wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://www.wagaciezka.com/

[Man 15.244] Błąd EDC
https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=30926
Strona 1 z 1

Autor:  RE-ANIMATOR [ 12 maja 2011, 17:56 ]
Tytuł:  [Man 15.244] Błąd EDC

witam w manie świeci mi kontrolka edc. kiedy się zaświeci silnik ma ograniczone obroty silnika. wyłącze i włącze silnik to jest wszystko w porządku. komputer diagn. pokazuje ,,początek wtrysku zbyt wysoko,,co to może oznaczać? wtryski po robocie w boschu,wtrysk sterujący nowy. pompa była gdzieś kiedyś wyciągana bo jest świerzy silikon. może ktoś pomudz?

Autor:  MAN [ 12 maja 2011, 18:43 ]
Tytuł:  Re: man 15.244 silent błąd edc

Jak byś podał kod błyskowy, lub bardziej opisał ten kod co wyświetla komputer diagnostyczny.
W jakich warunkach zapala się kontrolka EDC
Wygląda to na pompe wtryskową

Autor:  RE-ANIMATOR [ 12 maja 2011, 21:04 ]
Tytuł:  Re: [Man 15.244] Błąd EDC

jak odczytać kod błyskowy? zapala się czasem na wolnych obrotach a czasem podczas jazdy, zależy jak mu odwali.

Autor:  Artur29 [ 12 maja 2011, 21:40 ]
Tytuł:  Re: [Man 15.244] Błąd EDC

sprawdź ustawienie zapłonu, podaj typ silnika

Autor:  dominik 2004 [ 12 maja 2011, 21:54 ]
Tytuł:  Re: [Man 15.244] Błąd EDC

Cytuj:
jak odczytać kod błyskowy? zapala się czasem na wolnych obrotach a czasem podczas jazdy, zależy jak mu odwali.

zwierając linię L do masy

Autor:  MAN [ 13 maja 2011, 8:23 ]
Tytuł:  Re: [Man 15.244] Błąd EDC

Cytuj:
Cytuj:
jak odczytać kod błyskowy? zapala się czasem na wolnych obrotach a czasem podczas jazdy, zależy jak mu odwali.

zwierając linię L do masy
W gnieździe od podłączania komputera diagnostycznego znajdz pin z opisem L zewrzyj na 2 sekundy przy włączonym zapłonie i odczytaj kod migowy z kontrolki EDC możesz zobaczyć czy niema więcej zapamiętanych błędów zwierasz jeszcze raz i następuje odczytanie następnego błędu

Autor:  RE-ANIMATOR [ 13 maja 2011, 19:50 ]
Tytuł:  Re: [Man 15.244] Błąd EDC

spróbuje w poniedziałek.a podpowiedzcie gdzie szukac znaków aby sprawdzić ustawienie pompy? od przodu jest wziernik na koło zembate pompy to zauważyłem jak to ma się zgrywac? pytam bo pracuje głuwnie na tga d 20 i d 28

Autor:  svavec [ 14 maja 2011, 1:28 ]
Tytuł:  Re: [Man 15.244] Błąd EDC

Za cholere nie moge zajarzyc typu silnika po numerach mocy :( .
Co do ustawiania pomp wtryskowych....
Jak jest to pompa liniowa ( zreszta VP tez ) to nie ustawiasz nic na kole ktore widac od tylu .
W pompie "in-line" blokujesz walek pompy specjalnym pinem ,ktory wkrecasz w miejsce sruby znajdujacej sie w dolnej przedniej czesci pompy.Na walku w srodku jest wypust ,ktory pokazuje pozycje poczatku wtrysku na 1ce. Zblokowana pompe synchronizujesz ze znakami na kole zamachowym ,przy zaplonie na 1 cyl.....i to wsio :).
Co do sprawdzenia pomp liniowych ,to jest specjalny przyrzad z dwoma diodami swietlnymi ,ktore zapala sie oba gdy pompa jest w pozycji startu wtrysku , ustawiajac ja w tym miejscu sprawdzamy oznakowanie na kole zamachowym.
Kolo zebate o ktorym piszesz jest zluzowane ,aby pompa weszla w swoje miejsce ,zeby sa skosne i sztywne kolo by nie weszlo bez przesuniecia kola zamachowego lub walka na pompie .
Taka pompe z poluzowanym kolem wkladasz na swoje miejsce i wtedy uzywasz tego "luku" w korpusie kola zamachowego ,aby dokrecic kolo zebate pompy .

W pompach VP jest podobnie z ta roznica ,ze nie ma blokady walka tylko sprawdzamy max wychyl krzywki w pompie mikrometrem wkladanym od tylu pompy .Z tego co pamietam to pompy VP maja "zgrubne" odnosniki / znaki na kole zebatym aby ustawic pompe w okolicy startu tloczenia w 1 cylinder . Wiec najpierw ustawiamy max wychyl krzywki i odczytujemy znaki z kola zamachowego .

Autor:  RE-ANIMATOR [ 14 maja 2011, 15:26 ]
Tytuł:  Re: [Man 15.244] Błąd EDC

podziękował serdecznie. musze zobaczyc na te metody w praktyce.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/