[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
wagaciezka.com - Forum transportu drogowego :: Obsluga tachografu
wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://www.wagaciezka.com/

Obsluga tachografu
https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=31189
Strona 1 z 2

Autor:  Kamil-GSXR [ 03 cze 2011, 21:04 ]
Tytuł:  Obsluga tachografu

Witam.W tym tyg mialem swoja 1 trase , poradzilem sobie ale obsluga tacho siemensa zostalo mi wytlumaczone w 3 sekundy i nic nie polalapem i pierwszy dzien np jechalem od 4 do 8.30 i nie wcislem pauzy poczekalem 45 min i jechalem dalej 2 godziny potem jakies postoje i podjazdy i zeszlo do 18.00 i dopiero wtedy zapytalem kogos jak to z tym tacho i wcislem to lozko i kraj zakonczenia.Co mi grozi za brak pauzy ? robilem co jakis czas wydruki a to chyba nie mozna tak bez powodu robic ?? co mam zrobic jesli np zaladowywuja mnie godzine ? wcislac lozko czy nic nie robic bo samo sie zmieni na inna prace ? konieczne jest wpisywanie miesjca zakonczenia i startu ? prosze o odp

Autor:  Użytkownik usunięty [ 03 cze 2011, 21:08 ]
Tytuł:  Re: Obsluga tachografu

Po 4,5h jazdy powinieneś zrobić 45 min przerwy. Jeśli przerwa trwa mniej (jeśli trafisz na kontrolującego służbistę, to przyczepi się nawet jeśli przerwa będzie trwała 44 minuty).

Jeśli przerwa będzie za krótka, to wyjdzie Ci 9h nieprzerwanej jazdy. Pierwsza godzina to 150 zł, natomiast każda następna godzina to 200 zł kary. Jak łatwo policzyć w ciągu dniówki możesz "zarobić" 1750zł.

Autor:  Madziak [ 04 cze 2011, 6:12 ]
Tytuł:  Re: Obsluga tachografu

W samochodzie zawsze powinna leżeć instrukcja obsługi do tachografów na kartę.
Będziesz musiał swojego Bosa przycisnąć i jak ma to niech ci da tą instrukcje.

Autor:  Łukaszz [ 04 cze 2011, 15:03 ]
Tytuł:  Re: Obsluga tachografu

Cytuj:
robilem co jakis czas wydruki a to chyba nie mozna tak bez powodu robic ??
Wydruk robisz dopiero wtedy, gdy musisz go opisać. Np. przedłużona jazda z powodu braku parkingu, dojazd do bazy, itp. Tylko pamiętaj, że w tych wypadkach wydruk robisz od razu po zakończeniu jazdy i od razu go opisujesz. Jeśli praca przebiega bez niespodzianek i nie narusza się czasu pracy to wydruków nie trzeba robić. I pamiętaj, że w aucie ZAWSZE powinieneś mieć co najmniej 2 rolki papieru do tachografu, bo za ich brak też można dostać mandat.
Cytuj:
co mam zrobic jesli np zaladowywuja mnie godzine ? wcislac lozko czy nic nie robic bo samo sie zmieni na inna prace ?
Jeśli wiesz, że będziesz pod rampą stał dłuższy czas to przez pierwsze 15-20min nic nie wciskaj i niech leci Ci inna praca i dopiero po tym czasie włącz łóżeczko i niech 45'tka się kręci, albo nawet i 15'tka żeby później w drodze zbędnego czasu nie tracić. Wiadomo, jak za każdym razem będziesz wciskał pauzę na rozładunku/załadunku to później przy kontroli też się przyczepi, że cały czas jeździłeś i pod rampę w ogóle nie podjeżdżałeś, także nawet wskazane jest mieć kilkanaście/dziesiąt minut ciągłej, innej pracy. Co do drugiej części pytania to w nowych tachografach inna praca po jakimś czasie (dokładnie nie wiem po jakim) zmienia Ci się automatycznie na pauzę, w tych starszych z pierwszych lat musisz robić to ręcznie.
Cytuj:
konieczne jest wpisywanie miesjca zakonczenia i startu ?
Konieczne. :)

Apropo instrukcji:
http://www.strychalski.eu/UserFiles/Fil ... iemens.pdf

Autor:  Kamil-GSXR [ 05 cze 2011, 9:29 ]
Tytuł:  Re: Obsluga tachografu

a jesli powiecmy rusze o 8 i podjade pod rampe i juz leci mi czas pracy a jazdy moze zrobilem 2 minuty potem chwila przerwy no i inna praca i potem znowu jade z rampy do rampy np 10 min to jak ten czas policzyc ? notowac kazde 1 min jazdy czy patrzec na tacho ?

ostatnio jechalem juz zjezdzalem i na tacho wyskoczyl mi komunikat pauza on oznacza ze juz przekroczylem czy jest jakis margines ?

Autor:  GrzegorzPPP [ 05 cze 2011, 9:50 ]
Tytuł:  Re: Obsluga tachografu

Cytuj:
a jesli powiecmy rusze o 8 i podjade pod rampe i juz leci mi czas pracy a jazdy moze zrobilem 2 minuty potem chwila przerwy no i inna praca i potem znowu jade z rampy do rampy np 10 min to jak ten czas policzyc ? notowac kazde 1 min jazdy czy patrzec na tacho ?
Po każdym podjeździe sobie zapisz ile tego podjazdu było. Np. 1 min + 10min. Patrz ile wyskoczy Ci jazdy na tacho.
Cytuj:
ostatnio jechalem juz zjezdzalem i na tacho wyskoczyl mi komunikat pauza on oznacza ze juz przekroczylem czy jest jakis margines ?
Pierwsza pauza wyskakuje przy 4:15. Wtedy tacho zaczyna migać i na wyświetlaczu w aucie pojawia Ci się komunikat. Czyli to takie przypomnienie że masz jeszcze 15min na znalezienie parkingu.

Autor:  Łukaszz [ 05 cze 2011, 11:27 ]
Tytuł:  Re: Obsluga tachografu

Cytuj:
a jesli powiecmy rusze o 8 i podjade pod rampe i juz leci mi czas pracy a jazdy moze zrobilem 2 minuty potem chwila przerwy no i inna praca i potem znowu jade z rampy do rampy np 10 min to jak ten czas policzyc ? notowac kazde 1 min jazdy czy patrzec na tacho ?
Jeśli masz kilka podjazdów pod rampę w krótkim odstępie czasu to przy pierwszym podjeździe możesz sobie przełączyć na pauzę i wykręcić 15'tkę i zrobić dzieloną pauzę. Pierwszą część możesz zrobić nawet po minucie jazdy więc bez obaw, tylko pamiętaj, że pierwsza 15, a druga 30 minut, nigdy odwrotnie. No a przy kolejnych podjazdach pod rampę niech Ci już leci inna praca. Tachograf Ci wszystko zapisuje więc nie musisz nic notować.
Cytuj:
ostatnio jechalem juz zjezdzalem i na tacho wyskoczyl mi komunikat pauza on oznacza ze juz przekroczylem czy jest jakis margines ?
Kolega wyżej dobrze napisał. :)

Autor:  grzegor9 [ 05 cze 2011, 12:28 ]
Tytuł:  Re: Obsluga tachografu

A jeżeli ma się już jazdy np. 4:22 i jest się na parkingu to po prostu wciska się pauzę czy stoi się na zapalonym zapłonie żeby dokręcić te 8 minut?

Autor:  Użytkownik usunięty [ 05 cze 2011, 12:30 ]
Tytuł:  Re: Obsluga tachografu

Cytuj:
A jeżeli ma się już jazdy np. 4:22 i jest się na parkingu to po prostu wciska się pauzę czy stoi się na zapalonym zapłonie żeby dokręcić te 8 minut?
Co Ci ma dać zapalony zapłon? 8 min jazdy dokręci? :shock:

Autor:  GrzegorzPPP [ 05 cze 2011, 13:17 ]
Tytuł:  Re: Obsluga tachografu

wolfzan już chyba ja Cię mniej irytuję :?: :mrgreen:

Autor:  grzegor9 [ 05 cze 2011, 13:30 ]
Tytuł:  Re: Obsluga tachografu

Cytuj:
Cytuj:
A jeżeli ma się już jazdy np. 4:22 i jest się na parkingu to po prostu wciska się pauzę czy stoi się na zapalonym zapłonie żeby dokręcić te 8 minut?
Co Ci ma dać zapalony zapłon? 8 min jazdy dokręci? :shock:
Nie wiem. Dlatego pytam. Zamiast w przyszłości jeździć dookoła parkingu żeby dokręcić 8 minut.

Autor:  Madziak [ 05 cze 2011, 13:47 ]
Tytuł:  Re: Obsluga tachografu

Możesz wcześniej wcisnąć, gorzej jak przekroczysz.
To ta obsługa tego tachografu to nie jest taka trudna jak się wydaje :wink: .

Autor:  MAN [ 05 cze 2011, 14:12 ]
Tytuł:  Re: Obsluga tachografu

Można zaktualizować oprogramowanie w starym tacho przy legalizacji tak aby pauza sama się włanczała jak w nowym tacho :wink:

Autor:  Długi [ 05 cze 2011, 14:44 ]
Tytuł:  Re: Obsluga tachografu

Cytuj:
Nie wiem. Dlatego pytam. Zamiast w przyszłości jeździć dookoła parkingu żeby dokręcić 8 minut.
Jak nie masz miejsca żeby jeździć po parkingu, unieś auto na podnośniku i niech się koła kręcą.

CO TY ROBIŁEŚ NA KW ?

Autor:  Kamil-GSXR [ 05 cze 2011, 15:23 ]
Tytuł:  Re: Obsluga tachografu

dlaczego jesli robie wygruk to drukuje ostatnie 24h a nie od godziny ktorej ruszylem ? jesli zaczne dzien o godzinie 11.00 rano i bede pracowal 15 godzin czyli do 2 w nocy i zaczne dzien po pauzie o gpdz 13 tp wygrukuje lub pokaze mi czas z 24h razem z tym drugim dniem i bedzie tam czesc pauzy ktora powinna byc w poprzednim dniu

Autor:  Długi [ 05 cze 2011, 15:35 ]
Tytuł:  Re: Obsluga tachografu

. , masz powklejaj sobie.
I jak już to wyDruk.

Autor:  Madziak [ 05 cze 2011, 15:37 ]
Tytuł:  Re: Obsluga tachografu

Wszystko masz na karcie, a wydruk to taki papierek na którym opisujesz z tyłu, jak przekroczysz czas to opisujesz to. Tak samo jak na tarczy.

Autor:  grzegor9 [ 05 cze 2011, 18:03 ]
Tytuł:  Re: Obsluga tachografu

Cytuj:
Cytuj:
Nie wiem. Dlatego pytam. Zamiast w przyszłości jeździć dookoła parkingu żeby dokręcić 8 minut.
Jak nie masz miejsca żeby jeździć po parkingu, unieś auto na podnośniku i niech się koła kręcą.

CO TY ROBIŁEŚ NA KW ?
Kto powiedział, że mam KW? Albo przynajmniej PJ kat. C?

Autor:  GrzegorzPPP [ 05 cze 2011, 19:00 ]
Tytuł:  Re: Obsluga tachografu

Cytuj:
Kto powiedział, że mam KW? Albo przynajmniej PJ kat. C?
To po co pytasz jak nie jest Ci to potrzebne :?:

Autor:  grzegor9 [ 05 cze 2011, 19:10 ]
Tytuł:  Re: Obsluga tachografu

Żeby wiedzieć i potem nie pytać :) Skoro nie mam uprawnień to nie znaczy, że nie będę mieć. Dobra koniec offtopu, jak ktoś chce mnie ripostować to na PW.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/