wagaciezka.com - Forum transportu drogowego https://www.wagaciezka.com/ |
|
Powietrze https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=9306 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Envy [ 03 lip 2007, 19:13 ] |
Tytuł: | Powietrze |
Pytanie pewnie dla niektorych smieszne. W jakim celu kierowcy ciezarowek musza duzo wczesniej przed ruszeniem wlaczyc silnik, lub "przygazowac"? Slyszalem, ze powietrze musi byc sprezone w zawieszeniu, ale wole sie upewnic... |
Autor: | eRKaZet [ 03 lip 2007, 19:15 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: W jakim celu kierowcy ciezarowek musza duzo wczesniej przed ruszeniem wlaczyc silnik, lub "przygazowac"
Robią to po to, aby nabić "wiatru" w zbiorniki powietrzne, obsługujące hamulce lub poduszki zawieszenia.
|
Autor: | Mayday [ 03 lip 2007, 21:28 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Robią to po to, aby nabić "wiatru" w zbiorniki powietrzne, obsługujące hamulce lub poduszki zawieszenia
Raczej zamiast "lub" powinno być "i". Envy ogólnie wszystkie podzespoły mechaniczne w ciężarówkach oparte są na pneumatycznych systemach wspomagających. Bez tego praktycznie nie można było by opanować 40sto tonowego kolosa. |
Autor: | eRKaZet [ 03 lip 2007, 21:29 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Raczej zamiast "lub" powinno być "i".
Racja, nie zauważyłem błędu.Cytuj: Envy ogólnie wszystkie podzespoły mechaniczne w ciężarówkach
Te podzespoły to np. sprzęgło.
|
Autor: | Artur29 [ 03 lip 2007, 21:43 ] |
Tytuł: | |
Dodam że w autobusach drzwi są sterowane również powietrzem |
Autor: | Bono29 [ 03 lip 2007, 21:47 ] |
Tytuł: | |
mój znajomy miał problem związany z powietrzem w autobusie marki MAN, mianowicie zdechła mu sprężarka i pompowała tylko tyle że mu się drzwi otwierały i dzięki temu dojechał do bazy bo wcześniej wysadził ludzi, a całe powietrze z poduszek poszło, MAN oczywiście z Ekspres Busu |
Autor: | kraz [ 04 lip 2007, 11:33 ] |
Tytuł: | |
Wystarczy popatrzeć na autobus który długo stoi, oczywiście oprócz Autosana H9 (resory), każdemu zawieszenie "siądzie". Poza tym takie zawieszenie daje możliwość tzw.przyklęku na przystankach w nowoczesnych autobusach. W ciągnikach siodłowych z tylną osią pneumatyczną też reguluje się wysokość zawieszenia, bardzo to jest pomocne przy łączeniu i rozłączaniu z naczepą. |
Autor: | Envy [ 05 lip 2007, 0:07 ] |
Tytuł: | |
Bog wam wszystkim zaplac, za pomoc ![]() |
Autor: | DavesKTC [ 05 lip 2007, 21:11 ] |
Tytuł: | Re: Powietrze |
Cytuj: Pytanie pewnie dla niektorych smieszne. W jakim celu kierowcy ciezarowek musza duzo wczesniej przed ruszeniem wlaczyc silnik, lub "przygazowac"? Slyszalem, ze powietrze musi byc sprezone w zawieszeniu, ale wole sie upewnic...
Najlepiej by auto pochodziło na wolnych obrotach, bo jest to rownież zalecane dla turbodiesli, ponieważ w o ile się nie myle można w ten sposób zatrzeć turbinę ![]() |
Autor: | eRKaZet [ 05 lip 2007, 21:34 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: onieważ w o ile się nie myle można w ten sposób zatrzeć turbinę
Tak, dokładnie, po rozruchu zimnego diesla nie wolno go "żyłować" bo jeszcze nie dotarł do wszystkich zakamarków olej.
|
Autor: | MartinKot [ 05 lip 2007, 22:12 ] |
Tytuł: | |
i w szczególności w ziemie żeby pochodził min. 5 min na wolnych obrotach żeby się zagrzał silnik i turbina i żeby łatwiej wchodził na obroty, przyśpieszał i to co wyżej koledzy wymienili... tak samo jak w osobówce jak zimny to słaby i nie powinno się gazować dopóki się nie zagrzeje... |
Autor: | Pa7aK [ 07 lip 2007, 16:25 ] |
Tytuł: | |
A ja slyszalem, ze w osobowkach nie nalezy zostawiac zimnego silnika na wolnych obrotach, tylko od razu przystapic do jazdy. |
Autor: | Sewex [ 07 lip 2007, 21:00 ] |
Tytuł: | |
Równierz w samochodach z katalizatorem nie należy odrazu po zapaleniu zimnego silnika odrazu gasić tylko odczekać te 3-4minutki aby sie układ rozgrzał ponieważ katalizator też ma swoją ustaloną temperature pracy przy której efektywnie pochłania szkodliwe cząsteczki, w innym razie te szkodliwe cząstki zostają w katalizatorze, zatykają go lub powodują jego niszczenie. POZDRAWIAM |
Autor: | slimmm_ns [ 09 lip 2007, 21:16 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: ajlepiej by auto pochodziło na wolnych obrotach, bo jest to rownież zalecane dla turbodiesli, ponieważ w o ile się nie myle można w ten sposób zatrzeć turbinę
Turbiny nie zatrzez przez to ze po zapaleniu silnika go przegazujesz bo w kilka sekund po zapaleniu olej juz przeplywa przez turbo , z turbem jest inaczej w 2 strone ![]() powinien on pochodzic przez 1-2 min. aby wlasnie olej przeplywajacy przez turbo go zchłodzil , nie ma to jakiegos straszliwego wplywu na jej zywotnosc ale napewno je wydluzy |
Autor: | JoHn [ 09 lip 2007, 22:51 ] |
Tytuł: | |
I po 9- cio godzinnej jezdzie nie zaleca sie natychmiastowego gaszenia silnika, gdyż wpływa to zle na turbine i zmniejsza się jej zywotność ![]() |
Autor: | martin_1991 [ 09 lip 2007, 23:49 ] |
Tytuł: | |
No to jest dobre dla turbiny aby samochód pochodził chwile na wolnych obrotach ale który kierowca co jeździ nie swojim zestawem bedzie dbał o nieswoja turbine "a co to moja turbina" ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |