wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
Czas pracy a pracodawca https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=38605 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Pawel1992 [ 29 sty 2013, 0:05 ] |
Tytuł: | Czas pracy a pracodawca |
Witam mam takie zapytanie, a więc mam pracować w hurtowni i wiadomo rozwozić towar ciężarówką i sprawa wygląda następująco. Kumpel już tam robi i z tego co widzę to prawie codziennie ma nagiętą tarczkę. Jak to wygląda, ma kilka kilkanaście sklepów do rozwożenia. Pracodawca każe to robi ale czas jazdy przegięty pauzy żadko ma tylko to co pod sklepem ale pełnych 45 min raczej nigdy nie ma. Co wtedy jak ITD zatrzyma i dostaje karę za czas jazdy. Dostaje na siebie czy na pracodawce ?? Czy ma obowiązek za mnie płacić pracodawca. Czy jednak jak przyjdę już do pracy jako kierowca na stałe to robić po swojemu po 4,5 robić pauze i do tych 9-10 godzin walić i wracać na baze. Znam przepisy ale jak to wygląda w praktyce wiadomo towar trzeba rozwozić ale za to ja tarczki naginam. Jak to u was wygląda w firmach (zwracam się do ludzi którzy pracują w hurtowniach czy pracowali) jak to u was wyglądało ?? |
Autor: | visitors [ 29 sty 2013, 11:12 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy a pracodawca |
Cytuj: Co wtedy jak ITD zatrzyma i dostaje karę za czas jazdy.
No to trzeba zapłacić
Cytuj: Dostaje na siebie czy na pracodawce ??
Dostajesz ty, pracodawca ( jeśli jeździcie na licencji to również człowiek zarządzający flotą, czyli ten na który ma certyfikat )
Cytuj: Czy ma obowiązek za mnie płacić pracodawca.
Jasne że nie ma takiego obowiązku
|
Autor: | użytkownik usunięty [ 29 sty 2013, 14:25 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy a pracodawca |
Nasuwają mi się 2 pytania: 1. Jakiej DMC jest samochód, którym masz jeździć? 2. Czy rozwożenie towarów z hurtowni do sklepów jest traktowane jako zarobkowe, czy tez jako przewóz na potrzeby własne (działalność hurtowni czerpie zyski ze sprzedaży a nie z dowozu)? Dlaczego? Otóż w Rozporządzeniu WE 561/2006, Rozdział III, art. 3, podpunkt h: Cytuj:
[...]Niniejsze rozporządzenie nie ma zastosowania do przewozu drogowego:
Jeśli tak (masa pojazdu, niezarobkowy przewóz rzeczy), to wg powyższego nie obowiązują Cię przepisy z Rozporządzenia WE561/2006.
[...] h) pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 ton używanymi do niezarobkowego przewozu rzeczy |
Autor: | Pawel1992 [ 29 sty 2013, 14:39 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy a pracodawca |
Cytuj: Nasuwają mi się 2 pytania:
1. Jakiej DMC jest samochód, którym masz jeździć? 2. Czy rozwożenie towarów z hurtowni do sklepów jest traktowane jako zarobkowe, czy tez jako przewóz na potrzeby własne (działalność hurtowni czerpie zyski ze sprzedaży a nie z dowozu)? Dlaczego? Otóż w Rozporządzeniu WE 561/2006, Rozdział III, art. 3, podpunkt h: Cytuj:
[...]Niniejsze rozporządzenie nie ma zastosowania do przewozu drogowego:
Jeśli tak (masa pojazdu, niezarobkowy przewóz rzeczy), to wg powyższego nie obowiązują Cię przepisy z Rozporządzenia WE561/2006.[...] h) pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 ton używanymi do niezarobkowego przewozu rzeczy Powiem ci tak samo auto którym mam jeździć to waży 7-8 ton ale z ładunkiem różnie 10-12t wszystko zależy jaki towar. Czy rozwożenie jest traktowane tak czy inaczej nie mam pojęcia. |
Autor: | użytkownik usunięty [ 29 sty 2013, 14:45 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy a pracodawca |
Wiesz, tu nie chodzi o to, ile waży samochód z towarem, a o to, ile ma wbite w dowodzie rejestracyjnym w rubryce F2 "Dopuszczalna masa całkowita". Inna sprawa, że jeśli DMC będzie wynosiło 7490 kg, a Twoje auto będzie ważyło, jak napisałeś 10-12 ton, to już będziesz miał problem innej natury... |
Autor: | Pawel1992 [ 29 sty 2013, 15:57 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy a pracodawca |
DMC napewno jest duże 12-13 ton jak już przeładowanie to max tona. Bardziej mi chodzi o czas pracy. Pytam się głównie ludzi którzy pracują w hurtowniach czy pracowali i jak to im wychodziło na tacho. Czy tarczki mieli bardzo często przegięte i co robić w tym momencie. Gadać z pracodawcą że tak nie może być czy co |
Autor: | użytkownik usunięty [ 29 sty 2013, 16:14 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy a pracodawca |
No to chcąc-niechcąc podlegasz pod WE561/2006. Tarczkę/kartę raz na jakiś czas można przegiąć bez poważniejszych konsekwencji. No, ale notoryczne naginanie tacha to już poważniejsza sprawa. Zawsze możesz zapytać pracodawcy, jak on to widzi. Przecież jest chyba świadom łamania czasu pracy i kontroli na drodze. A nie daj boże już w chwili drobnej nawet kolizji. Nie mówiąc o poważniejszym wypadku i stwierdzeniu naruszenia czasu pracy. Wtedy to nie do szefa a do Ciebie prokurator będzie się dobierał, to Tobie będzie przedstawiał zarzuty. Nie z własnego doświadczenia, ale z "przygód" innych osób wiem, że właśnie w takich sytuacjach, gdzie nie wszystko jest do końca w porządku, najczęściej lubi się coś "spieprzyć". A głupie tłumaczenie "siefa fyrmy", że "od tego masz CB-Radio, żeby unikać kontroli" to jest dziecinada. |
Autor: | Pawel1992 [ 29 sty 2013, 16:29 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy a pracodawca |
niestety są takie realia u polskich pracodawców. |
Autor: | DraKoN [ 29 sty 2013, 22:55 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy a pracodawca |
Cytuj: Nasuwają mi się 2 pytania:
Witam1. Jakiej DMC jest samochód, którym masz jeździć? 2. Czy rozwożenie towarów z hurtowni do sklepów jest traktowane jako zarobkowe, czy tez jako przewóz na potrzeby własne (działalność hurtowni czerpie zyski ze sprzedaży a nie z dowozu)? Dlaczego? Otóż w Rozporządzeniu WE 561/2006, Rozdział III, art. 3, podpunkt h: Cytuj:
[...]Niniejsze rozporządzenie nie ma zastosowania do przewozu drogowego:
Jeśli tak (masa pojazdu, niezarobkowy przewóz rzeczy), to wg powyższego nie obowiązują Cię przepisy z Rozporządzenia WE561/2006.[...] h) pojazdami lub zespołami pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 7,5 ton używanymi do niezarobkowego przewozu rzeczy Kolego nie wprowadzaj ludzi w błąd. Podstawą każdej pracy są aktualne przepisy. Początkowo w 561 przetłumaczono jako niezarobkowe, ale... była poprawa tłumaczenia i jest niehandlowe. Czyli... zwolnienia w tym zakresie dla niezarobkowych brak. Pozdrawiam |
Autor: | visitors [ 29 sty 2013, 23:17 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy a pracodawca |
Szukam tego zapisu w rozporządzeniu i znaleść nie mogę. w moim ( tzn tym co mam ) rozdział III zaczyna się od art 10 a dotyczy on : Cytuj: ROZDZIAŁ III
ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW TRANSPORTOWYCH |
Autor: | DraKoN [ 29 sty 2013, 23:50 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy a pracodawca |
Cytuj: Szukam tego zapisu w rozporządzeniu i znaleść nie mogę.
Witamw moim ( tzn tym co mam ) rozdział III zaczyna się od art 10 a dotyczy on : Cytuj: ROZDZIAŁ III ODPOWIEDZIALNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW TRANSPORTOWYCH O który zapis chodzi? |
Autor: | użytkownik usunięty [ 30 sty 2013, 0:00 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy a pracodawca |
Przepraszam, "machnąłem" się w numeracji rozdziałów, chodzi o Rozdział I, Przepisy wprowadzające. |
Autor: | Deadwood [ 30 sty 2013, 4:43 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy a pracodawca |
Na kursie nam tłumaczyli że jak jezdzi wokół tzw. komina, to jeździ na młotkach i ta przerwe i tak i tak wyrobi przy rozładunku. |
Autor: | visitors [ 30 sty 2013, 8:19 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy a pracodawca |
Cytuj: Na kursie nam tłumaczyli że jak jezdzi wokół tzw. komina, to jeździ na młotkach i ta przerwe i tak i tak wyrobi przy rozładunku.
Mam do Ciebie prośbę.Mógłbyś przejść się tam gdzie robiłeś kurs i poproś żeby napisali jak podczas jazdy ustawić tacho na " młotki " Jak to zrobisz ( jazda na młotkach ) stawiam dobrą flaszkę. A przy okazji możesz powiedzieć tym instruktorom żeby zmienili zawód albo sami się podszkolili ,bo pieprzą głupoty. |
Autor: | kraz [ 30 sty 2013, 17:06 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy a pracodawca |
Cytuj: Na kursie nam tłumaczyli że jak jezdzi wokół tzw. komina, to jeździ na młotkach i ta przerwe i tak i tak wyrobi przy rozładunku.
![]() ![]() ![]() |
Autor: | DraKoN [ 31 sty 2013, 0:27 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy a pracodawca |
Cytuj: Cytuj: Na kursie nam tłumaczyli że jak jezdzi wokół tzw. komina, to jeździ na młotkach i ta przerwe i tak i tak wyrobi przy rozładunku.
Mam do Ciebie prośbę.Mógłbyś przejść się tam gdzie robiłeś kurs i poproś żeby napisali jak podczas jazdy ustawić tacho na " młotki " Jak to zrobisz ( jazda na młotkach ) stawiam dobrą flaszkę. A przy okazji możesz powiedzieć tym instruktorom żeby zmienili zawód albo sami się podszkolili ,bo pieprzą głupoty. Wbrew pozorom jest to właściwe. Generalnie instruktorzy mieli racje... z tym, że przerwa nie powinna być podczas rozładunku. Kolego visitors racji w pretensjach do instruktorów brak, a z pieprzeniem ... jak to z pieprzeniem generalnie jest. Pozdrawiam |
Autor: | visitors [ 31 sty 2013, 0:38 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy a pracodawca |
Z pierwszej z brzegu instrukcji obsługi tachografu ( gwarantuje ze tak mają wszystkie sprawne tachografy, nie tylko cyfrowe ) Cytuj: 3. Klawiszem aktywności ustawić aktywność,
O tym że ci jeżdżący " wokół komina " maja się stosować do 561/06 ( oczywiście są pewne wyjątki ) to nawet nie będę wspominał.która ma być aktualnie wykonywana. W chwili rozpoczęcia jazdy tachograf automatycznie przełączy się na rejestrację czasu jazdy kierowcy 1 "°". ➥ Szczególy patrz “Ustawianie aktywności” na stronie 39. Jeszcze raz spytam? Jak można jechać na "młotkach" jak tacho automatycznie przełącza na "jazda" ? |
Autor: | DraKoN [ 31 sty 2013, 0:43 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy a pracodawca |
Cytuj: Z pierwszej z brzegu instrukcji obsługi tachografu ( gwarantuje ze tak mają wszystkie sprawne tachografy, nie tylko cyfrowe )
I w tym jest pies pogrzebany... Żeby to przeanalizować trzeba dokładnie przyjrzeć się definicjom... Co do tachografu to całkowicie się zgodzę, że jak dostanie impulsy to się przełączy na "jazdę", ale wszystko pozostałe będzie "inną pracą" do przerw lub odpoczynku dziennego.Cytuj: 3. Klawiszem aktywności ustawić aktywność,
O tym że ci jeżdżący " wokół komina " maja się stosować do 561/06 ( oczywiście są pewne wyjątki ) to nawet nie będę wspominał.która ma być aktualnie wykonywana. W chwili rozpoczęcia jazdy tachograf automatycznie przełączy się na rejestrację czasu jazdy kierowcy 1 "°". ➥ Szczególy patrz “Ustawianie aktywności” na stronie 39. Jeszcze raz spytam? Jak można jechać na "młotkach" jak tacho automatycznie przełącza na "jazda" ? Wbrew pozorom takie przełączanie jest BARDZO właściwe.. Pozdrawiam |
Autor: | visitors [ 31 sty 2013, 0:49 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy a pracodawca |
Cytuj: Na kursie nam tłumaczyli że jak jezdzi wokół tzw. komina, to jeździ na młotkach.
Cytuj: . Co do tachografu to całkowicie się zgodzę, że jak dostanie impulsy to się przełączy na "jazdę", ale wszystko pozostałe będzie "inną pracą" do przerw lub odpoczynku dziennego. Wbrew pozorom takie przełączanie jest BARDZO właściwe.. Pozdrawiam Cytuj: Witam Wbrew pozorom jest to właściwe. Generalnie instruktorzy mieli racje... Kolego visitors racji w pretensjach do instruktorów brak, a z pieprzeniem ... jak to z pieprzeniem generalnie jest. Pozdrawiam |
Autor: | DraKoN [ 31 sty 2013, 0:55 ] |
Tytuł: | Re: Czas pracy a pracodawca |
Cytuj: Chyba zacznę pić, bo na trzeźwo nie da rady tego ogarnąć. Mały resecik i wiedza sama przyjdzie ![]() |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |