Witam, najpierw podam dane pojazdu, VIN: Y............B242743, silnik D12C, moc 460km, rok 2001.
A więc, mam problem z cisnieniem oleju a mianowicie przy rozgrzanym silniku spada do 0,5 bara na wolnych obrotach (mierzone zegarem) na wysokich ponad 3 bar. Pierwsze co to wymieniłem panewki na wale korbowym i wstawiłem nową pompe oleju, nowy olej i filtry. Objawy dalej takie same. Zawory redukcyjne pompy oleju są aż 3, dwa w bloku jeden w podstawie filtrów, jeden wstawiłem nowy a pozostałe wziełem z innego samochodu sprawnego i dalej brak cisnienia, i nie jestem pewien czy to wina wału bo aż taki spadek cisnienia nie wiem czy jest możliwy przez panewki. Smok cały nie popekany. Silnik pracuję normalnie nie hałasuje. Macie jakieś sugestie. ??
Zdejmij pokrywe i obejrzyj panewki walka rozrządu...
Veb chodzi ? Czasem wystarczy aby uszczelka łącząca pompe oleju ze smokiem puszczał i powstaje niskie ciśnienie.
_________________ TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!! Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!! tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456https://www.facebook.com/LKWSERWIS
Właśnie wjezdzam na warsztat i zaraz będziemy sprawdzać jak tam wałek rozrządu wygląda. Na łączeniu pompy z smokiem właśnie nie było uszczelki, do nowej dorobiliśmy z materiału odpornego na olej.
Jeśli chodzi o VEB to pytałem się kierowcy i mówił że nie działa, tylko że zawór sterujący klapą ten pod turbiną wyciągneł bo uciekało z niego powietrze musze kupić drugi i teraz VEB chyba też nie bedzie działał, no chyba że nie ma nic wspólnego z VEB-em i powinien działać. hmm. Tylko że przed wyciągnieciem zaworu hamulec działał na 1 i 2 biegu a cisnienia też nie było.
Co do turbiny to coś w tym też jest bo smarowanie idzie też na turbine jak i sprężarke.
Jak wy dorabiacie uszczelnienia zamiast kupić nowe, to dlatego wychodzi taki słaby efekt.
_________________ TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!! Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!! tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456https://www.facebook.com/LKWSERWIS
W starej pompie nie było wogóle uszczelki bo nie występuje, zaciska się metal z metalem i trzyma a ja dorobiłem mimo tego cienką uszczelke tak na wszelki wypadek. Objawy są takie same na starej pompie jak i nowej.
Dzisiaj wyciągneliśmy obydwa wałki rozrządu i są w bardzo dobrym stanie, aż mnie zdziwiło że panewki na dolnym wałku są jak nowe., Z tym wałkiem górnym od klawiatury byłem zaczerpnąć porady znajomego mechanika i też stwierdził że jest dobry. Rozkładam ręce.
Miałem takiego pecha że nowy zegar (barometr) do mierzenia ciśnienia był uszkodzony i źle wskazywał cisnienie, ale tak wskazywał identycznie jak uszkodzony czujnik, że wykluczyłem wine czujnika. Aż mnie tchneło i wziełem wszystkie zegary z pistoletów do pompowania i dopiero się okazało że cisnienie jednak jest. Lekcja niesamowita, ale tyle forum przejrzałem że takiego przypadku nie znalazłem.
Dziękuje wszystkim za posty.
PS: najlepiej kupić zegar zalany gliceryną, taki jak w C360.
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 5 gości
Nie możesz tworzyć nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów
Witaj. Na tej stronie używamy ciasteczek. Strona korzysta z plików
cookies w celu realizacji usług i zgodnie z §3
Polityki
prywatności. Zamknięcie tego komunikatu oznacza zgodę na
ich zapisywanie na Twoim komputerze. Możesz określić warunki
przechowywania lub dostępu do nich w Twojej przeglądarce.
Wyrażam zgodę