Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]
Autor
Wiadomość
Post Wysłano: 10 lut 2011, 16:38

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2007, 13:12
Posty: 135
GG: 0
Samochód: Volvo FH 460
Lokalizacja: Tczew

Witam
Szef znalazł auto które chce kupić, a ja jutro akurat będę w tej okolicy i dostałem misję żeby je wstępnie obejrzeć i dać znać czy jest godne zainteresowania. Na co szczególnie zwracać uwagę? Jakieś tam podstawowe pojęcie o mechanice mam, ale z ciężarówkami nie miałem wcześniej do czynienia oprócz kursu. Samochód to Atego 1523 z 2000 roku, kontener z windą, na poduchach z tyłu, długa i wysoka kabina, zarejestrowany na 12 ton. Zarejestrowany w Niemczech i tam też jest do obejrzenia. Ze sprawdzeniem takich rzeczy jak webasto, klima czy wyposażenie kabiny, wycieki oleju, palenie na zimno i ciepło sobie poradzę, ale co z resztą? Jak sprawdzić windę? Czy się zamyka/otwiera, czy nie cieknie, coś jeszcze? Na co szczególnie zwracać uwagę i jak sprawdzać? Są jakieś szczególne bolączki tego modelu na które trzeba zwrócić uwagę?

Wiem że nie najlepiej to wygląda, ale znalazł się drugi zainteresowany a ja jestem najbliżej i dlatego mam sprawdzić auto i w razie co rezerwować, jak się okaże że to padaka a szef je weźmie to ja się będę musiał z tym użerać bo to auto dla mnie, dlatego szczególnie mi zależy ;)


PS jeśli podobny temat już był to przepraszam, jestem w trasie i skorzystałem z okazji że mam dostęp do sieci ale nie mam tyle czasu żeby przekopywać forum

PS jeśli podobny temat już był


Post Wysłano: 10 lut 2011, 17:07
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 09 sty 2011, 14:01
Posty: 184
Samochód: Partner 1.6 HDI, MB Coupe 3.0 24V
Lokalizacja: Wasilków

Cytuj:
Sprawdzić najlepiej przy mrozach jak się otwiera i jak podnosi pełny ładunek, czy nie zatrzymuje się i czy nie ma wycieków oleju, obowiązkowo musi mieć papiery i dozór (płatny raz do roku do UDT + książka przeglądów).
sprawdź dowód rejestracyjny czy masz wpisaną masę z przyczepą bo jak wejdą w PL opłaty za autostrady to będziesz płącił jak za duży zestaw.
marka i przebieg - loteria, ale polecam zakup za granicą choć przy tej kasie nie będzie cię stać by kupić coś porządnego pamiętaj tani samochód w zakupie jest drogi w eksploatacji. przebiegi samochodów tej klasy moga oscylować na ponad 100 tyś rocznie no chyba że jpojazd jeździ w dystrybucji ale wtedy jest potężnie zmordowany co będzie widać na windzie (czy końce są mocno pogniecione lub czy niedomyka się niedokładnie).
Tyle udało mi się znaleźć, a reszta to wiadomo tak jak i przy osobówce.

_________________
Wszędzie dobrze gdzie nas nie ma...


Post Wysłano: 10 lut 2011, 18:28

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2007, 13:12
Posty: 135
GG: 0
Samochód: Volvo FH 460
Lokalizacja: Tczew

Ok dzięki.
Jeszcze 3 szybkie pytania:
1) auto posiada retarder, jak się tego używa, czym się włącza i wyłącza i jak sprawdzić czy działa?
2) czy w atego jest jakaś procedura testowa zegarów i komputera? Jeśli tak, to jak to włączyć?
3) jak w niemieckim dowodzie będzie oznaczona masa z przyczepą? Nie znam niemieckiego, więc nie wiem jaki wpis ma być a jaki nie powinien


Post Wysłano: 10 lut 2011, 22:56

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 13 paź 2010, 16:07
Posty: 90
GG: 3168594
Lokalizacja: Lublin/Piaski

Cytuj:
Ok dzięki.
Jeszcze 3 szybkie pytania:
1) auto posiada retarder, jak się tego używa, czym się włącza i wyłącza i jak sprawdzić czy działa?
Jak będziesz zjeżdżał, z jakiejś górki to go włącz, wtedy zobaczysz czy działa :wink:


Post Wysłano: 12 lut 2011, 2:05
Awatar użytkownika

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik

Awatar użytkownika


Rejestracja: 10 gru 2006, 23:15
Posty: 187
GG: 0
Samochód: magnum 480
Lokalizacja: warszawa

Włącza się dźwignią pod kierownicą z prawej strony , ciągnąc tę dźwignię do siebie. Powinna się zaświecić kontrolka pomarańczowa z okręgiem i przerywaną linią dookoła(tak wiem, tłumaczenie dla laika), no i naturalnie powinieneś odczuć zwalnianie auta.

_________________
"spokojnego nie znam dnia, na dżdżo spalam pety dwa i herbaty tak jak trza nie posłodze
po asfalcie, czy przez piach, gładko, czy po kocich łbach, taki mi się trafił fach-życie w drodze"
W.Młynarski "Absolutnie"


Post Wysłano: 18 lut 2011, 10:59

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 20 wrz 2007, 13:12
Posty: 135
GG: 0
Samochód: Volvo FH 460
Lokalizacja: Tczew

Dzięki za odpowiedzi, auto już w Polsce, dojechało o własnych siłach ;) Nie licząc rzeczy typowo eksploatacyjnych to z baboli wyszły dmuchające ale niegrzejące webasto (już zrobione, przyczyna tak banalna że szkoda pisać), siłownik kabiny (strzela przy podnoszeniu) i nie działający retarder - zapala się kontrolka i nie dzieje się więcej niż po samym puszczeniu gazu. Niestety dopiero po drodze ujawniły się problemy z szalejącymi kontrolkami, ale auto już odstawione na serwis Mercedesa, mają to ogarnąć. Tak więc jeszcze 1, max 2 wyjazdy busem i przesiadam się na "własną" ciężarówkę :)


Post Wysłano: 18 lut 2011, 16:30

Użytkownik

Offline

Offline

Użytkownik


Rejestracja: 15 gru 2007, 21:50
Posty: 317
GG: 4628636
Lokalizacja: Warszowice

pogratulowac koledze, teraz wiadomo że na forum piszą fachowcy przez "F".

_________________
Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podania przyczyny.


Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Strona 1 z 1 [ Posty: 7 ]


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do: