wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
Mercedes Atego 1223 https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=47715 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kamilione30 [ 12 kwie 2018, 16:01 ] |
Tytuł: | Mercedes Atego 1223 |
Witam Wszystkich Forumowiczów, zakupiłem nie dawno mercedesa atego 1223 z 2006 roku. Do tej pory nie miałem żadnego doświadczenia z autami ciężarowymi i mam kilka pytań. Ile realnie woźcie w swoich ciężarówkach o dmc 11990 kg? Znajomy mi mówił że jego MAN na oponach 19,5 i przy ładowności 6 ton spokojnie wozi 8 ton. Przeładowanie o dwie tony wydaje mi się dość duże. Druga kwestia czy jeśli auto np 2-3 tygodnie stoi to poduszki w zawieszeniu powinny być " napompowane" jak do jazdy czy opuszczone? Z góry dziękuje za odpowiedzi |
Autor: | Lukassz [ 12 kwie 2018, 16:15 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Atego 1223 |
Dobrze zaczynasz. |
Autor: | MAN [ 12 kwie 2018, 17:02 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Atego 1223 |
Opowiadasz miał kupić busa do 3,5 tony i wozić po 8 ton, to dopiero by był interes żadne licencje czy tacho go nie rusza |
Autor: | Luka [ 12 kwie 2018, 17:26 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Atego 1223 |
Mam taką ciężarówkę, to ci odpowiem. Ładowności mam 6t, maksymalnie ładuje 6t. Czasem 6,1, jak się operatorowi przesypie. |
Autor: | Mihu [ 12 kwie 2018, 18:28 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Atego 1223 |
To coś jest nie tak. Znajomy tyle na busa ładuje pewnie. |
Autor: | kamilione30 [ 12 kwie 2018, 20:37 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Atego 1223 |
dzięki za odpowiedź, napiszcie mi jeszcze na pytanie odnośnie poduszek |
Autor: | zzx [ 13 kwie 2018, 6:54 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Atego 1223 |
jak masz nieszczelny układ to powietrze z poduszek zjedzie |
Autor: | kamilione30 [ 13 kwie 2018, 7:48 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Atego 1223 |
auto stoi ponad miesiąc nie jeżdżone na nabitych poduszkach i nic nie uciekło więc układ raczej szczelny. Zastanawiam się czy to wogóle ma jakieś znaczenie (np: na trwałość poduszek) jeśli auto dłużej stoi to lepiej na nabitych poduszkach czy nie? |
Autor: | trolu [ 13 kwie 2018, 8:55 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Atego 1223 |
co do poduszek do atego to nie zawracaj sobie tym gitary ![]() po mojemu to lepiej jak są napompowane.. co do ładowności to jak go tonę czy dwie przeładujesz nic mu nie zrobisz.. |
Autor: | Luka [ 13 kwie 2018, 10:46 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Atego 1223 |
Na busa jak wrzucisz tone czy dwie więcej, też mu nic nie zrobisz. |
Autor: | Edler [ 13 kwie 2018, 10:58 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Atego 1223 |
Kurde zastanawiam sie czy jak by wprowadzic wymog w licencji wyzszego, kierunkowego wyksztalcenia to by cos dalo. Moze mniej takich tlumokow by sie pchalo. Nic mu w zyciu nie wychodzi, kupil tira Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk |
Autor: | Lukassz [ 13 kwie 2018, 13:26 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Atego 1223 |
Jeśli nadal będzie można użyczać certyfikatów to oczywiście, że nie. |
Autor: | Ziutomir [ 13 kwie 2018, 14:15 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Atego 1223 |
To nie jest kwestia wykształcenia a prawa. Na przeładowaniu zarabia przedsiębiorca i zleceniodawca. Natomiast cywilnie i karnie odpowiada kierowca czyli ten który najmniej zarabia i którego najłatwiej przycisnąć. W razie wypadku przewoźnik nic nie wie, o niczym nie słyszał, nic nikomu nie kazał, więc co go obchodzi przeładowanie. |
Autor: | Lukassz [ 13 kwie 2018, 14:56 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Atego 1223 |
To jest kwestia wszystkiego po trochu. A to są jedne z wielu czynników odpowiedzialnych za aktualną patologię. |
Autor: | Luka [ 13 kwie 2018, 16:06 ] |
Tytuł: | Re: RE: Re: Mercedes Atego 1223 |
Cytuj: To nie jest kwestia wykształcenia a prawa. Na przeładowaniu zarabia przedsiębiorca i zleceniodawca. Natomiast cywilnie i karnie odpowiada kierowca czyli ten który najmniej zarabia i którego najłatwiej przycisnąć. W razie wypadku przewoźnik nic nie wie, o niczym nie słyszał, nic nikomu nie kazał, więc co go obchodzi przeładowanie. Przeczytaj choćby taryfikator kar itd ile płaci kierowca, a ile przewoźnik, później się zastanów, a na końcu dopiero pisz.W temacie o kontenerach że 2 tyg temu ktoś pisał, że łącznik załadował kontener niezgodnie ze sztuką i osie były przeciążone. A za głupotę kierowcy zapłaci i trochę kierowca i przede wszystkim przewoźnik. |
Autor: | Ziutomir [ 13 kwie 2018, 17:22 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Atego 1223 |
O ile kary faktycznie są nieporównywalnie wyższe dla przewoźnika o tyle ciekawi mnie jak orzekają sądy w sprawie odszkodowań w razie gdy przeładowane auto nie wyhamuje i najedzie na innego uczestnika ruchu. Każda kara ma swoją górną granicę, odszkodowanie nie. |
Autor: | Luka [ 13 kwie 2018, 21:50 ] |
Tytuł: | Re: Mercedes Atego 1223 |
Cytuj: Kurde zastanawiam sie czy jak by wprowadzic wymog w licencji wyzszego, kierunkowego wyksztalcenia to by cos dalo. Moze mniej takich tlumokow by sie pchalo. Nic mu w zyciu nie wychodzi, kupil tira
Zadziwia mnie rozmiar twojego ego. Wypowiadasz się, jakbyś nigdy nie spotkał nikogo mądrzejszego od siebie. Nie wiem czy cię uświadamiać.3 dychy na karku, a taki naiwny. Nie lubię srać do własnego gniazda, ale wiem jak było na uczelni, ile tłumoków i kretynów skończyło studia, a transporcie nie mieli bladego pojęcia i zapewne nie mają dalej. Jest takie powiedzenie, że nie szata zdobi człowieka i sparafrazowałbym je, że nie wykształcenie świadczy o człowieku. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |