wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=38566 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | konrad767 [ 26 sty 2013, 11:03 ] |
Tytuł: | Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km |
Witam, Panowie taki problem pojawił mi się w aucie a mianowicie pojawiają się takie komunikaty odnośnie skrzyni biegów: Transmission tank air pressure Value to high Data link Sae J1939 Mid 136 i drugi : Donwshift reguest switch Data erratic Mid223 Sid41 FMI 2\ Generalnie niby jak się jeździ na automacie jest ok. ale ja się zmieni na opcje manual to zmieniając biegi w dół się zmieniają natomiast w górę już nie kiedyś zauważyłem że jak się b. mocno wciśnie przycisk+ to się zmieni bieg ale to nie zawsze działało dodam że wcześniej było wszystko ok nic takiego się nie działo proszę o pomoc pozdro:) |
Autor: | Sible [ 26 sty 2013, 18:41 ] |
Tytuł: | Re: Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km |
Ja niestety nie pomogę, ale warto poszukać kolegi "tszpak", bardzo dużo wie o VOLVO właśnie, ostatnio rzadko pojawia się na forum, ale z tego co pamiętam kiedyś podawał numer telefonu do siebie - może warto spróbować ? ![]() Pozdrawiam ! ![]() |
Autor: | MechanikSochaczew [ 26 sty 2013, 22:48 ] |
Tytuł: | Re: Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km |
Puszczą mrozy będzie chodzić ![]() Cytuj: Reakcja jednostki sterującej:
Zapalana jest żółta kontrolka. Widoczne objawy zewnętrzne: Włącza się żółta kontrolka. Przycisk zmiany biegu na wyższy nie działa. |
Autor: | konrad767 [ 26 sty 2013, 23:31 ] |
Tytuł: | Re: Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km |
Z tym że "Łukaszmechanik" to działo się już przed mrozami tzn jak jeszcze było ciepło .. przez co się to mogło stać? A o co chodzi z tą "żółtą" kontrolką? aa i jeżeli ten przycisk nie działa to gdzie szukać przyczyny czyżby tylko w joysticku? czy gdzieś indziej ? |
Autor: | MechanikSochaczew [ 27 sty 2013, 0:02 ] |
Tytuł: | Re: Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km |
Pierwszey: MID 136 Informacje ogólne Za pośrednictwem łącza sterującego SAE J1939 jednostki sterujące udostępniają sobie nawzajem ważne informacje. W wypadku jeśli któraś z jednostek sterujących zarejestruje brak informacji z jakiejś innej jednostki sterującej, użyty zostaje kod usterki wskazujący jednostkę sterującą która powinna była wysłać informacje na łącze sterujące SAE J1939. Wyjaśnienia skrótów, patrz Skróty. Kod usterki FMI 2 Przerywane lub niewłaściwe dane. Warunki wygenerowania kodu usterki: Błąd sumy kontrolnej lub obliczeniowy w komunikacie XBR z TECU. Możliwa przyczyna: Zakłócenia elektromagnetyczne. Jednostka sterująca skrzyni biegów wysyła nieprawidłowe wartości. Reakcja jednostki sterującej: Jednostka sterująca EBS używa wartości domyślnych. Zauważalne objawy zewnętrzne: Żółta lampka. Odpowiednia kontrola: Przeprowadź procedurę lokalizowania usterki łącza sterującego SAE J1939, patrz Przewody i złącza, wykrywanie usterek oraz Łącza danych, lokalizowanie usterek. Patrz też Naprawy przewodów. Przeprowadź procedurę lokalizowania usterki jednostki sterującej skrzyni biegów. FMI 9 Nienormalna częstotliwość aktualizacji. Warunki wygenerowania kodu usterki: Brak jednego lub więcej komunikatów z jednostki sterującej skrzyni biegów. Możliwa przyczyna: Zakłócenia elektromagnetyczne. Usterka łącza sterującego SAE J1939 między jednostką sterującą EBS i jednostką sterującą skrzyn biegów. Jednostka sterująca skrzyni biegów jest odłączona od łącza. eakcja jednostki sterującej: Jednostka sterująca EBS używa wartości domyślnych. auważalne objawy zewnętrzne: Żółta lampka. Odpowiednia kontrola: Przeprowadź procedurę lokalizowania usterki łącza sterującego SAE J1939, patrz osobna informac serwisowa grupy 371 Przeprowadź procedurę lokalizowania usterki jednostki sterującej skrzyni Drugi: Cytuj: Warunki wygenerowania kodu usterki: Napięcie między 0,9 V a 1,1 V. Możliwa przyczyna: Przerwa w obwodzie przełącznika. Reakcja jednostki sterującej: Zapalana jest żółta kontrolka. Widoczne objawy zewnętrzne: Włącza się żółta kontrolka. Przycisk zmiany biegu na wyższy nie działa. Postępowanie kontrolne: 40117-2 Zestyk selektora biegów, test w programie narzędziowym dla komputera PC. Naprawde z miłą chęcią ale potrzebuje diagnostyki, bo w tej chwili nie moge nic powiedzieć. Nie mam teraz swojego laptopa z Impactem żeby sprawdzić dokładnie. W poniedziałek mogę zapytać o pierwsze mojego elektryka (osobiście elektryki nie robie) |
Autor: | dominik 2004 [ 27 sty 2013, 20:36 ] |
Tytuł: | Re: Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km |
Za wysokie ciśnienie w skrzyni . |
Autor: | konrad767 [ 28 sty 2013, 0:27 ] |
Tytuł: | Re: Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km |
a czym to za wysokie ciśnienie może być spowodowane ? dodam że jakiś czas temu wymieniałem zawór ograniczający ciśnienie na oryginalny wabco (obok akumulatorów) |
Autor: | marion26a [ 05 lut 2013, 13:30 ] |
Tytuł: | Re: Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km |
Volvo-automat to lipa i tyle.pracowałem na warsztacie 4 lata i co nieco wiem.skrzynia jest bardzo dobra i trwała,ale sterowanie tylko manual.niezniszczalna,jeśli jezdzi takim autem dobry kierowca,a automat ma swoje zagrania,szczególnie zimą i naprawy są drogie ![]() ![]() |
Autor: | Sible [ 08 lut 2013, 23:28 ] |
Tytuł: | Re: Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km |
Cytuj: Volvo-automat to lipa i tyle.pracowałem na warsztacie 4 lata i co nieco wiem.skrzynia jest bardzo dobra i trwała,ale sterowanie tylko manual.niezniszczalna,jeśli jezdzi takim autem dobry kierowca,a automat ma swoje zagrania,szczególnie zimą i naprawy są drogie
... zdecydowałeś się w końcu czy I-SHIFT to lipa, czy jak bo nie wiem co o tym myśleć ![]() ![]() ![]() |
Autor: | marion26a [ 09 lut 2013, 11:52 ] |
Tytuł: | Re: Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km |
skrzynia mechanicznie jest identyczna,różni się wybierakiem.I manual jest bezawaryjny,a w automacie psuje się sterowanie. |
Autor: | tszpak [ 09 lut 2013, 23:08 ] |
Tytuł: | Re: Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km |
witam zaczynajac od poczatku błąd za wysokiego ciśnienia na wybieraku skrzyni ---- wymiana czujnika ciśnienia na płycie sterującej ---oczywiście po zweryfikowaniu jakie ma ciśnienie manometrem na wejsciu skrzyni lub cylindra wysprzeglika ( zasilanie z czworodrożnego powyżej 10 bar powoduje błąd i uszkodzenie czujnika ---- robota na warsztat servisowy po wymianie czujnika na nowy wymagana zmiana oprogramowania skrzyni !!! błędy skrzyni I-SHIFT to MID 130 a nie MID 136- jednostka sterująca EBS/ABS generalnie hamulce pojawiający się komunikat o błędzie zakłóceń magistrali J1939 skrzyni może być konsekwencja wielu innych usterek generalnie VECU traci sygnał prędkości pojazdu ze skrzyni ( JAK PRZY MAGNESIE !!!! ) i pobiera te dane z czujników abs kol tylnych i generuje kod błędu dla MID 136 UWAGA !!! jak nie jeździłeś na magnesie , zanim rozprujesz wiązki sprawdź czy przypadkiem nie jest to błąd czujnika TACHO !!!!! a jak tak to już znasz odpowiedz ![]() oto 5 możliwości najczęściej spotykanych uszkodzeń 1: korozja lub wilgoć ( w zimie najczęściej z sola ![]() 2: korozja lub wilgoć wtyczka przełącznika biegów pod fotelem kierowcy ( zielona i niebieska ewentualnie przetarcie wiązki tychże wtyczek 3: przetarta wiązka pod kabina zasilanie sterowania wybierakiem ( kabel 0.75 czerwony/czarny ) 4: uszkodzenie wewnętrzne przełącznika przy fotelu ( UWAGA WYMIANA NA NOWSZY TYP WYMAGA MODYFIKACJI OPROGRAMOWANIA W TECU Z UŻYCIEM VCADS 5: zawieszający się przekaźnik zasilania TECU ( K4 ???? nie znam nr VIN ) powodzenia Cytuj: skrzynia mechanicznie jest identyczna,różni się wybierakiem.I manual jest bezawaryjny,a w automacie psuje się sterowanie.
manual a I-SHIFT to zupełnie rożne skrzynie widocznie nigdy ich nie widziałeś w środku |
Autor: | MechanikSochaczew [ 10 lut 2013, 22:03 ] |
Tytuł: | Re: Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km |
Cytuj: Volvo-automat to lipa i tyle.pracowałem na warsztacie 4 lata i co nieco wiem.skrzynia jest bardzo dobra i trwała,ale sterowanie tylko manual.niezniszczalna,jeśli jezdzi takim autem dobry kierowca,a automat ma swoje zagrania,szczególnie zimą i naprawy są drogie
W du** byłeś, g*** widziałeś..... ![]() ![]() Nie opowiadaj bredni ishift jest super skrzynią, trzeba się po prostu znać żeby ją ogarnąć. 4 lata jesteś laik nie mechanik. |
Autor: | marion26a [ 11 lut 2013, 0:07 ] |
Tytuł: | Re: Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km |
ishift i manual to ta sama skrzynia w VOLVO,jak nie wiesz.Znam kilka przypadków,że właściciele firm transportowych pozbywają się takich aut za groszę,bo mają dość stania ich ishiftów w trasie i walenia kasy na naprawy.A w Niemczech można kupić takie auto tanio,zgadnij dlaczego? ![]() |
Autor: | Edler [ 11 lut 2013, 0:10 ] |
Tytuł: | Re: Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km |
Nie chcę się wcinać w rozmowę mechaników, bo ja to dopiero w D byłem G widziałem, ale jeszcze nie słyszałem żeby ktoś psioczył na IShifta i z tego co mi wiadomo to nie są w środku to takie same skrzynie jak manualne. Manualne mają synchronizatory a podobno IShift ich nie posiada. |
Autor: | MechanikSochaczew [ 11 lut 2013, 0:54 ] |
Tytuł: | Re: Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km |
Cytuj: ishift i manual to ta sama skrzynia w VOLVO,jak nie wiesz.Znam kilka przypadków,że właściciele firm transportowych pozbywają się takich aut za groszę,bo mają dość stania ich ishiftów w trasie i walenia kasy na naprawy.A w Niemczech można kupić takie auto tanio,zgadnij dlaczego?
Wiem o wiele więcej od ciebie, Edler może potwierdzić ile się zastanawiałem gdy do mnie zadzwonił. Nie jest to ta sama skrzynia i koniec. Tszpak pracuje w serwisie volvo, ja zajmuje się typowo mechanicznymi usterkami w skrzyniach biegów. Więc nie przyjmij to do zrozumienia że przez 4 lata dużo się nie nauczyłeś.
![]() |
Autor: | konrad767 [ 11 lut 2013, 22:52 ] |
Tytuł: | Re: Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km |
Kolego "tszpak" dzięki za pomoc ![]() Powiem Ci jeszcze taką sprawę a mianowicie dziś byłem po kamień i jak był ranek i temperatura była -2 st. to w aucie pokazuje mi się błąd "Brake ecu failure i pokazuje się kontrolka Abs-u i jakieś tam błędy zaworu modulacyjnego czy jakoś tak oprócz tego co zaobserwowałem to skrzynia w automacie nie pracuje do końca dobrze tzn przerzuca biegi powyżej 1 500tys. obrotów a jak temperatura jest na 0 lub +1 to te błędy nagle znikają i wszystko jest dobrze i biegi zmieniają się przy normalnych obrotach chyba 1 200-1 300 w każdym bądź razie przy niższych obrotach Powiedz mi jeszcze taką sprawę czy jak wypnę w celu opatrzenia te wtyczki : "1: korozja lub wilgoć ( w zimie najczęściej z sola ![]() 2: korozja lub wilgoć wtyczka przełącznika biegów pod fotelem kierowcy ( zielona i niebieska ewentualnie przetarcie wiązki tychże wtyczek" to się nie rozkoduje "coś" w skrzyni i co do niej podlega? pozdro:) |
Autor: | MechanikSochaczew [ 12 lut 2013, 0:55 ] |
Tytuł: | Re: Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km |
Ten błąd od hamulców jest na 80% od czujnika zużycia klocków. |
Autor: | dominik 2004 [ 16 lut 2013, 23:56 ] |
Tytuł: | Re: Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km |
To nie problem ze skrzynią tylko z EBS i od tego trzeba zacząć naprawę . Odczytaj błędy w EBS jeśli jest usterka któregoś z modulatorów to sprawdz okablowanie do niego . |
Autor: | tszpak [ 17 lut 2013, 0:30 ] |
Tytuł: | Re: Problem z I-Shift Volvo 02' chińczyk 420km |
Cytuj: To nie problem ze skrzynią tylko z EBS i od tego trzeba zacząć naprawę . Odczytaj błędy w EBS jeśli jest usterka któregoś z modulatorów to sprawdz okablowanie do niego .
... dobra rada może niech zacznie od wymiany modulatorów na nowe jak nie pomoze to wysle auto na lawecie gdzieś bliżej Ciebie
|
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |