wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
Ustawienie pokrętła w tacho https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=20228 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Marcin0732 [ 09 maja 2009, 20:57 ] |
Tytuł: | Ustawienie pokrętła w tacho |
W tacho mam młotek , taką koperte i łózko. Podczas jazdy trzeba używac młotka , w czasie odpoczynku łóżka a koperta? |
Autor: | krzysiekjx1 [ 09 maja 2009, 21:08 ] |
Tytuł: | Re: Ustawienie pokrętła w tacho |
czas oczekiwania |
Autor: | krcr [ 09 maja 2009, 21:20 ] |
Tytuł: | Re: Ustawienie pokrętła w tacho |
Cytuj: czas oczekiwania
?? |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 09 maja 2009, 21:33 ] |
Tytuł: | Re: Ustawienie pokrętła w tacho |
Cytuj: czas oczekiwania
Czas dyżuru.
|
Autor: | Peres [ 09 maja 2009, 21:37 ] |
Tytuł: | Re: Ustawienie pokrętła w tacho |
Cytuj: W tacho mam młotek , taką koperte i łózko.
Koperta, to jak Cie policja zatrzyma Podczas jazdy trzeba używac młotka , w czasie odpoczynku łóżka a koperta? ![]() ![]() |
Autor: | Matee [ 09 maja 2009, 22:20 ] |
Tytuł: | Re: Ustawienie pokrętła w tacho |
Cytuj: Koperta, to jak Cie policja zatrzyma
Ładnie jedziesz .... Łóżko - pauza, i ustaw sobie także podczas jazdy (gdy staniesz na pauze automatycznie Ci ją rysuje) Młotki - inna praca - zmiana koła, itp Koperta - za i rozładunki, tzw czas gotowości, ustawiasz też podczas gdy jedzie podwójna obsada i nie kierujesz I nie pokrętła tylko selektor ![]() |
Autor: | krzysiekjx1 [ 09 maja 2009, 23:36 ] |
Tytuł: | Re: Ustawienie pokrętła w tacho |
Cytuj: Cytuj: Koperta, to jak Cie policja zatrzyma
Ładnie jedziesz .... Łóżko - pauza, i ustaw sobie także podczas jazdy (gdy staniesz na pauze automatycznie Ci ją rysuje) Młotki - inna praca - zmiana koła, itp Koperta - za i rozładunki, tzw czas gotowości, ustawiasz też podczas gdy jedzie podwójna obsada i nie kierujesz I nie pokrętła tylko selektor ![]() |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 10 maja 2009, 9:38 ] |
Tytuł: | Re: Ustawienie pokrętła w tacho |
Cytuj: jeżeli nic nie robisz na załadunku (chłodnia lub wanna)to koperta,a młotki oznaczają inną prace czyli właśnie udział w załadunku między innymi
Dokładnie: podczas załadunku i rozładunku ustawiasz młotki ponieważ wykonujesz "inną pracę".
|
Autor: | glaca [ 10 maja 2009, 17:17 ] |
Tytuł: | Re: Ustawienie pokrętła w tacho |
Odpuśc sobie te młotki, ustaw na łóżko i pomykaj młotki przy wymianie koła i np. tankowanie za miedzą tak to cały czas na łóżku nikt ci nie będzie robił problemów |
Autor: | Cyryl [ 10 maja 2009, 17:43 ] |
Tytuł: | Re: Ustawienie pokrętła w tacho |
Cytuj: ...jeżeli nic nie robisz na załadunku (chłodnia lub wanna)to koperta,a młotki oznaczają inną prace czyli właśnie udział w załadunku między innymi
żadna policja, ani slużby w rodzaju ITD lub BAG nie wymagaja młotków podczas zaladunku.nie jest mozliwe abyś na własnych plecach załadowal naczepę powiedzmy cementem, paletami, czy płytami g-k. Ty masz nadzorować załadunek oraz zabezpieczyć ładunek i do tego nikt nie wymaga młotków, nawet nikt Ci nie powie złego slowa jak będziesz miał łóżko. powiedzmy, że jedziesz do Polski, mialeś załadunek wczoraj, a tacho cały czas na łóżku od 4 dni. to przecież ten kontrolujący nie jest idiotą i wie że musiałeś się jakoś załadować. jednak mimo to nie słyszalem o karach. czasem jeden na 100 przypomni, pogrozi palcem, ale to wszystko. |
Autor: | Użytkownik usunięty [ 10 maja 2009, 18:38 ] |
Tytuł: | Re: Ustawienie pokrętła w tacho |
Cyryl masz całkowitą rację z tym ustawieniem na łóżeczko natomiast w świetle prawa podczas załadunku (nawet nadzoru nad nim) wykonujesz inną pracę czyli teoretycznie powinno być ustawione na młoteczki, ale zgadzam się, że ustawienie na łóżeczka jest lepszym rozwiązaniem ponieważ w firmie raczej nie będziesz miał kontroli inspekcji, a ładunku, który wymaga umieszczenia go przy pomocy np. widlaka czy suwnicy, jak wspomniałeś, kierowca nie załaduje własnoręcznie. Oczywiście wspomniane czynności np. wymiana koła itp. wymagają ustawienia tacho na młoteczki. |
Autor: | krzysiekjx1 [ 10 maja 2009, 18:46 ] |
Tytuł: | Re: Ustawienie pokrętła w tacho |
rozważamy oficjalne zastosowanie oznaczeń w taho a apropo tego że nie nosi sie ładunku na plecach???nie zgodze sie z tobą Cyryl do końca bo chociażby dawny "plus" a dzisiejsza "Biedronka"w Kątach Wrocławskich wymaga własnego rozładunku i załadunku auta wiec mi nie mów że jak ganiam paleciakiem i sam ładuje auto choć nie na plecach czy przy załadunku owego np cementu gdzie rozplandekowywuje auto i zabezpieczam ładunek to jest czas dyżuru??? wybacz ale dla mnie dyżur to jest jak stoje pod firmą i oczekuje aż mnie wpuszczą pod rampe lub podobne okoliczności,a co ja mam wtedy na taho ustawione to zupełnie inny temat-zależy od pracodawcy i sposobu rozliczania i naliczania wynagrodzeń ale uwierz że pracowałem w takich firmach gdzie włączenie łóżka to było zło ostateczne i robiliśmy to tylko podczas pauzy krótkiej i długiej w minimalnym czasie wg obowiązujących przepisów ATER a wszystko inne to był dyżur bo i czekanie na zlecenie jest czasem dyżuru |
Autor: | Cyryl [ 10 maja 2009, 20:48 ] |
Tytuł: | Re: Ustawienie pokrętła w tacho |
Cytuj: rozważamy oficjalne zastosowanie oznaczeń w taho a apropo tego że nie nosi sie ładunku na plecach???nie zgodze sie z tobą Cyryl do końca bo chociażby dawny "plus" a dzisiejsza "Biedronka"w Kątach Wrocławskich wymaga własnego rozładunku i załadunku auta...
jeżeli weźmiemy ilość transportu międzynarodowego i krajowego w całej UE (tam gdzie obowiązuje 561/2006) okaże się przypadek Biedronki stanowi tak niewielką część, że w rozważaniach można ją pominąć. trudno bowiem tworzyć prawo lub ustanawiać interprecję go dla całej UE biąrąc pod uwagę tak znikome odstępstwa od faktycznego stanu.
|
Autor: | slimmm_ns [ 14 maja 2009, 0:36 ] |
Tytuł: | Re: Ustawienie pokrętła w tacho |
No własnie koledzy jak to jest z tym selektorem ?!... Pewnego razu w nocy gdy zmuszony byłem zatrzymac się na przystanku aby podejść do znajomego aby się rozliczyc, przyczepił się do mnie patrol nocnej prewencji i pan policjant zapewne swietnie znający przepisy , stwierdził iż powinienem miec tacho nie na łóżeczko w tym Momocie, tylko na kopercie … popatrzyłem na niego jak na debila no ale nie będę się sprzeczał w koncu miał mnie na widelcu . I jeszcze jedno np. ja gdy plandekuje naczepe [wywrotka] czy podczas kiprowania staram się przełączać tacho na młoteczki wlasnie po to żeby się nikt nie przyczepił . Słyszałem ze w trakcie oczekiwania w kolejce po towar powinno się mieć na tacho koperte Ok. …ale jak się czeka po węgiel nieraz 48h … ? i co dochodzi do tak kolokwialnej sytuacji ze kierowca po tych 48 h oczekiwania nieraz 6h pod wsypem wyjeżdża zadowolony i…musiał by stać i robi pauze !! chore …ale tak powinno być wedle przepisów… |
Autor: | truchol [ 14 maja 2009, 19:07 ] |
Tytuł: | Re: Ustawienie pokrętła w tacho |
A asenizacje jak mają mieć? Robota wygląda tak: - Podjazd pod klienta (trzeba wysiąść otworzyć bramę, silnik pracuje) - Wypompowywanie z szamba (ok 15min, silnik pracuje) - Jazda na oczyszczalnie - Zrzut (aby wysiadamy i podpinamy wąż, silnik pracuje) Co 5 minut zmieniać ułożenie tacho? |
Autor: | krzysiekjx1 [ 14 maja 2009, 21:02 ] |
Tytuł: | Re: Ustawienie pokrętła w tacho |
Cytuj: A asenizacje jak mają mieć?
Robota wygląda tak: - Podjazd pod klienta (trzeba wysiąść otworzyć bramę, silnik pracuje) - Wypompowywanie z szamba (ok 15min, silnik pracuje) - Jazda na oczyszczalnie - Zrzut (aby wysiadamy i podpinamy wąż, silnik pracuje) Co 5 minut zmieniać ułożenie tacho? ustawić na młotki i na łóżko w czasie pauzy |
Autor: | truchol [ 15 maja 2009, 14:49 ] |
Tytuł: | Re: Ustawienie pokrętła w tacho |
a 2 kwestia? Mam tacho, ale w nich nie jest wymagane mam je legalizować? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |