Najwięcej wydaję się, że zależy od tego w jakim wieku chcecie ten samochód.
Myślę, że samochód ~10 letni o DMC 18t spokojnie jesteście w stanie kupić za mniej więcej 100 tys. zł. Coś pokroju takiego Mercedesa:
http://otomoto.pl/mercedes-benz-18-28-a ... 87762.html Oczywiście może to być młodszy samochód jak np.:
http://allegro.pl/man-tgm-18-240-e4-wyw ... 75593.html ale trzeba się liczyć z tym, że "trochę" więcej będzie też kosztował.
W kwestii tych nieco starszych samochodów o DMC 18 mogę powiedzieć, że z moich obserwacji wynika, iż najpopularniejsze są silniki 250-300 KM. Jakiś czas temu rozmawiałem z Karolem (obecnie dies_nefastus), gdy jeździł Atego 1823 i twierdził, że przy 10t ładunku samochód zachowywał się nieco "ociężale". Sugerował, że silnik 280 KM lepiej by się sprawdził w takim pojeździe, tym bardziej, że Wasz miałby ciągnąć jeszcze przyczepę.
Prócz Mercedesów Atego 18xx popularne są jeszcze Scanie 94. Najczęściej można spotkać je z silnikami 220, 260 i 310 KM i nie wiem czy były jeszcze inne.. Czasem zdarzają się Scanie z większymi silnikami np. 11 lub 12 litrowymi, a co za tym idzie, o większych mocach, ale raczej rzadki to widok.
Z tego typu samochodów można znaleźć również sporo ofert sprzedaży MANów, trochę Iveco, rzadko DAFa i Renault. MANy wg wielu osób to bardzo poczciwe i wdzięczne samochody.
Wśród nowszych samochodów można również spotkać sporo MANów TGM, trochę więcej DAFów (LF), czasem jakiś Axor -
http://otomoto.pl/mercedes-benz-axor-18 ... 25909.html , rzadziej Scanie, Renault i Iveco.
Volva świadomie nie wymieniłem, bo liczba ofert samochodów w tym tonażu jest naprawdę niewielka i z tego co zaobserwowałem starsze Volva bywały dość ciężkie, a co za tym idzie miały stosunkowo niewielką ładowność na tle konkurencji.
Jednak nie wiem czy za tą kwotę nie udałoby się kupić czegoś w 6x4, tyle, że nieco starszego. Były na forum tematy o wywrotkach do 100 tys i 150 tys (warto przejrzeć). A za pozostałe 50 tys. myślę, że jakaś przyczepa również by się znalazła.