[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
wagaciezka.com - Forum transportu drogowego :: Kaganiec w Ciężarówce, zasada działania
wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://www.wagaciezka.com/

Kaganiec w Ciężarówce, zasada działania
https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=35282
Strona 1 z 1

Autor:  mgrukas [ 05 kwie 2012, 19:49 ]
Tytuł:  Kaganiec w Ciężarówce, zasada działania

Mam nadzieję, że to odpowiedni dział. Ostatnimi czasy nurtuje mnie taki problem, otóż ciężarówka ma założone ograniczenie prędkości do tych 85-90km/h i moje pytanie brzmi: z czym jest sprzężony kaganiec, że dochodząc do tych 90 czuć takie jakby hamowanie, czy jest on sprzężony z hamulcami, a może odcięcie obrotów na pewnym biegu? Inna sprawa, że zjeżdżając z górki auto(w tym przypadku Daf) rozpędzał nam się do 100-105km/h, a gdy droga się wyrównywała następnie sam zwalniał do tych ustalonych 90, więc jak to jest panowie koledzy? Może błahy powód żeby założyć temat, ale prosiłbym o wyjaśnienie tej kwestii.
Pozdrawiam

Autor:  dies_nefastus [ 05 kwie 2012, 19:51 ]
Tytuł:  Re: Kaganiec w Ciężarówce, zasada działania

Cytuj:
z czym jest sprzężony kaganiec, że dochodząc do tych 90 czuć takie jakby hamowanie,
Odcięcie dopływu paliwa...

Autor:  mgrukas [ 05 kwie 2012, 19:57 ]
Tytuł:  Re: Kaganiec w Ciężarówce, zasada działania

Dzięki za wyjaśnienie:).
Pozdrawiam.

Autor:  Użytkownik usunięty [ 05 kwie 2012, 22:17 ]
Tytuł:  Re: Kaganiec w Ciężarówce, zasada działania

Cytuj:
Inna sprawa, że zjeżdżając z górki auto(w tym przypadku Daf) rozpędzał nam się do 100-105km/h, a gdy droga się wyrównywała następnie sam zwalniał do tych ustalonych 90
Nie zawsze tak jest, kiedyś jeździliśmy MANem F2000 z kagańcem, miał odcięcie na 90 i z nawet ze sporej górki nie poszedł więcej. Prędkościomierz ani drgnął powyżej 90 i napewno nie oszukiwał bo jadąc na 2 auta kierowca za nami magnumką jadąc z górki zawsze musiał dohamowywać bo rozpędzał się powyżej 90.

Autor:  sebotrucker [ 05 kwie 2012, 22:28 ]
Tytuł:  Re: Kaganiec w Ciężarówce, zasada działania

A w moim F2000 z górki złapałem 110 :wink:

Autor:  dies_nefastus [ 06 kwie 2012, 9:01 ]
Tytuł:  Re: Kaganiec w Ciężarówce, zasada działania

Zależy od % tej górki, oraz od tonażu jaki pcha nas do dołu...
Przy pustym aucie ciężko przekroczyć te 90km/h, ale przy 24tonach np na górce k. Kassel (na a7) to można osiągnąć prędkość potrzebną do cofnięcia się w czasie...

Autor:  mgrukas [ 06 kwie 2012, 12:58 ]
Tytuł:  Re: Kaganiec w Ciężarówce, zasada działania

U nas podobnie, na pusto nie poszedł pow 90, ale jak miał na pace +24t, to ostro przyspieszal nawet i do 110, podobnie było z mercem actrosem MP II, tam bardzo odczuwalne było hamowanie składu po owej górce, tak jakby kaganiec był sprzężony z hamulcami, chociaż nie mam pojęcia czy takie sprzężenie w ogóle występowało:).

Autor:  zzx [ 06 kwie 2012, 12:59 ]
Tytuł:  Re: Kaganiec w Ciężarówce, zasada działania

Cytuj:
Zależy od % tej górki, oraz od tonażu jaki pcha nas do dołu...
Przy pustym aucie ciężko przekroczyć te 90km/h, ale przy 24tonach np na górce k. Kassel (na a7) to można osiągnąć prędkość potrzebną do cofnięcia się w czasie...
ale na tej górce to chyba jest w jedną i w druga stronę chyba 40, no chociaz asy pod góre ciągna więcej :D .

Autor:  Kierownik [ 06 kwie 2012, 13:00 ]
Tytuł:  Re: Kaganiec w Ciężarówce, zasada działania

Cytuj:
Cytuj:
Inna sprawa, że zjeżdżając z górki auto(w tym przypadku Daf) rozpędzał nam się do 100-105km/h, a gdy droga się wyrównywała następnie sam zwalniał do tych ustalonych 90
Nie zawsze tak jest, kiedyś jeździliśmy MANem F2000 z kagańcem, miał odcięcie na 90 i z nawet ze sporej górki nie poszedł więcej. Prędkościomierz ani drgnął powyżej 90 i napewno nie oszukiwał bo jadąc na 2 auta kierowca za nami magnumką jadąc z górki zawsze musiał dohamowywać bo rozpędzał się powyżej 90.

Może auto załączło automtycznie retarder, co by utrzymać max dozwolona prędkość.

Autor:  glaca [ 09 kwie 2012, 10:37 ]
Tytuł:  Re: Kaganiec w Ciężarówce, zasada działania

W firmie jest MAN który ma opcję automatycznego hamowania po 90 ale można to wyłączyc, nie pamiętam jak-gdzieś na konsoli.jechałem nim parę lat temu.Natomiast kolega w mascotce ma kaganiec sprzężony z hamulcem zasadniczym i nie lzia tego wyłączyc.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/