Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]
Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 415
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

Jak w temacie. Wyskakują jednocześnie 3 powiadomienia o usterkach na zegarach kiedy są aktywne nie mogę uruchomić silnika. Znikają po losowym czasie, auto wtedy można odpalić i działa już normalnie do kolejnego zgaszenia. Sytuacja jest dość losowa czasami się nie pojawia. Jest też problem z pilotem od menu na kierownicy przyciski potrafią sie zamieniać miejscami np klikam w dół a idzie do góry czasami niedziałają. Podnieniałem 3 moduły przycisków i nic to nie zmienia więc obstawiam że coś rozwala komunikację. Pada koordynator?
Edit.

Odczytałem błędy
Aktywne podczas wyswietlania info o 3 usterkach:
BMS 2791 2795 (czerwony CAN pewnie przyczyna)
BWS 27
EMS 1025 53517
COO 565 567
ICL 774 775
TCO 3392 4 7592143 0

Aktywne gdy nie wyświetla info o 3 usterkach
BMS 2791
EMS 1025 (ten jest od zaslepki EGR)

Zauważyłem że po postoju info wyswietla się najdłużej a czym częściej sprawdzam i włączam zapłon wyswietla sie coraz krócej i przestaje się pojawiać.

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 415
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

Pomierzyłem sterowniki pod nogami pasażera
Skrajny prawy
Kostka E5.B pin 11 14 podpięta 60 Ω
Wypięta 120 Ω
Pin 5 8 podpięta 59.2 Ω
Wypięta 60 Ω

Drugi od lewej
Kostka podpięta E43.A pin 1 3 57.6 Ω
Wypięta 60.7 Ω

E5.B Pin 5 przejście do E43.A pin 3
Pin 8 przejście do E43.A pin 1
Pin 11 14 brak przejścia do E43.A

Pin 11 przejście do kostki C101 pod atrapą pin 11 przewód GMS6111
Pin 14 przejscie do kostki C101 pin 31 przewód GMS612

Czerwony 2.6 V do masy
Czarny 2.3-2.4 V do masy
Te, co mają przejście, mają 260 mV między sobą, a te bez przejścia 184 mV na zapłonie na zgaszonym silniku.

E5.A pin 16 cienki czarny przewód brak przejścia do masy

Chciałem się dostawać do kostki C480, ale to jakiś koszmar

Edit.
Dostałem się i tam pin 5 8 z E5.B ma do niej przejście

Kostki są czyste i wygladają ok, przeczyściłem je środkiem do styków ale nic to niezmieniło.
Teraz po pojawieniu i zniknieciu błędów są one nieaktywne.

Czy to nie będzie sterownik OPC5 do naprawy wymiany? Można go wymienić bez programowania?
Rozebrałem go ale oględziny na oko nic nie wykazały. Jest w środku czysty brak widocznych uszkodzeń. Był nierozbierany wcześniej.

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 paź 2021, 6:38
Posty: 6

Z przyciskami to standardowa usterka taśmy kierownicy. Z zamiennika jakis czas temu 300 zł i pare lat posłuży. Pozdrawiam


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 16 lip 2008, 13:12
Posty: 415
Samochód: Volvo FM9 Volvo fl6 11

Taśmę rozbierałem przejscia ma i wygląda ok. Wydaje mi się że ma to związek z problemem komunikacji po CAN. Teraz jak na złość przyciski działają. Mam drugą porzyczoną na podmianę.

_________________
>>> STAR-TREK RULEZ <<<


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 19 paź 2021, 6:38
Posty: 6

Ja miałem 2 przypadki zawsze wymieniałem i temat był zamykany. Tylko ze taśma się kręci może nie zawsze styka.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 5 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: