wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://www.wagaciezka.com/

Transport ciągnika rolniczego
https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=16188
Strona 1 z 1

Autor:  lopo [ 17 sie 2008, 17:11 ]
Tytuł:  Transport ciągnika rolniczego

Czy można transportować ciągnik i maszyny rolnicze pojazdem ciężarowym o zabudowie skrzyniowej czy musi być do tego laweta? Prosiłbym o jak najwięcej inf. na ten temat.

Autor:  bartek_truck [ 17 sie 2008, 17:17 ]
Tytuł:  Re: Transport ciągnika rolniczego

Nie musi, aby Ci się zmieścił na skrzynie i się nie przewrócił, przemiescił wiesz napewno o co cho... 8)

Autor:  Rowik [ 17 sie 2008, 17:42 ]
Tytuł:  Re: Transport ciągnika rolniczego

Witam
Dla przykładu: My tandemem (BDF'em) przewoziliśmy dwie maszyny rolnicze, czy to koparki (jedna, na jeden kontener).
P.S: Ładunek oczywiście odpowiednio zabezpieczony :mrgreen:

Autor:  Piotrekk [ 17 sie 2008, 20:00 ]
Tytuł:  Re: Transport ciągnika rolniczego

Hmm...zabezpieczenie owszem, lecz też musi spełniać odpowiednie wymiary, jeżeli nie mamy zezwolenia na transport ponadgabarytowy.

Autor:  Cyryl [ 17 sie 2008, 20:21 ]
Tytuł:  Re: Transport ciągnika rolniczego

tutaj nie jest to takie jasne.

w Polsce można przewozić wszystko, wymagania w/g kodeksu są takie: że ładunek nie może się przemieszczać, zakłócać stabilności pojazdu, ograniczać widoczności, nadmiernie hałasować, zasłaniać oświetlenie itp.

natomiast według przepisów unijnych (dyrektywa 2003/59/WE, poradnik IMO/ILO/UN ECE, kurs modelowy IMO nr 3.18 norma EN 12195 mocowanie ładunków) jest inaczej:
przewóz pojazdów jego zabezpieczenie dzieli się na trzy kategorie:
1. maszyny inżynieryjne / sprzęt budowlany / maszyny samojezdne,
2. pojazdy i przyczepy / naczepy,
3. samochody osobowe, furgonetki i małe przyczepy.

wszystkie te pojazdy można przewozić na pojazdach do tgo przeznaczonych. w przypadku przewozu pojazdów na terenie UE kontrolujący specjanie nie przywiązują do tego wagi, jeżeli pojazdy są dobrze zabezpieczone.

zasady zabezpieczenia są następujące:
- pojazd musi być przwożony z włączonym hamulcem postojowym,
- blokada kierownicy musi być włączona, a koła skęcane zaklinowane (klin wysokości 1/3 koła blokowanego),
- powinien być włączony najniższy bieg,
- podstawki klinowe muszą być przymocowane do podłogi środka transportu,
- pojazd musi się całkowicie opierać na pojeździe wykonującym przewóz,
- zabrania się przewożenia załadowanych pojazdów,
- w przypadku samochodów osobowych mocujemy przednią parę kół i tylną oś za pomocą klinów i pasów,
- jeżeli pojazd waży więcej niż 3,5T musimy zamocować przednie i tylne koła,
- takie mocowanie pojazdu musimy stosować do wszystkich pojazdów nawet lżejszych, jeżeli podłoga na której są przewożone jest pochylona więcej niż 10 st. od poziomu,
- aby uniknąć przesunięć bocznych trzeba zastosować podkałdki, pręty lub podobne urządzenia o wysokości minimum 5 cm. w skrzyniach ładunkowych przystosowanych do przwozu pojazdów funkcję ta pełnią metalowe kołnierze w które wjeżdżają koła pojazdu przewożonego,
- wszelkie ruchome instalacje muszą być zamocowane tak aby nie doszło do ich ruchu względem korpusu,
- należy zwolnić ciśnienie z układu hydraulicznego poprzez kolejne ustawianie dźwigni sterujących we wszystkich możliwych pozycjach, operację tę trzeba przeprowadzić co najmniej dwa razy,
- maszyna (traktor) powinna być zabezpieczona przed ruchami do przodu do tyłu i na boki za pomocą łańcuchowych odciągów lub taśmowych (są takie specjalne pasy nazywane potocznie czołgowymi),
- odciągi łańcuchowe lub pasy zabezpieczające muszą być ustawione pod mniejszym kątem niż 60 st.,
- przyjmuje się, że minimalna ilość punktów mocowania to 4.

to tak pokrótce.

ale jest jeszcze jeden kwiatek - ubezpieczalnia, która nie wypłaci żadnego odszkodowania jeżeli przewożony pojazd był na skrzyni ładunkowej nie przystosowanej do przewozu pojazdów.
jednym słowem: jeżeli weźmiemy na zwykłą skrzynię ładunkową jakikolwiek pojazd czy to auto osobowe, czy wózek widłowy, czy traktor i dojdzie do wypadku, a pojazd ten zostanie uszkodzony, to nie dostaniemy ani grosza z tego tytułu.

Autor:  TGX680 [ 17 sie 2008, 20:26 ]
Tytuł:  Re: Transport ciągnika rolniczego

A gdzie w papierachj pisze że do jest np tylko do koparek, Jeśli naczepa ma odpowiednie haki zabezpieczona jest przed przesunięciem się pod kołami kliny to ja nie widzę problemu. Dużo transportów np z anglii np maszyn rolniczych itp idą we firankach jeśli się mieszczą.

Autor:  bartek_truck [ 17 sie 2008, 20:37 ]
Tytuł:  Re: Transport ciągnika rolniczego

Kolega z Strassburga w firance przyciągnoł koparko - ładowarke i sobie passata i nikt się ich nie czepiał. Musieli tylko z tej maszyny spuscić powietrze bo się nie mieściła pod dachem naczepy

Autor:  Cyryl [ 17 sie 2008, 20:43 ]
Tytuł:  Re: Transport ciągnika rolniczego

ja też nie widzę problemu, bo jak napisałem służby tamtejsze jeżeli pojazdy są dobrze zabezpieczone nie mają najmniejszych pretensji.

problem może być jak będzie wypadek. z tym, że kto dla starych maszyn po 500 - 1000 euro będzie wynajmował specjalistyczną naczepę.
jednak może się tak zdarzyć, że przewożony pojazd zostanie uszkodzony i wtedy będą tarcia na linii zlecający - przewoźnik.

dobrze byłoby aby przewoźnik był tego świadomy. kierowca też.

Autor:  lopo [ 17 sie 2008, 21:44 ]
Tytuł:  Re: Transport ciągnika rolniczego

Dziękuję za wszystkie odpowiedzi a szczególnie forumowiczowi @Cyryl, chyba jednak wybiorę lawetę do transportu bo będzie praktyczniejsza
P.S.
Pytanie laika, czy to prawda, że ITD nie kontroluje aut pomocy drogowej? czy ja posiadając lawetę podlegał bym ich kontroli?:)

Autor:  Cyryl [ 18 sie 2008, 5:44 ]
Tytuł:  Re: Transport ciągnika rolniczego

ITD kontroluje pojazdy ciężarowe powyżej 3,5t DMC.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/