renault stwierdzili że w Volvo trzeba wymieniac co 600 tyś ? chyba tu byka szczeliłeś.
Mówie, jaką ja znam wersję.A wynajęcie hdsu to była najprostsza opcja, spawanie suwnicy w takich warunkach raczej nie wchodzi w grę ![]() |
Autor: | łukasz [ 03 sty 2007, 0:05 ] |
Tytuł: | |
U nas w VOLVIE sprzęgło jest jeszcze od nowości-przebieg 1mln 100tys km-2001r.Co prawda przy ''zrzucaniu'' połówek pod górki lubi sobie szarpnąć-ale jakoś sie trzyma...Tylko VOLVO jednak ma 2 tarcze... |
Autor: | furman [ 04 sty 2007, 21:40 ] |
Tytuł: | |
przeważnie sprzegło robi się twarde kiedy nie ma powietrza w układzie, co zdarza się w starszych autach szczególnie po dłuższym postoju. chociaż muszę powiedziać, że miałem okazję jeździć nowym f-haczem, gdzie po postoju zaledwie kilkugodzinnym nie dało się wbić sprzęgła, ale ten typ już podobno jest skonstruowany. lecz zaraz po zapaleniu auta dosłownie po kilku sekundach sprzęgło było miekkie |
Autor: | micho a [ 04 sty 2007, 22:16 ] |
Tytuł: | |
generalnie w każdym aucie da się chyba zmienić bieg(nie wiem jak w nowych wiem żee w IF-ce Nrdowskiej 4x4 sie da w starze 200 sie da i w roburze ![]() fakt że jak jesteś 100km od domu czy warsztatu to nie ma wyjścia ale wypada raczej unikać jazdy bez sprzęgła ![]() |
Autor: | Tomek-88 [ 18 sty 2007, 21:21 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: taki numer nie udał by sie np. w magnumce , gdyż nie da się jej odpalic na biegu i w skrzyni Zf - raczej nie da się zmieniac biegów bez sprzegła - bedzie zgrzytało,
da sie odpalic na biegu ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Slawekb [ 04 lut 2007, 13:24 ] |
Tytuł: | |
walniety zawór wieloobwodowy szesta przyczyna [ Dodano: Nie, 04.02.2007, 12:25 ] częsta |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |