wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
Stawka za tonę ładunku https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=51746 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Brzozu [ 03 lip 2024, 18:45 ] |
Tytuł: | Stawka za tonę ładunku |
Dzień dobry forumowicze, Jestem studentem logistyki, ale też kierowcą zawodowym. Przychodzę do przedsiębiorców z pytaniem jak obliczyć "cenę za tonę" ? Przykładowo: Koparka lub palety 8t, dystans 80km Koparka lub palety 5t, dystans 50km Jak to ugryźć ? Dostałem taki case do realizacji na zajęcia i nie mam pojęcia... ![]() O ile z liczeniem zł/km nie ma problemu tak tu podstawiając koszty a zmieniając tony wychodzi magia. Byłbym wdzięczny za pomoc, Pozdrawiam ! |
Autor: | Luka [ 03 lip 2024, 23:09 ] |
Tytuł: | Re: Stawka za tonę ładunku |
Kierownika trzeba spytać, bo on to nawet szynkę w lidlu przelicza na stawkę z tony. |
Autor: | Kierownik [ 04 lip 2024, 7:41 ] |
Tytuł: | Re: Stawka za tonę ładunku |
W transporcie mat sypkich, funkcjonuje coś co nazywa się tonokilometr. Stawka za kurs wychodzi po pomnożeniu odległości w km, ciężaru towaru w tonach i stawki np 0.31tkm. W przypadku patelni o ładowności 27t, odległości 150km w jedną stronę, wg tamtego wzoru stawka za kura to 1255,5zł netto. Ten przelicznik jest stosowany przy powtarzalnych relacjach, i zawsze pełnym załadunku. Jeśli wieziesz raz 3, a raz 7 t, to średnio to widzę. |
Autor: | Tatiana0 [ 14 sty 2025, 22:38 ] |
Tytuł: | Re: Stawka za tonę ładunku |
Cytuj:
W transporcie mat sypkich, funkcjonuje coś co nazywa się tonokilometr.
Tonokilometr to fajna sprawa, jak wszystko jest stałe – pełny ładunek, stałe trasy, to działa jak złoto. Ale jak wozisz po 3 czy 7 ton, to faktycznie zaczyna się zabawa, bo przelicznik przestaje mieć sens. Trzeba by wtedy jakoś inaczej podejść do tematu, żeby nie wozić powietrza za pół darmo.
Stawka za kurs wychodzi po pomnożeniu odległości w km, ciężaru towaru w tonach i stawki np 0.31tkm. W przypadku patelni o ładowności 27t, odległości 150km w jedną stronę, wg tamtego wzoru stawka za kura to 1255,5zł netto. Ten przelicznik jest stosowany przy powtarzalnych relacjach, i zawsze pełnym załadunku. Jeśli wieziesz raz 3, a raz 7 t, to średnio to widzę. |
Autor: | Kurot [ 15 sty 2025, 0:57 ] |
Tytuł: | Re: Stawka za tonę ładunku |
Jaka magia? Spalanie auta na pełno minus na pusto podzielić przez ładowność i masz współczynnik do wyliczenia ceny usługi. |
Autor: | Cyryl [ 16 sty 2025, 18:11 ] |
Tytuł: | Re: Stawka za tonę ładunku |
masz tu dwa różne ładunki: maszynę i towar na paletach. jeżeli ma to mieć cechy realności ekonomicznej, to palety trzeba potraktować jako ładunek częściowy. w przypadku pojedynczych palet w transporcie częściowym są ceny za miejsce paletowe. standard to 80x120 i do 1t wagi. zadzwoń do jakiegoś operatora logistycznego i dowiesz się ceny. ceny transportu palet na trasach krajowych. 187,8 zł – średnia cena netto transportu palet, 0,58 zł/km – średnia cena netto transportu palet za kilometr. w przypadku maszyn nie zawsze ważne są wymiary, waga. wynajmujesz auto z naczepą niskopodwoziową z najazdami i czy koparka będzie ważyła 5, 8, 10 czy 20t musi jechać całość i tutaj jest cena za cały zespół pojazdów. może się zdarzyć, że przewoźnik jakimś cudem trafi na drugą maszynę, która zmieści się jako druga w podobnym kierunku, ale nie licz na to, bo raczej się nie trafi. ceny transportu krajowego od 6 do 12 zł za km. chyba że to minikoparka i wymiarowo oraz wagowo zmieści się na przyczepie za busem lub SUV-em. |
Autor: | Marecki [ 17 sty 2025, 8:26 ] |
Tytuł: | Re: Stawka za tonę ładunku |
Lecz klient nie musi o tym wiedzieć, że mu się druga koparka zmieściła ![]() A co do stawek, to raczej bym zaczął od 4 zł, a nawet potrafią mniej proponować ![]() |
Autor: | Cyryl [ 17 sty 2025, 15:39 ] |
Tytuł: | Re: Stawka za tonę ładunku |
Cytuj:
Lecz klient nie musi o tym wiedzieć, że mu się druga koparka zmieściła
musi, zobacz na dystans 80 i 50 km, więc od załadunku do rozładunku góra 2h, a jakbyś po załadunku jednej maszyny chciał załadować drugą przewieźć i rozładować, to nie dojechałbyś w 6h.![]() nie musisz mówić, ale klient się domyśli. nikt nie lubi aby robić z niego wariata, więc to może być ostatnie zlecenie od tego klienta. |
Autor: | 5eba [ 20 sty 2025, 22:00 ] |
Tytuł: | Re: Stawka za tonę ładunku |
Cytuj:
Lecz klient nie musi o tym wiedzieć, że mu się druga koparka zmieściła
Nie niskopodowozie ...
![]() A co do stawek, to raczej bym zaczął od 4 zł, a nawet potrafią mniej proponować ![]() |
Autor: | Cyryl [ 20 sty 2025, 22:06 ] |
Tytuł: | Re: Stawka za tonę ładunku |
tutaj jedna uwaga: jeżeli pojazd jest przewożony na skrzyni ładunkowej nieprzystosowanej do przewożenia pojazdów, to w razie szkody żaden ubezpieczyciel nie wypłaci odszkodowania. dlatego też swoje maszyny możesz przewozić na zwykłej naczepie, na własne ryzyko. jeżeli jednak wykonujesz transport zarobkowy, to te maszyny powierzone Ci przez klienta musisz przewozić na odpowiedniej niskopodwoziówce. ponieważ w takich przewozach nie można liczyć na ładunki powrotne, to cena uwzględnia przejazd w obie strony. |
Autor: | Luka [ 21 sty 2025, 20:01 ] |
Tytuł: | Re: Stawka za tonę ładunku |
A jak koparki ładuje hdsem na platformę, to mogę przewozić, czy nie mogę? ![]() Pasów, łańcuchów i rozumu mam więcej niż przeciętny laweciarz ![]() |
Autor: | Cyryl [ 21 sty 2025, 22:20 ] |
Tytuł: | Re: Stawka za tonę ładunku |
nie wiem co to znaczy platforma, czyżby zwykła naczepa skrzyniowa, bez burt i słupków? gdy pracowałem budownictwie drogowym zajmowaliśmy się frezowaniem, zagęszczaniem i cięciem betonu jako podwykonawcy, więc transportu mieliśmy sporo. mieliśmy naczepy specjalne do tego (jak na foto), z najazdami z odpowiednią nawierzchnią, wieloma punktami mocowania z cechami. niecechowany punkt mocowania w pojeździe powyżej 12t DMC ma wytrzymać 2t, co jest wystarczające do zaczepienia standardowego pasa, ale już w przypadku łańcucha jest niewystarczające i kontrolujący nie zaliczy tego łańcucha (jeżeli łańcuch o wytrzymałości na rozerwanie 10t zostanie zaczepiony w punkcie o wytrzymałości 2t), tak jak w przypadku dwóch pasów zaczepionych w jednym punkcie mocowania za=ostanie uznany tylko jeden. posiadały również obniżenie za przednią częścią (gęsia szyja), która pozwala na oparcie maszyny przed przesunięciem się do przodu i zabezpieczenia według "Wytycznych odnośnie europejskiej dobrej praktyki w zakresie mocowania ładunków w transporcie drogowym" (https://alfalogistics.pl/wp-content/upl ... ._drog.pdf) rozdział 7.9 strona 90. z tym zdaniem ubezpieczycieli na ten temat zetknąłem się dawno temu (2003), gdy miałem wywieźć do Brna dwa samochody terenowe z Wrocławia. okazało się, że u nas uzbrajają pojazdy również na potrzeby wojsk. były to dwie Toyoty Land Cruiser dla armii angielskiej z Brna leciały do Iraku. wartość jednej to grubo powyżej 200 000$. po konsultacji odmówiłem transportu, bo gdy nie ma dodatkowych informacji w zleceniu transportowym "odszkodowanie nie może przekraczać 8,33 jednostki rozrachunkowej za jeden kilogram brakującej wagi brutto" wtedy było to około 30 000 $. ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |