wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
[MAN, F90] Słabo pali https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=28494 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | sebotrucker [ 05 gru 2010, 0:32 ] |
Tytuł: | [MAN, F90] Słabo pali |
Co może być przyczyną słabego palenia ![]() Nowa świeca płomieniowa beru Nowy czujnik temperatury płynu Zaworek elektrozaworek doporwadzający paliwo dobry ![]() Świeca płomieniowa Grzeje i daje płomień mimo tego gdy naładuje aku do pełna rozrusznik pobiera dużo prądu i szybko rozładowuje aku skutkiem tego auto strasznie słabo kręci ![]() ![]() |
Autor: | ARKPOL [ 05 gru 2010, 0:42 ] |
Tytuł: | Re: MAN F 90 słabo pali |
Widzę 2 opcje: 1.Dolewałeś wodę (lub kwas) do aku bo może w nich susza i prądu brak 2.Rozrusznik ma przebicie - zwara na "drucie" i tym samym (będzie kręcił) ale chla dużo prądu przy rozruchu więc słabo dyma jednostkę napędową. |
Autor: | MAN [ 05 gru 2010, 9:23 ] |
Tytuł: | Re: MAN F 90 słabo pali |
Po pierwsze przy jakich temperaturach powietrza to się dzieje?, po drugie układ płomieniowy bardzo dużo wpierdziela prądu. Po trzecie Seba podmień na próbę akumulatory z drugiego mana. F90 więcej stoi czy jeździ? |
Autor: | sebotrucker [ 05 gru 2010, 10:26 ] |
Tytuł: | Re: MAN F 90 słabo pali |
Powiem tak f 90 stoi cały tydzień a na temperatury cały czas wahają sie rano miedzy -5-10 stopni a w nocy miedzy -13-18 stopni ![]() ![]() Wode dolewałem na jesieni i jest centymetr ponad płytki ![]() Manik więcej stoi niż jeździ czasem raz góra dwa razy po paliwo w tygodniu a niekiedy zdarza się tak jak teraz że stoi cały tydzień średnio od 400KM do 700km tygodniowo robi ![]() |
Autor: | karolscania [ 05 gru 2010, 11:03 ] |
Tytuł: | Re: MAN F 90 słabo pali |
Jeżeli dolewałeś wodę destylowaną, a np. nie było kresek max stanu.... To nigdy nie dolewa się do pełna tzn. ile wejdzie... Tylko zakryć płytki max 3mm, ponieważ przelewa się z jednej celi(+) do drugiej(-) i wtedy właśnie robi zwarcie i akumulator działa na 50% swoich możliwości... Wiem bo my tak dolaliśmy i załadowali aku, rano ani nie przekręciła... Dziadek pojechał to Gdowa jakiś koleś się tym zajmuje, i właśnie nam powiedział że to jest najczęstszy błąd.... |
Autor: | Marix [ 05 gru 2010, 11:19 ] |
Tytuł: | Re: MAN F 90 słabo pali |
Chciałem tylko zauważyć, że bilans każdego przepalania może być ujemy ![]() Tzn, że nie uzupełniasz zużytej energii do uruchomienia. |
Autor: | MAN [ 05 gru 2010, 14:00 ] |
Tytuł: | Re: MAN F 90 słabo pali |
Dla mnie to akumulatory, sprawdź napięcie przed odpaleniem na akumulatorach |
Autor: | Madziak [ 05 gru 2010, 14:31 ] |
Tytuł: | Re: MAN F 90 słabo pali |
Jak akumulatory mają 3 lata, to może być wina akumulatorów. Gwarancje dają na rok, a na drugi można już myśleć o wymianie. |
Autor: | marcindriver500 [ 05 gru 2010, 19:20 ] |
Tytuł: | Re: MAN F 90 słabo pali |
1. Możesz sprawdzić tulejki miedziane na wirniku rozrusznika. Jeśli są rozchodzone i jest duży luz to wtedy rozrusznik ma większy pobór prądu i gorzej kręci. 2. Skoro baterie mają już 3 lata, pilnuj zaśniedzenia klem i ich zacisków. Przez taką niby głupotę napięcie potrafi spaść nawet o 2V. A przy rozruchu każdy Volt się liczy czy przy grzaniu świecy czy przy kręceniu rozrusznikiem. 3. Sprawdź gęstość elektrolitu areometrem i próbuj je naładować tak, żeby bańka w areometrze była na zielonym polu. Gęstość wynosi wtedy około 1,2g/cm3. Jeśli nie da się prawidłowo naładować akumulatorów to znaczy że są padnięte. Ratuje jeszcze odsiarczanie, ale ten zabieg jest pracochłonny i nie będzie na dłuższą metę. 5. Wykręć świecę z kolektora i sprawdź czy prawidłowo rozgrzewa się. Zauważyłem że w Manach są różne napięcia świec. Są 21V i 23V. Im napięcie świecy jest mniejsze tym lepiej będzie rozgrzana bo dostaje 24V, a różnica kilku Voltów nie grozi jej spaleniem. |
Autor: | sebotrucker [ 05 gru 2010, 23:37 ] |
Tytuł: | Re: MAN F 90 słabo pali |
W więc tak dopiero wróciłem od mana i jest tak Rano auto zakręciło dwa razy i kontrolki pogasły podłączyłem prostownik na godzine na maxa. Następnie podgrzałem płomieniówką włączyłem przycisk od redukcji spalin i odpalił ![]() Wydaje mi się że ten klawisz od redukcji białych spalin sporo pomaga dławic przy odpalaniu ![]() Świece mam nową orginał beru 19V ![]() Kurcze raczej jest troszke za dużo wody w aku jak ją sciągnąć da rade szczykawką ![]() ![]() Powiedzcie mi jeszcze jakie powinno być napięcie rano po całej nicy aku do jakiej dopuszczalnej powinno zejść, ile powinny być zatopione płytki ![]() Z góry dzięki za tak duży odzew w temacie ![]() |
Autor: | svavec [ 06 gru 2010, 1:09 ] |
Tytuł: | Re: MAN F 90 słabo pali |
Jak juz tylko beda zalane w wodzie to juz wystarczy do normalnej pracy.Podczas odpalania mozesz sprawdzic pobor pradu i spadek napiecia ,pozwoli to czesciowo rozdzielic usterke ,pojazd czy aku. ( jak podczas odpalania spada napiecie na aku to wina baterii ,jak nie spada a rozrusznik nie daje rady to szukac po stronie auta ). Jak rzeczywiscie aku jest rozladowany ,to wstaw go pod prostownik z miernikiem i obserwuj ile czasu bedzie sie ladowal.Jak pobor pradu spadnie ponizej 4-5 A w przeciagu 1-3 godzin...to aku jest walniete .Ma zbyt mala pojemnosc.Jezeli akumulator laduje sie ponad 5 godzin to cos z niego jeszcze mozna wykrzesac ![]() Nie jest to zadna sprecyzowana teoria szkoleniowa ,tylko takie moje wyssane z praktyki dzialania . ( czasami mozna uratowac akumulator ladujac go czesto ,z przerwami przez kilkadziesiat godzin ) |
Autor: | sebotrucker [ 09 gru 2010, 22:00 ] |
Tytuł: | Re: MAN F 90 słabo pali |
Wreszcie dostałem areometr jutro podłacze aku na cały dzień w prawdzie mrozy już minęły a manik ruszył w drogę ale chcę żeby aku trzymały jak najlepiej i manik żeby palił nawet przy -20 a nie tak jak teraz przy -10 są już duże problemy ![]() Mam pytanie jak długo ładować aku i jakim prądem wiadomo czym mniejszy prąd i czym dłużej tym lepiej ale ile będzie optymalnie ![]() ![]() |
Autor: | svavec [ 10 gru 2010, 0:10 ] |
Tytuł: | Re: MAN F 90 słabo pali |
Ponoc amperazem o 0.1 pojemnosci akumulatora .Osobiscie podlaczam automat i laduje ,az przestanie ciagnac prad. ![]() |
Autor: | sebotrucker [ 28 gru 2010, 2:06 ] |
Tytuł: | Re: MAN F 90 słabo pali |
Witam znowu mrozy i nowe problemy Pali mi bezpiecznik od świecy płomieniowej co się mogłóo stać swieca zadziała z 5 sekund i nagle pyk i po bezpieczniku co się dzieje ![]() ![]() |
Autor: | svavec [ 28 gru 2010, 11:45 ] |
Tytuł: | Re: MAN F 90 słabo pali |
Sprawdz czy przekaznik "pyka" , jak sie zapieka i laczy na stale to moze przepalac bezpiecznik ,potem sprawdzic przewod do swiecy plomieniowej na przebicie do masy i na koncu sama swieca . |
Autor: | sebotrucker [ 28 gru 2010, 13:03 ] |
Tytuł: | Re: MAN F 90 słabo pali |
Przekaźnik pyka ![]() |
Autor: | marcindriver500 [ 28 gru 2010, 18:03 ] |
Tytuł: | Re: MAN F 90 słabo pali |
A tak przy okazji przedstawię mój problem związany z grzaniem świecy. Ostatnio kupiłem czujnik temperatury płynu chłodzącego (ten co jest pod filtrem oleju), wymieniłem go, a kontrolka świecy zamiast świecić to miga dalej, a więc świeca nie nagrzewa się. Podejrzewam że być może kabel który przychodzi to tego czujnika nie ma przejścia. I mam pytanie: dokąd ten kabel idzie? Czy oprócz przekaźnika jest jakiś jeszcze sterownik świecy? Jeśli tak to gdzie on się znajduje? Z góry dziękuje za pomoc. |
Autor: | MAN [ 30 gru 2010, 10:44 ] |
Tytuł: | Re: [MAN, F90] Słabo pali |
Sterownik świecy żarowej znajduje się nad bezpiecznikami, taka duża srebna puszka z której z boku wychodzą z dwa kabelki |
Autor: | svavec [ 30 gru 2010, 11:54 ] |
Tytuł: | Re: [MAN, F90] Słabo pali |
Nie pamietam ,w ktorym miejscu jest czujnik do "zimnego startu" , czy jestes pewien ,ze ten pod filtrem jest prawidlowy? Sprawdz przejscie z pinu " T " gniazda tej "srebrnej" skrzynki ( sterownika ) na plycie z bezpiecznikami do czujnika ,wtedy bedziesz pewien .Na schemacie mam oznaczony przewod nr. 239 ( jednakze numery moga sie nie zgadzac ). Do tego czujnika jest podlaczony ,bodajze, tylko jeden przewod a mase bierze z bloku silnika . |
Autor: | MAN [ 30 gru 2010, 16:00 ] |
Tytuł: | Re: [MAN, F90] Słabo pali |
Jest jeden czujnik pod filtrem oleju innego niema ![]() Podaj numer sterownika i ilość mrugnięć kontrolki od świecy żarowej na tej podstawie można odczytać usterkę układu płomieniowego |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |