wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
MAZ-525T https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=3514 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Ursus [ 22 maja 2006, 20:13 ] |
Tytuł: | MAZ-525T |
Witam!!! Znalazłem ostatnio w necie fotkę pewnej dosyć dziwnej ciężarówki. Może ktoś wie coś więcej na jej temat, albo po prostu zna rosyjski i potrafi rozszyfrować to co piszę na stronie z fotką http://photo.tramvaj.ru/images/kh_tbold/Kraz.jpg |
Autor: | Długi [ 23 maja 2006, 10:47 ] |
Tytuł: | |
To jest zasilany z trakcji KRAZ, dziadek mi mówił że np. służył do wywozu materiałów z kopalni albo coś takiego.. ![]() |
Autor: | Cyryl [ 23 maja 2006, 11:22 ] |
Tytuł: | |
wydaje mi się, że ten pojazd zbudowany na bazie Kraza jest z okresu zaraz powojennego. jest to jeden z pierwszych pojazdów z napędem hubrydowym spalinowo-elektrycznym, czyli protoplasta takich pojazdów jak najnowocześniejsze. pojazd służył do wywożenia gruzów z centrum zburzonych miast. proszę zauważyć, że pod trakcją nie ma możliwości podniesienia skrzyni samowyładowczej, czyli rozładunku trzeba zjechać przynajmniej 2m w bok niby nie odczepiając pantografu (http://photo.tramvaj.ru/images/kh_tbold/Maz.jpg), ale po takich 2 rozładunkach droga pod trakcją przestałaby być przejezdna. domniemywać można, że pojazd taki był ładowany poza trakcją na silniku spalinowym, potem podłączał się do trakcji i jechał w tereney podmiejskie, gdzie oczepiał pantografy i na miejsce rozładunku jechał na silniku spalinowym. na Mazie i Krazie jest napis rosyjski PRÓBA. tak |
Autor: | Długi [ 23 maja 2006, 13:26 ] |
Tytuł: | |
Cyryl To co napisałeś jest najbliższe prawdy. Dodam że na podobnej zasadzie pracują monstrualne "wywrotki" w kopalniach Kanady i USA. |
Autor: | Cyryl [ 23 maja 2006, 15:41 ] |
Tytuł: | |
trzeba dodać, że najprawdopodobniejszą przyczyną takiego rozwiązania, był braki w tym czasie paliwa (90% szło dla armii czerownej) i wielkość baków. przypominam, że jeszcze do lat '80-tych auta tego typu posiadały zbiorniki paliwa 250 l i uchwyt na 2 kanistry 20 litrowe. znając apetyt na paliwo tych aut w czasie jednej dniówki musiałby 2 razy zjeżdżać na tankowanie (praca była prawdopodobnie na 3 zmiany). |
Autor: | ...:::BIXU:::... [ 23 maja 2006, 15:56 ] |
Tytuł: | |
Ciekawa maszyna. Znając Kraz-y to pewnie by na zwykły silniku palił 50-60 litrów na 100KM ![]() |
Autor: | Cyryl [ 23 maja 2006, 20:44 ] |
Tytuł: | |
norma z lat '60-tych to przejechanie na baku 350 km, a z tego co widzę to auto było z przełomu '40 i '50-tych lat i mogło tej normy nie spełniać. |
Autor: | MKazik [ 11 mar 2007, 23:47 ] |
Tytuł: | |
(...) W pełni profesjonalny sprzęt pojawia się w 1951. MAZ 525 to samodzielna konstrukcja z Mińska. Ta duża wywrotka ma wspomaganie kierownicy, 12-cylindrowy silnik Diesla, skrzynię bez tylnej burty. Silnik z czterema zaworami na cylinder o pojemności 38,8 l dysponuje mocą 300 KM. Objętość skrzyni sięga 14,3 m3, ładowność 25 ton przy masie własnej 24 t. Ten budowlany gigant rozwija prędkość do 30 km/h, zużywa 160 l. ON/100 km. Główny konstruktor B. Szaposznik może mówić o sukcesie. To pierwszy tej klasy produkowany w ZSRR pojazd. Może współpracować z wysokowydajnymi koparkami. Dość szybko też trafia się pierwszy kontrakt. MAZ 525 jedzie na budowę tamy assuańskiej. ![]() ![]() Sądze, że przez ogromne zużycie paliwa przerobiono ga na napęd elektryczny, który był wtedy tańszy. (C) http://www.golec.blox.pl i http://www.google.pl ![]() |
Autor: | micho a [ 12 mar 2007, 22:53 ] |
Tytuł: | |
silnik to zapewnie osłabiony JAMZ z t34 (12 cylindrowy v12 38l tylko t34 miał ten z krótka lufa 400KM a tenm z długa 500KM) spalanie nie takie tragicznme jak na ruski pojazd t34 ważył 30 ton i palił 150 w trasie w terenie i 300 ![]() skrzynia sadzac po vmax to niezsynchronizowana 5 z krótkimi przełożeniami .............. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |