wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=41375 |
Strona 3119 z 3472 |
Autor: | jumas [ 18 lut 2021, 9:11 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Tak właśnie patrzę na multidiag pro Gold lub Delphi ds150e używa ktoś może? |
Autor: | ociu [ 18 lut 2021, 11:24 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
My mamy Delphi, plus przejście na iveca, ale nie wszystkie kasety sterujące łapie. Koleś na alli mi to kupił za 200 i przejście pod Iveco 100zl. Z tego co wiem, trzeba jakieś filtry w Delphi przelutować i łapie wszytko, gość na YT to pokazuje i naprawia. Tak jak mówi Man, błędy skasujesz, coś tam zobaczysz co się dzieje w silniku itp. |
Autor: | ciucma102 [ 18 lut 2021, 13:14 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Wyjeżdżał ktoś od poniedziałku na Łotwę jak tam temat tych testów wyglada? |
Autor: | Kurot [ 18 lut 2021, 13:36 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Z Volvem się poddałem sprawdziłem wiązkę od kabiny do skrzyni i jest OK czekaam na podpięcie pod komputer może coś wyjdzie. |
Autor: | Luka [ 18 lut 2021, 14:52 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
W sumie może za bardzo uprościłem to przesuwanie osi przy 6x2, muszę się zorientować trochę w temacie. Z tym strzelaniem że sprzęgła, zwłaszcza jeśli brakuje mocy, żeby zakręcić, to trzeba uważać. W wywrotkach, które przywozili z Anglii był właśnie taki problem, że one były na półosiach, które się po prostu poddawały. Ja bym się na twoim miejscu zastanowił nad zakupem mat, z których układa się drogi tymczasowe. Są różne, ale takie cienkie ważą ok 40kg, podłożyć pod napęd przed załadunkiem i później ruszasz z "twardego". https://www.zgs-bau.de/pl/produkty/variomat-2 Fakt, że kosztują z tego co pamiętam ok 70e za sztukę (zależy od producenta i wymiarów), ale że 2-4 sztuki to jest to ogarnięcia. To masz tyle co z 8-12h wygrzebywania się albo wołania koparki do wyciągnięcia. U nas to oczywiście mało popularne, ale ostatnio Enea kupiła auto, które ma na wyposażeniu takie maty. Na zdjęciu z przodu skrzyni ładunkowej https://m.facebook.com/KHKIPPER/photos/ ... type=3&d=m Każdy krok w kierunku auta bardziej terenowego, zwłaszcza jeśli to potrzebne okazyjnie, to albo trzeba dać więcej kasy (za hydrodrive na przykład), albo wzrost spalania (zwolnice, 6x4). 3 litry na każde 100 kilometrów, przy 50k km rocznie to masz 6k PLN netto dodatkowego kosztu. |
Autor: | tommy137 [ 18 lut 2021, 16:14 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Przesunięcie (nie cięcie ramy i spawanie) osi w aucie 6x2 z osią wleczoną i skrętną w Tga,Tgs kosztuje 5 tysięcy z odpowietrzeniem ośki i działa bez żadnych dodatkowych urozmaiceń o których pisze Kurot.Skręca,opon nie tnie do czego tu jeszcze ideologię dorabiać z kątami skrętu.Co do spalania motor D20 400km z beczką 20 pali (auto 6x2) około 40l przy normalnej pracy łącznie z przystawką.Taki sam motor tylko o mocy 310km przy beczce 12 pali (auto 4x2) około 30l.A M2000 z silniczkiem 6.7l 280km z beczką 10 palił 23l.Co do testera Delphi w Tgs-ie można więcej się zagłębić w menu niż w Tga. |
Autor: | MAN [ 18 lut 2021, 17:18 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Jeśli chodzi o sterownik silnika to w testerze można ustawić na tgx mając silnik w tga i też będzie działać tester normalnie |
Autor: | tommy137 [ 18 lut 2021, 18:15 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Wstukiwałem Tga bo to ten typ ale urządzenie bardzo chciało okrągłą wtyczkę a ja mam prostokątne.Wstukałem Tgm ale diagnostyki silnika nie wykrył. |
Autor: | Kurot [ 18 lut 2021, 19:00 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
tommy137 o ile skracasz kawałek to można nie zauważyć, ale przy dużej zmianie to już robi różnice ale jak ktoś nie ma wymagań to czemu nie lepsze to i tak jak sztywna ośka. https://autoturn.net.pl/wsparcie-autotu ... rmana.html |
Autor: | Kurot [ 18 lut 2021, 20:02 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Dodam że w ciężarówkach zasadę Ackermana zachowuję się przez układ z trapezem kierowniczym po zmianie rozstawu też kąty będą się nie zgadzać. Efekt będzie taki że na śliskim koła będą tracić przyczepność w zakrętach i auto ma gorszy promień skrętu niż powinno mieć. |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 18 lut 2021, 20:24 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Ogólnie sam ostatnio rozkminiałem mocno temat geometrii/zbieżności/kinematyki zawieszenia i wyszło na to, że większość "poprawek" tylko pogarsza temat. Żeby nie zepsuć czegoś przy przeróbkach to już sztuka, a co dopiero fabrykę poprawić. |
Autor: | Lukassz [ 18 lut 2021, 20:32 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Mnie zaś bardzo cieszy, że na forum o ciężarówkach ludzie pamiętają o Ackermanie. Zupełnie inny poziom dywagacji niż był tutaj z 10 lat temu |
Autor: | Kierownik [ 18 lut 2021, 21:42 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Mnie zaś cieszy, że mimo iż jakoś rzadziej tu zaglądam, i nie skracam ram, to fajnie jest dowiedzieć się czegoś nowego, choć w sumie jak się pomyśli to oczywistego. I ze wzrostem poziomu, nastał spadek ilości użytkowników. Kiedyś tu było opór, sądzę że fajnych ludzi. Teraz pokazuje się garstka. |
Autor: | Długi [ 18 lut 2021, 21:52 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Zagadka... Mp4, słychać, że zamek otwiera i z pilota i że środka guzikiem jak i zwykłym kluczem. Klamką od Środka otwiera się normalnie a z zewnątrz klamki ament. Zero reakcji, można ciągnąć, pukać, stukać i chuj. OBA DŹWI W JEDEN WIECZÓR OGŁOSIŁY ABDYKACJE I UPADŁOŚĆ. |
Autor: | Kurot [ 18 lut 2021, 21:55 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Może wody naszło tylko. |
Autor: | Lukassz [ 18 lut 2021, 22:12 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj: I ze wzrostem poziomu, nastał spadek ilości użytkowników. Kiedyś tu było opór, sądzę że fajnych ludzi. Teraz pokazuje się garstka. |
Autor: | Kierownik [ 18 lut 2021, 22:13 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Cytuj:
OBA DŹWI W JEDEN WIECZÓR OGŁOSIŁY ABDYKACJE I UPADŁOŚĆ.
Ja za czasów burzliwej młodości, w czasach transportu dalekobieżnego, po tankowaniu na Szypliszkach, zostałem na mrozie -10 w bluzie.Dobrze że wykolowałem wiertarkę, i długą przedłużkę. Przez tydzień otwierałem drzwi palcem, przez dziurę w zamku. Ehh, to byli czasy. Teraz nie ma czasów. |
Autor: | Kierownik [ 18 lut 2021, 23:00 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
.https://m.youtube.com/watch?v=KdhwopvTf18. Sory że post pod postem, ale łazior nam właśnie na Marsie wylądował. |
Autor: | Kurot [ 18 lut 2021, 23:05 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Widzę że nie tylko ja NASA oglądam. |
Autor: | Luka [ 18 lut 2021, 23:35 ] |
Tytuł: | Re: Sukcesy/porażki dnia dzisiejszego vol.2 |
Z ilością użytkowników to niby spoko, że została nas garstka, ale im więcej osób, tym więcej doświadczeń. Tych od solówek na forum to by policzył na palcach jednej ręki, a te od traktorów z naczepami, to się nie znają i tylko do przodka jeżdżą. Facebook to jest tragedia. Najgorszy jest właściwie brak możliwości wyszukiwania treści na FB oraz brak indeksowania facebooka w googlach. Jak wpisałem kod błędu w google to wagaciężka mi wyskoczyła, a na FB jestem przekonany, że po tych grupach też był wielokrotnie ten błąd omawiany, ale nie do znalezienia. Jak szukam informacji o osobówce, to na forum bez problemu mogę przejrzeć tematy i poczytać. Na grupach to na okrągło "a jaki olej?" "a jaka żarówka?" "a co sądzicie o tym silniku?" "a co oznacza ten błąd?". Po tygodniu rzygać się chce tymi samymi pytaniami w kółko. Mógłbym tu litanie wypisać, co mnie wkurza, ale cały czas będzie się to kręciło wokół niejasnej struktury treści, braku porządnej wyszukiwarki i ogólnego burdelu. |
Strona 3119 z 3472 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |