Cytuj:
Proponuję rezerwację bezpośrednio na stronie operatora P&O. Tak Ci wyjdzie najtaniej bo nie zapłacisz prowizji za pośrednictwo
Gdyby było to takie proste każdy średni przewoźnik bookował by sobie prom bezpośrednio.
To wygląda trochę inaczej.
P&O, Norfolkline, czy Sefrance są oparotorami danej trasy przeprwy. Zwykły śmiertelnik nie masz u niego bezpośredio zamówić promu bo po prostu technicznie rzecz biorąc byłyby to operacje nie możliwe do wykonania. Większe spedycje (Skat, DSV, Gdańsk Oliwa) wykupują bezpośrednio u operatora jakąś ilość przepraw - część wykorzystają własnym taborem, częśc sprzedadzą kolejnym firmom transportowym. Kupując prom z drugiej ręku musiz wysłac dokumenty firmowe (linecje, ceryfikat, nip, regon, ocp) do spedycji, zapłacić z góry i wtedy otrzymujesz booking. Wobraź sobie sytuacje, że każdy kto chce płynąć do GB wykupuje sobie prom bezpośrednio u operatora - to są ogromne ilości danych do przerobienia i zweryfikowania. Duża spedycja wypując pule "płynięć" ma również możliwość negocjacji cen - i dalej idzie do w koło przewoźnik kupując od spedycji większa ilość promów dostaje także inną cene.
Ceny wahają się od 170 do 200 Eur w jedną strone