wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://www.wagaciezka.com/

Jednorazowy wyjazd na Niemcy Osobówka + Laweta pomocy!
https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=39076
Strona 1 z 1

Autor:  lhanusz [ 02 mar 2013, 23:14 ]
Tytuł:  Jednorazowy wyjazd na Niemcy Osobówka + Laweta pomocy!

Witam wszystkich zainteresowanych. Potrzebuje pomocy od Was w kwestii mojego wyjazdu. Mam jechać do Niemiec zestawem Osobówka + lawetka razem jakieś przeszło 4T lub auto-lawetą z tachem tez z lawetka. Pytania moje są takie:
Osobówka nie ma tacho czy muszę stosować tzw. książkę jazdy ? Bo Oczywiste, ze jak tą autolawetką z tachem to tacho uaktywnione... Następne pytanie jest takie: Ile godzin mogę jechać najdłużej (nigdy nie jechałem na tacho, nie znam zasad) to jest jednorazowy wyjazd, jazda w pierwsza stronę od razu załadunek pauza i powrót. Tylko tak: u nas w Polsce nie trzeba mieć do busa tacho żeby ciągnąć lawetę...ale będąc np w Zgorzelcu włożyłbym tarczkę lub wypełniłbym książkę, ze stad ruszam i mogę spokojnie przelecieć 600km, które potrzebuje na miejsce. Nie wiem jak jest z tą jazdą mogę jechać 9 czy 10 godzin ? jakbym jechał 10 godzin to kiedy jest ta krótka pauza po 5 godz? jeśli tak to ile trwa ? i po całym cyklu jazdy ile czasu mam na odpoczynek ? i czy z powrotem tez mogę jechać 10godz ? z Góry dziękuje za pomoc ! Pozdrawiam

Autor:  KonradN [ 02 mar 2013, 23:41 ]
Tytuł:  Re: Jednorazowy wyjazd na Niemcy Osobówka + Laweta pomocy!

Najprościej:
Jazda z tacho 4,5h jazdy - 45min pauza - 4,5h jazdy - 45 min pauza - 1h jazda - 9h pauza jeśli jest to jednorazowy przejazd. Jeżeli będziesz zamierzał jeżdzić kilka dni pod rząd na tacho to dowiedz się ile razy możesz prowadzić 10h ile razy możesz pauzę skrócić itp. To tak najprościej.

Autor:  zzx [ 03 mar 2013, 9:39 ]
Tytuł:  Re: Jednorazowy wyjazd na Niemcy Osobówka + Laweta pomocy!

dawno nie byłem u niemca ale:
1. odpuść sobie jazdę osobówką z lawetą - jesteś od razu na celowniku.
jeżeli już koniecznie tak ma być to rozumiem że te 4 tony to komplet z załadownym pojazdem na powrocie. nie wiem jaki masz wpis w osobówce w dowodzie dotyczący przyczepy, a konkretnie jej DMC stawiam że nie wystarczy ci kilogramów by taką przyczepkę pociągnąć.
w kraju jadąc takim"zestawem" musisz mieć viatoll który obowiązuje pow. 3,5 tony DMC. książki u niemca stosują dla pojazdów transportowych pow. 2,8 tony
2.jazda lawetą z przyczepą - viatoll w kraju, u niemca tylko jak będzie pow 12 ton dmc.
art 3 pkt h z rozp.561
h) pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej
masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 ton używanymi
do niezarobkowego przewozu rzeczy; - przeczytaj w całości o zwolnieniach w/g mnie podlegasz pod takie.

wioząc 2 samochody musisz prowadzić działalność choć niekoniecznie transportową.

pamiętaj o dobrych najlepiej nowych pasach do zamocowania pojazdu.
jadąc przez zgorzelec przygotuj sie na niespodzianki na odcinku od zgorzelca do drezna - zawsze lubili tam czesać naszych.

Autor:  fafciuk [ 03 mar 2013, 9:54 ]
Tytuł:  Re: Jednorazowy wyjazd na Niemcy Osobówka + Laweta pomocy!

chyba jeszcze prawko b+e

Autor:  lhanusz [ 03 mar 2013, 11:38 ]
Tytuł:  Re: Jednorazowy wyjazd na Niemcy Osobówka + Laweta pomocy!

