Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]
Autor
Wiadomość

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 maja 2011, 21:11
Posty: 9
GG: 0

Witam mam problem ze scanią gdyż nie pokazuje temperatury silnika wskazówka ani nie drgnie, sprawdzałem rezystancję czujnika na zimnym silniku była 2910om a jak go przez chwile nagrzałem to 1400om proszę o pomoc.
Pozdrawiam


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

wykonaj test tablicy wskaznikow.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 maja 2011, 21:11
Posty: 9
GG: 0

W jaki sposób, przez komputer?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

przez komputer pokladowy. Przy pomocy przycisku na kierownicy musisz znalezc TEST i wykonac go obserwujac wskaznik temperatury.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 maja 2011, 21:11
Posty: 9
GG: 0

sprawdziłem i z tablicą wskaźników jest w porządku, co mogę jeszcze sprawdzić?


Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 07 lut 2011, 13:33
Posty: 4715
GG: 1466678
Samochód: Serwis 24h
Lokalizacja: Sochaczew

Daj jeden kabel z czujnika do masy i zobacz czy sie ruszy wskaźnik.

_________________
TIR-SERWIS SOCHACZEW
Naprawa samochodów ciężarowych wszystkich marek
Masz problem Renault lub Volvem z którym nie radzi sobie ASO. Zapraszam!!
Mobilny serwis w całej UE|Serwis ADBLUE NAPRAWY POWYPADKOWE, PROSTOWANIE RAM!!
tel:+48 731-542-832/+48 664-622-456
https://www.facebook.com/LKWSERWIS


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

w tej Scanii droga pomiedzy czujnikiem temperatury plynu, a wskaznikiem na wyswietlaczu jest troche bardziej skomplikowana :wink: Posrednicza w tym jeszcze dwa sterowniki i na koncu wchodzi to do trzeciego sterownika. Wszystko oczywiscie w CANie.
Z pomiarow opornosci czujnika wyglada ze jest on prawdopodobnie OK. Jedyne co mozesz sam sprawdzic to przewody od czujnika.
Prawdopodobnie czujnik i przewody sa OK bo EMS nie zglasza usterki tzn sygnaly innych temperatur mu sie zgadzaja (masz tam retarder ?). Silnik ma podwyzszone obroty rano i pozniej po nagrzaniu spadaja ? Pali sie jakas usterka ?


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 08 maja 2011, 21:11
Posty: 9
GG: 0

Podałem masę na brązowy i nic się nie działo gdy dałem na mniej brązowy to wskazówka spadła na zero bo tak normalnie to trzyma się cały czas na 60 i zapaliły się te 4 czy 5 zielonych kontrolek na tle prędkościomierza i jakaś kontrolka gdy rozłączę to znowu tak samo.
A retarder jest a co do obrotów to dokładnie nie powiem bo jeszcze nim za bardzo nie jeździłem ale wydaje mi się że obroty utrzymuje dobre a jak jest zimny silnik to strasznie dymi.


Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 29 sie 2006, 13:25
Posty: 529
Lokalizacja: Zielona Góra

nie kombinuj z tym zwieraniem do masy bo to nie jest Jelcz. Uwalisz jednostke silnika i bedziesz mial wydatek kilku kPLN. Jedyne co mozna to dobrac odpowiedni potecjometr i sie nim pobawic obserwujac wskazania.
Jezeli jestes pewien ze silnik osiaga temperature wyzsza niz 60st (nie jest to wina termostatu oraz wentylatora), a tylko wskaznik zle pokazuje (tzn faktycznie silnik ma wyzsza temperature) to jedz na komputer i niech ktos sprawdzi co tam sie dzieje - jakie sa wskazania. Nie wykluczone ze trzeba bedzie cos na probe podmienic zanim sie dojdzie do rozwiazania.
Sam raczej nic nie zrobisz.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 9 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: