wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
Filtr cząstek satałych PMK2 https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=21610 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 12 sie 2009, 20:28 ] |
Tytuł: | Filtr cząstek satałych PMK2 |
witam wszystkich serdecznie czy ktoś ze zgromadzonych na forum może przybliżyć temat zawiązana z flitem dzięki któremu pojazd z EURO3 staje się pojazdem E4 a dzięki temu są mniejsze opłaty za myto w Niemczech |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 13 sie 2009, 17:21 ] |
Tytuł: | Re: Filtr cząstek satałych PMK2 co i jak |
czy nikt nie chce się wypowiadać na ten temat |
Autor: | eRKaZet [ 13 sie 2009, 19:19 ] |
Tytuł: | Re: Filtr cząstek satałych PMK2 co i jak |
Cytuj: czy nikt nie chce się wypowiadać na ten temat Może po prostu nikt nie wie, albo nie zauważył tematu, lub ktoś, kto się na tym zna zwyczajnie jest w trasie?
|
Autor: | Balbin [ 13 sie 2009, 19:53 ] |
Tytuł: | Re: Filtr cząstek satałych PMK2 |
A więc chodzi o filtr cząsteczek stałych MAN PMK2 Twintec, który może być instalowany w MAN-ach TGA, TGM i TGL spełniających normę Euro 3. Filtr ten zastępuje oryginalny tłumik pojazdu i pozwala na zaoszczędzenie 2,1 eurocentów na każdym kilometrze, a od 2011 roku aż 4,2 eurocentów - pojazd osiąga dzięki filtrowi normę Euro 4 i może wjeżdżać do tzw. "zielonych stref". Ceny nie znam, ale podobno filtry są dostępne we wszystkich serwisach MAN-a. |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 13 sie 2009, 20:03 ] |
Tytuł: | Re: Filtr cząstek satałych PMK2 |
kolego wyczytałem na pewnym forum iż ten filtr może nawet kosztować 30tyś.zł,czy nawet zainwestowanie takiej gotówki w auto powiedzmy z roku 2003-06 jest opłacalna inwestycją czy lepiej zainwestować te pieniądze w nowszy sprzed z norma E4 bądź E5 od razu bez potrzeby montażu filtru PMK2 |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 13 sie 2009, 21:51 ] |
Tytuł: | Re: Filtr cząstek satałych PMK2 |
filtr można zamontować do każdego ciągnika siłowego bo ten segment ciężarówek mam na konkretnie dokładnie ![]() ![]() |
Autor: | krzysiekjx1 [ 14 sie 2009, 12:07 ] |
Tytuł: | Re: Filtr cząstek satałych PMK2 |
Cytuj: kolego wyczytałem na pewnym forum iż ten filtr może nawet kosztować 30tyś.zł,czy nawet zainwestowanie takiej gotówki w auto powiedzmy z roku 2003-06 jest opłacalna inwestycją czy lepiej zainwestować te pieniądze w nowszy sprzed z norma E4 bądź E5 od razu bez potrzeby montażu filtru PMK2
potwierdzam informacje co do kosztów bo też sie orientowałem i uważam że faktycznie lepiej wymienić auto na młodsze niż inwestować w przeróbki ![]() |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 14 sie 2009, 12:26 ] |
Tytuł: | Re: Filtr cząstek satałych PMK2 |
ciekawe tak faktycznie po ilu może się zwrócić inwestycja w filtr cząstek w auto,i czy auto nie będzie narażone na usterki w związku z filtrem |
Autor: | Balbin [ 14 sie 2009, 14:30 ] |
Tytuł: | Re: Filtr cząstek satałych PMK2 |
Cytuj: ciekawe tak faktycznie po ilu może się zwrócić inwestycja w filtr cząstek
Tak szybko licząc (przyjmując kurs Euro na równe 4 zł), to po 2011 roku koszt filtra zwraca się po około 180 tys. kilometrów przejechanych po D. w auto,i czy auto nie będzie narażone na usterki w związku z filtrem Jeżeli ktoś ma samochód z końcówki produkcji silników Euro 3 to dlaczego nie? Nie wydaje mi się aby samochód miał być narażony na jakieś usterki z powodu zamontowania filtra... MAN stosował i stosuje je w pojazdach Euro 4 z EGR i o jakichś nadzwyczajnych problemach z nimi nie słyszałem. |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 14 sie 2009, 16:13 ] |
Tytuł: | Re: Filtr cząstek satałych PMK2 |
a w DAF-ie można filtr również zamontować PMK2 czy MAN 430KM z 04-06r nadaje się do przeróbki tam są montowane silniki D20comonrail |
Autor: | K92 [ 14 sie 2009, 16:37 ] |
Tytuł: | Re: Filtr cząstek satałych PMK2 |
Cytuj: czy MAN 430KM z 04-06r nadaje się do przeróbki tam są montowane silniki D20comonrail
TGA z końcówki produkcji, a także TGX z silnikami o mocy ( 320, 360, 400, 440 KM) to D20 Common Rail które spełniają normy EURO 4 i EURO 5. Więc na pewno silniki D20 Common Rail EURO 3 nadają się do przeróbki. Pytanie czy wcześniejsza generacja silników z przed 2004r. nadaję się do takiej przeróbki ? Na stronie MAN-a podane są ceny, do TGA 4350 euro x 4.11 (dzisiejszy kurs euro)= 17878zł. |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 14 sie 2009, 18:28 ] |
Tytuł: | Re: Filtr cząstek satałych PMK2 |
volvo również oferuje filtr do swoich pojazdów lecz nie do każdego silnika ponoś można go zamontować informacje taka wyczytało w biuletynie volvo.A w dafie da się takie coś zamontować |
Autor: | Balbin [ 14 sie 2009, 22:33 ] |
Tytuł: | Re: Filtr cząstek satałych PMK2 |
Cytuj: TGA z końcówki produkcji, a także TGX z silnikami o mocy ( 320, 360, 400, 440 KM) to D20 Common Rail które spełniają normy EURO 4 i EURO 5. Więc na pewno silniki D20 Common Rail EURO 3 nadają się do przeróbki. Pytanie czy wcześniejsza generacja silników z przed 2004r. nadaję się do takiej przeróbki ?
Z tego co ja wyczytałem, to nadaje się on do wszystkich silników MAN-a spełniających normę Euro 3... Ale była to zaledwie wzmianka w jednym z czasopism, więc głowy nie daję.Na stronie MAN-a podane są ceny, do TGA 4350 euro x 4.11 (dzisiejszy kurs euro)= 17878zł. Czyli jest on o prawie połowę tańszy niż pisał kolega kamil2007, tak więc moim zdaniem jest to nawet bardzo ciekawa alternatywa wobec wymiany samochodu ![]() |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 15 sie 2009, 11:15 ] |
Tytuł: | Re: Filtr cząstek satałych PMK2 |
tym bardziej że w euro4 nie trzeba stosować AdBlue dzięki temu nie trzeba martwić się o ten roztwór. koledzy czy AdbBlue jest bardzo rozwinięty na zachodzi mam tu na myśli punkty do tankować |
Autor: | Balbin [ 15 sie 2009, 12:38 ] |
Tytuł: | Re: Filtr cząstek satałych PMK2 |
Cytuj: tym bardziej że w euro4 nie trzeba stosować AdBlue dzięki temu nie trzeba martwić się o ten roztwór.
Jak cholera koledzy czy AdbBlue jest bardzo rozwinięty na zachodzi mam tu na myśli punkty do tankować ![]() |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 15 sie 2009, 13:06 ] |
Tytuł: | Re: Filtr cząstek satałych PMK2 |
ostatnio jak wracałem z D to na pewnej stacji na powrocie znalzałem AdBlue 1,99zl/L w takim razie ile kosztuje AdBlue na pompach za granicą to jest oczywiście takie pytanko do zorientowanych |
Autor: | JoHn [ 15 sie 2009, 13:30 ] |
Tytuł: | Re: Filtr cząstek satałych PMK2 |
Jakoś nie dawno było chyba 0.49 E. |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 15 sie 2009, 13:45 ] |
Tytuł: | Re: Filtr cząstek satałych PMK2 |
JoHn dzięki za odpowiedz wychodzi na to iż majtanej w montażu wychodzi filtr do MAN czy ktoś orjętuje ile takie coś kosztuje do DAF-a oraz VOLVO lub SCANIA |
Autor: | rimorbod [ 15 kwie 2010, 13:03 ] |
Tytuł: | Re: Filtr cząstek satałych PMK2 |
Podłączam się do pytania - chodzi mi o stare Volvo z Euro 2. Gdzie znajdę namiary na takie filtry - ponoć niezależni producenci je sprzedają? Nawet mówił mi klient, że z Euro 2 da się wyjść na Euro 4!? Pzdr |
Autor: | Mca [ 15 kwie 2010, 15:29 ] |
Tytuł: | Re: Filtr cząstek satałych PMK2 |
Cytuj: ponoć niezależni producenci je sprzedają? www.eurovat.info.pl |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |