wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
MAGNUM 440 E-tech znikający płyn https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=36237 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | marcinR620 [ 10 lip 2012, 10:32 ] |
Tytuł: | MAGNUM 440 E-tech znikający płyn |
Witam jak powyżej płyn znika, niema żadnych wycieków ani nie idzie płyn w olej (był wymieniany, czysty) więc może ktoś ma propozycje co się z nim dzieje? dodam iz auto normalnie odpala, pracuje, nie puszcza dyma. |
Autor: | proxima44 [ 10 lip 2012, 14:47 ] |
Tytuł: | Re: MAGNUM 440 E-tech znikający płyn |
zbiorniki powietrza sprawdzałeś ? |
Autor: | marcinR620 [ 10 lip 2012, 15:41 ] |
Tytuł: | Re: MAGNUM 440 E-tech znikający płyn |
a no nie sprawdzałem, kompresor wymieniony, zapomniałem napisać ze w płynie jest troszku oleju |
Autor: | JG_K [ 10 lip 2012, 19:48 ] |
Tytuł: | Re: MAGNUM 440 E-tech znikający płyn |
Nie piszesz w jakich ilościach ubywa. Ale sprawdz dokładnie jeszcze raz cały układ chłodzenia łacznie z zaslepkami w głowicach które niekiedy lubią przegnić powinien być wówczas widoczny zaciek .Dekielki są od czoła głowic i po bokach pod ssącym i wydechowym kolektorem(oraz pomiędzy nimi tych wzrokiem nie sprawdzisz).Sprawdz pompę wodną od dołu jest tam otworek którym jest wyciek jesli pompa siada Jesli sprawdzisz te mozliwośći a płynu dalej będzie ubywało a kompresor jak piszesz wymieniłeś na pewny to stawiam na pękniętą /przegnitą tuleją cylindra ewentualnie pękniętą głowicę w obu przypadkach płyn na tołku. Obiawami oprócz początkowego ubywania płynui może być wyżucanie płynu z układu chlodzenia (to już kiedy peknięcie jest znaczne w konsekwencji dojdzie do zablokowania silnika w chwili odpalania) Powinny być na początku ale niekoniecznie skoki temperatury a na deklach pokryw zaworów od środka pojawi się coś w rodzaju galaretowatej mazi efekt dostawania się płynu do oleju w ilości która nadąża odparować tworząc ten nalot nie zabarwiając oleju auto nie dymi zachowuje się normalnie do krytycznego momentu o których piszę czyli wywala płyn lub zablokowanie silnika. Być może ktoś napisze ze to niemożliwe ale przeradiałem temat z zabolokowanym motorem 2 razy galaretowatą mazią również 2 razy a wszystko zaczynalo się od znikającgo płyni niewiadomo gdzie. Mam nadzieje że jednak przegapiłeś gdzieś wyciek i nie spotka cięto co napisałem daj znać co i jak. |
Autor: | czarny2 [ 10 lip 2012, 21:42 ] |
Tytuł: | Re: MAGNUM 440 E-tech znikający płyn |
Ja stawiam na wyciek między tulejami a blokiem silnika. Mieliśmy już taki przypadek w 4 samochodach. Jakby to powiedzieć "te typy tak mają". Najlepiej jest zdjąć miskę olejową i za pomocą sprężonego powietrza zrobić ciśnienie w układzie chłodzenia. Następnie od dołu patrzeć na zewnętrzne części tuleji, powinny pokazać się tam krople płynu. W E-techu tuleja osadzona jest na masie która z biegiem czasu pod wpływem drgań puszcza. |
Autor: | dokts [ 15 lip 2012, 17:27 ] |
Tytuł: | Re: MAGNUM 440 E-tech znikający płyn |
Cytuj: a no nie sprawdzałem, kompresor wymieniony,
Panowie- kolega pisze, że jest olej w płynie a nie na odwrót - tak jak radzicie. Generalnie może tak być tylko w jednym przypadku. Skrzynia Zf z retarderem - choć kolega tu nic o tym nie pisze bo nie wie. zapomniałem napisać ze w płynie jest troszku oleju Diagnoza: Pęknięta rurka chłodząca w chłodnicy na dole skrzyni biegów. Wymontować chłodnicę i zaspawać uszkodzoną sekcję i po problemie. Pozdrawiam |
Autor: | JG_K [ 16 lip 2012, 0:04 ] |
Tytuł: | Re: MAGNUM 440 E-tech znikający płyn |
Nie obraź się kolego dokts ale jesteś w błędzie twierdząc że jedynym przypadkiem pojawienia się oleju w płynie jest usterka chłodnicy intardera skrzyni biegówZF Zakładając że płyn nie został zabrudzony przypadkowo to według mnie bardziej prawdopodobne a może i pewne bedzie że trzeba wymienić wymiennik ciepła oleju silnikowego co jest kolejną bolączką tych aut. Zanim jednak zaczniesz szukać przyczyny pojawienia się oleju w płynie dojdz gdzie znika. Co do podpowiedzi od czarny2 zgadzam się z jego opinią na temat rozszczelnionych tulei.Akurat nie przerabiałem tego tematu więc sięnie wypowiadam ale skoro kolega przerabiał zatem jest to fakt i kolejna podpowiedz na rozwiazanie zagadki ubywającego płynu. Ps odnosnie wymiennika ciepła kupuje i przerabiam układ zakładając stary model od zwykłego macka. |
Autor: | dokts [ 25 lip 2012, 20:24 ] |
Tytuł: | Re: MAGNUM 440 E-tech znikający płyn |
Panowie - nie obrażam się, forum służy do podpowiedzi a nie napraw. Częstokroć są to celne wskazówki - ale zawsze trzeba pamiętać, że " pacjenta" nie leczy się na telefon. Niestety kolega "czarny " pisze o znikającym płynie.... i to co napisał to prawda , tylko w tym przypadku to płyn jest w oleju a tu nasz kolega sygnalizował odwrotny przypadek. Cóż, może samochód jest już naprawiony a autor tematu nie napisał czy go rozwiązał. Może by należało? pozdrawiam wszystkich |
Autor: | JG_K [ 26 lip 2012, 22:18 ] |
Tytuł: | Re: MAGNUM 440 E-tech znikający płyn |
Sam jestem ciekaw zakończenia.Może kolega się odezwie a wypadałoby. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |