wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
[Mercedes, Actros] Pilot sterowania zawieszeniem https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=28089 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | demon55 [ 08 lis 2010, 19:20 ] |
Tytuł: | [Mercedes, Actros] Pilot sterowania zawieszeniem |
Koledzy mam pytanie dotyczace pneumatyki w actrosie 98r. na pilocie od zawieszenia oprocz gozika samopoziomowania gora dol itd... sa jeszcze dwa M1 i M2.. do czego one sloza?? czymoge jakos ustawic zeby po wcisnieciu caly sie automatycznie dzwigal zeby np czegos nie urwac a na trase obnizac?? |
Autor: | eRKaZet [ 08 lis 2010, 19:22 ] |
Tytuł: | Re: [Mercedes, Actros] Pilot sterowania zawieszeniem |
Klawisze M1 i M2 możesz zaprogramować, np. M1 na ustawienie konia w pozycji do podpięcia naczepy, a M2 do rozładunku towaru pod rampą. Dzięki temu nie musisz za każdym razem poziomować samochodu. |
Autor: | Tiger_zaby [ 08 lis 2010, 19:34 ] |
Tytuł: | Re: [Mercedes, Actros] Pilot sterowania zawieszeniem |
A jak się ustawia te pozycje w pamięci? Pewnie komputer. |
Autor: | demon55 [ 08 lis 2010, 20:21 ] |
Tytuł: | Re: [Mercedes, Actros] Pilot sterowania zawieszeniem |
no wlasnie jak to sie ustawia?? dodam ze mam solowke 3osiowa a nie samego konia??z gory dzieki |
Autor: | użytkownik usunięty [ 09 lis 2010, 16:32 ] |
Tytuł: | Re: [Mercedes, Actros] Pilot sterowania zawieszeniem |
1. W układzie musi panować ciśnienie nominalne/pracować silnik. 2. Na pilocie wciskasz przycisk "rozblokowujący" sterowanie zawieszeniem - drugi od lewej w górnym wierszu ![]() 3. Wciskasz podnoszenie/opuszczanie i z chwilą osiągnięcia żadanej wysokości wciskasz STOP i trzymasz ten klawisz. 4. Trzymając STOP wciskasz na ok. 3 sekundy klawisz M1, M2 (zależnie od pamięci w której ma być przechowywana programowana wysokość)i puszczasz oba. Teraz możesz cieszyć się aprogramowanymi wysokościami. W Actrosie istnieje możliwość utrzymania tzw. stałej wysokości ramy, nawet nie będąc w pojeździe, przy wyjętych kluczykach ze stacyjki. Należy wówczas tuż przed wyłączeniem zapłonu wcisnąć na pilocie od zawieszenia przycisk STOP. Trzymać wciśnięty i wyłączyć zapłon. Teraz zawieszenie będzie utrzymywało stały poziom niezależnie od stanu obciążenia osi. Przy załadunku należy pamiętać, że opcja działa do chwili osiągnięcia granicznego ciśnienia w układzie, tj. ok. 6 bar Na koniec mała uwaga. Zaprogramowane wysokości ulatują z chwilą wymiany czujnika położenia ramy. Proces należy przeprowadzić ponownie. Ponadto gdy mamy uszkodzony czujnik położenia ramy (NR 02 lub 03 dla zawieszenia pneumatycznego tył) i jest odpięty przewód od niego nie ma możliwości korzystania z opcji "Stała wysokość ramy". Temat dogłębnie przerabiany przeze mnie 3-krotnie (3 padnięte czujniki na 2 ciągnikach w tym samym czasookresie i kilometrażu) |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |