wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
Jakie auto na miedzynarodówke?? https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=11443 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | Luki [ 11 lis 2007, 11:41 ] |
Tytuł: | Jakie auto na miedzynarodówke?? |
Witam wszystkich forumowiczów ![]() chciałbym sie doradzic jaki najlepszy ciagnił był by na miedzynarodówke,szukam tal do 100 tys. zł. max, mysle o SCANI lub RENAULT PREMIUM. Co wy myslicie o tym?? |
Autor: | Duck [ 11 lis 2007, 12:11 ] |
Tytuł: | |
Renault Premium mogę śmiało polecić, lecz na trasy międzynarodowe tylko i wyłącznie silnik 420CDi. Jednostka jest bardzo żwawa i efektywna. Kabina w wersji z podwyższonym dachem spokojnie wystarcza dla 1 kierowcy, dla dwóch będzie ciasno. Schowki są odpowiedniej pojemności, szerokości leżanek również. |
Autor: | Sylwester [ 11 lis 2007, 12:57 ] |
Tytuł: | |
Napewno tez spalanie jest wazne! Choc nie orientuje sie ile taka Premniumka pali, ale scania 420 mysle ze duzo wachy nie zabiera ![]() |
Autor: | Luki [ 11 lis 2007, 13:07 ] |
Tytuł: | |
Jakos bardziej do SCANI jestem przekonany,tylko ze premiumka za te pieniadze była by 2 lata młodzsza i z mnijeszym przebiegiem. |
Autor: | Mihu [ 11 lis 2007, 15:33 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Napewno tez spalanie jest wazne! Choc nie orientuje sie ile taka Premniumka pali, ale scania 420 mysle ze duzo wachy nie zabiera
Mocną stroną Renault od zawsze było niskie spalanie...
|
Autor: | Duck [ 11 lis 2007, 16:16 ] |
Tytuł: | |
...jak i również komfort. "Renówkami"podróżuje się przyjemnie i to jest jedną z większych +, w tym przypadku Premium. Dla porównania, moje Premium 385 96' przy średnich ładunkach 18-24t wychodzi około 30-32l. |
Autor: | !scania V8! [ 11 lis 2007, 16:35 ] |
Tytuł: | |
Ja polecam Scanie Topline. A co do spalania to raz mojemu wujkowi na międzynarodówce spadło do 24l/100 KM. Miał on wtedy tylko pare ton ladunku. (była to Scania 420KM ) |
Autor: | Długi [ 11 lis 2007, 16:39 ] |
Tytuł: | |
W sumie dziwne porównanie... Premium jest bardziej przystosowanym wozem na średnie dystanse. Choc nie mówię, że nie nadaje się na dalsze trasy. Jeżeli Scania w kabinie Topline to bym się nie zastanawiał ![]() |
Autor: | krzysiekjx1 [ 11 lis 2007, 17:01 ] |
Tytuł: | |
pod względem komfortu jazdy oba auta mają zbliżony poziom,oszczędne są również pod względem spalania,jedyny argument na korzyść Scani to moment obrotowy jaki nam serwuje realnie,jest żwawym autkiem i nie odczuwa tak różnicy terenu jak i obciążenia,ale trzeba brać pod uwage cene zakupu i tu renia będzie bezkonkurencyjna i biorąc pod uwage kryterium 100tyś to troszke za mało na dobrą scanie w topline,także skłoniłbym sie w strone renault ![]() |
Autor: | Mihu [ 11 lis 2007, 19:02 ] |
Tytuł: | |
Polemizowałbym ze stwierdzeniem, ze Scania ma porównywalny komfort jazdy do Renault. Autoa z Francji od zawsze uchodziły za jedne z najbardziej komfortowo zestrojonych, Scania natomiast od dawien dawna była sztywno zawieszonym ciagnikiem. ![]() |
Autor: | bosman [ 11 lis 2007, 19:20 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Polemizowałbym ze stwierdzeniem, ze Scania ma porównywalny komfort jazdy do Renault. Autoa z Francji od zawsze uchodziły za jedne z najbardziej komfortowo zestrojonych, Scania natomiast od dawien dawna była sztywno zawieszonym ciagnikiem.
Mihu dobrze wiemy, że jednym jechałeś a drugie widziałeś.![]() Scania ma dobrą amortyzacje kabiny, natomiast nieco twarde zawieszenie na osi napędowej. Bardziej odczuwalne jest to gdy jedziemy bez ładunku, tył "skacze", z ładunkiiem jest już znacznie lepiej. Premium ma względnie dobre zawieszenie na osi napędowej, choć mniej trwałe od scani. Natomiast zawieszenie kabiny to rzeźnia... tulejki, poduszki to minimum raz w roku do roboty(w jeździe po kraju) i ogolnie to całe zawieszenie gorzej pracuje. Jeśli porównywalibyśmy Magnum to owszem Scania byłaby w tyle. |
Autor: | AdekS [ 11 lis 2007, 19:33 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Natomiast zawieszenie kabiny to rzeźnia... tulejki, poduszki to minimum raz w roku do roboty(w jeździe po kraju) i ogolnie to całe zawieszenie gorzej pracuje.
Tutaj kolego, to akurat opisałeś dokładnie, co "boli" Scanie, gdy jest eksploatowana po polskich drogach. ![]() |
Autor: | Luki [ 11 lis 2007, 19:35 ] |
Tytuł: | |
to moze o MAGNUM pomyslec,co powiecie o tym aucie jak sie spisuje, bo ogolnie o RENAULT słyszałem ze cos nie bardzo z elektroniką maja. ze jak cos wysiądzie to czarna magia. |
Autor: | krzysiekjx1 [ 11 lis 2007, 19:35 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Polemizowałbym ze stwierdzeniem, ze Scania ma porównywalny komfort jazdy do Renault.
porónanie dotyczy oczywiście z Premium i mam na uwadze poprzedni model bo co do nowego to sie nie wypowiadam bo nie ujeżdzałem a do Magnum to oczywiście że diametralna różnica |
Autor: | Duck [ 11 lis 2007, 19:39 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: to moze o MAGNUM pomyslec,co powiecie o tym aucie jak sie spisuje, bo ogolnie o RENAULT słyszałem ze cos nie bardzo z elektroniką maja. ze jak cos wysiądzie to czarna magia.
Wersje ciężarowe raczej nie. Elektronika jest piętą Achillesową modeli osobowych.
|
Autor: | Luki [ 11 lis 2007, 19:45 ] |
Tytuł: | |
to taką MAGNUM z ktorego roku najlepiej było by kupic, chodzi mi juz o te lepsze rozwiązania. |
Autor: | mateuszz-m1 [ 11 lis 2007, 20:50 ] |
Tytuł: | |
kolego walić elektronikę u mnie świeci coś tam i przestaje a nie raz to cos innego się pokazuje |
Autor: | bosman [ 12 lis 2007, 23:07 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Cytuj: Natomiast zawieszenie kabiny to rzeźnia... tulejki, poduszki to minimum raz w roku do roboty(w jeździe po kraju) i ogolnie to całe zawieszenie gorzej pracuje.
Tutaj kolego, to akurat opisałeś dokładnie, co "boli" Scanie, gdy jest eksploatowana po polskich drogach. ![]() W Premiumce niezależnie od zakładanych elementów, czy oryginalnych czy podróbek i tak będziesz musiał wymieniać. Premiumka wymaga stałej kontroli: tulejek pod kabiną, tulejki w resorze na 1ośce, amortyzatory(tył), belka przed chłodnicą (nawet jak ją wymienisz to i tak pęknie to tak pracuje zawieszenie, trzeba ją wzmocnić). Zawieszenie kabiny Scanii pracuje bardziej komfortowo: Scania ma kabine na 4 poduszkach o dość dużym zakresie pracy natomiast Premium ma z przodu 2 "kieliszki". Nie miałem styczności z kabinami Topline ale logicznie rozumując stwierdzimy, że pod nią tulejki mniej wytrzymają gdyż jest cięższa. |
Autor: | AdekS [ 12 lis 2007, 23:16 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Może źle się wyraziłem lub za mało powiedziałem, mianowicie w przypadku Scanii 4 kupując zamienniki też trzeba robić często wymiany tulejek i efekty jazdy na mocno wytłuczonych tulejkach nie są takie jak w Premium. Owszem jak w Scanii zaniedbasz tuleki półresoru na osi napędowej to pęknie belka-"szyna" pod siodłem no chyba, że jeździsz jak wariat to złamiesz też most. W Scani "skakanie" wynika, że jest z krótkiego rozstawu.
Kolego, nie wiem jak z twoją Scanią, ale my obsługujemy 6 szt. z lat 99/00 (wszystkie w niskich kabinach) i praktycznie co roku w każdej wymiana tulejek pod kabiną oraz czasem jakiejś poduszki. Scanie gonią nonstop Polska-Rumunia (więc nie najlepsze drogi).Cytuj: Nie miałem styczności z kabinami Topline ale logicznie rozumując stwierdzimy, że pod nią tulejki mniej wytrzymają gdyż jest cięższa.
A o kabiny TOPLINE możemy spytać braci M, w końcu mają ich kilka ![]() |
Autor: | bosman [ 12 lis 2007, 23:30 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Kolego, nie wiem jak z twoją Scanią, ale my obsługujemy 6 szt. z lat 99/00 (wszystkie w niskich kabinach) i praktycznie co roku w każdej wymiana tulejek pod kabiną oraz czasem jakiejś poduszki. Scanie gonią nonstop Polska-Rumunia (więc nie najlepsze drogi).
U mnie 3 Scanie "4" 98, 99, 01 po Polsce przy ok 85-100tys km rocznie i na oryginalnych tulejakch(tylko raz były założone podróbki, ale to dziadostwo z opoltransu było) i ostatnio tulejki robiłem we wrześniu 2006.Poduszki na napędowce szybciej się zniszczą gdy kielich jest skorodowany. W 2 premiumkach jakie jeżdżą kierowcy zawsze ma w schowku poduche, bo niewiadomo kiedy ta "strzeli", a sama wymiana jest prosta. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |