wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://www.wagaciezka.com/

Poszukuję znawców naczep – nawet pół-znawców
https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=9726
Strona 1 z 1

Autor:  Michał Wiśniewski [ 19 lip 2007, 12:44 ]
Tytuł:  Poszukuję znawców naczep – nawet pół-znawców

Proszę Państwa, na zlecenie brytyjskiej firmy konsultingowej wykonuję badanie rynku naczep w Polsce. Mam parę pytań do dyskusji (poniżej) oraz ankietę pod adresem http://webankieta.pl/ankiety/w1hpo15c0jqw Każdy kto ją wypełni, a zajmuje to nie więcej niż 5 minut, otrzyma ode mnie dychę – wiem, że to malutko, ale to tak tylko za poświęcony czas. Jak będę miał około 30 odpowiedzi, to ją zamknę.

A teraz parę pytań, będę naprawdę wdzięczny za jakieś wskazówki lub dyskusję na te tematy – proszę odpowiadać poniżej jeśli tylko macie Państwo jakieś spostrzeżenia na którykolwiek z tych tematów.

1. Ile naczep mają firmy transportowe w stosunku do liczby posiadanych ciągników siodłowych? Proszę wskazać o jakim rozmiarze firmy mówimy. Czy to się zmienia w jakimś kierunku?

2. Typowa długość życia naczepy oraz ciągnika. Tu chodzi mi o żywotność na usługach większych firm – ile lat mają naczepy i ciągniki kiedy duże firmy się ich pozbywają?

3. Jak zmienia się popyt na używane naczepy względem nowych? Czy rzeczywiście coraz więcej firm chce nowe a nie używane? Dlaczego?

4. Czy firmy transportowe są lojalne jednej marce naczep? Czy wiele z nich używa tylko jednej marki? Czy decydują się na przykład na dwie marki? Czy może też, każdy rodzaj naczepy kupują u kogoś innego, zależnie od właściwości danego modelu?

5. Czy są jakieś powiązania pomiędzy dystrybutorami/producentami ciągników a dystrybutorami/producentami naczep?

6. Co można powiedzieć dobrego lub złego o różnych markach naczep sprzedawanych w Polsce? I o samych firmach sprzedających je? Co różni polskie od zagranicznych? Czy cena polskich jest niższa?

7. Na jakie rodzaje naczep jest teraz największy popyt? Jak to się zmienia na przestrzeni czasu?

Dziękuję bardzo za uwagę. Jeśli ktoś z Państwa ma szerszą wiedzę na parę z powyższych pytań, i nie chce długo się rozpisywać, to poproszę o maila z numerem telefonu na mw@centeur.net i sam zadzwonię – tak będzie łatwiej.
Michał Wiśniewski

Autor:  kubamich1 [ 19 lip 2007, 13:45 ]
Tytuł: 

Wypełniłem ankietę jako kierowca użytkownik naczep.Odp.na pytania:

pyt.1
Pracuję w firmie w której jest 15 zestawów i 15 mniejszych ciężarówek.
Ilość naczep jest jednakowa co ciągników , nawet jest dodatkowy 1 ciągnik awaryjny co wynika z charakteru wyk.przez firmę pracy.( usł. transp. dla dużej firmy kurierskiej)

pyt.2
Prawie wszystkie naczepy (14 na 15) w firmie są kupione jako nowe u dealera i najprawdopodobniej będą używane dopóki ich stan tech. na to pozwoli.

pyt.3

Wiele firm ma podpisane kontrakty i aby dobrze się wywiązywać muszą mieć nowy niezawodny sprzęt.

pyt.4

Wszystkie naczepy (oprócz 1) są jednego producenta.

pyt.5
Raczej nie słyszałem o czymś takim.

pyt.6

Naczepy w firmie są firmy Koegel , i jak twierdzi mój szef są to naczepy dobrej jakości za w miarę rozsądną cenę.

pyt. 7

W firmie w której pracuje jest :1kurtynówka , 1 chłodnia , 12 naczep furgonowych (kurierskich z roletą z tyłu) i 1 z otwieranymi ścianami po bokach( ta używana) Ale naq to nie ma reguły,każda firma kupuje to co jej potrzebne.

Autor:  seba-golden [ 19 lip 2007, 14:30 ]
Tytuł: 

Ja mam pare pytań dotyczące ankiety, jak taka ankieta może wpłynąć na badania takich firm skoro potrzebujesz tylko około 30 odpowiedzi, po drugie czemu firmy konsultingowe nie zadają takich pytań bezpośrednio do producentów naczep/przyczep wtedy chyba było by najszybsze uzyskanie cie nurtujących odp., po trzecie jak masz zamiar przekazać te 10 zł. :twisted:

Autor:  Michał Wiśniewski [ 19 lip 2007, 14:43 ]
Tytuł: 

Od razu odpowiadam.
1. Ponieważ nie potrzebuję danych, które są ważne statystycznie - wystarczą mi dane 'anegdotyczne'
2. Producenci niekoniecznie chcą o tych rzeczach mówić, a już zdecydowanie nie w sposób obiektywny
3. Przelewem - na dole ankiety jest miejsce na wpisanie numeru konta i nazwiska, albo można też na mojego maila, jeśli ktoś boi się wpisywać tego w ankietę, która jest na serwerze zewnętrznej firmy

Pozdrawiam i bardzo proszę o wypowiedzi - tak w ankiecie jak i na pytania powyżej
Michał

Autor:  Radzo [ 19 lip 2007, 15:27 ]
Tytuł: 

Nie jestem kierowcą, ale synem kierowcy, lecz orientuje się w taborze firmy w której pracuje mój tata.

A więc tak:
1.W firmie jest 90 ciągników siodłowych i około 110 naczep, niektóre są już porządnie zdezelowane i stoją na placu, a niektóre są to zapasowe naczepy.

2.Najstarsza naczepa jest chyba z 2001r. i jeżdzi na krajówce. W firmie jest tak, ze starsze auta schodzą na krajówkę razem z naczepami. W firmie jeszcze nie sprzedano żadnego auta, bo firma istnieje stosunkowo krótko, za to sprzedano kilka naczep, które nie były juz pierwszej młodości.

3.Większość firm kupuje już nowe naczepy, dlatego jest dosć długi okres oczekiwania na nowe naczepy.

4. Firma głownie użytkuje dwie marki: Kogel i schmitz, przy czym więcej jest naczep marki schmitz.

5.Raczej nie ma takich rozwiązań.

6.Zagraniczne marki są bardziej znane, dłużej na rynku i wielu klientów na do nich zaufanie niż do polskich, jeszcze mniej znanych. Cena pewnie jest minimalnie mniejsza.

7.Największe zapotrzebowanie jest chyba na naczepy kurtynowe i burtowe, bo jest na nie najwięcej ładunków.

Autor:  bosman [ 19 lip 2007, 20:41 ]
Tytuł: 

AD1. Stosunek naczep do ciagników 1:1, 6 zestawów, przyrosty stabilne 1zestaw na rok lub półtorej.

AD2. Ciągnik do max 12lat, naczepa do 25lat zależy od jej stanu.

AD3. Od 4lat tylko nowe naczepy, obecnie widać jak o się opłaciło za 3letnigo Spitzera dostaję niespełna tyle pieniędzy ile na niego wydałem 3lata temu. Czyli 3 lata jazdy za free.
Co nowe to nowe, korzystana cena zakupu, sprawne podzespoły, niska masa, dopracowana konstrukcja. Kiedyś 15letnia cementonaczepa kosztowała ok 50-70tys zł, teraz kosztuje 80-120tys zł.

AD4. Tzw "lojalność" jest opłacalna przy firmach do 50jednostek, łatwiej dzięki temu jest wywalczyć rabaty na części, w przypadku posiadania własnego warsztatu ułatwia to zadania mechanikom.
Obecnie używamy 3 marek naczep ale dążymy do jednej.

AD5. Powiązania oczywiście wystepują, bywaja one okazjonalne tzn. producent naczep do nowej naczepy oferuje ciągnik, opłaca się to obu stronom jeśli ciągnik musi posiadać dodatkowe oprzyrządowanie np. hydraulike, sprężarkę powietrza itp.

AD6. Na przykładzie cementonaczep mogę powiedzieć, że chcąc kupić nowe silo ma się 2opcje albo wybrać producenta markowego(Spitzer, Feldbinder) i czekać na silo 6miesięcy albo kupić silo innego producenta mniej znanego (ZVVZ, PUMA, OMEPS, LAG) i odebrać naczepe w krótszym czasie. W pierwszym przypadku ma pewność jakośći i serwisu, natomiast w drugim na ryzyko, że gdy popyt spadnie nie będzie miał dostepu do cześć czy serwisu bo producent wycofa się z rynku. Lub części będą drogie. Kolejna sprawa to wartość odsprzedaży dla Spitzera i Feldbindera jest ona o 15-25%wyższa niż w przypadku innych producentów.

AD6. Uniwersalne i specjalistyczne :) Uniwerslane czyt.firanki, plendeki bo łatwo znaleźć na nie pracę i są tanie. Specjalistyczne np. cysterny, silosy, żywcówki bo mimo wysokiej ceny i sezonowości popytu na transportowne towary można za oferowane usługi otrzymać znaczne wyższą stawkę.

Autor:  Michał Wiśniewski [ 19 lip 2007, 23:36 ]
Tytuł:  Wielkie dzięki

Wielkie dzięki dla tych, którzy już odpisali na moje pytania. To bardzo wartościowe dla mnie informacje. Dzięki też za ankiety. Proszę o więcej tak interesujących odpowiedzi. Zaznaczę jeszcze, że bardzo interesują mnie naczepy-chłodnie (może nawet wrzucę pytania o chłodniach na oddzielny temat) i jeśli chodzi o pytanie 6, to bardzo interesują mnie jakieś porównania pomiędzy Schmitz, Koegel, Krone, Schwarzmueller i Wielton, może takie zapytanie też jeszcze dam oddzielnie. Dzięki i proszę o więcej :D

Temat przeniesiony. / Łukasz

Autor:  JoHn [ 19 lip 2007, 23:55 ]
Tytuł: 

1. W mojej firmie jest 21 ciągników i 23 chłodnie

2. W mojej firmie max 10 lat

3. Nowe, gdyż są nie wiele droższe a wiadomo co nowe to nowe :wink:

4.My używamy 23 naczep marki Schmitz typu SKO 24

5.Nie słyszałem o takowych.

6.Nie orientuje się w polskich produktach, gdyż takich nie posiadam. Wiem tyle tylko, że są tańsze.

7. Przeważnie właśnie na plandeki i chłodnie, gdyż są uniwersalne.

Autor:  Michał Wiśniewski [ 20 lip 2007, 0:23 ]
Tytuł: 

Zadałem nowy temat o opiniach i porównaniu producentów naczep. Oto ten temat: viewtopic.php?p=147903

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/