wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
[Ogólne] Rozgrzewanie silnika. https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=33757 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | cezar012 [ 26 sty 2009, 15:49 ] |
Tytuł: | [Ogólne] Rozgrzewanie silnika. |
http://pl.youtube.com/watch?v=ip9xMdCPQj4 tak halasuje moja NIUNIA ![]() |
Autor: | Mca [ 26 sty 2009, 22:46 ] |
Tytuł: | Re: 16 litrów |
Nie wiem czy ten silnik był rozgrzany, ale staraj się go po odpaleniu trochę oszczędzać. |
Autor: | cezar012 [ 28 sty 2009, 22:28 ] |
Tytuł: | Re: 16 litrów |
Cytuj: Nie wiem czy ten silnik był rozgrzany, ale staraj się go po odpaleniu trochę oszczędzać. jeśli zwrócisz uwagę na temperaturę co widać dobrze to powinieneś zobaczyć że silnik był dobrze ciepły.
|
Autor: | Edler [ 02 gru 2011, 1:17 ] |
Tytuł: | Re: 16 litrów |
Cytuj: Cytuj: Nie wiem czy ten silnik był rozgrzany, ale staraj się go po odpaleniu trochę oszczędzać. jeśli zwrócisz uwagę na temperaturę co widać dobrze to powinieneś zobaczyć że silnik był dobrze ciepły.![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() A tu jeszcze w ramach ŻARTU ![]() ![]() ![]() |
Autor: | pablo85 [ 23 gru 2011, 19:05 ] |
Tytuł: | Re: 16 litrów |
Na potwierdzenie tego co mówi Edler. Temperatura cieczy prawie optymalna, a temperatura oleju tylko 61 stopni ![]() |
Autor: | marlik [ 24 gru 2011, 0:58 ] |
Tytuł: | Re: 16 litrów |
wydaje mi sie ze trochę przeginacie z tymi temperaturami, nie dajmy się zwariować, wydaje mi sie ze bardziej chodzi o to aby dać mu trochę czasu aby mógł wszędzie dotrzeć. Chcecie powiedzieć ze kiedy olej ma 40 stopni to co on jest gęsty i nie smaruje? co to byłby za olej. Ja po każdym porannym odpaleniu zostawiam auto na ok 15 min na wolnych obrotach wskazówka temperatury zazwyczaj podnosi się do około 50-60 stopni. powiedzmy ze olej ma 30-40 to jestem pewien ze dotarł on w każde miejsce silnika i je przesmarował. wsiadam w auto i jadę normalnie (zielone pole na obrotomierzu) jeśli tak nie jest to wyprowadźcie mnie z błędu. Oczywiście śmiać mi się chce z rzeźników którzy sobie dobijają powietrza poprzez dawanie do końca skali zaraz po rozruchu silnika ![]() |
Autor: | pablo85 [ 24 gru 2011, 7:35 ] |
Tytuł: | Re: 16 litrów |
Wiadomo że nikt nie będzie czekał aż olej się rozgrzeje do 90 stopni, chodzi tylko o to żeby na początku jechać w miare delikatnie. |
Autor: | Edler [ 24 gru 2011, 14:44 ] |
Tytuł: | Re: 16 litrów |
Poszukajcie sobie w internecie właściwości smarujących jakiegoś oleju przy danej temperaturze a się zdziwicie co się dzieje z waszymi silnikami ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Rossi [ 24 gru 2011, 15:03 ] |
Tytuł: | Re: 16 litrów |
Cytuj: Poszukajcie sobie w internecie właściwości smarujących jakiegoś oleju przy danej temperaturze a się zdziwicie co się dzieje z waszymi silnikami Ja mam dwudziestoletnie Audi, którego nikt nigdy nie oszczędzał (między innymi kuzyn jeździł na taksówce), przebieg na liczniku ponad 200 tys km, a ile jest na kołach tego nie wie nikt i jakoś oleju nie bierze.
![]() ![]() ![]() |
Autor: | korni8808 [ 24 gru 2011, 17:51 ] |
Tytuł: | Re: 16 litrów |
Cytuj:
Ja po każdym porannym odpaleniu zostawiam auto na ok 15 min na wolnych obrotach wskazówka temperatury zazwyczaj podnosi się do około 50-60 stopni.
Rozgrzewanie silnika na wolnych obrotach jest niewskazane. Dochodzi wtedy do sytuacji, że paliwo przedostaje się do oleju, zmieniając jego właściwości. Cytuj:
jestem pewien ze dotarł on w każde miejsce silnika i je przesmarował
Znajdź jakieś auto z hydraulicznymi kompensatorami luzu zaworowego, i posłuchaj ile trwa po długim postoju głośniejsza ich praca(stukanie). Zapewniam Cie, że jest to nie więcej niż 5s. i wtedy olej jest już wszędzie.
|
Autor: | Luka [ 24 gru 2011, 21:00 ] |
Tytuł: | Re: 16 litrów |
Cytuj:
Rozgrzewanie silnika na wolnych obrotach jest niewskazane.
Do takich teorii podchodzę z dystansem, ponieważ niedawno było w modzie zakładanie opon, na zimę węższych, niż na lato i tak radzili "eksperci", teraz natomiast "eksperci" radzą, aby zakładać i na zimę i na lato takie same opony.Dochodzi wtedy do sytuacji, że paliwo przedostaje się do oleju, zmieniając jego właściwości. Natomiast z własnego doświadczenia wiem, że jak mojego starego diesla odpalę i sobie spokojnie pochodzi, a ja np. odśnieżę samochód w tym czasie, wsiądę i pojadę, to nawet nie rozgrzany do końca, idzie przyzwoicie. Natomiast jakbym zapalił i od razu zaczął jechać, to potrafi zostawić za sobą niebieską chmurkę, mimo, że nie ma tendencji do kopcenia na żaden kolor. Podejrzewam, że pierścienie nie zbierają oleju tak jak powinny i jest wówczas spalany. Chodząc na wolnych obrotach nie dymi, zostawia tylko parę wodną. Praktycznie każdą teorię możemy poprzeć z pozoru właściwymi argumentami, ale w którejś z nich jest błąd logiczny i cała teoria bierze w łeb. |
Autor: | Edler [ 24 gru 2011, 22:09 ] |
Tytuł: | Re: 16 litrów |
Cytuj: Cytuj: Poszukajcie sobie w internecie właściwości smarujących jakiegoś oleju przy danej temperaturze a się zdziwicie co się dzieje z waszymi silnikami Ja mam dwudziestoletnie Audi, którego nikt nigdy nie oszczędzał (między innymi kuzyn jeździł na taksówce), przebieg na liczniku ponad 200 tys km, a ile jest na kołach tego nie wie nikt i jakoś oleju nie bierze.![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Rossi [ 24 gru 2011, 23:11 ] |
Tytuł: | Re: 16 litrów |
Nie żebym był stronniczy, ale tak się składa, że Audi z pojemności 1.8 dociąga do 225 KM w serii (klasyczna konstrukcja sprzed ery downsizing'u i bezpośredniego wtrysku) i też jakoś nie słychać żeby ktoś miał problemy, a z Hondą jak widać są. I gdzie ta kosmiczna technika składania silnika? Z resztą nie wiem na czym miała by ona polegać w stosunku do innych marek; japoński samuraj w białych jedwabnych rękawiczkach umieszcza tłoki w cylindrach? Dla mnie miarą jakości wszelakich urządzeń technicznych jest ich długowieczność. |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 24 gru 2011, 23:34 ] |
Tytuł: | Re: 16 litrów |
Cytuj: Cytuj: Cytuj: Poszukajcie sobie w internecie właściwości smarujących jakiegoś oleju przy danej temperaturze a się zdziwicie co się dzieje z waszymi silnikami Ja mam dwudziestoletnie Audi, którego nikt nigdy nie oszczędzał (między innymi kuzyn jeździł na taksówce), przebieg na liczniku ponad 200 tys km, a ile jest na kołach tego nie wie nikt i jakoś oleju nie bierze.![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Grzesiek_KBR [ 24 gru 2011, 23:42 ] |
Tytuł: | Re: 16 litrów |
Taa tylko co ma pieron do wiatraka .... znaczy audi/honda do v8.... ![]() |
Autor: | Edler [ 25 gru 2011, 0:11 ] |
Tytuł: | Re: [Ogólne] Rozgrzewanie silnika. |
Jedną rzecz ale o tak kolosalnym znaczeniu jak wielkość silnika ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | Cyryl [ 25 gru 2011, 6:18 ] |
Tytuł: | Re: [Ogólne] Rozgrzewanie silnika. |
sprawę rozwiązuje typ pojazdu: samochód ciężarowy wymaga rozgrzania w okresie zimowym, w tym czasie na szczęście nie trzymają dobrze uszcenienia układu pneumatycznego, więc chcąc nie chcąc nim nabije się powietrze silnik ma względną temperaturę. kamper 2,5td ciągnący 3,5t. jak ruszam nim, to najpierw odpalam, potem rozbieram się (nie całkiem) kurtkę daję do tyłu, sprawdzam, czy mam wszystko, czasem rozkładam jedzenie do lodówki i po szafkach, a w tym czasie silnik się nagrzewa. samochód osobowy 1,2ccm, jeżdżę sam do pracy - odpalam i jadę po 300m mam w nagrzewnicy ciepłe powietrze. z tym rozgrzewaniem silnika to bez przesady, ten olej nie musi osiągnąć temperatury 90st. C. to nie F1. a był tu na forum jeden kolega, który po ruszeniu ciężarówką (jak twierdził) kilkakrotnie mocno hamował, aby rozgrzać hamulce. pewnie biedak za dużo naoglądał się Kubicy. |
Autor: | sebotrucker [ 25 gru 2011, 11:30 ] |
Tytuł: | Re: [Ogólne] Rozgrzewanie silnika. |
Ja rozgrzewam intarderem ![]() |
Autor: | arek1231231 [ 25 gru 2011, 12:17 ] |
Tytuł: | Re: [Ogólne] Rozgrzewanie silnika. |
silniki o dużej pojemności czyli 6-8 cylindrowe czy V12 jeśli są zimne nie należy odrazu po zapaleniu wprowadzać na duże obroty ponieważ gdy silnik nie pracuje olej spływa do miski olejowej i opaleniu go pompa musi podać olej na głowice i na tuleje a każdy wie jaką gęśtość ma zimny olej dlatego silnik po o odpaleniu na zimno chwile chodzi tkz na sucho do momentu podania przez pompe oleju |
Autor: | MechanikSochaczew [ 25 gru 2011, 12:25 ] |
Tytuł: | Re: [Ogólne] Rozgrzewanie silnika. |
Cytuj:
Znajdź jakieś auto z hydraulicznymi kompensatorami luzu zaworowego, i posłuchaj ile trwa po długim postoju głośniejsza ich praca(stukanie). Zapewniam Cie, że jest to nie więcej niż 5s. i wtedy olej jest już wszędzie.
Audi 2.5tdi, chrysler voyager TD VM, Actros
Cytuj: silniki o dużej pojemności czyli 6-8 cylindrowe czy V12 jeśli są zimne nie należy odrazu po zapaleniu wprowadzać na duże obroty ponieważ gdy silnik nie pracuje olej spływa do miski olejowej i opaleniu go pompa musi podać olej na głowice i na tuleje a każdy wie jaką gęśtość ma zimny olej dlatego silnik po o odpaleniu na zimno chwile chodzi tkz na sucho do momentu podania przez pompe oleju
Auto którym porusza sie teraz moja ładniejsza połowa mam uwalone sterowanie pompką paliwową, odpala na LPG i musi być cały czas pałowane na 2 tyś obrotów puki nie złapie temperatury, korba jeszcze nie wyskoczyła ;]Cytuj: Poszukajcie sobie w internecie właściwości smarujących jakiegoś oleju przy danej temperaturze a się zdziwicie co się dzieje z waszymi silnikami
Ile silników rozebrałeś że tak twierdzisz, ponadto ile silników ponownie złożyłeś. Wiesz jakie ciśnienie i wydajność ma pompa oleju w silniku spalinowym wystarczy 30 sekund i masz olej wszędzie. Sam nie przywiązuje większej wagi do rozgrzewania auta. Latem po prostu odpalam i jade, teraz gdy jest chłodniej czekam minute, dwie.
![]() ![]() ![]() |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |