wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
Czas pracy kierowcow autokarow https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=9872 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Tomek_215 [ 29 lip 2007, 1:03 ] |
Tytuł: | Czas pracy kierowcow autokarow |
Czy ktos sie orientuje jak to jest z czasem kierowcow autokarow? Bo przeciez autokar nie moze jechac tak jak ciezarowka, nikt z ludzmi nie bedzie krecil pauzy 45 min, czy 9 h. Jezli jedzie autokar np. do Hiszpani to jedzie on non-stop, ilu kierowcow potrzebnych jest na taka trase i w ogole jak to jest? |
Autor: | Ostry [ 29 lip 2007, 15:19 ] |
Tytuł: | |
Do Hiszpani nie jeździmy ale z tego co słyszałem to 2-3 jedzie zależy gdzie jadą czy daleko czy też bliżej ![]() ![]() |
Autor: | Tomek_215 [ 30 lip 2007, 15:30 ] |
Tytuł: | |
Nie satysfakcjonuje mnie ta odpowiedz. Nie chodzi mi o pasazerow, tylko o kierowcow. Czy przepisy, ktore reguluja ile moze jechac jeden kierowca autokaru? I tak jak mowilem, w ciezarowkach jeden kierowca jedzie 9 h, drugi 9 h, i pozniej obydwaj spia, a przeciez w autokarze nie moze byc takiej opcji, bo nikt nie bedzie z ludzmi pauzy na parkingu krecil. Pytam ze wzgledu na ostatni wypadek i na to ze moja mama kiedys bardzo duzo z orkiestra autokarami po Europie podrozowala. Opowiadala, ze oni na zmiane to non-stop jezdzili, jeden spal, drugi jechal, i pozniej na odwrot, przyjezdzali po tygodniu jazdy i za 2h zabierali juz wycieczke do Hiszpanii. Czy sa jakies przepisy, ktore to reguluja? |
Autor: | Harry_man [ 30 lip 2007, 15:44 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Nie satysfakcjonuje mnie ta odpowiedz.
To jest szczyt lenistwa. Dostałeś krótką i zwięzłą odpowiedź z której wynika, że kierowcę autobusu obowiązują takie same przepisy dot. czasu pracy, co kierowcę ciężarówki. Jeżeli masz wątpliwości to takie informacje, poprate konkretnymi paragrafami bardzo łatwo znaleźć w internecie. Ot choćby tutaj:http://www.grupa33.jgora.pl/Article115.phtml 1 minuta z google i wszystko jak na dłoni Cytuj: w ciezarowkach jeden kierowca jedzie 9 h, drugi 9 h, i pozniej obydwaj spia, a przeciez w autokarze nie moze byc takiej opcji, bo nikt nie bedzie z ludzmi pauzy na parkingu krecil.
Jedzie tylu kierowców aby nie było potrzeby robienia "przystanków" dobowych. Jeśli chodzi o konieczność przerwania 9h jazdy to nie widzę problemu. Przecież ludzie w autokarze nie będą jechali w pieluchach. Korzystają więc w czasie kiedy kierowca musi robić pauzę.
|
Autor: | Cyryl [ 30 lip 2007, 15:53 ] |
Tytuł: | |
cała organizacja mająca na celu pogodzenie wymogów bezpieczeństwa z interesem podróżnych nie jest specjalnie trudna. jadąc powiedzmy do Hiszpanii dysponując dwoma kierowcami robi się przystanek we Francji na zwiedzanie jakiejś atrakcyjnej miejscowości co daje zajęcie wyspanym turystom, a kierowcom pozwala na odpoczynek zgodny z przepisami. |
Autor: | Tomek_215 [ 30 lip 2007, 17:32 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Cytuj: Nie satysfakcjonuje mnie ta odpowiedz.
To jest szczyt lenistwa. Dostałeś krótką i zwięzłą odpowiedź z której wynika, że kierowcę autobusu obowiązują takie same przepisy dot. czasu pracy, co kierowcę ciężarówki. Jeżeli masz wątpliwości to takie informacje, poprate konkretnymi paragrafami bardzo łatwo znaleźć w internecie. Ot choćby tutaj:http://www.grupa33.jgora.pl/Article115.phtml 1 minuta z google i wszystko jak na dłoni Cytuj: w ciezarowkach jeden kierowca jedzie 9 h, drugi 9 h, i pozniej obydwaj spia, a przeciez w autokarze nie moze byc takiej opcji, bo nikt nie bedzie z ludzmi pauzy na parkingu krecil.
Jedzie tylu kierowców aby nie było potrzeby robienia "przystanków" dobowych. Jeśli chodzi o konieczność przerwania 9h jazdy to nie widzę problemu. Przecież ludzie w autokarze nie będą jechali w pieluchach. Korzystają więc w czasie kiedy kierowca musi robić pauzę. |
Autor: | Cyryl [ 30 lip 2007, 17:50 ] |
Tytuł: | |
Umowa Europejska dotycząca pracy załóg pojazdów wykonujących międzynarodowe przewozy drogowe ( AETR ) Artykuł 2 Zakres stosowania 1. Niniejszą Umowę stosuje się na terytorium każdej Umawiającej się Strony do każdego międzynarodowego przewozu drogowego wykonywanego pojazdem zarejestrowanym na terytorium tej Umawiającej się Strony lub na terytorium każdej innej Umawiającej się Strony. więc jak widzisz jest tu zastosowane określenie: "każdego międzynarodowego przewozu drogowego" bez określenia, czy jest to transport towarów czy osób. |
Autor: | Tomek_215 [ 30 lip 2007, 18:48 ] |
Tytuł: | |
Tak, ale to dopiero Ty teraz mi to przedstawiles. Nikt wczesniej tego nie napisal, a ktos mi tu sugerowal, ze mam problemy z czytaniem ze zrozumieniem. Ja tego tez nigdzie w internecie nie widzialem. Przyznaje, ze moze szukalem niezbyt dokladnie. Dziekuje za przedstawienie mi tego. |
Autor: | Harry_man [ 30 lip 2007, 20:15 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Pokaz mi tą krótka i zwiezla odpowiedz z ktorej wynika ze kierowcow autobusow obowiazuje taki sam czas pracy jak kierowcow ciezarowek. Nie znalazlem tego w internecie, bardzo dziekuje za ten link.
Oto najważniejszy fragment:
Cytuj: My jak jedziemy to pierwsza przerwa jest 15 min a druga 30 min
Wydawało mi się, że ktoś związany z transportem będzie wiedział z czego wynikają takie długości przerw. Ale mniejsza o to..... Myślę, że już jest wszystko jasne.
|
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |