wagaciezka.com - Forum transportu drogowego
https://www.wagaciezka.com/

Powietrze
https://www.wagaciezka.com/viewtopic.php?t=9306
Strona 1 z 1

Autor:  Envy [ 03 lip 2007, 19:13 ]
Tytuł:  Powietrze

Pytanie pewnie dla niektorych smieszne. W jakim celu kierowcy ciezarowek musza duzo wczesniej przed ruszeniem wlaczyc silnik, lub "przygazowac"? Slyszalem, ze powietrze musi byc sprezone w zawieszeniu, ale wole sie upewnic...

Autor:  eRKaZet [ 03 lip 2007, 19:15 ]
Tytuł: 

Cytuj:
W jakim celu kierowcy ciezarowek musza duzo wczesniej przed ruszeniem wlaczyc silnik, lub "przygazowac"
Robią to po to, aby nabić "wiatru" w zbiorniki powietrzne, obsługujące hamulce lub poduszki zawieszenia.

Autor:  Mayday [ 03 lip 2007, 21:28 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Robią to po to, aby nabić "wiatru" w zbiorniki powietrzne, obsługujące hamulce lub poduszki zawieszenia

Raczej zamiast "lub" powinno być "i".

Envy ogólnie wszystkie podzespoły mechaniczne w ciężarówkach oparte są na pneumatycznych systemach wspomagających. Bez tego praktycznie nie można było by opanować 40sto tonowego kolosa.

Autor:  eRKaZet [ 03 lip 2007, 21:29 ]
Tytuł: 

Cytuj:
Raczej zamiast "lub" powinno być "i".
Racja, nie zauważyłem błędu.
Cytuj:
Envy ogólnie wszystkie podzespoły mechaniczne w ciężarówkach
Te podzespoły to np. sprzęgło.

Autor:  Artur29 [ 03 lip 2007, 21:43 ]
Tytuł: 

Dodam że w autobusach drzwi są sterowane również powietrzem

Autor:  Bono29 [ 03 lip 2007, 21:47 ]
Tytuł: 

mój znajomy miał problem związany z powietrzem w autobusie marki MAN, mianowicie zdechła mu sprężarka i pompowała tylko tyle że mu się drzwi otwierały i dzięki temu dojechał do bazy bo wcześniej wysadził ludzi, a całe powietrze z poduszek poszło, MAN oczywiście z Ekspres Busu

Autor:  kraz [ 04 lip 2007, 11:33 ]
Tytuł: 

Wystarczy popatrzeć na autobus który długo stoi, oczywiście oprócz Autosana H9 (resory), każdemu zawieszenie "siądzie". Poza tym takie zawieszenie daje możliwość tzw.przyklęku na przystankach w nowoczesnych autobusach. W ciągnikach siodłowych z tylną osią pneumatyczną też reguluje się wysokość zawieszenia, bardzo to jest pomocne przy łączeniu i rozłączaniu z naczepą.

Autor:  Envy [ 05 lip 2007, 0:07 ]
Tytuł: 

Bog wam wszystkim zaplac, za pomoc :)

Autor:  DavesKTC [ 05 lip 2007, 21:11 ]
Tytuł:  Re: Powietrze

Cytuj:
Pytanie pewnie dla niektorych smieszne. W jakim celu kierowcy ciezarowek musza duzo wczesniej przed ruszeniem wlaczyc silnik, lub "przygazowac"? Slyszalem, ze powietrze musi byc sprezone w zawieszeniu, ale wole sie upewnic...

Najlepiej by auto pochodziło na wolnych obrotach, bo jest to rownież zalecane dla turbodiesli, ponieważ w o ile się nie myle można w ten sposób zatrzeć turbinę :wink:

Autor:  eRKaZet [ 05 lip 2007, 21:34 ]
Tytuł: 

Cytuj:
onieważ w o ile się nie myle można w ten sposób zatrzeć turbinę
Tak, dokładnie, po rozruchu zimnego diesla nie wolno go "żyłować" bo jeszcze nie dotarł do wszystkich zakamarków olej.

Autor:  MartinKot [ 05 lip 2007, 22:12 ]
Tytuł: 

i w szczególności w ziemie żeby pochodził min. 5 min na wolnych obrotach żeby się zagrzał silnik i turbina i żeby łatwiej wchodził na obroty, przyśpieszał i to co wyżej koledzy wymienili...
tak samo jak w osobówce jak zimny to słaby i nie powinno się gazować dopóki się nie zagrzeje...

Autor:  Pa7aK [ 07 lip 2007, 16:25 ]
Tytuł: 

A ja slyszalem, ze w osobowkach nie nalezy zostawiac zimnego silnika na wolnych obrotach, tylko od razu przystapic do jazdy.

Autor:  Sewex [ 07 lip 2007, 21:00 ]
Tytuł: 

Równierz w samochodach z katalizatorem nie należy odrazu po zapaleniu zimnego silnika odrazu gasić tylko odczekać te 3-4minutki aby sie układ rozgrzał ponieważ katalizator też ma swoją ustaloną temperature pracy przy której efektywnie pochłania szkodliwe cząsteczki, w innym razie te szkodliwe cząstki zostają w katalizatorze, zatykają go lub powodują jego niszczenie.
POZDRAWIAM

Autor:  slimmm_ns [ 09 lip 2007, 21:16 ]
Tytuł: 

Cytuj:
ajlepiej by auto pochodziło na wolnych obrotach, bo jest to rownież zalecane dla turbodiesli, ponieważ w o ile się nie myle można w ten sposób zatrzeć turbinę
Turbiny nie zatrzez przez to ze po zapaleniu silnika go przegazujesz bo w kilka sekund po zapaleniu olej juz przeplywa przez turbo , z turbem jest inaczej w 2 strone :) tzn. po jezdzie w goracy dzien pod durzym obciarzeniem np. podjazd po gore nie wolno odrauz gasic silnika tylko
powinien on pochodzic przez 1-2 min. aby wlasnie olej przeplywajacy przez turbo go zchłodzil , nie ma to jakiegos straszliwego wplywu na jej zywotnosc ale napewno je wydluzy

Autor:  JoHn [ 09 lip 2007, 22:51 ]
Tytuł: 

I po 9- cio godzinnej jezdzie nie zaleca sie natychmiastowego gaszenia silnika, gdyż wpływa to zle na turbine i zmniejsza się jej zywotność :wink:

Autor:  martin_1991 [ 09 lip 2007, 23:49 ]
Tytuł: 

No to jest dobre dla turbiny aby samochód pochodził chwile na wolnych obrotach ale który kierowca co jeździ nie swojim zestawem bedzie dbał o nieswoja turbine "a co to moja turbina" :D

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/