wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://www.wagaciezka.com/

[Volvo FH, D13A] Błąd - Boost air system
https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=42256
Strona 1 z 1

Autor:  Kierownik [ 22 kwie 2014, 21:14 ]
Tytuł:  [Volvo FH, D13A] Błąd - Boost air system

Boost air system. MID 158 PSID98 FMI1 OBD taki bład od jakiegoś czasu zaczął mi sie pokazywać. Na ogół w temp od 20 stopni w zwyż.
Auto jest jakby słabsze. Teraz mam dwa identyczne, i ten nowy jest troszkę żwawszy. Wskazówka od ciśnienia doładowania dochodzi prawie do końca (choc wiem, że to tylko takie poglądowe jest).

Wymieniać czujnik ciśnienia doładowania czy pokombinować coś innego?

Autor:  SlawekDxI [ 22 kwie 2014, 23:06 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH, D13A Błąd.

A może podmienic ten czujnik z jednego do drugiego ?

Autor:  MechanikSochaczew [ 23 kwie 2014, 17:01 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH, D13A Błąd.

Zobacz czy czarny nie jest.

Autor:  Kierownik [ 24 kwie 2014, 18:11 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH, D13A Błąd.

No taki właśnie miałem plan, że się przełoży i się zobaczy.

Ta wskazówka od ciśnienia dostaje dane z tego samego czujnika co komputer co nie? Czyli że jeśli czujnik przekłamuje to i wskazówka przekłamuje, tak?

Edit:
Pojawił się kolejny błąd:
Ambient air temperature. MID 140 PID 171 FMI 5. Który czujnik i które kable za to odpowiadają?

Autor:  Kierownik [ 28 kwie 2014, 20:05 ]
Tytuł:  Re: Volvo FH, D13A Błąd.

Nie da się edytować, więc PPP.

Ambient air temperature. MID 140 PID 171 FMI 5. Czujnik temperatury otoczenia. Umiejscowiony w plastikach obok prawej lampy. U mnie błąd był aktywny, ale temperaturę pokazywał prawidłowo. Pomogło rozpięcie i zapięcie kostki na włączonym zapłonie.

Boost air system. MID 158 PSID98 FMI1 OBD. Wyjąłem czujniki z obydwu aut, obydwa były zabite czarną mazią, wymyłem w ropie, zamieniłem, założyłem i na razie błędów nie wali ani w jednym ani w drugim. Auto jakby szybciej reaguje na gaz. Pojeżdżę trochę zobaczymy czy pomogło.


Edit:
Wkradł się czeski błąd. Ten błąd z MID 158, to właściwie jest z MID128, czyli MID128 PSID98 FMI1 ODB.
Dokształciłem się na elekrodzie, że:
"Czujnik prędkości obrotowej turbosprężarki może być uszkodzony lub podawać niewłaściwe wskazania do turbosprężarki, czego konsekwencją jest niskie ciśnienie powietrza doładowującego.
Łopatki w turbosprężarce VGT blokują się w jednym położeniu, którego kąt jest za duży, co sprawia, że nie powstaje ciśnienie, prędkość obrotowa turbiny maleje i tym samym spada ciśnienie doładowania. "
I teraz pytanie, czy ten czujnik jest wymienny czy z całą turbiną się go wymienia?

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/