wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://www.wagaciezka.com/

Jakie auto na miedzynarodówke??
https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=11443
Strona 1 z 2

Autor:  Luki [ 11 lis 2007, 11:41 ]
Tytuł:  Jakie auto na miedzynarodówke??

Witam wszystkich forumowiczów :D
chciałbym sie doradzic jaki najlepszy ciagnił był by na miedzynarodówke,szukam tal do 100 tys. zł. max, mysle o SCANI lub RENAULT PREMIUM. Co wy myslicie o tym??

Autor:  Duck [ 11 lis 2007, 12:11 ]
Tytuł: 

Renault Premium mogę śmiało polecić, lecz na trasy międzynarodowe tylko i wyłącznie silnik 420CDi. Jednostka jest bardzo żwawa i efektywna. Kabina w wersji z podwyższonym dachem spokojnie wystarcza dla 1 kierowcy, dla dwóch będzie ciasno. Schowki są odpowiedniej pojemności, szerokości leżanek również.

Autor:  Sylwester [ 11 lis 2007, 12:57 ]
Tytuł: 

Napewno tez spalanie jest wazne! Choc nie orientuje sie ile taka Premniumka pali, ale scania 420 mysle ze duzo wachy nie zabiera :D

Autor:  Luki [ 11 lis 2007, 13:07 ]
Tytuł: 

Jakos bardziej do SCANI jestem przekonany,tylko ze premiumka za te pieniadze była by 2 lata młodzsza i z mnijeszym przebiegiem.

Autor:  Mihu [ 11 lis 2007, 15:33 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Napewno tez spalanie jest wazne! Choc nie orientuje sie ile taka Premniumka pali, ale scania 420 mysle ze duzo wachy nie zabiera
Mocną stroną Renault od zawsze było niskie spalanie...

Autor:  Duck [ 11 lis 2007, 16:16 ]
Tytuł: 

...jak i również komfort. "Renówkami"podróżuje się przyjemnie i to jest jedną z większych +, w tym przypadku Premium.

Dla porównania, moje Premium 385 96' przy średnich ładunkach 18-24t wychodzi około 30-32l.

Autor:  !scania V8! [ 11 lis 2007, 16:35 ]
Tytuł: 

Ja polecam Scanie Topline. A co do spalania to raz mojemu wujkowi na międzynarodówce spadło do 24l/100 KM. Miał on wtedy tylko pare ton ladunku. (była to Scania 420KM )

Autor:  Długi [ 11 lis 2007, 16:39 ]
Tytuł: 

W sumie dziwne porównanie... Premium jest bardziej przystosowanym wozem na średnie dystanse. Choc nie mówię, że nie nadaje się na dalsze trasy. Jeżeli Scania w kabinie Topline to bym się nie zastanawiał :)

Autor:  krzysiekjx1 [ 11 lis 2007, 17:01 ]
Tytuł: 

pod względem komfortu jazdy oba auta mają zbliżony poziom,oszczędne są również pod względem spalania,jedyny argument na korzyść Scani to moment obrotowy jaki nam serwuje realnie,jest żwawym autkiem i nie odczuwa tak różnicy terenu jak i obciążenia,ale trzeba brać pod uwage cene zakupu i tu renia będzie bezkonkurencyjna i biorąc pod uwage kryterium 100tyś to troszke za mało na dobrą scanie w topline,także skłoniłbym sie w strone renault :roll:

Autor:  Mihu [ 11 lis 2007, 19:02 ]
Tytuł: 

Polemizowałbym ze stwierdzeniem, ze Scania ma porównywalny komfort jazdy do Renault. Autoa z Francji od zawsze uchodziły za jedne z najbardziej komfortowo zestrojonych, Scania natomiast od dawien dawna była sztywno zawieszonym ciagnikiem. :wink:

Autor:  bosman [ 11 lis 2007, 19:20 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Polemizowałbym ze stwierdzeniem, ze Scania ma porównywalny komfort jazdy do Renault. Autoa z Francji od zawsze uchodziły za jedne z najbardziej komfortowo zestrojonych, Scania natomiast od dawien dawna była sztywno zawieszonym ciagnikiem. :wink:
Mihu dobrze wiemy, że jednym jechałeś a drugie widziałeś.
Scania ma dobrą amortyzacje kabiny, natomiast nieco twarde zawieszenie na osi napędowej. Bardziej odczuwalne jest to gdy jedziemy bez ładunku, tył "skacze", z ładunkiiem jest już znacznie lepiej.
Premium ma względnie dobre zawieszenie na osi napędowej, choć mniej trwałe od scani. Natomiast zawieszenie kabiny to rzeźnia... tulejki, poduszki to minimum raz w roku do roboty(w jeździe po kraju) i ogolnie to całe zawieszenie gorzej pracuje.
Jeśli porównywalibyśmy Magnum to owszem Scania byłaby w tyle.

Autor:  AdekS [ 11 lis 2007, 19:33 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Natomiast zawieszenie kabiny to rzeźnia... tulejki, poduszki to minimum raz w roku do roboty(w jeździe po kraju) i ogolnie to całe zawieszenie gorzej pracuje.
Tutaj kolego, to akurat opisałeś dokładnie, co "boli" Scanie, gdy jest eksploatowana po polskich drogach. :wink:

Autor:  Luki [ 11 lis 2007, 19:35 ]
Tytuł: 

to moze o MAGNUM pomyslec,co powiecie o tym aucie jak sie spisuje, bo ogolnie o RENAULT słyszałem ze cos nie bardzo z elektroniką maja. ze jak cos wysiądzie to czarna magia.

Autor:  krzysiekjx1 [ 11 lis 2007, 19:35 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Polemizowałbym ze stwierdzeniem, ze Scania ma porównywalny komfort jazdy do Renault.
porónanie dotyczy oczywiście z Premium i mam na uwadze poprzedni model bo co do nowego to sie nie wypowiadam bo nie ujeżdzałem
a do Magnum to oczywiście że diametralna różnica

Autor:  Duck [ 11 lis 2007, 19:39 ]
Tytuł: 

Cytuj:
to moze o MAGNUM pomyslec,co powiecie o tym aucie jak sie spisuje, bo ogolnie o RENAULT słyszałem ze cos nie bardzo z elektroniką maja. ze jak cos wysiądzie to czarna magia.
Wersje ciężarowe raczej nie. Elektronika jest piętą Achillesową modeli osobowych.

Autor:  Luki [ 11 lis 2007, 19:45 ]
Tytuł: 

to taką MAGNUM z ktorego roku najlepiej było by kupic, chodzi mi juz o te lepsze rozwiązania.

Autor:  mateuszz-m1 [ 11 lis 2007, 20:50 ]
Tytuł: 

kolego walić elektronikę u mnie świeci coś tam i przestaje a nie raz to cos innego się pokazuje

Autor:  bosman [ 12 lis 2007, 23:07 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Cytuj:
Natomiast zawieszenie kabiny to rzeźnia... tulejki, poduszki to minimum raz w roku do roboty(w jeździe po kraju) i ogolnie to całe zawieszenie gorzej pracuje.
Tutaj kolego, to akurat opisałeś dokładnie, co "boli" Scanie, gdy jest eksploatowana po polskich drogach. :wink:
Może źle się wyraziłem lub za mało powiedziałem, mianowicie w przypadku Scanii 4 kupując zamienniki też trzeba robić często wymiany tulejek i efekty jazdy na mocno wytłuczonych tulejkach nie są takie jak w Premium. Owszem jak w Scanii zaniedbasz tuleki półresoru na osi napędowej to pęknie belka-"szyna" pod siodłem no chyba, że jeździsz jak wariat to złamiesz też most. W Scani "skakanie" wynika, że jest z krótkiego rozstawu.
W Premiumce niezależnie od zakładanych elementów, czy oryginalnych czy podróbek i tak będziesz musiał wymieniać. Premiumka wymaga stałej kontroli: tulejek pod kabiną, tulejki w resorze na 1ośce, amortyzatory(tył), belka przed chłodnicą (nawet jak ją wymienisz to i tak pęknie to tak pracuje zawieszenie, trzeba ją wzmocnić).
Zawieszenie kabiny Scanii pracuje bardziej komfortowo: Scania ma kabine na 4 poduszkach o dość dużym zakresie pracy natomiast Premium ma z przodu 2 "kieliszki".
Nie miałem styczności z kabinami Topline ale logicznie rozumując stwierdzimy, że pod nią tulejki mniej wytrzymają gdyż jest cięższa.

Autor:  AdekS [ 12 lis 2007, 23:16 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Może źle się wyraziłem lub za mało powiedziałem, mianowicie w przypadku Scanii 4 kupując zamienniki też trzeba robić często wymiany tulejek i efekty jazdy na mocno wytłuczonych tulejkach nie są takie jak w Premium. Owszem jak w Scanii zaniedbasz tuleki półresoru na osi napędowej to pęknie belka-"szyna" pod siodłem no chyba, że jeździsz jak wariat to złamiesz też most. W Scani "skakanie" wynika, że jest z krótkiego rozstawu.
Kolego, nie wiem jak z twoją Scanią, ale my obsługujemy 6 szt. z lat 99/00 (wszystkie w niskich kabinach) i praktycznie co roku w każdej wymiana tulejek pod kabiną oraz czasem jakiejś poduszki. Scanie gonią nonstop Polska-Rumunia (więc nie najlepsze drogi).
Cytuj:
Nie miałem styczności z kabinami Topline ale logicznie rozumując stwierdzimy, że pod nią tulejki mniej wytrzymają gdyż jest cięższa.
A o kabiny TOPLINE możemy spytać braci M, w końcu mają ich kilka :lol:

Autor:  bosman [ 12 lis 2007, 23:30 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Kolego, nie wiem jak z twoją Scanią, ale my obsługujemy 6 szt. z lat 99/00 (wszystkie w niskich kabinach) i praktycznie co roku w każdej wymiana tulejek pod kabiną oraz czasem jakiejś poduszki. Scanie gonią nonstop Polska-Rumunia (więc nie najlepsze drogi).
U mnie 3 Scanie "4" 98, 99, 01 po Polsce przy ok 85-100tys km rocznie i na oryginalnych tulejakch(tylko raz były założone podróbki, ale to dziadostwo z opoltransu było) i ostatnio tulejki robiłem we wrześniu 2006.
Poduszki na napędowce szybciej się zniszczą gdy kielich jest skorodowany.
W 2 premiumkach jakie jeżdżą kierowcy zawsze ma w schowku poduche, bo niewiadomo kiedy ta "strzeli", a sama wymiana jest prosta.

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/