wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://www.wagaciezka.com/

Przerabianie Anglikow
https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=10358
Strona 1 z 2

Autor:  banik [ 27 sie 2007, 13:32 ]
Tytuł:  Przerabianie Anglikow

Witam

Szukam firmy która zajmuje się przerabianiem sam. cieżarowych dokładnie Scania! Jestem ze śląska bardzo proszę o jakieś namiary na dobre firmy które zrobią to w dobrych pieniądzach ...

Pozdrawiam

Autor:  Dolar [ 27 sie 2007, 13:35 ]
Tytuł: 

Ja wiem że jest taka firma jak poszukam to ci wyśle adres chyba biorą od 6 tyś- do 8 tyś :)

Autor:  Atego [ 27 sie 2007, 17:54 ]
Tytuł: 

Wątpię żeby wzięli 6-8 tyś do Scanii , skoro do Atego , L2000 - LE , F2000 biorą 20 tyś...

Autor:  PrezesTbg [ 27 sie 2007, 21:34 ]
Tytuł: 

Cytuj:
biorą od 6 tyś- do 8 tyś
W osobówce to może by i Ci ktoś za tyle zrobił, ale nie w ciężarówce!! :/
Znajomy się dowiadywał to przeróbka anglika a dokładnie Scani 124L kosztuje 30 tys zł.

Autor:  RoBeRtO [ 28 sie 2007, 16:07 ]
Tytuł: 

6-8 tys jak najbardziej dobra cena tylko Ty dostarczasz wszystkie potrzebne czesci (tzn jest to koszt robocizny).

A jaka to ma byc dokladnie Scania ? Podaj numer podwozia.

PS. A musi byc to konkretna firma ? Chodzi Ci o faktury itp ? Czy moze to byc osoba ktora sie po prostu na tym zna (okolo 20 anglikow na karku) :wink:

[ Dodano: Wto, 28.08.2007, 16:24 ]
PS.2 Dla przykladu:

http://www.allegro.pl/item226112120_sca ... ladki.html

Jakis gosciu sprzedaje czesci do przekladek. Powiem Ci tylko ze jeszcze troche fantow brakuje :wink: Najdrozsza inwestycja jest chyba ta kolumna kierownicza.

Autor:  MAGNUM-DXi12 [ 01 wrz 2007, 18:47 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Wątpię żeby wzięli 6-8 tyś do Scanii , skoro do Atego , L2000 - LE , F2000 biorą 20 tyś...
raz na allegro było ogłoszenei że przerabiają many TGA, i co więcej! Wszystko na nowych częściach za kwotę 20tyś! Myśle że nie tak drogo?

Autor:  Mca [ 01 wrz 2007, 21:54 ]
Tytuł: 

Przerobienie Anglika w mojej okolicy waha sę od 20 000 złotych do 25 000 złotych.Jest to na nowych częściach i faktórą VAT.

Autor:  RoBeRtO [ 03 wrz 2007, 9:36 ]
Tytuł: 

Nowe czesci powiadasz ... :) a skad je biora ? Chyba nie z autohofow ?
Zdarza sie ze niektore czesci nieoryginalne nie nadaja sie do uzytku.

Autor:  Mca [ 03 wrz 2007, 11:41 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Nowe czesci powiadasz ... a skad je biora ? Chyba nie z autohofow ?
Zdarza sie ze niektore czesci nieoryginalne nie nadaja sie do uzytku.
To jak Tobie nie pasuje to jedz do ASO,tam napewno będzie taniej :/

Autor:  MAGNUM-DXi12 [ 03 wrz 2007, 16:34 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Nowe czesci powiadasz ... :) a skad je biora ? Chyba nie z autohofow ?
Zdarza sie ze niektore czesci nieoryginalne nie nadaja sie do uzytku.
Kolego a czemu watpisz że są to części uzywane, albo podróby?!
Czytałem artykuł o przeróbce MANÓw, i wyraźnie było napisane że wszystkie użyte części do przeróbki są NOWE I ORYGINALNE!
Man rozpoczął jakiś "program" co właśnie się tym zajmuje... A dlatego że popyt na używane ciężarówki znacznie wzrósł i brakuje aut na rynku wtórnym. Więc sprowadzają używki z angli i przerabiaja. A jak wiadomo uzywane auta w angli sa tanie.

Autor:  Sewex [ 03 wrz 2007, 22:19 ]
Tytuł: 

Ja osobiście przerabiałem Scanie "4" ciągnik powiem że to żaden problem, części troszke kosztują ale niektóre używki (mechanizm wycieraczek, obudowa deski rozdzielczej,kokpit,nawiewy) to wmiare i tak dużo nie wychodzi. Pozatym zauważyłem że w Angli tak nie zabardzo się dba o autka, nie są szanowane.
Duży natomiast jest problem z przerobieniem wywrotek 4 osiowych chodzi głównie o te drążki kierownicze.
Pozdrawiam i powodzenia

Autor:  RoBeRtO [ 03 wrz 2007, 22:24 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Kolego a czemu watpisz że są to części uzywane, albo podróby?!
Sluchaj, 20tys za wszystko z vatem.
Za robocizne na pewno chca w granicach 5tys. Czyli pozostaje 15tys na czesci.

Przekladnia kierownicza - orientujesz sie moze ile kosztuje nowa do Scani ? Do tego drazek kierowniczy wzdluzny, lewarek zmiany biegow, plastik srodkowy deski rozdzielczej, nowy fotel kierowcy (na poduszce), plastik ten pomiedzy fotelami, nowe mocowanie jednostek + plastik na zlacza, nowa wiazka EDC, nowe wiazki swiatel (zderzak przedni), klosze i wklady lapm przednich, lusterko wsteczne prawe + szerokokatne, i kilka innych dupereli ktore tez nie malo kosztuja.
Uwierz mi ale za 15 tys. tego wsztskiego nie kupisz (mam na mysli oryginalne czesci). Nie wspomne juz o tym jak niektorzy "fachowcy" obcinaja niektore czesci i spawaja dostosowujac w ten sposob. Albo przerabiaja wiazki elektryczne. A pozniej kierowcy narzekaja jak te Scanie sie psuja i w ogole jezdzi sie nimi tragicznie.
Ciekawi mnie ktora z wymienionych firm przerabiajacych Scanie obraca belke osi przedniej o 180 stopni :wink:

Chcialbym zauwazyc tylko ze w temacie jest mowa o Scani a nie o Manie.

[ Dodano: Pon, 03.09.2007, 22:29 ]
Cytuj:
Duży natomiast jest problem z przerobieniem wywrotek 4 osiowych chodzi głównie o te drążki kierownicze.
Pozdrawiam i powodzenia
No drazki + dzwignia przy ramie musza byc nowe. Dochodzi tez inna dzwignia przy kolumnie kierowniczej.

Autor:  MAN [ 04 wrz 2007, 7:08 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Ciekawi mnie ktora z wymienionych firm przerabiajacych Scanie obraca belke osi przedniej o 180 stopni
Czy ty masz pojecie o mechanice niema takiej potrzeby przekładać oś w drugą stronę poniewarz wąś do którego się przykręca drążek kierowniczy jest przykręcony do zwrotnicy, czyli wystarczy nowy czyli urzywany przykręcić do lewej zwrotnicy

Ponieważ, używany. / Łukasz

Autor:  MAGNUM-DXi12 [ 04 wrz 2007, 10:23 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Sluchaj, 20tys za wszystko z vatem.
Za robocizne na pewno chca w granicach 5tys. Czyli pozostaje 15tys na czesci.
No wiem że to wydaje się mało ale napisałem co przeczytałem! Wg mnie to jest za niska cena, ale tak pisali.
Dodam że ja nie przeabiałbym z anglika na europe, później podczas eksploatacji mogą pojawiać się różne problemy... np typu elektryka, przecieranie się przewodów (jak ktoś nie ich nie posipna itp... itd..)
Pozdrawiam

Autor:  RoBeRtO [ 04 wrz 2007, 10:32 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Czy ty masz pojecie o mechanice niema takiej potrzeby przekładać oś w drugą stronę poniewarz wąś do którego się przykręca drążek kierowniczy jest przykręcony do zwrotnicy, czyli wystarczy nowy czyli urzywany przykręcić do lewej zwrotnicy
Was mozna przykrecic do lewej jak i prawej zwrotnicy bo obydwie sa gwintowane.

Bez obrazy ale jezeli nie siedzisz w temacie to po co wypisujesz takie bzdury... Napisalem przeciez ze obraca sie tylko sama belke (zwrotnice zostaja na swoich miejscach - zreszta nie idzie ich zamienic).

[ Dodano: Wto, 04.09.2007, 10:39 ]
Cytuj:
No wiem że to wydaje się mało ale napisałem co przeczytałem! Wg mnie to jest za niska cena, ale tak pisali.
Dodam że ja nie przeabiałbym z anglika na europe, później podczas eksploatacji mogą pojawiać się różne problemy... np typu elektryka, przecieranie się przewodów (jak ktoś nie ich nie posipna itp... itd..)
Pozdrawiam
Wszystko sie zgadza. Nieumiejetne poprowadzenie przewodow (czy tez zrobienie tego byle jak) objawi sie w niedlugim czasie klopotami.
Widzialem jednego przerobionego 8x8 przez firme "krzak" gdzie nawet lusterka nie byly ruszone. Fotel jakim cudem byl przelozony na lewa strone tylko przyciski od regulacji haczyly o ten srodkowy panel :) . A przewody elektryczne byly pociagniete pod chlodnica i przy podnoszeniu kabiny jakby troche byly za krotkie :/
A samochod ten napotkalem jak wysypal sie srodkowy most - wygladalo jakby blokada nie rozlaczyla.

Autor:  MAN [ 04 wrz 2007, 12:15 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Bez obrazy ale jezeli nie siedzisz w temacie to po co wypisujesz takie bzdury... Napisalem przeciez ze obraca sie tylko sama belke (zwrotnice zostaja na swoich miejscach - zreszta nie idzie ich zamienic).
Wytłumacz mi w jakim celu chesz belke obrucić 0 180 stopni co ci to nic nie daje, nie mówiąc o samym osprzeęcie na zwrotnicach jak zaciski hamulcowe które nie bedą na swoim miejscu.
Jeśli jesteś takim znawcą to powinnes wiedzieć że w wąsie w otworze na końcówkę drożka kierowniczego jest stozek. A więc jak przełorzysz wąs z prawej strony na lewą to niedasz rady przykręcić od góry drążka kierowniczego bo stożek będzie podspodem

Autor:  RoBeRtO [ 04 wrz 2007, 22:33 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Jeśli jesteś takim znawcą to powinnes wiedzieć że w wąsie w otworze na końcówkę drożka kierowniczego jest stozek. A więc jak przełorzysz wąs z prawej strony na lewą to niedasz rady przykręcić od góry drążka kierowniczego bo stożek będzie podspodem
A dlaczego chcesz was kierowniczy obracac stozkiem do dolu ? hmm ....

Was kierowniczy jest jeden i ten sam - pasuje na prawa strone jak i lewa i w tym nie ma zadnego problemu. Was angielski pasuje przy przerobce i nie trzeba stosowania innego nowego. Ba nawet samochody o dwoch osiach skretnych przednich maja takie same wasy co Scanie dwuosiowe.

Widzisz siedze troche w Scani i co nieco wiem. Nie chce mi sie pisac tych calych "teorii" na temat belek, ale tak po krotce to chodzi o pochylenie drogi i zuzycie opon.
Jak bedziesz widzial Scanie to wejdz pod samochod i popatrz na belke. Od spodu bedzie tam nawiercony otwor. Porownaj sobie samochod angielski z np naszym krajowym (caly czas chodzi mi o te otwory w belce, oraz zwroc uwage po ktorej stronie jest przekladnia kierownicza). Nastepnie napisz co zauwazyles.
:wink:

Autor:  MAN [ 08 wrz 2007, 20:30 ]
Tytuł: 

Niewiem jak w scani jest z wąsem, ale w manie nie pasuje ten sam

Autor:  mihoo [ 09 wrz 2007, 10:56 ]
Tytuł: 

W zakładzie ALBOR w Wałczu, wylot na Bydgoszcz (zachodniopomorskie) przerabiali kiedyś angliki, 1/3 samochodów wystawionych na sprzedaż przed tym warsztatem to przerobione angliki, ale nie wiem czy nadal się tym zajmują, bo to robota w niektórych samochodach dość żmudna, a na placu inne samochody czekają u nich nawet po kilka dni na naprawę.

Autor:  wojtas949 [ 24 lis 2007, 22:35 ]
Tytuł: 

wiem gdzie za 13 tys(z czesciami) przerobią solidnie kazdą scanie
info wojtas949@interia.pl

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/