[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
Czym pozbyć się pozostałości po naklejkach - lakier - wagaciezka.com - Forum transportu drogowego



Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Witam
Zdarłem "na ciepło" naklejki z samochodu, jednak zostały pozostałości po kleju. Czym się tych resztek pozbyć. Rozpuszczalnik, benzyna mogą uszkodzić lakier, może olejem takim do smażenia lub gorącą wodą?

Z góry dzięki za pomoc :wink:


Cytuj:
Witam
Zdarłem "na ciepło" naklejki z samochodu, jednak zostały pozostałości po kleju. Czym się tych resztek pozbyć. Rozpuszczalnik, benzyna mogą uszkodzić lakier, może olejem takim do smażenia lub gorącą wodą?

Z góry dzięki za pomoc :wink:
Benzyna ekstrakcyjna jest dosyć słabym rozpuszczalnikiem, ale nie powinna uszkodzić lakieru, chociaż nie wiem czy nie zmatowieje, ale sądzę, że nie. Na pewno nie używaj Nitro.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 28 sie 2008, 20:59
Posty: 1007
Lokalizacja: Różan

Ja usuwałem takie pozostałość płynem do szyb z alkocholem i tarłem lekko gąbka do zmywania i pomogło.

_________________
Kupię pokrywę zaworów Scania w kształcie litery V z silnika 14 litrowego

"To są HPI'ki co się trzęsą wszystkie plastiki"

R730-------------\8/


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 26 lut 2006, 19:03
Posty: 1152
GG: 13363123
Samochód: DAF
Lokalizacja: Żywiec

Ja usuwałem z motocykla takie ślady olejem do łańcuchów rowerowych. Trzeba spryskać i poczekać kilka minut. Potem schodzi szmatką. Olej do łańcuchów miałem akurat pod ręką, podejrzewam że inny też by dał radę.

_________________
http://www.youtube.com/watch?v=JaABO0GSHvg

http://www.youtube.com/watch?v=eAfp3mZD ... ature=plcp


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 04 gru 2005, 20:01
Posty: 2608
Samochód: Szybki
Lokalizacja: Szczecin

Przeleć całą kabinę polerką, na dobre wyjdzie lakierowi, a i śladów po naklejkach nie będzie ;)

_________________
Przyłożenie zewnętrznego silnego magnesu do czujnika ruchu (impulsatora) zamontowanego przy skrzyni biegów skutkuje wyrównaniem pola elektromagnetycznego w cewce nadajnika, a w rezultacie prowadzi do tego, że tachograf otrzymuje sygnał odpowiedni dla pojazdu nieruchomego.


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Denaturat (tylko nie pić) potem pasta g3 polerka i ogień.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 6034

Benzyna ekstrakcyjna.
Lakier w dobrym stanie powinien przetrzymać próbę nitro:
Cytuj:
Jesli malujesz cokolwiek to wpierw aby ustalić rodzaj podłoża przeprowadza się próbę nitro.Polega ona na tym że na powierzchnię elementu który mamy zamiar naprawiać, nakładamy szmatę nasączoną rozpuszczalnikiem nitro i odczekujemy około 15 min. Jeśli podłoże nie ulegnie deformacji , zmiękczeniu ,itp, to śmiało możemy wykonywać na nim wszystkie niezbędne czynności technologiczne.Natomiast w przypadku reakcji podłoża z nitrem , należy bezwzględnie usunąć wszystko do gołej blachy, aby uniknąć niespodzianek w postaci ważenia się powłoki lakieru nawierzchniowego z podłożem.Problemy takie wynikają najczęściej , z powodu stosowania przez poprzednich '' fachowców '' lakierów kiepskiej jakości, wyroby takie pomimo że wyschną i dają się zapolerować, nie utwardzają się chemicznie
A nitro jest znacznie bardziej agresywne niż benzyna ekstrakcyjna.

Polerka też nie zaszkodzi, ale to już jest trochę więcej roboty niż zetrzeć stary klej szmatką z benzyną ekstrakcyjną.


Wszystko zależy od tego jak te naklejki długo tam były. Ja kiedyś zdzierałem reklamę byłej firmy z kabiny i po takim zabiegu, lakier był zmatowiały na całej kabinie a w miejscu gdzie były naklejki był jak nowy. W efekcie, jedynym wyjście pozostało malowanie z czego trzeba było zrezygnować ze względów finansowych.
Ogólnie rzecz biorąc to klej powinien schodzić na gorąco, trzeba dość mocno trzeć. Z wszelką chemią bym uważał, ewentualnie benzyna ekstracyjna lub terpentyna, nitro jest dość ryzykowne, no chyba, że możesz zaryzykować :wink:


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 mar 2008, 16:34
Posty: 712
Lokalizacja: SM

Tak więc, dziś trochę przy tym posiedziałem.
Jedna naklejka zeszła bez większego problemu. Namoczyłem ją dość ciepłą wodą, zeszła w całości, nie zostawiając kleju. Lakier się różnił odcieniem, więc wziąłem pastę polerską i bez problemu można było zmniejszyć różnicę do poziomu zadowalającego. Widać, że nie była za długo na tym miejscu. Drugie za które się zabrałem, to oryginalne naklejki producenta. Z tymi jest problem. Około 15 minut zabawy, żeby pozbyć się kilkuliterowej nalepki. Klej oczywiście pozostał. Potraktowałem go również na ciepło, lecz zbytnio to nic nie dało. Próbowałem olejem - porażka. Dopiero papier ścierny (2000 wodna) dała rade :U .

Jutro zabieram się za pozostałe, większych gabarytów :/


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 17 sty 2008, 15:40
Posty: 6034

Cytuj:
Z wszelką chemią bym uważał, ewentualnie benzyna ekstracyjna lub terpentyna, nitro jest dość ryzykowne, no chyba, że możesz zaryzykować :wink:
Właśnie dlatego mówię, że benzyny ekstrakcyjnej raczej nie ma co się obawiać. Nitro niby dobry lakier powinien znieść, ale nie wiadomo czy jest dobry i lepiej nie ryzykować ;)


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 13 wrz 2008, 19:23
Posty: 262
GG: 4086883
Samochód: Ducato
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

tylko benzyna ekstrakcyjna
na pewno nie zniszczy lakieru
samo ostatnio takie cos robilem

_________________
B C D


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 30 maja 2008, 18:09
Posty: 27
GG: 4688586
Samochód: Scania.
Lokalizacja: Stargard Szczeciński DK10

Cytuj:
Przeleć całą kabinę polerką, na dobre wyjdzie lakierowi, a i śladów po naklejkach nie będzie ;)
I wszystko jasne 8)


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 12 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: