Za cholere nie moge zajarzyc typu silnika po numerach mocy

.
Co do ustawiania pomp wtryskowych....
Jak jest to pompa liniowa ( zreszta VP tez ) to nie ustawiasz nic na kole ktore widac od tylu .
W pompie "in-line" blokujesz walek pompy specjalnym pinem ,ktory wkrecasz w miejsce sruby znajdujacej sie w dolnej przedniej czesci pompy.Na walku w srodku jest wypust ,ktory pokazuje pozycje poczatku wtrysku na 1ce. Zblokowana pompe synchronizujesz ze znakami na kole zamachowym ,przy zaplonie na 1 cyl.....i to wsio

.
Co do sprawdzenia pomp liniowych ,to jest specjalny przyrzad z dwoma diodami swietlnymi ,ktore zapala sie oba gdy pompa jest w pozycji startu wtrysku , ustawiajac ja w tym miejscu sprawdzamy oznakowanie na kole zamachowym.
Kolo zebate o ktorym piszesz jest zluzowane ,aby pompa weszla w swoje miejsce ,zeby sa skosne i sztywne kolo by nie weszlo bez przesuniecia kola zamachowego lub walka na pompie .
Taka pompe z poluzowanym kolem wkladasz na swoje miejsce i wtedy uzywasz tego "luku" w korpusie kola zamachowego ,aby dokrecic kolo zebate pompy .
W pompach VP jest podobnie z ta roznica ,ze nie ma blokady walka tylko sprawdzamy max wychyl krzywki w pompie mikrometrem wkladanym od tylu pompy .Z tego co pamietam to pompy VP maja "zgrubne" odnosniki / znaki na kole zebatym aby ustawic pompe w okolicy startu tloczenia w 1 cylinder . Wiec najpierw ustawiamy max wychyl krzywki i odczytujemy znaki z kola zamachowego .