Cytuj:
dawno nie byłem u niemca ale:
1. odpuść sobie jazdę osobówką z lawetą - jesteś od razu na celowniku.
jeżeli już koniecznie tak ma być to rozumiem że te 4 tony to komplet z załadownym pojazdem na powrocie. nie wiem jaki masz wpis w osobówce w dowodzie dotyczący przyczepy, a konkretnie jej DMC stawiam że nie wystarczy ci kilogramów by taką przyczepkę pociągnąć.
w kraju jadąc takim"zestawem" musisz mieć viatoll który obowiązuje pow. 3,5 tony DMC. książki u niemca stosują dla pojazdów transportowych pow. 2,8 tony
2.jazda lawetą z przyczepą - viatoll w kraju, u niemca tylko jak będzie pow 12 ton dmc.
art 3 pkt h z rozp.561
h) pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej
masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 ton używanymi
do niezarobkowego przewozu rzeczy; - przeczytaj w całości o zwolnieniach w/g mnie podlegasz pod takie.

wioząc 2 samochody musisz prowadzić działalność choć niekoniecznie transportową.

pamiętaj o dobrych najlepiej nowych pasach do zamocowania pojazdu.
jadąc przez zgorzelec przygotuj sie na niespodzianki na odcinku od zgorzelca do drezna - zawsze lubili tam czesać naszych.


Kolego osobówka to KIA SORENTO 2,8T na haku i taka tez mialbym lawetke no 2700 chyba. Wtedy tez bym musial prowadzic ta ksiazke ?

Autor:  zzx [ 03 mar 2013, 15:51 ]
Tytuł:  Re: Jednorazowy wyjazd na Niemcy Osobówka + Laweta pomocy!

przeczytaj poniższy tekst może to rozjaśni problem książki kontrolnej pamietaj jednak że wszelkiego rodzaju przepisy odnoszą się do DZIAŁALNOŚCI TRANSPOTROWEJ, a nie prywatnej.

Für welche Fahrzeuge gelten die Fahrpersonalvorschri ften?
Die Fahrpersonalvorschri ften der Verordnung (EG) Nr. 561/2006 und Verordnung (EWG) Nr. 3821/85 gelten grundsätzlich für alle Beförderungen mit Fahrzeugen, die dem Gütertransport dienen, auf öffentlichen Straßen gelenkt werden und deren zulässiges Gesamtgewicht einschließlich Anhänger oder Sattelanhänger 3, 5 Tonnen übersteigen.

Ferner gelten die Vorschriften für Unternehmer und Fahrer von Fahrzeugen, die zur Personenbeförderung dienen und die nach ihrer Bauart und Ausstattung geeignet und dazu bestimmt sind, mehr als 9 Personen einschließlich Fahrer zu befördern. Es kommt nicht darauf an, ob sich das Fahrzeug in leerem oder beladenen Zustand befindet bzw. mit Fahrgästen besetzt ist.

Im Inland müssen auch Fahrer von Fahrzeugen, die zur Güterbeförderung dienen und deren zulässiges Gesamtgewicht einschließlich Anhänger oder Sattelanhänger mehr als 2, 8 t und nicht mehr als 3, 5 t beträgt, Aufzeichnungen über die Lenkzeiten, alle sonstigen Arbeitszeiten, die Lenkzeitunterbrechun gen und die Ruhezeiten führen. Wenn ein Kontrollgerät - analog oder digital - eingebaut ist, müssen die Aufzeichnungen durch Benutzung des eingebauten Gerätes geführt werden ( § 1 Abs. 7 FPersV). Die Tätigkeitsnachweise müssen bei Fahrzeugen ohne Kontrollgerät durch manuelle Aufzeichnungen erfolgen (§ 1 Abs. 6 FPersV). Diese sind für jeden Tag separat zu fertigen. Der Fahrer hat dabei jedes Blatt der Aufzeichnungen mit Vor- und Zuname, dem Datum, dem amtlichen Kennzeichen, den Kilometerständen bei Fahrtbeginn und Fahrtende zu versehen (§ 1 Abs. 6 FPersV). Die Aufzeichnungspflicht en sind dann erfüllt, wenn die Aufzeichnungen auf einem Vordruck nach dem Muster der Anlage 1 getätigt werden (§ 1 Abs. 7 FPersV).

Liegt das Gesamtgewicht eines Fahrzeuges hingegen bei 2, 8 Tonnen oder darunter (einschließlich Anhänger oder Sattelanhänger), so bestehen keine fahrpersonalrechtlic hen Aufzeichnungspflicht en

prawo jazdy też masz chyba zgodne z:
USTAWA
z dnia 5 stycznia 2011 r.
o kierujących pojazdami.

bo chyba jest tam mały haczyk właśnie dotyczący takich przypadków jak twój.

Autor:  lhanusz [ 04 mar 2013, 22:56 ]
Tytuł:  Re: Jednorazowy wyjazd na Niemcy Osobówka + Laweta pomocy!

Cytuj:
przeczytaj poniższy tekst może to rozjaśni problem książki kontrolnej pamietaj jednak że wszelkiego rodzaju przepisy odnoszą się do DZIAŁALNOŚCI TRANSPOTROWEJ, a nie prywatnej.

Für welche Fahrzeuge gelten die Fahrpersonalvorschri ften?
Die Fahrpersonalvorschri ften der Verordnung (EG) Nr. 561/2006 und Verordnung (EWG) Nr. 3821/85 gelten grundsätzlich für alle Beförderungen mit Fahrzeugen, die dem Gütertransport dienen, auf öffentlichen Straßen gelenkt werden und deren zulässiges Gesamtgewicht einschließlich Anhänger oder Sattelanhänger 3, 5 Tonnen übersteigen.

Ferner gelten die Vorschriften für Unternehmer und Fahrer von Fahrzeugen, die zur Personenbeförderung dienen und die nach ihrer Bauart und Ausstattung geeignet und dazu bestimmt sind, mehr als 9 Personen einschließlich Fahrer zu befördern. Es kommt nicht darauf an, ob sich das Fahrzeug in leerem oder beladenen Zustand befindet bzw. mit Fahrgästen besetzt ist.

Im Inland müssen auch Fahrer von Fahrzeugen, die zur Güterbeförderung dienen und deren zulässiges Gesamtgewicht einschließlich Anhänger oder Sattelanhänger mehr als 2, 8 t und nicht mehr als 3, 5 t beträgt, Aufzeichnungen über die Lenkzeiten, alle sonstigen Arbeitszeiten, die Lenkzeitunterbrechun gen und die Ruhezeiten führen. Wenn ein Kontrollgerät - analog oder digital - eingebaut ist, müssen die Aufzeichnungen durch Benutzung des eingebauten Gerätes geführt werden ( § 1 Abs. 7 FPersV). Die Tätigkeitsnachweise müssen bei Fahrzeugen ohne Kontrollgerät durch manuelle Aufzeichnungen erfolgen (§ 1 Abs. 6 FPersV). Diese sind für jeden Tag separat zu fertigen. Der Fahrer hat dabei jedes Blatt der Aufzeichnungen mit Vor- und Zuname, dem Datum, dem amtlichen Kennzeichen, den Kilometerständen bei Fahrtbeginn und Fahrtende zu versehen (§ 1 Abs. 6 FPersV). Die Aufzeichnungspflicht en sind dann erfüllt, wenn die Aufzeichnungen auf einem Vordruck nach dem Muster der Anlage 1 getätigt werden (§ 1 Abs. 7 FPersV).

Liegt das Gesamtgewicht eines Fahrzeuges hingegen bei 2, 8 Tonnen oder darunter (einschließlich Anhänger oder Sattelanhänger), so bestehen keine fahrpersonalrechtlic hen Aufzeichnungspflicht en

prawo jazdy też masz chyba zgodne z:
USTAWA
z dnia 5 stycznia 2011 r.
o kierujących pojazdami.

bo chyba jest tam mały haczyk właśnie dotyczący takich przypadków jak twój.
Kolego dziękuje za reakcje, lecz ja nic z tego nie trybie... Mozesz mi cos niecos objasnic ?

Autor:  zzx [ 05 mar 2013, 21:05 ]
Tytuł:  Re: Jednorazowy wyjazd na Niemcy Osobówka + Laweta pomocy!

jestem niezmiernie cierpliwy, zastanawia mnie jedno czy tylko niektórzy potrafią włączyć pudło i napisać "pomocy".
znaj serce .....(wpisz co uważasz) i poczytaj tu:
http://berlin.msz.gov.pl/pl/informacje_ ... niemieckim

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/