[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 59: Trying to access array offset on value of type bool
[phpBB Debug] PHP Warning: in file /ext/motofocus/app/event/post_row.php on line 60: Trying to access array offset on value of type bool
wagaciezka.com - Forum transportu drogowego :: spalenie sprzegla...
wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://www.wagaciezka.com/

spalenie sprzegla...
https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=21723
Strona 1 z 1

Autor:  DEMON [ 23 sie 2009, 12:21 ]
Tytuł:  spalenie sprzegla...

Witam mam takie pytanie na jakiej zasadzie mozna spalic sprzeglo??

Autor:  Użytkownik usunięty [ 23 sie 2009, 12:26 ]
Tytuł:  Re: spalenie sprzegla...

Chociażby nieumiejętnej jazdy.

Autor:  Pazdz [ 23 sie 2009, 12:27 ]
Tytuł:  Re: spalenie sprzegla...

Ruszanie na zbyt wysokim biegu, jazda na "półsprzęgle"... . Spalić można nawet w automacie, np. ruszając na zaciągniętym hamulcu postojowym.

Autor:  DEMON [ 23 sie 2009, 14:09 ]
Tytuł:  Re: spalenie sprzegla...

czyli najlepeij jak sie cofa zestawem nie na pol sprzegle tylko wrzucic wsteczny i puscic do konca sprzeglo??

Autor:  Pazdz [ 23 sie 2009, 14:10 ]
Tytuł:  Re: spalenie sprzegla...

Cytuj:
czyli najlepeij jak sie cofa zestawem nie na pol sprzegle tylko wrzucic wsteczny i puscic do konca sprzeglo??

Oczywiście.

Autor:  Cyryl [ 24 sie 2009, 11:30 ]
Tytuł:  Re: spalenie sprzegla...

sprzęgło służy do w miarę łagodnego rozłączania i załączania napędu.
w momencie całkowitego przywarcia tarczy sprzęgła do koła zamachowego lub całkowitego oddalenia tarcza nie zużywa się.
zużycie tarczy następuje w momencie niecałkowitego zespolania tarczy z kołem, kiedy elementy te obracają się względem siebie, co powoduje łagodne złączenie napędu.
w tym momencie sprzęgło zużywa się - naturalne zużycie eksploatacyjne, jednak gdy ten moment będzie trwał zbyt długo dojdzie do większego zużycia sprzęgła.

gdy koło zamachowe obraca się z innę prędkością niż tarcza sprzęgłowa między nimi dochodzi do tarcia i wyzwala sie ciepło. okładziny tarczy sprzęgła są zbudowane z materiału odpornego na temperaturę, kiedyś z azbestu, jednak ta wytrzymałość na ciepło ma swoje granice. jeżeli moment w którym następuje tarcie między taczą sprzęgła i kołem zamachowym trwa zbyt długo może nastąpić uszkodzenie sprzęgła. ciepło wydzielające się doprowadza do spalenia tarczy sprzęgła i przegrzania koła zamachowego.

na okładzinie tarczy utworzy się szklista powierzchnia, a koło zamachowe będzie miało fioletowy kolor (przegrzanie koła zamachowego zdarza się rzadziej). skutkiem będzie zła praca sprzęgła - szarpanie, brak łagodnego sprzęgania.

w klasycznym ciągniku siodłowym ze standardową skrzynią biegów można dobrać taki bieg wsteczy, aby auto ledwo ledwo się toczyło. jazdy na półsprzęgle należy używać tylko przy ruszaniu, zatrzymywaniu się oraz w trudniejszym momentach manewrowania.

nie należy jednak unikać jazdy na półsprzęgle za wszelką cenę, aby spalić sprzęglo trzeba trochę się postarać.

Autor:  Harry_man [ 24 sie 2009, 12:06 ]
Tytuł:  Re: spalenie sprzegla...

Trzeba uważać też przy dużej częstotliwości używania sprzęgła w krótkim czasie - np. próbując się wyciągnąć z błota czy śniegu. To już przerabiałem osobiście. Nie spodziewałem się, że przegrzanie może nastąpić tak szybko. Swąd spalenizny i zdobyte doświadczenie - bezcenne ;)

Autor:  DEMON [ 24 sie 2009, 16:59 ]
Tytuł:  Re: spalenie sprzegla...

dzieki chlopaki za odpowiedz... na przyuczeniu mialem taka sytuacje cofalem zaraz do mnie podszedl kierowca i mowi daj ja cofne bo spalisz mi sprzeglo i cofal chyba z dobre 10 minut...co chwile R,1 R,1 i tak w kolo

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/