wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://www.wagaciezka.com/

Zabezpieczenie naczepy podczas załadunku
https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=12700
Strona 1 z 1

Autor:  Kacper4500 [ 20 sty 2008, 0:50 ]
Tytuł:  Zabezpieczenie naczepy podczas załadunku

Witam serdecznie
Może ktoś wie, w jaki sposób zabezpieczyć naczepę, podczas załadunku bez ciągnika. Naczepa stoi tylko na nogach, a więc, czy to wystarczy, czy trzeba podkładać jakiś specjalny stojak?
Chciał bym też poznać przepisy, co i jak mówią na tego typu załadunki.
Bardzo proszę jeśli coś wiecie na ten temat, to pomóżcie mi.
Szukałem w internecie, ale niestety nic nie znalazłem.

Autor:  Peres [ 20 sty 2008, 15:17 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenie naczepy podczas załadunku

Jak ładuje sie na Rabenie w Gadkach to zawsze widze ten ciagnik, ktory przeciaga naczepy z jednej hali na druga i cofa pod rampe. Naczepy sa ladowane i nigdy nie widzialem jakichs stojakow. Co do przepisow to nie wiem, wiem jak jest w praktyce :P

Autor:  krecik [ 20 sty 2008, 16:39 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenie naczepy podczas załadunku

z instrukcji na naklejce w naczepach Kogla wychodzi ze do pewnego nacisku wystarczą same nogi, powyżej - należy dodać stojak.


Problem występuje raczej tylko wtedy kiedy śmigają ciężkim widlakiem po naczepie i dojeżdzają do samego przodu naczepy

Autor:  PrusaX [ 20 sty 2008, 17:14 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenie naczepy podczas załadunku

W niektórych firmach są specjalne podstawki któe sie podkłada pod siodło, ale to w polsce się nie spotkałem, poza tym w niektórych firmach jest obowiązek podkładania klinów pod koła

Autor:  szczoder [ 20 sty 2008, 17:46 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenie naczepy podczas załadunku

W wakacje jak pracowałem na załadunku to naczepy bez ciągników stały na samych nogach bez dodatkowych stojaków.Pewnie jak wspomniał kolega wcześniej przy dużym obicążeniu są podkładane stojaki.Pozdro.

Autor:  Igor [ 20 sty 2008, 18:26 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenie naczepy podczas załadunku

Te specjalne podstawki pod naczepy zabezpieczają jedynie przed tym by naczepa nie 'położyła' się przodem na ziemi. Zazwyczaj pomiędzy wózkiem a naczepą jest 20-30cm więc jeśli nogi 'puszczą' to mamy mniej roboty.

Kliny zasadniczo powinno podkładać się pod każdą naczepę, bez względu na to czy jest sama, czy spięta z ciągnikiem. Chodzi o to, że wjeżdżając wózkiem widłowym na naczepę zawieszenie pracuje, co wprawia w ruch całą naczepę. I tak po kilku/kilkunastu wjazdach może się okazać że auto 'przesunęło' się o kilka cm, co w niektórych przypadkach może doprowadzić do tragedii (wózek wjeżdża w tą luke pomiędzy naczepą a rampą)*.

*Tak przynajmniej było opisane i zobrazowane na naklejkach przy każdej rampie

Autor:  Cyryl [ 20 sty 2008, 18:54 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenie naczepy podczas załadunku

problem wystepuje wtedy, gdy naczepa ma być załadowana ciężkim ładunkiem.
ramy naczep odkształcaja się pod dużym ciężarem, dodatkowo są mają mniejszy profil nad siodłem, zaś od począdku naczepy do punktu podparcia przez nogi jest znaczny odcinek.
jeżeli załadowana naczepa zostanie pozostawiona sama, rezultaty są dwojakie:
1. odkszatłcona rama,
2. opadnięta naczepa uniemożliwi wjechanie pod nią ciągnikiem.

pierwszym bym się specjalnie nie przejmował, bo jeżeli taka naczepa nie zostanie na dłuższy czas sama (czyli dłużej niż kilka dni) to nic się nie stanie. jeżeli na naczepę załadowaliśmy ciężar nie przekraczający dopuszczalnej ładowności, to po odciążeniu rama powinna wrócić do swjego pierwotnego kształtu. dodatkowo strzałka ugięcia jest w takim wypadku w stronę przeciwną niż w normalnej pracy.

natomiast, aby ktoś następny mógł wjechać ciągnikiem pod taką naczepę trzeba postąpić według nastepujących reguł:
a. spuścić powietrze z zawieszenia naczepy,
b. podnieść jak najwyżej na nogach.
spowoduje to, że w czasie dłuższego postoju w miarę schodzenia powietrza nie będzie się przesuwał środek ciężkości i nogi nie będą pracowały. dodatkowo podłoga skrzyni ładunkowej będzie ułożona nie poziomo, ale będzie wznosiła się początkiem naczepy, co spowoduje większy nacisk na osie naczepy, a mniejszy na nogi, oraz możliwość wjazdu każdego ciągnika.
zawsze łatwiej ręcznie korba spuścić naczepą w dół niż windować do góry.

Autor:  Kacper4500 [ 27 sty 2008, 20:27 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenie naczepy podczas załadunku

Dzięki serdeczne za wypowiedzi, wiele mi pomogliście, oczywiście wszystko to jest opisane na tabliczce informacyjnej naczepy.

Autor:  *KroQ* [ 28 sty 2008, 16:06 ]
Tytuł:  Re: Zabezpieczenie naczepy podczas załadunku

Cytuj:
I tak po kilku/kilkunastu wjazdach może się okazać że auto 'przesunęło' się o kilka cm, co w niektórych przypadkach może doprowadzić do tragedii (wózek wjeżdża w tą luke pomiędzy naczepą a rampą).[/size]
Potwierdzam - w sumie nie ciedzkim wozkiem (w zasadzie to prawidlowa nazwa to chyba paleciak elektryczny - modelu nie pomne przez skleroze) po kilkunastu wjazdach uciekala naczepka - ale na tyle, ze kierowca jeszcze spokojnie dobil do odbojow przy rampie - a jakbysmy nie zwrocili uwagi, to byloby jedno wielkie jeeeee.......dups i tyle (paleciak zjebcony, paleta z towarem zjebcona, rampa - moze by sie ostala - ale moze, a z naczepa - to nie wiem co by bylo :| ).
(pomijam fakt, ze zdazalo sie, ze kierowca byl na tyle zachlanny, ze wytargiwal rampe - ale to tylko kilka przypadkow sie zdaza ;)
czamu sie tak dzieje? nie wiem, moze reczny za slabo trzymal, albo hamulce na naczepie - ale to raczej sporadyczne przypadki - jednak trzeba byc czujnym

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/