wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://www.wagaciezka.com/

[Man 19-322] Pęknięcia na bloku
https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=32401
Strona 1 z 1

Autor:  WaldiTasso [ 06 kwie 2012, 13:44 ]
Tytuł:  [Man 19-322] Pęknięcia na bloku

Witam forumowiczów
Mam pytanie, czy ktoś spotkał się z takim przypadkiem, że w silniku 5 cylindrowy (D2865LF06) na płaszczyźnie bloku silnika między kołnierzem tulei cylindra, a najbliższym otworom na szpilke powstały pęknięcia widoczne gołym okiem (na 3 cylindrach).

Autor:  Edler [ 06 kwie 2012, 14:54 ]
Tytuł:  Re: [Man 19-322] Pęknięcia na bloku

Ouuuuuuuu :D ja się nie spotkałem w ciężarówkach ale mi kiedyś korba wyszła bokiem w Hondzie :d Nowy blok i jechana :D

Autor:  MechanikSochaczew [ 07 kwie 2012, 10:48 ]
Tytuł:  Re: [Man 19-322] Pęknięcia na bloku

Cytuj:
Ouuuuuuuu :D ja się nie spotkałem w ciężarówkach ale mi kiedyś korba wyszła bokiem w Hondzie :d Nowy blok i jechana :D
i co w związku z tym ?

Robiłem coś takiego w starej magnumce, po złożeniu chodzi do dziś tam dodatkowo były pęknięcia między tulejami.

Autor:  MAN [ 07 kwie 2012, 10:51 ]
Tytuł:  Re: [Man 19-322] Pęknięcia na bloku

Problem może się pojawić przy dokręcaniu głowicy, czy nie wyrwie gwintu śruba a w najgorszym przypadku płyn chłodzący z kanału wodnego będzię wylatywał przez szpilkę na zewnątrz. Trzeba spróbować albo wyda albo nie.

Autor:  WaldiTasso [ 09 kwie 2012, 13:19 ]
Tytuł:  Re: [Man 19-322] Pęknięcia na bloku

Po zrobieniu wywiadu na temat tych silników. To często powtarzająca się usterka wynikająca z samej budowy umocowania szpilek.
Okazało się, że w tych silnikach po pierwszych tysiacach przebiegu ze względu na konstrukcje blok pękał w tych miejscach. Po remoncie silnika zrobiłem 80 tyś. km i jest wszystko ok.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/