wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
Czujnik/zegar cisnienia oleju [MAN FE 410A] https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=39216 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | sebotrucker [ 14 mar 2013, 22:26 ] |
Tytuł: | Re: Czujnik/zegar cisnienia oleju [MAN FE 410A] |
Wg mnie czujnik w f 90 kiedyś odpiąłem czujnik ciśnienia od wtyczki i też mi wskazówka wywędrowała ponad skalę ![]() |
Autor: | digidy [ 15 mar 2013, 1:25 ] |
Tytuł: | Re: Czujnik/zegar cisnienia oleju [MAN FE 410A] |
Cytuj: Wg mnie czujnik w f 90 kiedyś odpiąłem czujnik ciśnienia od wtyczki i też mi wskazówka wywędrowała ponad skalę
A wiesz moze czy da sie jednoznacznie sprawdzic czy to czujnik? Bo nie mam pomyslu na to za bardzo;-/. Wole byc pewny bo w sklepie u mnie albo markowe czujniki po ok 200zl albo chinskie za kilkadziesiat zlotych, nie chce wydac kilkaset zl i jak sie okaze, ze to nie jest czujnik to wiadomo, ze zwrot towaru odpada wiec bedzie lezal na polce u mnie i czekal na lepsze czasy;-D
![]() |
Autor: | dominik 2004 [ 15 mar 2013, 18:04 ] |
Tytuł: | Re: Czujnik/zegar cisnienia oleju [MAN FE 410A] |
Zdejmij wtyczkę z czujnika i podepnij przez kontrolkę do masy wtedy wskaznik powinien się wychylić . Drugi pin powinien zapalić kontrolkę . |
Autor: | digidy [ 17 mar 2013, 0:51 ] |
Tytuł: | Re: Czujnik/zegar cisnienia oleju [MAN FE 410A] |
Cytuj: Zdejmij wtyczkę z czujnika i podepnij przez kontrolkę do masy wtedy wskaznik powinien się wychylić .
Jutro bede kombinowal, moze cos sie uda jeszcze ustalic a jak nie to kupie czujnik i najwyzej bedzie lezal bo nie skumalem powyzszych zdan;-/. Na jeden z pinow jak podam mase to wychyli mi sie lekko wskaznik (pewnie do pozycji "0") a drugi pin to dalsze sterowanie wychyleniem wskazowki, czyli jakos napieciem reguluje sobie sam czujnik na tym pinie wychylenie wskazowki. Napisales kontrolke to chyba nie masz na mysli tej dodatkowej czerwonej kontrolki od cisnienia oleju bo ona nie jest chyba polaczona z tym czujnikiem od cisnienia na zegarze lecz z takim drugim czujnikiem, ktory jest przy filtrze oleju zaraz takze, prawda? Obok tego czujnika od zegara jest taki drugi do ktorego takze idzie wtyczka podobna ale nie zdejmowalem jej i nawet nie wie ile tam pinow, ale tez pewnie 2sztuki.
Drugi pin powinien zapalić kontrolkę . |
Autor: | dominik 2004 [ 17 mar 2013, 7:12 ] |
Tytuł: | Re: Czujnik/zegar cisnienia oleju [MAN FE 410A] |
Tak jak napisałem na jednym pinie powinien wychylać się wskaznik na drugim powinna się zapalać kontrolka . Drugi czujnik jest do świecy żarowej . Sprawdz żarówkę od kontrolki może jest spalona . Polutuj na nowo płytkę z zegarem szczególnie rezystor bo lubi on czasem nie łączyć . |
Autor: | digidy [ 17 mar 2013, 13:24 ] |
Tytuł: | Re: Czujnik/zegar cisnienia oleju [MAN FE 410A] |
Cytuj: Tak jak napisałem na jednym pinie powinien wychylać się wskaznik na drugim powinna się zapalać kontrolka .
Co zorientowany to zorientowany:-). To juz wiem o co chodzi chyba. Z kontrolka wszystko w porzadku, dziwilem sie strasznie jakie jest jej zachowanie po wyjeciu wtyczki z czujnika i sadzilem, ze cos mi sie chyba przewidzialo bo niemozliwe zeby te 2 piny sterowaly jednoczenie zegarem i kontrolka bo sadzilem ze w jednym z nich idzie masa a w drugim sterowanie na zegar. Teraz juz chyba jasne, masa caly czas z silnika po obudowie na czujnik idzie, jeden pin tylko do sterowania zegarem a drugi pin do sterowania kontrolka. Jutro postaram sie sprawdzic tak jak mowiles, zobaczymy co bedzie, moze cos jeszcze mi potem doradzisz bo sie slabo orientuje:-)Drugi czujnik jest do świecy żarowej . Sprawdz żarówkę od kontrolki może jest spalona . Polutuj na nowo płytkę z zegarem szczególnie rezystor bo lubi on czasem nie łączyć . Dodano 18.03.2013r 22:34: Jest dokladnie tak jak piszesz, jeden pin po zwarciu z masa unosi wskazowke od zegara do pozycji chyba "0" a drugi pin po zwarciu z masa zapala kontrolke cisnienia oleju. Czyli niby zegar ok, tak? Bo wg mnie to jeszcze nic nie dowodzi bo zegar po przekreceniu kluczyka zawsze podnosil sie do poziomu "0" i kontrolka oleju tez dobrze mi sie palila, ale problem pojawial sie po wlaczeniu auta. Podejrzewam, ze po rozruchu kabel sterujacy na zegar dostaje od jakiegos innego kabla w wiazce napiecie np 24V i dlatego od razu wskazowka idzie na maxa. Jutro bede chyba juz mogl odpalic auto i sadze, ze musze sprawdzic co sie pojawia na pinie sterujacym zegarem, musze odnalezc go w kosci (to chyba ten zaznaczony na zdjeciu na czerwono pewnie) i sprawdzic jakei tam napiecie idzie i jakie idzie z czujnika po odpaleniu, dobrze rozumuje? Sadze, ze zegar sterowany jest tylko tym jednym pinem opisanym przez Ciebie i zapewne sterowanie odbywa sie napieciem, 24V to rowna sie np max wychylenie zegara, dobrze mysle? |
Autor: | MAN [ 24 mar 2013, 13:38 ] |
Tytuł: | Re: Czujnik/zegar cisnienia oleju [MAN FE 410A] |
Wskazania czujnika w bar oporność w omach 0 - 10 0,7 - 37 2 - 82 3 - 116 5 - 184 odłącz wtyczkę od czujnika i podłącz opornik o powyższych wartościach żeby sprawdzić czy dobrze pokazuje zegar |
Autor: | digidy [ 26 mar 2013, 17:41 ] |
Tytuł: | Re: Czujnik/zegar cisnienia oleju [MAN FE 410A] |
Cytuj: Wskazania czujnika w bar oporność w omach
Kolego MANik wytlumacz mi jak to przeliczyc na prad/napiecie na interesujacym mnie pinie. Nie potrafie tego jakos policzyc;-/. Kombinuje taka nastawna rezystancje aby sprawdzic tak jak napisales, ale wiesz jak to przeliczyc te rezystancje na cos co przemierze miernikiem? Mam na mysli:0bar - 10 ohm 0,7 - 37 ohm 2 - 82 ohm 3 - 116 ohm 5 - 184 ohm odłącz wtyczkę od czujnika i podłącz opornik o powyższych wartościach żeby sprawdzić czy dobrze pokazuje zegar U=I/R => I = U*R a wiec: dla: 0bar: I=24V/10ohm = 2,4A 0,7bar: I = 24/37 = 0,65A 2bar: I = 24/82 = 0,29A 3bar: I = 24/116 = 0,21A 5bar: I = 24/184 = 0,13A Po odpaleniu pewnie cisnienie powinno byc ok 3bar (lub wiecej) wiec musze sie spodziewac pradu na poziomie 0,2A. Czyli delikatnie troche wyjme wtyczke np przy zegarze tak aby podejsc probnikiem i bede badal prad (amperomierzem wlaczonym szeregowo) na odpowiednim pinie w kosci przy zegarze (kosc bedzie nadal podlaczona z zegarem). Jesli bedzie o wiele za maly prad, a wiec ok 0,1A to wiadomo, ze czujnik stawia niewlasciwy opor pradu. Wydaje mi sie, ze cos zle tutaj licze, w ogole chcialbym uzyskac napiecie jakie powinno byc na tym pinie, ale nie potrafie tego wyliczyc. W teorii proste bo wyliczyc spadek napiecia na oporniku i odjac to od 24V, ktore jest w obwodzie i powinno byc jakie wowczas powinno byc napiecie, ale nie potrafie tego wyliczyc;-/. Jesli ktos potrafi to prosze napisac, prosta rzecz pewnie, ale mam z tego braki niestety... |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 26 mar 2013, 17:45 ] |
Tytuł: | Re: Czujnik/zegar cisnienia oleju [MAN FE 410A] |
I=U/R |
Autor: | dominik 2004 [ 26 mar 2013, 21:24 ] |
Tytuł: | Re: Czujnik/zegar cisnienia oleju [MAN FE 410A] |
Skoro masz podane rezystancje i ciśnienia to możesz łatwo sprawdzić . Podłącz rezystor między masą a pinem czujnika o rezystancji 82 ohm i wtedy wskaznik ma pokazać 2 bary itd. według danych które podał kolega MAN . |
Autor: | digidy [ 27 mar 2013, 0:16 ] |
Tytuł: | Re: Czujnik/zegar cisnienia oleju [MAN FE 410A] |
Cytuj: I=U/R
Tak, dzieki kolego, babola walnalem z pospiechu, nawet sie nie zastanowilem dobrze co pisze bo mialem net tylko na kilka minut, ale wyliczenia sa ok bo tylko we wzorze sie pomylilem u gory.
Cytuj: Skoro masz podane rezystancje i ciśnienia to możesz łatwo sprawdzić .
Kolega z ta regulowana rezystancja nawalil, pojade w wolnej chwili i kupie sobie oporniczek taki, albo ze dwa jeszcze inne zeby sie upewnic co do wskazan. Zrozumialem kolege MANika w taki sposob:Podłącz rezystor między masą a pinem czujnika o rezystancji 82 ohm i wtedy wskaznik ma pokazać 2 bary itd. według danych które podał kolega MAN . Odlaczyc wtyczke od czujnika i opornik wlaczyc w szereg z pinem we wtyczce odpowiedzialnym za zegar czyli jeden koniec opornika z masa (gdzies np z silnika ja wezme), a drugi koniec opornika z pinem we wtyczce od czujnika odpowiedzialnym za zegar. Po edycji 28.03.2013r 11:36: Udalo sie:-). Sprawdzilem potencjometrem (opornikiem nastawnym) i ladnie zegar plynnie chodzil w calym zakresie zarowno na wylaczonym jak i wlaczonym silniku wiec jakies zwarcia po odpaleniu w wiazce tez chyba odpadaja:-). Dziekuje wszystkim za pomoc, zamawiam juz czujnik cisnienia:-). Swoja droga niekiedy w ogole nie mysle, przeciez moglem mierzyc miernikiem opornosc czujnika po odlaczeniu z niego wtytczki przed odpaleniem i po odpaleniu samochodu bo mialem wartosci podane przez kolege MANika, dopiero wczoraj ja juz mialem potencjometr to tak zrobilem;-/. No ale jak sie nie mysli to tak jest:-). Dzieki za pomoc specjalisci:-) |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |