wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://www.wagaciezka.com/

Zawór ograniczający ciśnienie, przekładnia kierownicza Scania.
https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=51957
Strona 1 z 1

Autor:  igoR84 [ 07 lut 2025, 14:03 ]
Tytuł:  Zawór ograniczający ciśnienie, przekładnia kierownicza Scania.

Posiadam taki zawór jak na zdjęciach. Jest wkręcony do przekładni kierowniczej,
ten ze zdjęć puszcza ciśnienie 150 bar, wkręcony w aucie mam 165bar.
Problem polega na tym że to ciągle mało i przydało by się troszkę więcej. Z tego co się dowiedziałem są różne rodzaje przekładni i różnie ludzie sobie z tym radzą, NIBY u mnie tylko wymiana tego zaworu wchodzi w grę.
Od razu piszę, kręci się kierownicą ciężko ale ten typ tak ma os samego początku.
Pytanie moje brzmi, może ktoś się orientuje czy gdzieś w PL jest zakład, majster... kto zna się na tym.
Miałem jednego magika który się zabrał za dorobienie nowego ale poległ.
Wszelkie wskazówki mile widziane.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Autor:  chodko [ 07 lut 2025, 18:48 ]
Tytuł:  Re: Zawór ograniczający ciśnienie, przekładnia kierownicza Scania.

A wykluczyłeś inne przyczyny ? Czy nie kręci się lżej po dodaniu gazu ? Ja wymieniłem fabryczną pompę z powodu przecieku na Febi i na wolnych obrotach kręci się ciężej jak na starej po 1,7 mln. Jest zakład w Mielcu który naprawia kolumny i ma dobre opinie .

Autor:  igoR84 [ 07 lut 2025, 22:43 ]
Tytuł:  Re: Zawór ograniczający ciśnienie, przekładnia kierownicza Scania.

Mam te auto od nowości i kręci się cały czas tak samo, jak pisałem wcześniej, ten typ tak ma. Chodzi mi typowo o ten zawór.

Autor:  Luka [ 08 lut 2025, 10:07 ]
Tytuł:  Re: Zawór ograniczający ciśnienie, przekładnia kierownicza Scania.

A co jest z tym zaworem nie tak? Czemu go chcesz wymieniać?

Autor:  igoR84 [ 10 lut 2025, 12:10 ]
Tytuł:  Re: Zawór ograniczający ciśnienie, przekładnia kierownicza Scania.

Chcę wymienić zawór żeby lżej się kręciło, po prostu.
Wiem że drzewiarze robią takie zabiegi w swoich Scaniach,
ale są też inne rodzaje przekładni gdzie ta operacja wymaga niby podłożenia podkładki.
Ogólnie temat ciągnie się już dłuższy czas, silnik ciężki, dość duży nacisk na przód, zawieszenie nisko, opona szeroka. Kręcić idzie ale mogłoby być lżej.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/