wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
Najniższy zestaw https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=10861 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | prusak25 [ 03 paź 2007, 21:42 ] |
Tytuł: | Najniższy zestaw |
Mam prośbę może ktoś doświadczony pomorze mi w wyborze zestawu ciągnik+naczepa firanka takiego żeby był możliwie najniższy podczas jazdy a jednocześnie funkcjonalny w czasie załadunku (czy zestaw mega,czy regulowany dach w firance i jakie wysokości można uzyskać). Pozdrawiam Temat przeniesiony, nazwa zmieniona. / Łukasz |
Autor: | Thom [ 03 paź 2007, 22:26 ] |
Tytuł: | |
W jakim sensie ten zestaw ma być niski ? Chodzi o wysokość od podłoża do podwozia ? wysokość od podłoża do dachu ? wysokość naczepy wewnątrz ? Jeżeli o wysokość całego zestawu to kup ciągnik w niskiej kabinie, co do naczepy to nie wiem czy są niskie firanki, ale na pewno są niskie szmaty, stosowane np. do przewozu workowanej ziemi, nawozów, cementu, workowanej paszy, itp. Jeżeli jednak chodzi o wysokość wewnątrz naczepy, to kup ciągnik low deck z naczepą przestrzenną (inaczej zwana mega), która jest standardowej wysokości, ale ma niżej podłogę, mniejsze koła, aby przestrzeń ładunkowa była jak największa. Wysokość od podłoża do podwozia może być zmniejszona chyba tylko poprzez "zglebienie" pojazdu, "klepany resor" i te sprawy, ale to pozostawmy tjuninkowcom... Regulowany dach w naczepie nie jest regulowany w pionie, przynajmniej nie spotkałem się z takim czymś aby można było obnizać czy podwyższać naczepę na jakichś siłownikach itp., raczej chodzi o dach przesuwny/otwierany ale on działa tylko w poziomie tj. otwiera się i zamyka do załadunku lub rozładunku górą. Pozdrawiam |
Autor: | Igor [ 03 paź 2007, 22:34 ] |
Tytuł: | |
Naczepy mega mogą być wyposażone w hydraulicznie podnoszony dach, ostatnio nawet czytałem że do 45 cm w górę. Oczywiście, na czas jazdy należy dach ten opuścić. |
Autor: | Peres [ 04 paź 2007, 18:30 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Naczepy mega mogą być wyposażone w hydraulicznie podnoszony dach, ostatnio nawet czytałem że do 45 cm w górę. Oczywiście, na czas jazdy należy dach ten opuścić.
Tak. Są takie naczepy. Ale koledze chodzi o to, zeby miec nisko podczas jazdy i wysoko przy zaladunku. My kiedy kupowalismy pierwsza naczepe typu MEGA popelnilismy blad, ze kupilismy naczepe z dachem podnoszonym na silownikach (caly stelaz dachu byl podnoszony w gore). Najlepsze dla Ciebie sa naczepy z dachem uchylanym do zaladunku. Dziala to tak, ze z tej strony z ktorej masz zaladunek uchylasz dach do gory (sa rozne rozwiazania podnoszenia. Pompka hydrauliczna, lub recznie za pomoca takich "zawiasow". To drugie w KRONE). Podsumowujac... Sa 2 rodzaje podnoszenia dachow. Caly stelaz idzie do gory, lub uchyla sie tylko jedna strona. Nie mam watpliwosci co do tego, ktory jest lepszy. Mialem stycznosc z obydwoma typami i nieporownywalnie lepszy jest wariant uchylany. |
Autor: | MAN [ 04 paź 2007, 20:31 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: nieporownywalnie lepszy jest wariant uchylany.
Nie masz czasem jakiś fotek jak to wygląda po uchyleniu ![]() |
Autor: | Pazdz [ 04 paź 2007, 21:02 ] |
Tytuł: | |
Uchylony jest dach z jednej strony naczepy. Jak patrzysz od tyłu na naczepę, to wygląda to mniej więcej tak: "_/". Oczywiście nie pod takim kątem, ale za pomocą znaków na klawiaturze więcej nie nie można zademonstrować. Spotykałem takie rozwiązania w naczepach "do truckingu" podróżując z ojcem w zeszłoroczne wakacje. |
Autor: | Cyryl [ 05 paź 2007, 5:57 ] |
Tytuł: | |
uchylany dach służy do załadunku bocznego towaru wysokiego na 3m, który mieści się na skrzyni ładunkowej, jednak nie przeszedłby zw względu na boczną prowadnicę kurtyny. jednak coś takiego jak pyta kolaga posiada naczepa Krone typu Mega. oprócz bocznego podnoszenia dachu do załadunku ma opuczany lub podnoszony dach z przodu co pozwala przy standardowych ładunkach obniżyć wysokość skrzyni ładunkowej o 15 cm. |
Autor: | prusak25 [ 05 paź 2007, 19:31 ] |
Tytuł: | |
Chodziło mi o wysokość zestawu żeby mieścić się pod jak największą liczbę mostów a jednocześnie przy załdunku z tyłu widlakiem żeby nie było problemów może ktoś poda jakiś przykład tej wysokości w centymetrach żebym miał punkt odniesienia pozdrawiam ![]() |
Autor: | Cyryl [ 06 paź 2007, 6:02 ] |
Tytuł: | |
dopuszczalna wysokość pojazdu to 4,0 m i aby maksymalnie wykorzytać kubaturę skrzyni ładunkowej większość naczep ma taką wysokość. waga (DMC) 40 ton z tego względu na drogach głównych nie powinno być niższych wiaduktów niż 4,0 m i mostów ponieżej 40 ton nośności. POWINNO, ale w normalnym kraju. jak większość kolegów zauważyło, my nie żyjemy w normalnym kraju. cześć infrastruktury drogowej, a w zasadzie prawie całość, pochodzi z poprzedniej epoki, albo jak we Wrocławiu z przed wojny. wiadukty 3,5 czy 3,8 to standard. dla zainteresowanych podam, że we Wrocławiu wszystkie mosty mają 30 ton nośności jak wynika ze znaków. i standardowy pojazd pprzejeżdżający przez Wrocław nie ma możliwości zrobienia tego zgodnie z prawem. tą paradoksalną sytuację opisałem w artykule "twierdza Wrocław zaprasza." w Polsce znaki stawiane są nierzetelnie i pod wiaduktem 3,5 (Wrocław wylot na Poznań) przechodzą zestawy wysokości 4,2, a na mostach o oznaczeniu np. 20 ton (Wrocław most Grunwaldzki) w jednym momencie można zauważyć 3 - 4 zestawy 40 tonowe i dwa tramwaje. należy pamiętać, że Polska na szczęście jest wyjątkiem i w innych krajach UE jak na znaku jest 3,5 to w rzeczywistości może być 3,56 - 3,58 nie więcej. wracając do pytania kolegi Pruska25 to nie ma sensu, aby wysokość naczepy była niższa od kabiny. obniżanie wysokości to spore ograniczenie w doborze ładunków, ale jeżeli ktoś stale wozi np. stal to rzeczywiście może być. myślę, że najlepiej wysokość naczepy w takim wypadku dobrać do wysokości kabiny, jednak może być problem ze znalezieniem niższej niż standard naczepy na rynku. |
Autor: | Bald [ 06 paź 2007, 10:08 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: może być problem ze znalezieniem niższej niż standard naczepy na rynku.
Producenci raczej są przygotowani na takie zamówienia, czasami widuje naczepy mające nie więcej jak 220 cm w środku, są to firanki jak i zwykłe plandeki.
|
Autor: | Cyryl [ 06 paź 2007, 12:13 ] |
Tytuł: | |
co innego widywać, co innego kupić. na ulicach widuje sie piękne dziewczyny, ale umówić się z którąś to inna rzecz. |
Autor: | Bald [ 06 paź 2007, 12:36 ] |
Tytuł: | |
Osobiście nigdy nie kupowałem naczepy, więc nie wiem czy dużym problemem byłoby zamówienie takiej o niskim stelażu, ew. drzwiach/ścianie przedniej, czy byłaby tańsza, droższa i czy jedna sztuka czy tylko większa partia, faktem jest że są takie naczepy. Ale jeśli producent taki jak Krone wypuszacza naczepy mega o wys. całkowitej 4.15 m ( wiem, bo taką ciągaliśmy) to myśle, że w drugą stronę to też działa i możliwy jest zakup naczepy niższej niż standard. |
Autor: | ego [ 06 paź 2007, 13:29 ] |
Tytuł: | niska naczepa |
Zawsze można obniżyć dach przez obcięcie słupków i ewentualnie plandeki, tylko trzeba by się bardzo zastanowić "po co".Bo operacja odwrotna jest zdecydowanie bardziej praco- i kosztochłonna.Można taką też zamówić.I widuje się nierzadko na drogach n.p. właśnie do przewozu stali itp. dłużyc. A ,że producent produkuje naczepy o wys. zewnętrznej 4,15.. Po pierwsze , to w Anglii widuje się o wysokości rzędu 4,50. Ale najpierw trzeba tam dotrzeć.A po drugie, to myślę,że jeśli klient zamówi naczepę o wysokości 5 metrów, to producent mu to wyprodukuje.Osobna sprawa,że jeździć tym będzie mozna wyłącznie z zezwoleniami na ponadgabaryty tzw. Pozdrawiam. |
Autor: | Cyryl [ 06 paź 2007, 13:52 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Osobiście nigdy nie kupowałem naczepy, więc nie wiem czy dużym problemem byłoby zamówienie takiej o niskim stelażu, ew. drzwiach/ścianie przedniej, czy byłaby tańsza, droższa i czy jedna sztuka czy tylko większa partia, faktem jest że są takie naczepy. Ale jeśli producent taki jak Krone wypuszacza naczepy mega o wys. całkowitej 4.15 m ( wiem, bo taką ciągaliśmy) to myśle, że w drugą stronę to też działa i możliwy jest zakup naczepy niższej niż standard.
producent wypuszcza na rynek pojazdy takie, aby spełniały wymogi bezpieczeństwa i były stosowne do przepisów. potwierdza to dokument homologacji.naczepy firmy Krone nawet typu Mega mieszczą się w przepisowych 4,0 metrach pod warunkiem zastosowania odpowiedniej wysokości siodła (są 3 wysokości) i odpowiedniego ogumienia. jeżeli ktoś zatosował wyższe to już nie wina producenta naczepy. |
Autor: | ego [ 06 paź 2007, 14:16 ] |
Tytuł: | naczepa |
Oczywiście ,że się zgadzam z Kolegą Cyrylem.Nie ukrywam,że jest tak z reguły.By nie komplikować,nie wspominałem o zarejestrowaniu i koniecznej do tego homologacji,bo przecież można poruszać się po zamkniętym terenie zakładu jedynie.Podobnie,jak po kraju,gdzie tolerowane-akceptowane są inne wymiary.Tu wysokość,gdzie indziej dopuszczalna waga, lub długość.Choćby przytoczona Anglia.Nawiasem mówiąc,to oryginalnie wyglądają tam autotransportery wiozące samochody osobowe w trzech warstwach-poziomach. |
Autor: | Bald [ 06 paź 2007, 15:19 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Bald napisał:
Ciągnik Volvo FH12, rama X-LOW, koła 295/60. Cały zestaw nowy, oczywiście nie obyło się bez problemów, raz na Świecku, ale udało się przejść, drugi raz w Legnicy policja dokładnie wymierzyła zestaw i 1000 zł mandatu. Póżniej naczepa została obniżona, naczepa fabrycznie miała ok. 3.12 m w środku. Nie twierdze że to "niedopatrzenie" producenta bo to zamawiający chciał taką wysokość, a wiadomo "klient nasz pan".
Osobiście nigdy nie kupowałem naczepy, więc nie wiem czy dużym problemem byłoby zamówienie takiej o niskim stelażu, ew. drzwiach/ścianie przedniej, czy byłaby tańsza, droższa i czy jedna sztuka czy tylko większa partia, faktem jest że są takie naczepy. Ale jeśli producent taki jak Krone wypuszacza naczepy mega o wys. całkowitej 4.15 m ( wiem, bo taką ciągaliśmy) to myśle, że w drugą stronę to też działa i możliwy jest zakup naczepy niższej niż standard. producent wypuszcza na rynek pojazdy takie, aby spełniały wymogi bezpieczeństwa i były stosowne do przepisów. potwierdza to dokument homologacji. naczepy firmy Krone nawet typu Mega mieszczą się w przepisowych 4,0 metrach pod warunkiem zastosowania odpowiedniej wysokości siodła (są 3 wysokości) i odpowiedniego ogumienia. jeżeli ktoś zatosował wyższe to już nie wina producenta naczepy. |
Autor: | tribal [ 08 paź 2007, 19:20 ] |
Tytuł: | |
Volvo FH megakoła 295/60 na siodle ma 95 cm, 5 cm prześwitu, podłoga 5 -6 cm i dach tez okolo 3- 4 cm więc żadna mega w środku zgodnie z przepisami nie może mieć 3 metrów |
Autor: | Bald [ 08 paź 2007, 19:40 ] |
Tytuł: | |
Zgodzę się z Tobą, chodziło mi o pokazanie tego, że jeśli klient zamówi naczepę o wysokości nawet 3,5 m. w środku to producent mając możliwości mu taką wyprodukuje, a rejestracja to inna sprawa. W opisanym przezemnie przypadku naczepa była w 100% oryginalna, została zarejestrowana, natomiast problemy z jej wysokością pojawiły się podczas jej eksploatacji, gdyż wg prawa na jej przejazd potrzeba zezwolenia, co skłoniło właściciela do jej obniżenia. Do zakupu tak wysokiej naczpy skłonił właściciela fakt, że miał dobrze płatna robotę, konstrukcje o wys. niewiele ponad 3 m. ale nie mieszczące sie na "zwykła" mege, tak więc kasa jak za gabaryt, a zestaw zwykły. |
Autor: | prusak25 [ 13 paź 2007, 17:24 ] |
Tytuł: | |
witam ponownie nie chodziło mi o mądre wywody ale okonkretne wiadomości np:ciągnik taki a taki, siodło takie a takie, firana taka .a taka a tak dużo napisane i niewiele jasności. Jeżdże po kraju i to tu głównie są problemy z mostami. pozdrawiam ![]() |
Autor: | Bald [ 13 paź 2007, 19:09 ] |
Tytuł: | |
Kolego piszę Ci. Zestaw Volvo Fh 12 2003 rok., koła 295/60, naczepa Krone mega szmata z drzwiami z tyłu, full oryginał, wysokość ponad 410 cm całość, tak więc mówię: PRODUCENT ZROBI CI NACZEPĘ JAK CI PASUJE 2000 cm czy 350 cm w środku, tylko od Ciebie zależy jaka będzie. Jeśli chodzi o przepisy to wysokość zestawu nie może przekraczać 4 m. i na przejazd takim pojazdem nie potrzeba zezwoleń, jeśli wysokość przekracza 4 m. potrzebne są już odpowiednie zezwolenia, gdyż pojazd zaliczany jest wtedy jako gabaryt. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |