wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://www.wagaciezka.com/

Man TGA 460 silnik D2876 fl04 po remoncie
https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=35913
Strona 1 z 1

Autor:  driver_tomasz [ 05 cze 2012, 19:04 ]
Tytuł:  Man TGA 460 silnik D2876 fl04 po remoncie

Witam ostatnio na forum już pisałem że w naszym Manie urwał się wał korbowy. Silnik został naprawiony wał korbowy nowy, tuleje nowe, tłoki z pierścieniami nowe, blok sprawdzony, głowice sprawdzone, wtryski sprawdzone. Po odpaleniu auta dymi starsznie na siwy kolor jak z komina elektrowni co może być tego przyczyną dodam że zawory ustawione i sprawdzone 3 krotnie, rozrząd na pweno poskładany poprawnie kilka razy zerkaliśmy z mechanikami zanim poskładaliśmy silnik. Może ma ktoś jakiś pomysł???????

Autor:  MechanikSochaczew [ 05 cze 2012, 21:34 ]
Tytuł:  Re: Man TGA 460 silnik D2876 fl04 po remoncie

w manie na rzędowej pompie rozrząd nie ma nic wspólnego z pompą i to ją źle ustawiliście. Sam mam teraz problem z ustawieniem pompy w małym silniku mana na rzędowej pompie bez EDC.

Autor:  loudero [ 05 cze 2012, 22:56 ]
Tytuł:  Re: Man TGA 460 silnik D2876 fl04 po remoncie

Też bym raczej stawiał na pompę wtryskową . Opis usterek http://zapodaj.net/322c42619a0dc.jpg.html Czy była sprawdzana kompresja po naprawie i ile auto chodziło po naprawie?

Autor:  MechanikSochaczew [ 05 cze 2012, 23:43 ]
Tytuł:  Re: Man TGA 460 silnik D2876 fl04 po remoncie

Trzeba było sobie przed rozbieraniem ustawić na kole zamachowym zero i zablokować pompę wkręcając śrube blokującą z boku. Teraz musisz mieć specjalne narzędzie taki tester z lampkami + dodatkowo miernik by sprawdzić początek tłoczenia. Trzeba pamiętać o takich sprawach bo rozebraliście go bezmyślnie bo nie ma tam znaków na kole zębatym pompy, ja bym nawet nie ruszał wałka rozrzadu, pompy i koła pośredniego zrobił bym to metodą bezinwazyjną wywalił skrzynie biegów i podstawił wał od dołu bez wyciągania bloku. Słabych masz mechaników żeby nikt nie wpadł na to że jebną sie na zapłonie.

Autor:  MAN [ 06 cze 2012, 11:16 ]
Tytuł:  Re: Man TGA 460 silnik D2876 fl04 po remoncie

Cytuj:
Trzeba było sobie przed rozbieraniem ustawić na kole zamachowym zero i zablokować pompę wkręcając śrube blokującą z boku. Teraz musisz mieć specjalne narzędzie taki tester z lampkami + dodatkowo miernik by sprawdzić początek tłoczenia
To się sprawdza przy mechanicznej pompie wtryskowej ale nie przy EDC, sprawdz czujniki na kole zamachowym oraz samo koło zamachowe.
Częsta usterka jeśli ktoś niema pojęcia i kładzie koło zamachowe na sztorc a nie na płasko lub uderzył kołem przy montażu. Na krawędzi koła zamachowego jest podajże sześć rowków, jeśli odpadł ci kawałek koła zamachowego z tymi rowkami edc nie widzi początku wtrysku i masz przestawiony przez to zapłon

Autor:  driver_tomasz [ 06 cze 2012, 18:32 ]
Tytuł:  Re: Man TGA 460 silnik D2876 fl04 po remoncie

Witam ponownie.

Po ponownym przepatrzeniu wszystkiego i sprawdzieniu okazało się że 1 wtrysk sterujący leja jak cholera i jakby było tego mało to 4 sekcja na pompie padła. Moje pytanie w tym silniku jaki ma być kont wyprzedzenia zapłonu?? Dzięki z góry.

Autor:  cykorek [ 06 cze 2012, 21:40 ]
Tytuł:  Re: Man TGA 460 silnik D2876 fl04 po remoncie

koło zamachowe 0 blokada na pompie sprawdzić piny wtyczki pompy szczegulnie od przestawiacza konta wtrysku

Autor:  MechanikSochaczew [ 06 cze 2012, 23:31 ]
Tytuł:  Re: Man TGA 460 silnik D2876 fl04 po remoncie

17 stopni ale ręki uciąć nie dam

Autor:  driver_tomasz [ 07 cze 2012, 11:51 ]
Tytuł:  Man TGA 460 silnik D2876 po remoncie + kont wyprzedenia zap.

W piątek wymontujemy pompe i zobaczymy jakie będą rezultaty po jej sprawdzeniu.

Autor:  nyta [ 20 cze 2012, 19:14 ]
Tytuł:  Re: Man TGA 460 silnik D2876 fl04 po remoncie

tam jest pompa rzedowa czy rotacyjna??

Autor:  MAN [ 20 cze 2012, 21:37 ]
Tytuł:  Re: Man TGA 460 silnik D2876 fl04 po remoncie

Cytuj:
tam jest pompa rzedowa czy rotacyjna??
rzędowa

Autor:  Artur29 [ 20 cze 2012, 23:17 ]
Tytuł:  Re: Man TGA 460 silnik D2876 fl04 po remoncie

D2876 460 KM - zapłon 4 stopnie po GMP z tolerancją -1 stopień

Autor:  driver_tomasz [ 21 cze 2012, 7:00 ]
Tytuł:  Re: Man TGA 460 silnik D2876 fl04 po remoncie

Kolego Artur29 na pewno zapłon ma być ustawiony po GMP teraz jest 2 stopnie po GMP i auto jst tak słabe że dramat kopa dostaje dopiero przy 1700obr

Autor:  svavec [ 21 cze 2012, 11:34 ]
Tytuł:  Re: Man TGA 460 silnik D2876 fl04 po remoncie

Potwierdzam ,ze katalogowo ten silnik powinien byc ustawiony 3-4´ po TDC ( GMP).

Autor:  nyta [ 21 cze 2012, 14:18 ]
Tytuł:  Re: Man TGA 460 silnik D2876 fl04 po remoncie

Cytuj:
Kolego Artur29 na pewno zapłon ma być ustawiony po GMP teraz jest 2 stopnie po GMP i auto jst tak słabe że dramat kopa dostaje dopiero przy 1700obr
Dlaczego jest ustawione na 2 po GMP skoro ma byc 4?? Ustwcie na 4 i zobaczcie wtedy co sie bedzie dzialo

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/