wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
Naczepy solo na Promach https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=22600 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Kania22 [ 05 lis 2009, 21:30 ] |
Tytuł: | Naczepy solo na Promach |
Temat dotyczy zagadnienia transportu kombinowanego stosowanego często na promach do Skandynawii . Polega to na podstawieniu na terminal naczepy resztę załatwia obsługa terminalu w końcowej fazie ciągnik terminalowy wprowadza naczep na dany pokład promu i zostawia ją obsługa pokładu zabezpiecza naczepę podporą i pasami. W sumie to tyle wiem z pobytu w Rostocku zapraszam na temat Jeżeli kto ktokolwiek posiada dokładniejsze informacje zapraszam i pozdrawiam. Postaram się w najbliższym czasie o jakiś fotki tak zabezpieczanych naczep Pozdrawiam serdecznie !! |
Autor: | Marecki [ 05 lis 2009, 22:27 ] |
Tytuł: | Re: Naczepy solo na Promach |
Tak jak Kolego napisałeś zostawiasz naczepę w porcie obsługa wjeżdża z naczepą na pokład później z nią wyjeżdża a Ty odbierasz ją w terminalu portowym ![]() ![]() |
Autor: | Długi [ 06 lis 2009, 15:36 ] |
Tytuł: | Re: Naczepy solo na Promach |
Fajna sprawa... tylko latanie z gratami denerwuje. No i jak nie ma naczep to się stoi ![]() Ja często ćwicze taki temat w Świnoujściu. Po Bilet do Unity Line, z biletem i TRAILER RAPORT do majstrów, zostawiam dowód rejestracyjny, CMR na pake , graty z naczepy i wsio ![]() A i nie zaciągać hamulca w naczepie. Mafi silna wóz, opony drogie. |
Autor: | Kania22 [ 06 lis 2009, 21:19 ] |
Tytuł: | Re: Naczepy solo na Promach |
Tego rodzaju transport naczep jest szczególnie popularny w Finlandii tam codziennie na terminale w Helsinkach (Vuosaari) Hanko, Turku i Raumie trafiają naczepy ze Wszystkich większych spedycji są ładowne przez ciągniki terminalowe i mocowane Odpowiedzialność za mocowanie spoczywa na oficerze ładunkowy na statku. Większość linii i serwisów kończy się w portach niemieckich głównie w Rostoku oraz w Travemunde (terminal Skandinaviankai) Główni operatorzy pojazdowców i promów: Finnlines Transfennica Tallink Mann Lines ![]() |
Autor: | badys [ 07 lis 2009, 4:34 ] |
Tytuł: | Re: Naczepy solo na Promach |
jutro właśnie zdaję jedną sztukę w Travemunde i kilka godzin później zabieram inną-odstawiam na parking (przysługa dla kumpla) po czym całym zestawem wjeżdżam na prom ![]() Jedna uwaga - cmr i inne dokumenty nie lądują jak to ktoś napisał na naczepie, a w odpowiedniej kopercie jako poczta dołączona do naczepy i zdaje się/pobiera je w biurze cały sens takiego działania polega na oszczędnościach: czasu i pieniędzy; po obu stronach morza stoją ciągniki, wagony - zabierające naczepy, do miejsc rozładunku potem załadunku, tańsza przeprawa morska, kierowcy nie tracą czasu na promach, częściej mogą być w domu (oczywiście jeżeli mieszkają w pobliżu portu) |
Autor: | Długi [ 07 lis 2009, 11:22 ] |
Tytuł: | Re: Naczepy solo na Promach |
U nas akurat "faktura" i CMR ląduje na kipie. ![]() |
Autor: | Marecki [ 07 lis 2009, 13:34 ] |
Tytuł: | Re: Naczepy solo na Promach |
W niektórych naczepach np. Krone są specjalne skrzynki na dokumenty i tam je kierowcy wrzucają ![]() |
Autor: | badys [ 07 lis 2009, 15:46 ] |
Tytuł: | Re: Naczepy solo na Promach |
Cytuj: U nas akurat "faktura" i CMR ląduje na kipie.
a co gdy naczepa zaplombowana?![]() u mnie w skrzynce na dokumenty jeździ kopa dowodu rejestracyjnego ![]() |
Autor: | Długi [ 07 lis 2009, 16:05 ] |
Tytuł: | Re: Naczepy solo na Promach |
U mnie stała robota.... także plomb nie ma. A dowód rejestracyjny zostaje u dokera czy jak mu tam. |
Autor: | Kania22 [ 08 lis 2009, 14:47 ] |
Tytuł: | Re: Naczepy solo na Promach |
TRAILER RAPORT, CMR , Panowie o co chodzi ![]() ![]() I jeszcze jedno do czego służą te żółte tablice albo nalepki po bokach naczepy z numerami?. A propo skrzynki w naczepach Krone o których kolega MarecK10 wspominał Jeżeli ktoś jest zainteresowany jak takie skrzynki wyglądają strona 9. kroneshop.de/nfz/pros/ProfiLiner_PL.pdf Pozdrawiam serdecznie. |
Autor: | Marecki [ 08 lis 2009, 17:58 ] |
Tytuł: | Re: Naczepy solo na Promach |
Cytuj: TRAILER RAPORT, CMR , Panowie o co chodzi
Kolego te CMR to dostajesz na firmie gdzie się ładujesz ![]() ![]() I jeszcze jedno do czego służą te żółte tablice albo nalepki po bokach naczepy z numerami?. A propo skrzynki w naczepach Krone o których kolega MarecK10 wspominał Jeżeli ktoś jest zainteresowany jak takie skrzynki wyglądają strona 9. kroneshop.de/nfz/pros/ProfiLiner_PL.pdf Pozdrawiam serdecznie. ![]() A co do tych tablic czy nalepek mógłbyś pokazać foto ? |
Autor: | Długi [ 08 lis 2009, 18:51 ] |
Tytuł: | Re: Naczepy solo na Promach |
Ja mam firmowy CMR i go muszę wypisać, a pani mi pozniej przybija pieczatki podaje adres i wage. A trailer raport to taki druczek ktory wypelniasz dla dokerow. Masz rysunek naczepy i zaznaczasz gdzie rysa itp, wypisujesz, ze nie ma plomby , jezeli sa to kola, korba itp. |
Autor: | Piotr Kowal [ 09 lis 2009, 17:17 ] |
Tytuł: | Re: Naczepy solo na Promach |
No no musze przyznać temat bardzo ciekawy i korci mnie żeby dołożyć swoje 5 groszy ![]() Co do tych ,,Żółtych tabliczek’’ ![]() Mają one kształt żółtych prostokątów na bokach struktury ramy naczepy występują Symetrycznie po 2 elementy dzięki którym chwytaki ,, reachstackrów’’ i suwnice Podnoszą lub opuszczają naczepę w trakcie przeładunku. Szkoda że zdjęcia nie dałeś ![]() Ja osobiści innych tabliczek żółtych nie kojarzże ![]() Wielka trójka VOLVO-SCANIA-MERCEDES |
Autor: | badys [ 09 lis 2009, 23:21 ] |
Tytuł: | Re: Naczepy solo na Promach |
Cytuj:
I jeszcze jedno do czego służą te żółte tablice albo nalepki po bokach naczepy z numerami?.
tabliczki tak jak kolega wytłumaczył, nowe naczepy nie mają już blaszanych tablic tylko wklejone w plandekę żółte pola - ale zastosowanie to samo - znaczniki
. |
Autor: | Kania22 [ 10 lis 2009, 18:56 ] |
Tytuł: | Re: Naczepy solo na Promach |
Piotrze z ,,żółtymi blaszkami’’ to nie do końca oto chodziło (bez urazy) ![]() Znajomy podpowiedział mi, że to chodzi podobno o przewozy kolejowe Ale dzięki za odpowiedz. ![]() Te blaszki są często spotykane na naczepach takich przewoźników i firm czarterujących jak: RH,PNO,Vorovaoy,TransCargo,DSV . Mam tylko takie zdjęcie ![]() www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f54f36b7baa39b99.html] ![]() Pozdrawiam serdecznie |
Autor: | Piotr Kowal [ 12 lis 2009, 20:39 ] |
Tytuł: | Re: Naczepy solo na Promach |
Tego rodzaju tabliczka jest stosowana w transporcie kombinowanym wyłącznie przez przewoźników kolejowych zawiera ona dane dotyczące tzw. wymiarów skrajnych i masy naczepy przepisy Deutsche Bahn i UE ze względów praktycznych stanowi ona poświadczeni że dana naczepa lub BDF spełzania bardzo restrykcyjne normy Związane z bezpieczeństwem przewozów (pamiętajmy że nie każda jednostka transportowa je spełnia) Liderami w tego rodzaju produktach są Krone,Schmitz,Kogel. Tego typu naczepy są specjalnie konstruowane i wzmacniane do ich transportu stosuje specjalne wagony (platformy kieszeniowe) poruszających się z prędkością 140 km/h !!! ![]() Co do przewoźników których Kania22 wymienił ![]() Norfolkline, LKW WALTER, DB Schenker, DHL, Ewals Cargo, HAGARTNER, HH BODE. „Moja wiara moja miłość FALUBAZ“ |
Autor: | TomekSW [ 24 maja 2010, 15:10 ] |
Tytuł: | Re: Naczepy solo na Promach |
A ja powiem ze np jak gadałem w GENT z kolesiem co jeździł wlasnie z naczepami z portu na roz/załardunek to pokazywał mi ze dowody rejestracyjne są przyczepione w jakims miejscu do ramy, tak aby zapobiegac gubieniu albo nie przekazwyaniu dowodów rejestacyjnych przez kolejnych przewoźników. Te dowody są zalaminowane, sa to chyba kopie i przyczepione do ramy aby nie uległy zniszczeniu, ja widziałem akurat na ramie miedzy ciagniekiem a osiami z naczepy. |
Autor: | Pazdz [ 24 maja 2010, 15:23 ] |
Tytuł: | Re: Naczepy solo na Promach |
Jak kogoś interesuje ten temat, to proponuję bliżej zapoznać się z programem Marco Polo II i firmą Hupac, potentatem w kolejowych przewozach intermodalnych w Europie. Co do tych specjalnych naczep, przeznaczonych do transportu na wagonach kolejowym, to są już urządzenia pozwalające załadować zwykłą naczepę bez specjalnych "przeróbek". |
Autor: | Kania22 [ 24 maja 2010, 19:28 ] |
Tytuł: | Re: Naczepy solo na Promach |
Troche fachowych informacji i zródeł apropo tematu. www.shiplovers.pl/viewtopic.php?t=7373 |
Autor: | Kamil Z [ 25 maja 2010, 8:28 ] |
Tytuł: | Re: Naczepy solo na Promach |
Cytuj:
cały sens takiego działania polega na oszczędnościach: czasu i pieniędzy;
Zgadzam się całkowicie z tą opinią gdyby państwa takie jak Litwa,Łotwa,Estonia w większym stopniu korzystały z przewozów drogą morską naczep drogowych w znacznym stopniu zmniejszyła by się ilość pojazdów przejeżdżających tranzytem przez Polskę.
po obu stronach morza stoją ciągniki, wagony - zabierające naczepy, do miejsc rozładunku potem załadunku, tańsza przeprawa morska, kierowcy nie tracą czasu na promach, częściej mogą być w domu (oczywiście jeżeli mieszkają w pobliżu portu) |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |